Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Kritik

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-08-16 19:23:26

Became a member: 
Forum posts:
Jag vill helst inte gnälla alls då jag tycker det är underbart att spelet finns, men jag kan inte komma ifrån att om det nu ska finnas ett spel så ska det också fungera någorlunda

Ja, buggar inträffar och resultat kan försvinna, sånt får vi alltid leva med _men_!

Jag blir irriterad - ja jag vet att ingen har betalt för att göra spelet - när man först påstår att nya lopp ska komma den 5 augusti. Sen säger man att det förhoppningsvis ska komma veckan efter och nu är vi på den 17 augusti om några timmar och inga nya lopp syns till. Ja, jag vet att ni har en automatiserd proppbestämmare på gång.

Men vidare går det att löäsa hur många fel som helst bland reglerna - senast den här!

"
- Väljer du defensivt kommer inte hästen ta ut sig helt. Formen sjunker då inte efter loppet. Kan vara en bra idé att välja om du tror din häst möter ett överkomligt motstånd."

Detta låter ju för bra för att vara sant tänkte jag men antagligen gör hästen ett uselt lopp men det kan jag ta. Vad händer? Hästen tappar cirka tre (3) i form och gör ett uselt lopp. Att den gör ett uselt lopp kan bero på mycket men enligt reglerna ska den ju inte tappa i form.

Jag kände bara för att vara irriterad ett tag för jag tycker ett spel med bra potential ska hålla det som skrivs - inga andra krav ställs

Reply
Posted: 2007-08-16 19:59:31

Became a member: 
Forum posts:
jag har vunnit lopp med en defensiv inställning och formen sjönk inte, du kanske har för dålig häst eller bara otur och det är då synd om dig. Fan vessa till dig och sluta klaga, med alla förbannade tips som kommer in har spelledningen ingen tid till annat än att läsa dem! Spela roll om inga lopp har kommit än, det är ju lika för alla!!
Reply
Posted: 2007-08-16 20:41:50

Became a member: 
Forum posts:
Nu tar vi detta en gång till!

För det första ber jag dig läsa mitt inlägg ytterligare minst en gång för att försöka förstå vad jag skrivit.

Sen undrar jag om du vill förklara va det var för bud du och oscar höll på med. Ni hade lagt bud på varandras hästar varav den ena av er hade ett klart högre bud (lagt bud dvs) än vad den andre "gav tillbaka" fastän kvalitén på hästarna var omvänd. Enligt mig såg det extremt märkligt ut.

Sålänge allting är lika för alla är du nöjd till sist? Kul att du njuter av spelet coh vill att det ska utvecklas *ironi*. Men vad gör det om det uppdateras lopp i mars år 2011 nästa gång *ironi igen*? Men som du såg _om du läste mitt inlägg igen_ så "klagade" jag på att man går ut med en information som sen inte stämmer. Både vad gäller nya lopp, samt att reglerna inte stämmer. Att reglerna inte stämmer kan jag förstå då det ändras en del och där klandrar jag inte någon lika mycket som i första "klagan".

Den dagen man inte kommer med kritik, positiv som negativ, så känns det som att vi inte har visioner eller viljor att göra något bättre! Jag försöker ge bådadera, andra ger ingenting alls. Vissa bara tar och - ja fuskar rent ut sagt! Tråkigt för andra spelare men en respektlöshet utan dess like mot spelledningen som lägger ner tid (utan ersättning) för att vi ska ha skoj. Nu tror jag iofs att spelledningen också har skoj när dom utvecklar spelet.
Reply
Posted: 2007-08-16 22:04:21

Became a member: 
Forum posts:
ok fine jag kan ha missat lite av vad du menade, antar att jag är alldeles för trött för att ta in information. Jag kan förklara att jag la bud på en häst som jag till slut inte fick då någon starkare gick in och vann budgivningen om den aktuella hästen jag kan räremot inte ta ansvar/förklara hur andra agerar. Jag önskar dig lycka till i framtiden/ G
Reply
Eriksson Posted: 2007-08-17 10:40:20 Answer to: "Jag vill helst inte gnälla alls då jag tycker det är underbart att spele"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
jag kan lova att nya lopp kommer att läggas ut på antingen fredag kväll eller senast på lördag. Anledningen till att det tagit så låpng tid är att vi ville göra klart ett helt nytt schema som skulle vara lättare att ändra manuellt så att vi får mer kontroll. Innan var det hårdkodat och skapade en massa olika lopp på flera banor. Vi har nu gjort så att det kommer bli många lopp / bana och dag. Det kommer oxå att vara mindre lopp som kan klonas. Nya lopp kommer skapas varje söndag efter ekonomiuppdateringen.

Ber om ursäkt för att reglerna inte riktigt stämmer. Tror vi får ta och gå igenom den nån dag och se så att det inte är mer saker som vi har ändrat på.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-08-17 11:21:49

Became a member: 
Forum posts:
bra!!fler lopp till folket
Reply
Posted: 2007-08-17 13:19:24 Answer to: "bra!!fler lopp till folket:D"

Became a member: 
Forum posts:
ni får se till att vara försiktiga att anmäla era hästar till loppen på solänget, för där sopar jag banan med alla
Reply
Posted: 2007-08-17 13:27:35 Edited(1): 2007-08-17 13:27:57

Became a member: 
Forum posts:
och jag!!! för vi är ju solänget lover!
Reply
Posted: 2007-08-17 13:52:43 Answer to: "och jag!!! för vi är ju solänget lover!"

Became a member: 
Forum posts:
du får börja ta i om du ska komma om mig på banrankingen nån gång
Reply
Posted: 2007-08-17 18:10:36

Became a member: 
Forum posts:
japp!!imorgon så ska jag starta i frankrike!!ska soppa banan där
Reply
[ 1 ]