1
2
3
[ 4
]
|
|
Posted: 2008-02-08 21:09:30 Edited(1): 2008-02-08 21:10:13   alla vinster är statistik. alla galopper är statistik. allt är statistik. ibland pratas det om hur norrlandshästar klarar sig söderut och vice versa.
ibland pratas det om hur kuskar är i volt eller auto eller vad det nu är.
det jag säger är precis lika mycket eller lite statistik som allt annat här. det är bara ett faktum att goop inte vunnit så mycket på jägersro ubder året som gått.
vissa hästar vinner mycket. andra lite. detta är statistik. att kalla en häst bra är grundat på statistik: den vinner mycket. den har bra statistik på det området.
samma gäller ju precis allting. en kusk har vissa förutsättningar och därefter bedöms hans vinstchanser: statistik. utan att ha nåt att referera till kan man inte avgöra hur bra vinstchansen är. statistik. eller hur? spår 1 i volt. bra utgångsläge. etc etc. det är också statistik.
eller kalla det vad du vill.
lugdunum galoppperade. för mig inte oväntat med tanke på att jag sett det i statistiken: hans resultatrad och garderade upp den. vill minnas att du spikade den? för den var ju oslagbar. eller hur?
förstår inte poängen med att vara otrevlig. men visst, det är var och ens rätt att vara det. du har din fulla rätt att vara otrevlig.
Ursäkta för mit illa beteende, jag hade väl vaknat på fel sida. Jag vet inte riktigt vad jag gormade om. Det sista du skrev kändes väldigt poltiskt korrekt och visst är det sanna ord du berättar.
Att allt är statistik håller jag däremot inte med dig om. Visst betyder statistik en del, men man ska inte enbart gå utefter sånt. Mycket beror på tillfälligheter också. Fast det är klart att man som seriös spelare ska ta med statistik i beräkningarna. Men att två så pass duktiga kuskar som Svandstedt och Goop inte skulle fungera på just Jägerso finner jag väldigt otroligt. I deras fall har det nog mest berott på tillfälligheter. Jag kan köpa att en del djur inte trivs på vissa travbanor. Men att kuskar inte ska göra det? Nej, det tror jag inte det minsta på.
Att det sedan finns sämre och bättre kuskar är en annan sak som man inte ska blanda in här. Och visst var det inte kusken som fick Lugdunum att förlora senast. Dessutom måste du väl ändå erkänna att Lugdunum visade sig var bäst när mållinjen skars? Denna gång var han dock inte olsagbar, vilket var en tillfällighet enligt mig. För hur många gånger går volstartsystemet sönder pågrund av vädret, rent statistiskt sett?
Answer to: "alla vinster är statistik. alla galopper är statistik. allt är st"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut att lugdunum var bra. det tycker jag också. han sprang av bara den.
jag såg inte loppen live så jag vet inte vad som hände i omstarten, men att det blir omstart i volt är ju ganska vanligt i sig?
nej, självklart går det inte att spela bara på statistik. det har jag heller aldrig sagt. jag går ofta på helt ostatistiska känslor och vibbar när jag väljer hästar också, framför allt lågprocentarna.
vad jag menar att allt går att omräkna till siffror i travet. och det är där det hamnar som statistik.
jag har ingen aning om varför goop och åke vinner så lite på jägersro. jag minns att dom tog upp det på tv nån gång men jag minns inte om han själv fick bemöta det, eller vad han sa om han nu bemötte det.
men det skulle väl kunna vara så? ta ishockey tex där lag ibland har fruktasnvärt svårt att vinna på vissa bortarinkar. kan kanske vara samma fenomen med kuskar? banorna är väl olika på olika sätt? vad vet jag?
nog om det.
nu kör vi så det ryker!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 21:10:57  Gärna med en mycket välmotiverad anledning till varför King Cobra skulle vinna detta? Känns mycket mycket långsökt.
Answer to: "Gärna med en mycket välmotiverad anledning till varför King Cobra [/b"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KING COBRA
|
 Gärna med en mycket välmotiverad anledning till varför King Cobra skulle vinna detta? Känns mycket mycket långsökt.
Och så har jag fått besök av "Mr. Want to know what you´re thinking"  ...
Jag har väl inte jättemycket att gå på, som du själv kan förstå. Däremot tror Ludde på vissa möjligheter samtidigt som han förespråkar att hästen utvecklats åtminstone en klass till i Frankrike. Från spår fyra lär han få en fin resa, det kanske till och med bli tal om rygg ledaren då Ludde verkar vlja rusa den första biten. Jag tycker dessutom att hästen ständigt är underskattad, den gör alltid sitt men får bara inte sätta nosen först. Imorgon hoppas jag på ett mirakel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 21:28:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, CAPRICORN LABEL
|
Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 22:16:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SPRING RAY
|
Rygg ledaren för King Cobra tror jag ej på... risk för dödens snarare^^
I och med att han tar knappast en längd på Flying Herkules som är som en flygmaskin första biten, han i sin tur släpper till en offensiv häst i form av Spring Ray eller Skogans Joker?
Ingen Hemlighet att Flying Herklues kommer släppa iaf
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 23:38:21  Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.
Answer to: "Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande."
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KING COBRA
|
 Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.
Det håller jag inte med om. Denna omgång tror han egentligen inte på någon, förutom just King Cobra som smått. Jag förstår inte var alla får bilden om att Ludde alltid tror på sina hästar ifrån? När han väl tror på dem är de oftast med på linjen också. Jag tycker han är relatvit duktig på att bedömma chanser, även om han kanske är lite väl uppåt ibland.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-09 00:23:13   Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.
Det håller jag inte med om. Denna omgång tror han egentligen inte på någon, förutom just King Cobra som smått. Jag förstår inte var alla får bilden om att Ludde alltid tror på sina hästar ifrån? När han väl tror på dem är de oftast med på linjen också. Jag tycker han är relatvit duktig på att bedömma chanser, även om han kanske är lite väl uppåt ibland.
Answer to: "Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.[/qu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
King Kobra är dessutom startsnabb och Ludde laddar...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-09 00:27:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SPRING RAY
|
Mmmm.. men han lär inte ta 1 längd på Flying Herkules som sagt, de finns la en liten risk att King Cobra får överta... men tror inte Adielsson släpper till vem som helst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-09 00:35:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Billigt lopp detta, känns som man låser det med 4,5,6,7 (Res. 8,1)
Herkules på 14% blir fin att jobba bort över 2640m
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-09 11:48:28
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Flying Herkules måste med på kupongen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-09 13:35:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inget värstingGuldlopp denna vecka heller. KNOX JENIL ägs INTE längre av Ludde och gjorde ett toppmontelopp när hann vann här senaste elitloppshelgen.
"Nu gäller det Gulddivisionen och förutsättningarnma passar tioåringen perfekt menar Bent.
– Han gillar långlopp och läget passar för han är bäst när han får ligga på rulle.
– Motståndet i Danmark är ju betydligt enklare och nu blir det så klart tuffare men jag tror att han duger ganska långt och jag tycker att han är en liten outsider."
Han bli med tillsammans med bla. SUNDANCE CLOVER (sistarankad!) En häst jag gillar skarpt. Har aldrig testats på lång distans, så jag är nyfiken på vad han gillar detta ?

|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-09 15:05:05
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|