Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2008-02-09
V75-3 Arvid Stjernswärds Minneslöpning (Gulddivisionen, försök 2).
7. TRITON SUND 55% 27
Kihlström Örjan
4. SPRING RAY 37% 25
Goop Björn
6. SKOGANS JOKER 25% 65
Jansson Torbjörn
2. FLYING HERKULES 18% 74
Adielsson Erik
1. KNOX JENIL 8% 198
Svendsen Bent
5. CAPRICORN LABEL 7% 137
Uhrberg Thomas
3. KING COBRA 5% 244
Kolgjini Lutfi
8. SUNDANCE CLOVER 5% 272
Lugauer Conrad
9. TUNK NAFETS 2% 0
Widegren Dan

Senast uppdaterad: 2008-02-09 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Posted: 2008-02-08 21:09:30 Edited(1): 2008-02-08 21:10:13 Answer to: "alla vinster är statistik. alla galopper är statistik. allt är st"

Became a member: 
Forum posts:
absolut att lugdunum var bra. det tycker jag också. han sprang av bara den.

jag såg inte loppen live så jag vet inte vad som hände i omstarten, men att det blir omstart i volt är ju ganska vanligt i sig?

nej, självklart går det inte att spela bara på statistik. det har jag heller aldrig sagt. jag går ofta på helt ostatistiska känslor och vibbar när jag väljer hästar också, framför allt lågprocentarna.

vad jag menar att allt går att omräkna till siffror i travet. och det är där det hamnar som statistik.

jag har ingen aning om varför goop och åke vinner så lite på jägersro. jag minns att dom tog upp det på tv nån gång men jag minns inte om han själv fick bemöta det, eller vad han sa om han nu bemötte det.

men det skulle väl kunna vara så? ta ishockey tex där lag ibland har fruktasnvärt svårt att vinna på vissa bortarinkar. kan kanske vara samma fenomen med kuskar? banorna är väl olika på olika sätt? vad vet jag?

nog om det.

nu kör vi så det ryker!
Reply
Posted: 2008-02-08 21:10:57 Answer to: "Gärna med en mycket välmotiverad anledning till varför King Cobra [/b"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, KING COBRA

Gärna med en mycket välmotiverad anledning till varför King Cobra skulle vinna detta? Känns mycket mycket långsökt.

Och så har jag fått besök av "Mr. Want to know what you´re thinking" ...

Jag har väl inte jättemycket att gå på, som du själv kan förstå. Däremot tror Ludde på vissa möjligheter samtidigt som han förespråkar att hästen utvecklats åtminstone en klass till i Frankrike. Från spår fyra lär han få en fin resa, det kanske till och med bli tal om rygg ledaren då Ludde verkar vlja rusa den första biten. Jag tycker dessutom att hästen ständigt är underskattad, den gör alltid sitt men får bara inte sätta nosen först. Imorgon hoppas jag på ett mirakel.
Reply
Posted: 2008-02-08 21:28:13

Became a member: 
Forum posts:

V 5, CAPRICORN LABEL
Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.
Reply
Posted: 2008-02-08 22:16:45

Became a member: 
Forum posts:

V 4, SPRING RAY
Rygg ledaren för King Cobra tror jag ej på... risk för dödens snarare^^
I och med att han tar knappast en längd på Flying Herkules som är som en flygmaskin första biten, han i sin tur släpper till en offensiv häst i form av Spring Ray eller Skogans Joker?

Ingen Hemlighet att Flying Herklues kommer släppa iaf
Reply
Posted: 2008-02-08 23:38:21 Answer to: "Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande."
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, KING COBRA

Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.

Det håller jag inte med om. Denna omgång tror han egentligen inte på någon, förutom just King Cobra som smått. Jag förstår inte var alla får bilden om att Ludde alltid tror på sina hästar ifrån? När han väl tror på dem är de oftast med på linjen också. Jag tycker han är relatvit duktig på att bedömma chanser, även om han kanske är lite väl uppåt ibland.
Reply
Posted: 2008-02-09 00:23:13 Answer to: "Ludde tror ju alltid på chans så det är ganska intetsägande.[/qu"

Became a member: 
Forum posts:
King Kobra är dessutom startsnabb och Ludde laddar...
Reply
Posted: 2008-02-09 00:27:19
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 4, SPRING RAY
Mmmm.. men han lär inte ta 1 längd på Flying Herkules som sagt, de finns la en liten risk att King Cobra får överta... men tror inte Adielsson släpper till vem som helst
Reply
Posted: 2008-02-09 00:35:57

Became a member: 
Forum posts:
Billigt lopp detta, känns som man låser det med 4,5,6,7 (Res. 8,1)
Herkules på 14% blir fin att jobba bort över 2640m
Reply
tommie Posted: 2008-02-09 11:48:28
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Flying Herkules måste med på kupongen!
Reply
Posted: 2008-02-09 13:35:21

Became a member: 
Forum posts:
Inget värstingGuldlopp denna vecka heller. KNOX JENIL ägs INTE längre av Ludde och gjorde ett toppmontelopp när hann vann här senaste elitloppshelgen.

"Nu gäller det Gulddivisionen och förutsättningarnma passar tioåringen perfekt menar Bent.
– Han gillar långlopp och läget passar för han är bäst när han får ligga på rulle.
– Motståndet i Danmark är ju betydligt enklare och nu blir det så klart tuffare men jag tror att han duger ganska långt och jag tycker att han är en liten outsider."

Han bli med tillsammans med bla. SUNDANCE CLOVER (sistarankad!) En häst jag gillar skarpt. Har aldrig testats på lång distans, så jag är nyfiken på vad han gillar detta ?

Reply
tommie Posted: 2008-02-09 15:05:05
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Fy fan va skönt Erik och flying!!!
Reply
Posted: 2008-02-10 13:03:09
223
Benny