1
2
[ 3
]
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-22 16:51:37
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Grym häst från ledningen !! De går inte att vinna från spår 12 då !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-22 16:53:25  så jävla gött 2a favoriten vinner när favoriten gallar, underbart
Answer to: "så jävla gött 2a favoriten vinner när favoriten gallar"
|
|
Surt värre !! Bättre helg nästa Spanis !! Lördag o Söndag !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 16:53:25  Grym häst från ledningen !! De går inte att vinna från spår 12 då !! 
Answer to: "Grym häst från ledningen !! De går inte att vinna frå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
HÄNDER ALDRIG att det INTE komemr någon bakifrån på kort när de kört som idioter..så sjukt tråkigt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 16:55:14  Surt värre !! Bättre helg nästa Spanis !! Lördag o Söndag !! 
Answer to: "Surt värre !! Bättre helg nästa Spanis !! Lördag o S&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
riktigt jävla surt alltså, hade hade kunnat komma nån riktig smälkaramell så värdet hade skenat, allt folk satt kort i sista..zzzzzz
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-22 16:58:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, STARO DYNAMITE
S 2, STARO DYNAMITE
|
spela för 700 vann 132kr.. Borde kanske skaffa ett jobb... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 17:04:33  spela för 700 vann 132kr.. Borde kanske skaffa ett jobb... 
Answer to: "spela för 700 vann 132kr.. Borde kanske skaffa ett jobb...;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du får sätta v75an nästa vecka istället
e revanschsugen då
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 18:39:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
sällan man ser erik så besviken, misstänker att han var ganska säker på att vinna detta loppet.
Kan ju undra varför hästen slog i sulkyn?????
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-22 19:27:56  sällan man ser erik så besviken, misstänker att han var ganska säker på att vinna detta loppet.
Kan ju undra varför hästen slog i sulkyn?????
Answer to: "sällan man ser erik så besviken, misstänker att han var gan"
|
|
Flera anledningar !! Till en sådan sak, beroende på sulkyns höjd o avstånd när man selar ut ! Finns ju varianter med olika breda sulkys o man kan justera höjden med på den..Sedan kan man ju ta till den som ursäkt om loppet blev fel o gå i spåren vart för mycket !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 19:48:37  Surt värre !! Bättre helg nästa Spanis !! Lördag o Söndag !! 
Answer to: "Surt värre !! Bättre helg nästa Spanis !! Lördag o S&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
behövdes inga fler än 3 och 12 i sista om nu igen galloperar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 20:14:06  Flera anledningar !! Till en sådan sak, beroende på sulkyns höjd o avstånd när man selar ut ! Finns ju varianter med olika breda sulkys o man kan justera höjden med på den..Sedan kan man ju ta till den som ursäkt om loppet blev fel o gå i spåren vart för mycket !! 
Answer to: "Flera anledningar !! Till en sådan sak, beroende på sulkyns h&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hästen slog inget alls i sulkyn de första 2 kurvorna och erik sade att han inte hade börjat köra med staro dixieland när galoppen kom. Fanns nog gott med kräm kvar där.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 20:20:02  Hästen slog inget alls i sulkyn de första 2 kurvorna och erik sade att han inte hade börjat köra med staro dixieland när galoppen kom. Fanns nog gott med kräm kvar där.....
Answer to: "Hästen slog inget alls i sulkyn de första 2 kurvorna och erik sad"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror inte du tror på det själv
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 22:50:22  tror inte du tror på det själv
Answer to: "tror inte du tror på det själv"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om det inte fanns så måste hästen har varit sjuk kan man tycka?
Erik körde i princip inget och gled framåt i spåren som han brukar, visste ju att han aldrig skulle komma ner i dödens innan kurvan.
Nah, står fast vid att vi kommer att få se denna hästen i fina lopp 2011. Verkar ha det mesta om den får vara fräsch. Stammen finns där, tekniken och fartresurserna också......Hurruvidare den vunnit eller inte vill jag inte spekulera i. Trav är trav och där kan allt hända.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-23 01:05:24 Edited(1): 2011-01-23 01:08:50  om det inte fanns så måste hästen har varit sjuk kan man tycka?
Erik körde i princip inget och gled framåt i spåren som han brukar, visste ju att han aldrig skulle komma ner i dödens innan kurvan.
Nah, står fast vid att vi kommer att få se denna hästen i fina lopp 2011. Verkar ha det mesta om den får vara fräsch. Stammen finns där, tekniken och fartresurserna också......Hurruvidare den vunnit eller inte vill jag inte spekulera i. Trav är trav och där kan allt hända.......
Answer to: "om det inte fanns så måste hästen har varit sjuk kan man t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
oavsett om han hade galopperat eller inte hade han inte varit i närheten av vinnaren, så mkt kan man slå fast, som jag skrev innan i tråden är hästen knepig av sig och det var inte givet att bara gå ut i spåren och runda dessa, givetvis kommer hästen tillbaka, nog ingen som tvekar på det, kanske inte var som bäst för dagen heller, tyckte mig redan se det varvet från må, sedna att hästen tar ohyggligt lätt att ta till galopp när det inte riktigt stämmer för honom är givet att ta tillvara på när han har spår 12 över kort distans
Enda som man kan ta till sig från detta loppet är att I am alone face har formen på topp och att Ester zonett lärt sig öppna bättre och bibehåller även denna formen med allt sparat imå,l resten kan dra något över sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-23 09:38:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Erik använder sig knappast utav ursäkter. Hästen hade hur mycket krafter kvar som helst kan jag lova. Hade den inte slagit i sulkyn (3 ggr) och tappat fart och sen galopperat hade den gett Im Alone Face en hård duell. Om den hade vunnit vill jag vara osagt, Im Alone Face var riktigt bra för dagen, det måste sägas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-23 10:05:52  oavsett om han hade galopperat eller inte hade han inte varit i närheten av vinnaren, så mkt kan man slå fast, som jag skrev innan i tråden är hästen knepig av sig och det var inte givet att bara gå ut i spåren och runda dessa, givetvis kommer hästen tillbaka, nog ingen som tvekar på det, kanske inte var som bäst för dagen heller, tyckte mig redan se det varvet från må, sedna att hästen tar ohyggligt lätt att ta till galopp när det inte riktigt stämmer för honom är givet att ta tillvara på när han har spår 12 över kort distans
Enda som man kan ta till sig från detta loppet är att I am alone face har formen på topp och att Ester zonett lärt sig öppna bättre och bibehåller även denna formen med allt sparat imå,l resten kan dra något över sig.
Answer to: "oavsett om han hade galopperat eller inte hade han inte varit i närhet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inte vart du har fått dte ifrån att staro dixieland har lätt att ta till sig galopp? finns inget som tyder på det mer än spår 4.a i volt.......
Att han slår i sulkyn kraftigt 2-3ggr har absolut inget att göra med hästen "osäkerhet", snarare tvärtom att han fortsätter att trava efter att ha slagit i den 1 gång. En osäker häst ställer sig inte i trav efter snubbelsteget han gjorde i starten innan heller.
Som sagt sedan så är Erik KNAPPAST den personen som kommer med ursäkter, alltid 100% ärlig.....Säger han att det fanns gott om krafter kvar så fanns det.......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-23 10:30:58  Erik använder sig knappast utav ursäkter. Hästen hade hur mycket krafter kvar som helst kan jag lova. Hade den inte slagit i sulkyn (3 ggr) och tappat fart och sen galopperat hade den gett Im Alone Face en hård duell. Om den hade vunnit vill jag vara osagt, Im Alone Face var riktigt bra för dagen, det måste sägas.
Answer to: "Erik använder sig knappast utav ursäkter. Hästen hade hur my"
|
|
Erik kör ju långsamt framåt för att locka ut någon som kan ge honom drag hjälp men alla är kvar för de har inte häst o köra me o det har gått fort, därav den långsamma framryckningen... de övriga med krafter o slå i vagnen(dålig utselning kan vi kalla det)! Krafter kvar låter ja va osagt men loppet gick fort o är tveksam på att de fanns något kvar tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-23 10:47:00
|
|
Sedan kan banan varit en stor faktor... lösare längre ut o det passade Eriks dåligt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-23 11:50:33  vet inte vart du har fått dte ifrån att staro dixieland har lätt att ta till sig galopp? finns inget som tyder på det mer än spår 4.a i volt.......
Att han slår i sulkyn kraftigt 2-3ggr har absolut inget att göra med hästen "osäkerhet", snarare tvärtom att han fortsätter att trava efter att ha slagit i den 1 gång. En osäker häst ställer sig inte i trav efter snubbelsteget han gjorde i starten innan heller.
Som sagt sedan så är Erik KNAPPAST den personen som kommer med ursäkter, alltid 100% ärlig.....Säger han att det fanns gott om krafter kvar så fanns det.......
Answer to: "vet inte vart du har fått dte ifrån att staro dixieland har l&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vet att du inte håller hästen som osäker lr knepig, men det får stå för dig.
Jo du såg väll alla smällarna själv med ditt ögat så, om hästen slog med benet i sulkyn berodde det snarare på den av så ofräsch att den ej kunde springa rakt än att det skulle vara utselningsfaktior. Men detta spekulerar du bara i, vilket gör att jag måste uppväga det genom att spekulera tvärtom för att visa hur orelavent det är bara för att hitta en förklaring.
Att hästen hade krafter kvar/ var inte helt slagen är inget jag sagt något emot, så det behöver du inte ta upp. Att hästen hade haft någon med segerdiskussionen att göra är bara så urlöjligt att det tänker jag inte ens kommentera mera.
Hästen har fortfarande bara tagit sina segrar från ledningen, så även om jag och Erik och skötaren är överens om att det är en knepig och inte stabil och pålitlig häst får du givetvis ha en annan åsikt, men du behöver ju inte skriva den som att du utgår från att det är precis så det är, utan det är mer din egna uppfattning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-23 12:17:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
vissa har inte sett sulkyn i efterhand förmodar jag. sulkyn såg ut att blivit grovt våldtagen med 3 ska vi kalla det stora bucklor. Det var därför det inte flöt på i 3:e spår och sen blev det galopp. Det är bara spika Staro Dixieland nästa gång. den kommer bli ett utropstecken i Sti H:s stall i år.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-23 13:23:48  vissa har inte sett sulkyn i efterhand förmodar jag. sulkyn såg ut att blivit grovt våldtagen med 3 ska vi kalla det stora bucklor. Det var därför det inte flöt på i 3:e spår och sen blev det galopp. Det är bara spika Staro Dixieland nästa gång. den kommer bli ett utropstecken i Sti H:s stall i år.
Answer to: "vissa har inte sett sulkyn i efterhand förmodar jag. sulkyn såg "
|
|
Jorå fin häst är det o framspår så att den kommit ner på innerspår o hådare bana så.. ja den glöms inte bort !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|