Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2011-01-08
V75-7 Klass I, försök 3
3. KARMA 53% 28
Adielsson Erik
2. M.T.EVITA 29% 42
Goop Björn
10. VEKAS PRIDE 27% 62
Untersteiner Peter
8. VENDI 14% 0
Wallin Tony
7. NU NU HILL 12% 86
Ingves Peter
5. ALVENA PUTTS 11% 114
Kihlström Örjan
11. VICTOR PALEMA 11% 122
Svanstedt Åke
1. TEEGON 7% 190
Fajersson Greger
6. ROB LAIGAR 5% 200
Zackrisson Tommy
12. MOCKASIN 5% 151
Söderkvist Stefan
4. HARRY HAYTHROW 3% 395
Sandkvist Joakim
9. NAGAJKA 3% 332
Kolgjini Lutfi

Senast uppdaterad: 2011-01-08 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]  
Author Message
Posted: 2011-01-09 22:31:19 Answer to: "Jag uppskattar verkligen ditt intiativ. Skulle önska att jag oc"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, KARMA
Nu kom du in på något intressat.
Jag vet hur mycket tid det krävs för att analyser ETT lopp.
Men Expressen o andra speltidningar kommer ut med sina analyser redan på tisdagen.
Detta innebär att man under måndagen gör 7 lopp!!
Hur fan hinner dom det?...tidningen ska ju tryckas redan på måndagen...

Visst har jag läst att man är 2 personer (Kanske fler?)som gör dessa analyser men ändå så är det ju ons-tors-fred kvar med mycket att läsa o ta in, och därför bör dessa tidningar inte vara en "fullt utförd" analys enligt mig.
Sedan om det är fler personer inblandade så analyserar säkert dessa människor på olika synsätt och därför bli helheten inte "rätt"..eller!?
Vad jag menar är att expressen inte är en bra tidning att luta sig emot för deras analyser är ett kanske ett hast verk!!

Men jag som spelare diggar ju tidningarna för dom påverkar många människor åt "fel håll" många gånger.

Det som man lyckas bra med är att ranka favoriterna först - men de är ju inte så svårt att räkna ut - bara att kolla på start poängen o spåret.
Jag ser fram emot allas analyser till Åby som ser RIKTIGT svår ut o löser man denna omgång rätt behöver ni inte jobb resterande av året
Reply
Posted: 2011-01-09 22:55:59 Answer to: "Nu kom du in på något intressat. Jag vet hur mycket tid det kr"

Became a member: 
Forum posts:
jag kommer med mina på fredag när jag vet hur banunderlag ser ut
Reply
Posted: 2011-01-09 23:02:22 Edited(1): 2011-01-09 23:13:28
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, KARMA
Vi har 92st hästar till start på Lördag.
Detta innebär att jag kommer kolla på ca 230-250st travlopp i lopp arkivet, med start imorgon måndag.

Det jag då gör är att klocka hästarna på olika distanser tex sista 1000/500 och eventuell andra avstånd.
Bedömmer hästen utifrån startsnabbheten - travet och hur pigg och gått gående de är över linjen.

Går dom i spåren eller längst "sargen" starka,speediga osv...
Kuskens betydelse ska vägas in/spåret/balansen då och nu!? (Kan man inte se förrän på Lördagen så klart) många faktorer ligger bakom en komplett analys.
Vem tar spets - vill man köra i spets eller vill man ha rygg (Speciellt viktigt nu då det är OS = Open Strech)

Veckans v75 ser som sagt svår ut men det är rätt dålig klass i några lopp vilket gör det "lättare".
Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]