1
2
3
4
5
6
[ 7
]
|
|
Posted: 2010-10-03 15:35:39  Om dom möts i december och Nino haft en bra säsong och utvecklats i samma takt OCH kan ta ledningen så är den given på min lapp. Att göra det hon gjorde i sin andra start efter ett års uppehåll visar klass. Det är ren kondition som saknas nu.
I defileringen såg jag att hon var lite skuttig den här gången men jag tror det finns massor med utveckling kvar.
Hoppas hon får vara hel bara.
Answer to: "Om dom möts i december och Nino haft en bra säsong och utvecklats"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NINOTCHKA
S 4, NINOTCHKA
|
skönt se att det finns någon som har ett gott travöga 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-03 15:36:30
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Flemming kommer inte att starta Mathilde i december. Just för att Mathilde är en stjärna och dom startar på sommaren där dom stora pengarna finns. Om Mathilde startar i december så är det i frankrike då möter hon knappast Nino..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-03 15:39:09  du kanske har svårt att fatta att om förberedelserna hade varit tvärtom, hade inte mathilde tagit pengar ens, hon kommer bli uppäten och utspottad nästa gång de möts.
Visst Iceland är säkert 3 klasser bättre än victoria sisu, ändå kom de inte före, konstigt va?
Kom ihåg vad jag sagt till dig istället, och kom sedan tillbaka och säg att jag hade rätt
Answer to: "du kanske har svårt att fatta att om förberedelserna hade varit "
|
|
Uppäten och utspottad som Nino blev igår eller? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-03 15:42:36  Flemming kommer inte att starta Mathilde i december. Just för att Mathilde är en stjärna och dom startar på sommaren där dom stora pengarna finns. Om Mathilde startar i december så är det i frankrike då möter hon knappast Nino..
Answer to: "Flemming kommer inte att starta Mathilde i december. Just för att Math"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NINOTCHKA
S 4, NINOTCHKA
|
tror inte du har någon aning var flemming kommer starta mathilde om du inte känner honom personligen, och dra inte alla hästar över 1 kant, alla har inte 3-4 månaders vinteruppehåll.
Finsn ett fint lopp i december på 200k där flemming säkert vill var med, och där är han välkommen att bli 2a om hans häst räcker till då.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-03 15:43:28
 Uppäten och utspottad som Nino blev igår eller? 
Answer to: "Uppäten och utspottad som Nino blev igår eller?:D"
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-03 15:48:40  tror inte du har någon aning var flemming kommer starta mathilde om du inte känner honom personligen, och dra inte alla hästar över 1 kant, alla har inte 3-4 månaders vinteruppehåll.
Finsn ett fint lopp i december på 200k där flemming säkert vill var med, och där är han välkommen att bli 2a om hans häst räcker till då.
Answer to: "tror inte du har någon aning var flemming kommer starta mathilde om d"
|
|
Ha,ha! Du är rolig du.  Om vi ska vara seriösa och gå på fakta så är det enda vi vet att mathilde klädde av Nino totalt från dödens igår. Och mathilde va i princip okörd. Att nino ska slå Mathilde nästagång är bara fantasier från din sida.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-03 15:58:52  Ha,ha! Du är rolig du.  Om vi ska vara seriösa och gå på fakta så är det enda vi vet att mathilde klädde av Nino totalt från dödens igår. Och mathilde va i princip okörd. Att nino ska slå Mathilde nästagång är bara fantasier från din sida.
Answer to: "Ha,ha! Du är rolig du.:) Om vi ska vara seriösa och gå p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NINOTCHKA
S 4, NINOTCHKA
|
varför är du inte alltid seriös då?
Oki du är inteemr kunnig än det du ser i 1 lopp med ögat alltså? är det så långt din totala travkompetens sträcker sig?
Isåfall borde du börja lyssna på andra.
Du tror helt seriöst att nino bord eha slagit mathilde med 1 lopp i kroppen på 11 månader efter att ha fått öppna 10,5 ett varv? konstigt man blir trött sista 100-150 då?
Nej börja du lyssna lite på mig så kan du fylla din plånbok lite fortare
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-03 16:05:15  varför är du inte alltid seriös då?
Oki du är inteemr kunnig än det du ser i 1 lopp med ögat alltså? är det så långt din totala travkompetens sträcker sig?
Isåfall borde du börja lyssna på andra.
Du tror helt seriöst att nino bord eha slagit mathilde med 1 lopp i kroppen på 11 månader efter att ha fått öppna 10,5 ett varv? konstigt man blir trött sista 100-150 då?
Nej börja du lyssna lite på mig så kan du fylla din plånbok lite fortare
Answer to: "varför är du inte alltid seriös då?
Oki du är i"
|
|
Är full? Verkar som det om man kollar på hur du skriver.. Jasså jag kommer att kunna fylla på plånboken om jag lyssnar på dej..  Lägg ut lite vinstbevis då. Så att jag vet att du inte bara snackar. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-03 16:10:54
 Är full? Verkar som det om man kollar på hur du skriver.. Jasså jag kommer att kunna fylla på plånboken om jag lyssnar på dej..  Lägg ut lite vinstbevis då. Så att jag vet att du inte bara snackar. 
Answer to: "Är full? Verkar som det om man kollar på hur du skriver.. Jass&a"
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-03 16:18:20  det jag säger är = vinstbevis för dig
det märker du ju själv om jag bara snackar.
Sedan vet man jutydligen inte om du är seriös lr oseriös.
Men eftersom du inte verkar snacka så mkt travsport så tyder det ju på att din kunskap är nedsatt eller så är du oseriös?
Answer to: "det jag säger är = vinstbevis för dig
det märker du ju"
|
|
Orkar inte skriva mer med dej nu. Jag avslutar med att skriva att det var underbart att se Mathilde fullständigt krossa Nino.  Flemming bara satt och åkte och undrade vart Nino tog vägen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-03 16:24:51  Orkar inte skriva mer med dej nu. Jag avslutar med att skriva att det var underbart att se Mathilde fullständigt krossa Nino.  Flemming bara satt och åkte och undrade vart Nino tog vägen.
Answer to: "Orkar inte skriva mer med dej nu. Jag avslutar med att skriva att det var u"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NINOTCHKA
S 4, NINOTCHKA
|
ja, det ger ju en hel del att konversera med dig, så det är jag som drabbas att du avslutar det nU 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-03 20:59:13  ja, det ger ju en hel del att konversera med dig, så det är jag som drabbas att du avslutar det nU 
Answer to: "ja, det ger ju en hel del att konversera med dig, så det är jag "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NINOTCHKA
S 4, NINOTCHKA
|
Jag ställer mig bakom travspanarn att Ninotchka mycket väl kan ge Mathilde en match när hon har fler lopp i kroppen!!
Utvecklingen har ju varit enorm hos båda hästarna.
Men att jämföra dessa båda hästar idag ÄR FEL.
Nino har idag 2 lopp i kroppen efter lång vila (skada).
Att komma ut o vinna direkt som hon gjorde var imponerande.
Sedan prestationen igår på V75!!!
Här gör hon ett enormt bra lopp o håller förvånansvis otroligt bra med en 10 öppning på 500 respektive 10,5/1000 - Tiden i mål (11,8) var en rekord sänkning med nästa EN SEKUND!!
Jag noterade att Swept to victory fick rygg på Nino och med den resa den hästen fick skulle hon vara pigg men Nino lämnade Swept med många meter!!
Att Nino inte plockade Mathilde är inte förvånande alls med tanke på att HON är i topp form - det är inte Nino.
Jag förstår vad spanarn är ute efter och det borde även du Tommie fatta för jag vet att du kan trav.
Att Mathilde var KLART bättre igår de såg ALLA.
Men vad som händer i framtiden kan ingen säga om man inte väger in utvecklings kurvan på Nino...
Jag säger att Nino har en 10 tid i kroppen på 1640.
Även en låg 12 tid på 2140 (med autostart givetvis.)
Nu hoppas jag bara att Nino får vara fullt frisk och att dessa 2 hästar får mötas igen...
Jag håller tummarna för att ett möte sker i december.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-03 22:38:51  skönt se att det finns någon som har ett gott travöga 
Answer to: "skönt se att det finns någon som har ett gott travöga:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MATHILDE TRÖJBORG
|
Man måste snarare vara travblind för att inte se att det är en riktigt bra häst. Ska bli kul att se i sto-sm. Kan vara en bra spik då.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-04 07:41:32
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, MATHILDE TRÖJBORG
S 1, HEPBURN BROLINE
|
Jo det kanske är dags att sluta tjafsa o vänta till Sto-SM..
Ni tycker olika, lev med det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-04 07:46:00  Jo det kanske är dags att sluta tjafsa o vänta till Sto-SM..
Ni tycker olika, lev med det.
Answer to: "Jo det kanske är dags att sluta tjafsa o vänta till Sto-SM..
Ni "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NINOTCHKA
S 4, NINOTCHKA
|
Obs inget tjafs från min sida...bara fakta.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-04 11:07:08  Obs inget tjafs från min sida...bara fakta.
Answer to: "Obs inget tjafs från min sida...bara fakta."
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, MATHILDE TRÖJBORG
S 1, HEPBURN BROLINE
|
Det var väl mest de där 21åsiktsutbytena mellan Tommie o Travspanarn jag tänkte på..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-04 12:25:27  Det var väl mest de där 21åsiktsutbytena mellan Tommie o Travspanarn jag tänkte på..
Answer to: "Det var väl mest de där 21åsiktsutbytena mellan Tommie o Tr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NINOTCHKA
S 4, NINOTCHKA
|
ok 
|
|
Reply
|