Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Startlista Elitloppet FINAL

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
hogan Posted: 2010-06-01 02:12:26 Answer to: "Jag jämför enbart med hur han var förra året. Hade han"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Ja när Iceland gick 8,5 sista 500m så är det inte många hästar i världen som plockar in några metrar....då skulle alltså från den positionen han satt i dragen bakåt av den usla fransmannen behövt gå ca 6.5 i 500m för att komma förbi Iceland......så för mig får han solklart gdk men jag är med på att han inte är lika bra i år som förra året men däremot bra....inte många som slår honom på 1640a med lika förutsättningar.
Han är däremot sårbarare än Iceland och flera kommande hästar som Nu Pagadi m.fl, han behöver sitt lopp medans sån som Nu Pagadi kan göra det från dödens och göra loppen själv.
Men summa sumarum var det ett ihåligt Elitlopp som inte ens får plats på min topp 25 lista.

Enda schyssta var att Tarzan med sitt lilla matrial åker till USA och vinner med Scarlets i Hambot och mäter efteråt så han får en avkomma som sen går och vinner elitloppet som inte pappan fixade, mycket tack vare en viss Victory Tilly men då komma med en kopia i Iceland, det är stort, det är enastående. Det var häftigt tycker jag. Iceland hade säkert kunnat bättre tider om det behövts men vem varvar inte på 12 om det går....jo Erik, Björn....allihop gör likadant om de får chansen.
Så han har inget att skämmas över....hade säkert vunnit om han gått 10.5 första 1000 också idag.
Reply
Posted: 2010-06-01 09:12:06 Answer to: "1-1 i inbördes mot Iceland då. Vi får väl se hur &ar"

Became a member: 
Forum posts:
Hade Triton inte felat vore det nog Åke som stod överst å pallen
Reply
Posted: 2010-06-01 09:30:13 Answer to: "Nej, detta var det sämsta Elitloppet på längre. Elit"

Became a member: 
Forum posts:
nja sämsta o sämsta de året gum ball vann var i klass med detta. men jag håller med under det 30 år jag har varit med är denna final inget som fastnar på näthinnan direkt..
Reply
Soberano Posted: 2010-06-01 10:37:16 Answer to: "Kan börja med att detta är det sämsta Elitloppet jag sett n&"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Fast Torvald vann förra året på beskedliga 10.4 efter att varit 2:a i försöket på 09.8. I finalen varvade man på 11.4. Det är väl bara så att när det blir för många hästar som behöver smygas och svenska kuskar som vet hur svårt det är att räcka till när man måste gå i andra och tredjespår så blir det på detta sättet. Därför man alltid hoppas att det ska vara nn tuff fransman eller idiotisk amerikan med även i finalen som sätter färg på loppen annars blir dom såhär. Kuskarna känner varandra och de andra hästarna alltför väl för att våga ge sig på nån tokkörning, tyvärr.
Reply
Soberano Posted: 2010-06-01 10:42:40 Answer to: "Blodet är ju ointressant utifrån din definition, i så fall"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

Hoppas Tarzan får råd att mata Iceland nu så man slipper se revbenen.

Vad är det som händer? Sedan när började du bry dig om hur hästarna mår? Du som helst ser att doping tillåts och att fri spödrivning vore att föredra och att hästar som ogillas mer än gärna får bryta benen och dö under loppen.... Vad är väl lite revben då?

Du som tränar mycket själv borde väl vara ganska medveten om att om du inte äter tillräckligt när du tränar hårt så kommer du bara att bryta ner kroppen istället för att bygga upp den och därmed prestera sämre så du behöver nog inte oroa dig för att Iceland inte får mat i krubban. Däremot så ligger de flesta elithästar väldigt nära gränsen till mager då det ideala på en häst i toppform är minimalt med fett och onödiga extrailon så det är nog inte bara Icelands revben som är synliga.
Reply
Posted: 2010-06-01 10:54:16 Edited(2): 2010-06-01 10:57:34

Became a member: 
Forum posts:
Orkar inte ens svara på det där. Iceland var den enda som såg osunt smal ut.
Osunt är det också för Elitloppet som brand med detta fiasko 2010.

Ekipage:

Define The World - Godkänd, hade förmodligen gått till final och såg bra ut.
Ilaria Jet - Godkänd, knappt
Torvald Palema - Godkänd
Brioni - Godkänd
Iceland - Godkänd

Nu Pagadi - Underkänd, kan bättre.
Triton Sund - Underkänd, såg halt ut i finalen
Lucky Jim - Underkänd, värdelös
Oyonnax - Underkänd, galopp och tokig
Lisa America - Underkänd, usel.
Quarcio du Chene - Underkänd, såg usel ut i finalen
Nimrod Borealis - Underkänd, pension?
Beanie M.M - Underkänd, bättre i finalen, men ej OK
Enough Talk- Underkänd, pension?
Copper Beech - Underkänd, väntat.
Lavec Kronos - Underkänd, såg bra ut vid galopp men med Ludde så..
Reply
Andynalan Posted: 2010-06-01 23:45:35 Edited(1): 2010-06-01 23:46:05

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Ganska coolt/intressant att en häst som stod i 15 ggr degen i en Silverfinal, jämnspelad med G. Moll, mindre spelad än Clear Sign och Cash Winning Vita, exakt ett år senare går och vinner Elitloppet.

Tidigare vinnare har väl nästan alla varit etablerade Elithästar hyffsat länge?
Reply
dujorha Posted: 2010-06-03 07:07:14 Answer to: "Ganska coolt/intressant att en häst som stod i 15 ggr degen i en Silve"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ja verkligen men hästen har visat talanger med att kunna gå ordentligt från start o fort till slut parat med några fina vinster från "dödens" ganska komplett häst ! O så är han sonson till min absoluta favorit någonsin Pine Chip !!
Reply
1   2   3   [ 4 ]