1
[ 2
]
|
|
Posted: 2010-04-19 19:43:14   den var på tok för dyr... tror de flesta håller med men det spelar ingen roll! bara du är nöjd med affären räcker ju
Om något är på tok för dyrt så tolkar jag det som att du anser att den kostat för mycket. Eller? Jag vill bara informera att min avelshingst (Great horsetail) har dragit in ca 12 miljoner och är 7 år. Jag räknar med att han ska kunna dra in det dubbla eller mer, antagligen ännu mer om han fortsätter leverera och stuteriet försvinner. Vill bara än en gång påpeka att hästen var dyr tack vare avelsvärdet och inte för att han nödvändigtvis måste tjäna 11 miljoner på banan.
Tror nog att många här har betydligt bättre ekonomi än vad tränarna/hästägarna har IRL. Många hästar som köpts med lånade pengar, i bolag osv.
Answer to: "den var på tok för dyr... tror de flesta håller med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja jag tycker att den är dyr men jag kan ju inte tycka att den har kostat för mycket då jag inte har köpt hästen - det är upp till köparen att avgöra! och precis som du tycker att den var dyr så gör jag det också, sak samma av "vilken anledning" den är dyrare än vanligt. Inget konstigt med det!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-19 19:47:34 Edited(2): 2010-04-19 19:50:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men då ska ärligt sägas att Great Horsetail visat att han åtminstone då och då lämnar ganska fina avkommor. Inte så att det är någon garanti med den heller, långt ifrån, men han har haft ett par säsonger där han visat upp några riktigt fina föl.
Maharajah har bara några få som ser lovande ut än så länge. Det är gott nog för mig. Han har visat att med ett bra sto så kan han ge fina föl , men han behöver nog visa en del till innan det går att bedöma något större.
Skulle nog vilja ge varje avelshings upp mot 75-100 föl innan man ska dra några större slutsatser.På de 40-50 första är det ofta många skitston de paras ihop med. Visar de ändå lite då börjar fler chansa med sina riktigt bra ston...men det är min gissning/mina intryck bara ...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-02 11:55:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mina hästar har helt plötsligt börjat träna sämre för ett par dagar sedan... Och de har inte åldrats, utan det sjönk bara cirka 0.05 från ingenstans....
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2010-05-02 13:27:23  Mina hästar har helt plötsligt börjat träna sämre för ett par dagar sedan... Och de har inte åldrats, utan det sjönk bara cirka 0.05 från ingenstans....
Answer to: "Mina hästar har helt plötsligt börjat träna sämre "
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
|
har du tränare på samtliga?
|
|
Reply
|
|
1