1
2
3
[ 4
]
|
|
Posted: 2010-04-24 14:45:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag blir illamående av detta ständiga tjat om hur makalös och bäst Maharajah är. Det finns ju flera hästar som bevisat betydligt mer i Sverige.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 14:46:27  Jag blir illamående av detta ständiga tjat om hur makalös och bäst Maharajah är. Det finns ju flera hästar som bevisat betydligt mer i Sverige.
Answer to: "Jag blir illamående av detta ständiga tjat om hur makalös o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
S 1, PRODUCTION
|
Nej, detta har börjat gått över till något som är patetiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 14:48:42  Visst blev det spännande, onödigt spännande tack vare/ p.g.a av Örjan ,men hästen vann klart och nästintill okörd... Varför göra som Ludde och vinna med 70m?
Answer to: "Visst blev det spännande, onödigt spännande tack vare/ p.g.a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
S 1, PRODUCTION
|
 Visst blev det spännande, onödigt spännande tack vare/ p.g.a av Örjan ,men hästen vann klart och nästintill okörd... Varför göra som Ludde och vinna med 70m?
Han hade inte kunnat vunnit med 70m, för hade han släppt av han mer så hade han slagit ihop och galopperat.
Sen mötte han lik idag.
Jag och flera andra hade nog räknat med att han med ett lopp i kroppen skulle se bra ut och vinna aplätt.
Han gjorde inget av det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 14:49:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PRODUCTION
|
Maha vann..imponerade..nej ...bäst i sverige?..tveksamt..elitloppet..då ska ja sluta spela på trav... 
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2010-04-24 14:50:51  Visst blev det spännande, onödigt spännande tack vare/ p.g.a av Örjan ,men hästen vann klart och nästintill okörd... Varför göra som Ludde och vinna med 70m?
Answer to: "Visst blev det spännande, onödigt spännande tack vare/ p.g.a"
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
V 4, MAHARAJAH
|
Nästintill okörd?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 14:52:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
|
Calamara vinner ju med ett bättre startspår. Förväntar mig mer av "världens" bästa häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 15:29:31  Calamara vinner ju med ett bättre startspår. Förväntar mig mer av "världens" bästa häst.
Answer to: "Calamara vinner ju med ett bättre startspår. Förväntar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaså, räckte ej med 10,5 sista varvet, du kanske ville ha 09 sista varvet för att vara nöjd?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 15:54:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
S 1, PRODUCTION
|
Edlund bekräftade fanatismen.. "vill ha Maha i Elitloppet".
Frågan är om Rogers förslag Ryan Trot inte är mer intressant än Maha i Elitloppet.
Hoppas nästan Maha får en biljett... så han verkligen kommer ner på jorden.
"Han skulle få sitt tempo"
som Johan sa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 16:18:16  jaså, räckte ej med 10,5 sista varvet, du kanske ville ha 09 sista varvet för att vara nöjd?
Answer to: "jaså, räckte ej med 10,5 sista varvet, du kanske ville ha 09 sis"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
|
Han kan säkert gå 10,5 längre än så men det är nog mer eller mindre hans maxhastighet. Tappar ju travet när det går snabbare. Han är ju oerhört sårbar mot speediga hästar som liftar med i rygg. Jag tycker inte man ska vara nära att torska mot Calamara Donna (med startspår 8) om man av många anses vara Sveriges, Europas ja kanske världens bästa häst. Han såg grym ut på sista bortre men visar ju verkligen hur sårbar han är upploppet ner.
Jag säger inte att det inte är en grym häst men fanatismen är ju bortom alla rimliga gränser.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 16:59:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
S 1, PRODUCTION
|
Han kommer ju också alltid tappa 50m från start.
Sen gå i spåren.. med sitt dåliga trav.
Det är så mycket kring denna hästen..
Johan måste ge sig snart.. det börjar bli riktigt pinsamt.
Youpie gick lika fort som Maha och det i dödens.. äh jag vet inte.
Börjar som andra lacka på detta.
Men säger som gubbarna på spelboden jag besökte tidigare..
Hoppas han startar i Elitloppet så får vi se hur jävla snabb han är..
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-24 17:38:00
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, MAHARAJAH
|
Fattar inte heller Johan Edlund eller övriga som stått o varit med i travet kan se Maha i Elitloppet....det skulle riskera hela hästens framtid på detta....det kommer nästan gå fortare än Ryan Trots första varv med ännu snabbare avslut, han kommer aldrig komma in i matchen hur stark han än är, och det skulle betyda tredje spår så fort han kommer ikapp klungan....nej utopi kallas det för, finns inte en ända hästägare förutom Kari som skulle starta en sådan häst i Elitloppet....bättre han satsar på Europa o stora pengar samt de här hemma som ger bra, och Copenhagen Cup är väl 2100a....samt Harpers Hannover skulle han skritta hem.
Edlund borde skämmas för sån dvärg. Buuuuu!!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 18:39:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
S 1, PRODUCTION
|
Harpers tror jag han skulle göra sig perfekt i ..
jag tror hogan, att Edlund och de övriga svävar i en illusion att Maha är perfekt, dvs att han är startsnabb, han travar bra, han är lättplacerad osv osv.. och då duger han ju i Elitloppet.
Men som sagt, han har ju inte hastigheten.
Vi säger så här..
Hur fort kan Örjan köra första 500m om han laddar iväg allt som går? 10-11? Jag är helt övertygad om att han inte kan under 1.10.0.
Han är för seg från start.
Och med en första passering på 1.10.0.. då är han 20m efter klungan..
07-08 öppningar.. är ju vardagsmat i Elitloppet..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-24 18:58:22
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, MAHARAJAH
|
Edlund och co säger ju "Maharaja" och "Chuck Lajdell", räcker väl med att höra det för att inte ta dem på allvar
Ang. loppet tar jag mig friheten att citera mig själv:  Han vinner loppet, men jag tror inte han kommer imponera särskilt mycket. Lär nog ta några starter till innan han börjar leverera på riktigt.
Jag är alltså inte överraskad över denna insats som vissa verkar vara. Han var precis lika seg i början av förra året, och alla minns ju hur han blev framåt hösten. Ge honom för guds skull några starter till innan ni börjar dömma ut honom!
Men att han skulle hävda sig i Elitloppet redan i år känns långsökt, det håller jag med om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-24 19:02:46  Edlund och co säger ju "Maharaja" och "Chuck Lajdell", räcker väl med att höra det för att inte ta dem på allvar
Ang. loppet tar jag mig friheten att citera mig själv:  Han vinner loppet, men jag tror inte han kommer imponera särskilt mycket. Lär nog ta några starter till innan han börjar leverera på riktigt.
Jag är alltså inte överraskad över denna insats som vissa verkar vara. Han var precis lika seg i början av förra året, och alla minns ju hur han blev framåt hösten. Ge honom för guds skull några starter till innan ni börjar dömma ut honom!
Men att han skulle hävda sig i Elitloppet redan i år känns långsökt, det håller jag med om.
Answer to: "Edlund och co säger ju "Maharaja" och "Chuck Lajdell&qu"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
S 1, PRODUCTION
|
Absolut, men han är inte kompatibel med Elitloppet.
Tveksam till att han nånsin blir det.
Queen L, Ina Scot.. vi har haft många som varit bra, men aldrig i "vårat" lopp.
Hoppas han går ut i Oslo GP.
Mot Beanie MM
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-24 20:49:52
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nu ska du inte underskatta Hultmans stora mage ! Det ä gott käk på Grand !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
|