1
2
3
4
[ 5
]
|
|
Posted: 2010-04-17 10:06:24  Håller inte riktigt med Folke, Domino Eson från rygg ledare är ett motbud också.
Answer to: "Håller inte riktigt med Folke, Domino Eson från rygg ledare &au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för lång distans för domino eson, visat sig klart bäst över kort distans(och mot sämre hästar). Hade kunnat hålla den som storfidus om 1640m, 2140m tror jag knappast han kan vinna på.
Tror dock inte att han tar sig förbi persos seamen i starten och riskerar då att få gå i 2.spår=chanslös. Men visst kan det klaffa och han kommer ner i rygg.....Eller så¨släpper uhrberg domino eson förbi sig då han vet att han får överta?
Frågan är dock OM torbjörn tänker testa och få överta spets och OM uhrberg släpper...........vem vet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 10:19:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KATJING
|
persos, ghastly eller rano då? vilken ska man ta av dom
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 10:44:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tobbes svar om yarrah boko om att avancera tidigt eller ej.
 Skulle jag hamn långt bak och det går sakta, då måste jag avancera annars är han borta. Men det brukar inte vara någon som svara ledningen. På Romme fick vi svar och en smykörd häst kunde slå av oss. Han är väldigt stark så jag tror att han är i striden. Han är sårbar då han inte är så snabb en kort bit, styrkan är värd oerhörd mycket men han är sårbar då han inte år så kvick en lång bit .
Min känsla är att Persos seamen åker med på systemet just nu som lite lägre rankad än yarrah boko.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 10:47:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fråga:
Har läst att Trond A har stora förhoppningar om yarrah boko denna säsong, kan den ta sista steget till de bästa redan denna säsong?
Tobbe
Ja, det kan han göra. Jag körde honom några gånger förra året och han var mycket spänstigare och finare på Romme än förra året. Han är stor och klumpig, och han kommer fortsätta utvecklas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 11:55:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KATJING
|
vad händer när man ändrar vinnare, står att det blec förra omgångens vinnare
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 12:40:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alla i sista är skönt. Men Persos Seaman är förstahäst för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 12:43:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Från att ha haft spik på 2 Yarrah Boko så är jag snart uppe i halva fältet här och ju mer man tänker på det hela ju fler vinnare hittar man. 1 Ghastly Face får en bra resa. 2 Yarrah Boko kommer få en bra resa och är väl en av de bästa i loppet. 4 Persos Seaman har hittat fler växlar och är plötsligt ett bud bland dessa hästar. 8 Katjing kan väl sitta i spets och har kapacitet att vinna från fler positioner. 10 Rano bör man inte lämna då den har en imponerande rad. 5 Domino Eson i form kan väl inte skrälla?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 12:47:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, PERSOS SEAMAN
S 4, PERSOS SEAMAN
|
Tycker HLV är en rysare på speed. PS och YB är givna på min lapp. GF är en häst jag gillar sedan jag sett honom göra något kanonlopp för lääänge sedan på Mantorp. Grym kapacitet om han är i slag !!!
Katjing och Rano är så klart intressanta. Ska välja på PS och YB som u-häst bara ...svårt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 13:36:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YARRAH BOKO
|
Katjing får nog överta spets från Persos Seaman.
Persos tål inte tryckare o risken är väl stor att det kommer en "tanker" upp i dödens förr eller senare.
Persos är väl bäst med rygg o lucka!??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 13:41:46 Edited(1): 2010-04-17 13:42:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker att persos har gjort flera fina lopp i spets också. Såg lysande ut senast i spets, loppet innan också då han attackerade bakifrån.
Men jag tror nog att uhrberg bara vill ha rygg på yarrah boko....Tror inte han släpper till katjing, eller hoppas att han inte gör det.
dock att föredra ryggresor i denna motvind?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 13:46:29  Tycker att persos har gjort flera fina lopp i spets också. Såg lysande ut senast i spets, loppet innan också då han attackerade bakifrån.
Men jag tror nog att uhrberg bara vill ha rygg på yarrah boko....Tror inte han släpper till katjing, eller hoppas att han inte gör det.
dock att föredra ryggresor i denna motvind?
Answer to: "Tycker att persos har gjort flera fina lopp i spets också. Såg "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YARRAH BOKO
|
22,5 först 1000 i ledningen senast Folke - klart man ser tuff ut då.
nej denna ska inte gå i ledningen mot dessa hästar o det vet Thomas.
Tror han släpper till Katjing som kommer laddas från sitt spår.
Det är ju bara några som är hyggliga innanför så Erik gasar rejält..
Men sedan tror jag Erik svarar allt o då är ryggen på Katjing den rätta för Persos..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 13:56:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
3,5,6 är väl inte sämre ut än katjing? och yarrah boko är väl inte helt usel ut? känsla av att han var ganska snabb ut i derbykvalet på jägersro, är jag ute och cyklar med minnet?
6 av de 7 senaste segrarna har persos seamen tagit från spets, det säger ganska mycket tycker jag.....Uhrberg har kört 2 av dem loppen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-17 16:50:08
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ska det bli Honey Love... o snikspåret ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-17 16:51:49
|
|
Nja någon vinnare ska man väl sätta ida !! Snyggt Erik !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-17 17:14:38
|
|
Töntskalle Forsgren !!! Hört talas om ömfotade ? När hästen inte tål skolöst !! Jag tänker på Ågårds Ludde i 11:te loppet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-17 19:01:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fan vad tråkigt! uhrberg bara satt o väntat på att någon skulle testa för spets! tillfällighet att 6 av 7 senaste segrarna varit från ledningen?
Yarrah boko?????
Väldigt mycket galopper överhuvudtaget idag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-19 10:26:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KATJING
|