Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Kalmar 2010-01-09
V75-3 Gulddivisionen, försök 3.
3. COPPER BEECH 61% 15
Lugauer Conrad
4. SUPER LIGHT 36% 34
Westholm Jörgen
1. TUNK NAFETS 12% 121
Widegren Dan
5. BAMBINO BANKER 11% 170
Svensson Erik
12. HARMONIC SILVIO 5% 155
Goop Björn
6. TOM RAIDER 3% 260
Nilsson Oscar
2. WITNESS TO HISTORY 1% 485
Jansson Torbjörn
7. NARVAL D'ECAJEUL 1% 840
Takter Johnny
8. KORVET KLINTHOLM 1% 0
Juul Steen
9. CONRADS EPILOG 1% 367
Untersteiner Johan
10. STARGIRL 1% 999
Haugstad Kenneth
11. STAR RUNNING 1% 639
Uhrberg Thomas

Senast uppdaterad: 2010-01-09 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Kalmar
V75-2 Kalmar
V75-3 Kalmar
V75-4 Kalmar
V75-5 Kalmar
V75-6 Kalmar
V75-7 Kalmar
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Kalmar

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]  
Author Message
Posted: 2010-01-10 18:48:13

Became a member: 
Forum posts:
ponera en jämförelse med scarlets aino tex, som var med i elitloppet i fjor. han hade vunnit ett enda lopp på ett år och kom med på det.
Reply
Posted: 2010-01-10 19:05:53 Answer to: "ponera en jämförelse med scarlets aino tex, som var med i elitlop"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, COPPER BEECH
nyckel: Du är antagligen helt trögfattad eller helt okunnig om trav.Du vill alltså påstå att scarlets aino inte platsade med i elitloppet.Minns jag inte rätt så blev han trea i sitt försök och kvalificerade sig för en final.Tycker du det är dåligt gäller det att du tänker om rejält.Att jämföra cooper beech som scarlet vunnit över en gång med ett halvt upplopp i sweden cup är för mig pinsamt.Förstår mig inte på dig,istället för att du är glad att sverige har desto fler hästar i elitoppet och en häst som kvlificerades till final slänger du skit på och jämför med cooper beech.

Blir riktigt besviken när jag ser vilka okunniga människor det finns !
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-10 20:53:48 Answer to: "nyckel: Du är antagligen helt trögfattad eller helt okunnig om tr"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 3, COPPER BEECH
Med tanke på ditt användarnamn har du knappt rätt att uttala dig i ämnet och det är ju uppenbart i det du skriver att du har någon känslomässig relation till hästen. I Elitloppet platsar bara världsstjärnor och en sådan är absolut inte Scarlets Aino enligt mig. Enda godtagbara skälet att ta med honom i det loppet är som utfyllnad om andra bättre hästar tackar nej.
(Att han kom 3a i försöket var visserligen bra gjort, men han fick en smörresa medan konkurrenterna förstörde för varandra eller svek kraftigt)
Reply
Posted: 2010-01-10 22:04:25

Became a member: 
Forum posts:
Hej, sorry att jag frågar i detta forum . Men någon av er som vet vilket av veckans vinnare plus program som dom avtackade järvsöfaks , digger crown mfl

tacksam för svar.
Reply
Posted: 2010-01-10 22:14:36 Edited(1): 2010-01-10 22:15:47 Answer to: "nyckel: Du är antagligen helt trögfattad eller helt okunnig om tr"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:
oj?

min poäng var att jämföra förutsättningarna inför elitloppsuttagningen.

vad hästarna presterar I elitloppet är ju inte intresssant, det är ju hur dom kommer dit, på vilka kriterier, som är intressant och som diskussionen gäller. dom kan ju inte ta med hästar till elitloppet utifrån vad dom presterar i ett lopp som inte gått.

scarlet kom med på en vinst på ett år.

copper beechs vara eller inte vara vet vi inget om ännu, men copper är en folkkär häst, tror jag, och jag har fått för mig att kommentatorerna gillar den också (?) och elitoppet är väl lite av ett pr-lopp också. commander var med utan att ha presterat särsklit bra innan loppet (vill jag minnas), men kom med på vad han gjort tidigare plus att han är en (tror jag) omtyckt häst. nån utpräglad kortdistansare är han ju trots allt inte.

copper är väl däremot en utpräglad kortdistansare och dom har väl ofta lite svårare på vintern än sommaren?
Reply
Posted: 2010-01-11 07:32:07 Answer to: "oj? min poäng var att jämföra förutsättningarna"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 3, COPPER BEECH
okej förlåt om jag uppfattat saken fel.visst är cooper en bra häst men inget för elitloppet tycker jag iaf
Reply
Posted: 2010-01-11 10:51:37 Answer to: "okej förlåt om jag uppfattat saken fel.visst är cooper en b"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:
ingen fara. blev lite förvånad av reaktionen, bara.

såg inte loppet i lördags men copper fick ju inte särskilt bra kritik verkar det som. och det är länge till elitloppet...

Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]