1
2
3
[ 4
]
|
|
Posted: 2009-12-01 15:10:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
kollade på dagens rätt innan. tjommen från stc verkade verkligen vilja sätta dit åke. bergh skriver om det på sin blogg. inte bara horor, uppenbarligen narkomaner också?
http://www.robertbergh.se/7967.roberts_blogg.html
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-01 16:15:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu har han ju erkänt att han har gjort det. För 25-30 år sedan. Men det är ju knappast bara han som har hållt på med sånt här. Synd bara att en så bra travtränare och kusk måste andvända sånt här. Det är ju inte säkert att han håller på med det än i dag men det vore väldigt synd då han är en så duktig tränare och kusk och leder ligan i mest inkörda pengar överlägset. Jag menar, den skulle han ju leda ändå.
Dock borde inte vi som sitter här säga så mycket då vi endast kan läsa i tidningarna och titta på TV och lyssna på vad media säger. Vi vet nog inte hälften av vad som pågått!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-01 20:08:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Zoccer Wadd är väl annars en av de mest uppenbart strömmade, tillsammans med Gidde då.
Gidde fick enligt min info ingen ström, Zoogin däremot...... inte undra på att den kämpade.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-01 20:40:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Undra vad Stig H Johansson tänkte när Tag The Devil helt plötsligt vann lopp.....
Taggen vann inte ETT lopp i hans träning...tror den hade 3 raka i Åkes träning..konstigt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-01 20:42:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
samma sak med Hövding Lavec som kom från Ludde har jag för mig..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-02 15:34:36   Zoccer Wadd är väl annars en av de mest uppenbart strömmade, tillsammans med Gidde då.
Gidde fick enligt min info ingen ström, Zoogin däremot...... inte undra på att den kämpade.. 
Answer to: "Zoccer Wadd är väl annars en av de mest uppenbart strö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åfan jag hörde Gidde också, men framförallt Zoogin också då så klart, det är väl mest vedertaget.
Tag The Devil vet jag om.. sen var det några fler, men minns inte alla.
Zoccer Wadd är jag säker på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-02 16:01:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Zoccer Miss Fanny?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-02 17:56:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ludde skickade ett SMS till Åka att hästen skulle hem...varför då??
Var elräkningen för dyr 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-22 18:37:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Idag kom klubban!
 Idag, tisdag den 22 december 2009, har Skaraborgs tingsrätt meddelat dom i målet mot travtränarna Åke Svanstedt, Glenn H Persson och Carl-Johan Jepson. Tingsrätten dömer Åke Svanstedt för anstiftan av brott mot djurskyddslagen. Glenn H Persson döms för olaga hot och medhjälp till brott mot djurskyddslagen och Carl-Johan Jepson för brott mot djurskyddslagen.
Vad gör STC, sen?
Livstid? 1 år, 5 år?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-22 19:05:38 Edited(1): 2009-12-22 19:23:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
leif överklagar. innan dess gör stc ingenting. åke friades på 7 av 9 punkter, tror jag?
leif tar ut honom. han kommer inte få nåt, tror jag.
patetisk dom.
hur kan man dömas för brott mot djurskyddslagen om det inte kan påvisas att hästarna lidit? vansinnesdom. finns ingen logik över huvud taget. det finns ingen fösare, inga talande målsägande hästar. inga bilder, ingenting. han frias ju från djurplågerigrejorna. vad är det då för idiotisk djurskyddslag vi har? skydd från vad mot vad?
om dessa tre döms så ska tjejen som sa att hon varit med och handskats med fösaren också dömas för medhjälp till djurplågeri eller liknande rakt av, no mercy. men så går det inte till i sverige. vissa kommer undan pga sitt kön.
stinker kattskit om den här rättegången.
skyldig eller ej? fullständigt ointressant för min del. systemet stinker.
edit: egentligen borde hela klabbet åka dit. alla som sa att dom visste att det pågick och ändå inte gjorde nåt åt det eller till och med hjälpte till med att sela på hästarna är lika skyldiga. om jag hjälper en pedofil med att plocka fram hans barnplågerigrejor varje gång han ska pedofila är jag skyldig långt in i märgen. samma sak borde gälla här. alla som har hjälpt till är skyldiga.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-12-23 11:41:49  Idag kom klubban!
 Idag, tisdag den 22 december 2009, har Skaraborgs tingsrätt meddelat dom i målet mot travtränarna Åke Svanstedt, Glenn H Persson och Carl-Johan Jepson. Tingsrätten dömer Åke Svanstedt för anstiftan av brott mot djurskyddslagen. Glenn H Persson döms för olaga hot och medhjälp till brott mot djurskyddslagen och Carl-Johan Jepson för brott mot djurskyddslagen.
Vad gör STC, sen?
Livstid? 1 år, 5 år?
Answer to: "Idag kom klubban!
Idag, tisdag den 22 december 2009, har Skarabor"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag tror att det blir 1 år om domen står fast..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-23 23:03:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hypotetiskt, kan väl han använda sig av en målvakt då?
Som de gör i USA.
Skriva AndyNalan som tränare, fast Åke har dom kvar på Bjertorp.. borde bli lite pappersjobb, men skulle fungera.
Men han kanske sadlar om då.
Vad kan Åke jobba med förutom trav?
Förslag?
Vi kan ju förbereda AMS arbete menar jag.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-12-24 10:17:10  Hypotetiskt, kan väl han använda sig av en målvakt då?
Som de gör i USA.
Skriva AndyNalan som tränare, fast Åke har dom kvar på Bjertorp.. borde bli lite pappersjobb, men skulle fungera.
Men han kanske sadlar om då.
Vad kan Åke jobba med förutom trav?
Förslag?
Vi kan ju förbereda AMS arbete menar jag.
Answer to: "Hypotetiskt, kan väl han använda sig av en målvakt då"
|
Forum posts: 7100
|
Nåt inom medie skulle väl passa 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-24 10:21:17  Nåt inom medie skulle väl passa 
Answer to: "Nåt inom medie skulle väl passa ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, journalist på Kalla Fakta kanske "vill sätta dit fel".
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-12-24 11:21:23  Ja, journalist på Kalla Fakta kanske "vill sätta dit fel".
Answer to: "Ja, journalist på Kalla Fakta kanske "vill sätta dit fel&qu"
|
Forum posts: 7100
|
Han kan ju hålla föredrag om "hur man INTE bör föra sig i media". Skulle nog bli välbesökta föredrag.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
|