1
[ 2
]
|
|
Posted: 2009-10-31 08:14:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
borde gå att lägga till privilegier till vissa users till databasen. men då vill man nog som "ägare" vara 100% säker på vem man släpper in... annars kan det nog... tja... gå illa...
kan också vara så att vissa som verkar fuska vet hur länkarna till vissa delsidor/filer ser ut och får därigenom massor med pengar, detta för att länkarna inte är dolda i programmeringen utan syns i adressfältet. men jag kan ha fel där.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-31 09:32:51
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag tycker att det ska höjas kraven lite för att vara med. Varför inte ett bekräftnings SMS för att aktivera ett nytt konto där SAMMA TELEFONNUMMER bara kan användas en gång. Betydligt jobbigare och omständigare att fixa med nytt telefonnummer för att fuska än en E-mail adress. Låt SMS:et kosta 10kr så får vi nog bort de flesta idioterna för just faktum att det är gratis och dålig koll på hur många stall folk har gör ju sidan väldigt tacksam att jävlas med. Varför inte börja redan nu? Skicka ett SMS och ett mejl som folk måste svara på inom 2 veckor för att stallet skall vara fortsatt aktivt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-31 10:02:02  Jag tycker att det ska höjas kraven lite för att vara med. Varför inte ett bekräftnings SMS för att aktivera ett nytt konto där SAMMA TELEFONNUMMER bara kan användas en gång. Betydligt jobbigare och omständigare att fixa med nytt telefonnummer för att fuska än en E-mail adress. Låt SMS:et kosta 10kr så får vi nog bort de flesta idioterna för just faktum att det är gratis och dålig koll på hur många stall folk har gör ju sidan väldigt tacksam att jävlas med. Varför inte börja redan nu? Skicka ett SMS och ett mejl som folk måste svara på inom 2 veckor för att stallet skall vara fortsatt aktivt.
Answer to: "Jag tycker att det ska höjas kraven lite för att vara med. Varf&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
risken med det blir väl att antalet medlemmar blir extremt mycket mindre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-31 10:03:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
riktigt bra fösslag!
tyvärr tror jag inte det kommer hända...
men en superide anyway. man kan ha en gratis forumsdel (?) och en betaldel för spelet. five stars.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-31 10:07:09  risken med det blir väl att antalet medlemmar blir extremt mycket mindre.
Answer to: "risken med det blir väl att antalet medlemmar blir extremt mycket mind"
|
|
Visst är det en överhängande risk men hellre 700 medlemmar som är seriösa än som det är nu, 1000 som är seriösa OCH 500 oseriösa PLUS 3500 stall som bara skapats men ligger vilande. Kolla igenom alla stall och se hur många som verkligen är aktiva, tror inte det är så många. Tycker heller inte att det känns som något problem att folk får lägga 10kr som en engångsavgift för att aktivera stallet. Går dessutom ha en testperiod som är gratis MEN under den perioden kan du inte handla/sälja på börsen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-31 10:09:10 Edited(1): 2009-10-31 10:20:01  Visst är det en överhängande risk men hellre 700 medlemmar som är seriösa än som det är nu, 1000 som är seriösa OCH 500 oseriösa PLUS 3500 stall som bara skapats men ligger vilande. Kolla igenom alla stall och se hur många som verkligen är aktiva, tror inte det är så många. Tycker heller inte att det känns som något problem att folk får lägga 10kr som en engångsavgift för att aktivera stallet. Går dessutom ha en testperiod som är gratis MEN under den perioden kan du inte handla/sälja på börsen.
Answer to: "Visst är det en överhängande risk men hellre 700 medl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
amen!
edit: man skulle även kunna ha så man fick köpa tex 3 hästar från stuteriet och göra 3 starter. sen fick man skicka sms:et för att fortsätta.
|
|
Reply
|
|
torro1
|
Posted: 2009-10-31 10:33:13
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 550
|
Som det är idag finns det ju inga skrivna regler om vad som är fusk? Förutom att man inte får ha 2 stall och vanliga vett och ettikett regler gäller på hela travzonen. Det borde finns mer regler och bättre förklaringar om vad som är okey och inte okey. Lite därför det inte tillsatt några transfers-poliser heller skulle jag tro.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-31 10:53:16 Edited(2): 2009-10-31 10:55:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag kan hålla med om att han knappast blir tokmotiverad av en massa gnäll om fusk o.s.v , Buggar o.dyl däremot vill han väl ha rapporter om.
Faktum är att då kvarstår väl fusk som det ända vi verkligen gnäller över och det känns faktiskt motiverat, även om det är ett gratisspel, just för det sker så uppenbart sista 2-3 etapperna.
Det är ju faktiskt Eriksson själv som postat om att han vill ha idéer för att få bort fusket....
Jag förstår faktiskt fortfarande inte varför han inte kan titta in ett par gånger under etapperna med, bara posta en tråd då och då för lite feedback...Skulle göra massor för "trovärdigheten" tror jag.
SMS-idéen håller jag med om. En kanonbra lösning !!! Ger kanske Eriksson en slant med så motivationen ökar ! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-10-31 13:03:29
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tycker det är intressant att flera medlemmar (mig själv inkluderad) tycker att produkten är värd o betala lite för om den bara styrs upp lite... Kanske dags o investera? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-31 22:50:33  Tycker det är intressant att flera medlemmar (mig själv inkluderad) tycker att produkten är värd o betala lite för om den bara styrs upp lite... Kanske dags o investera? 
Answer to: "Tycker det är intressant att flera medlemmar (mig själv inkludera"
|
|
Kan detta ha ngt att göra med det svala intresset på sista tiden?
http://www.allabolag.se/9697290014/verksamhet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-31 23:02:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför tjatar alla om gratisspel kontra betalspel? det är ju för helvete lik förbannat ett spel som Eriksson håller i, och det är inte helt obskyrt heller utan det finns en hyfsad mängd användare och helt uppenbart tillräckligt intresse från många.
och som JontePuma sa i en annan tråd, det finns faktiskt en betalfunktion i och med namnändring, och jag är säker på att de som använt den är seriösa. Men Eriksson verkar inte helt seriös själv. Det är för dåligt att inte kunna logga in åtminstone några minuter varje dag och kolla vad som händer och fixa lite. Ingen kan vara så upptagen att man inte fixar det, det måste liksom vara lättja och ointresse.
Det nya loppet han fixade, travzonen open eller vad det var, det var ju nice, men han måste vakna och fixa såna här grejer för det är mycket viktigare än ett nytt lopp. Fusk, loppmotor, kuskform.. alla såna grejer är som alla vet i stort behov av upprustning. Fattar inte varför Eriksson sölar så..
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-10-31 23:57:05
Answer to: "Kan detta ha ngt att göra med det svala intresset på sista tiden"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Men wtf? Om han fortfarande har betaltjänser på sidan, kan han inte avregistrera F-skatten och inte redovisa någon moms. Det är ju för fan bedrägeri!! Nej, jag kräver en förklaring Eriksson.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-01 02:01:08
Answer to: "Kan detta ha ngt att göra med det svala intresset på sista tiden"
|
|
Hmm? Jo det där såg skumt ut.. Svartslantar..
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-01 03:00:46 Edited(2): 2009-11-01 03:11:47
Men wtf? Om han fortfarande har betaltjänser på sidan, kan han inte avregistrera F-skatten och inte redovisa någon moms. Det är ju för fan bedrägeri!! Nej, jag kräver en förklaring Eriksson.
Answer to: "Kan detta ha ngt att göra med det svala intresset på sist"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Tror att det kan vara så enkelt att Eriksson blev ensam bolagsman i handelsbolaget (Larsson verkade ju droppa av för länge sedan), och då träder handelsbolaget automatiskt i likvidation efter en viss tid (pga att ett handelsbolag alltid måste ha minst två bolagsmän). Så jag tror inte att vi ska vara så snabba med att hojta "svartslantar" o dyl...
Edit: Han har bl.a. en enskild firma som är reggad för både F-skatt och moms, så då bör väl denna fråga vara ur världen nu? http://www.allabolag.se/830214OOJE/verksamhet
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-01 03:59:50 Edited(1): 2009-11-01 04:00:58  Tror att det kan vara så enkelt att Eriksson blev ensam bolagsman i handelsbolaget (Larsson verkade ju droppa av för länge sedan), och då träder handelsbolaget automatiskt i likvidation efter en viss tid (pga att ett handelsbolag alltid måste ha minst två bolagsmän). Så jag tror inte att vi ska vara så snabba med att hojta "svartslantar" o dyl...
Edit: Han har bl.a. en enskild firma som är reggad för både F-skatt och moms, så då bör väl denna fråga vara ur världen nu? http://www.allabolag.se/830214OOJE/verksamhet
Answer to: "Tror att det kan vara så enkelt att Eriksson blev ensam bolagsman i h"
|
|
Aha okej.. Bra!
Men hur fan visste du att den enskilda firman är hans?
EDIt förutom att ditt Nick är SPANAREN o det känns som det är din grej o spana till sig saker 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-01 09:54:34  Tror att det kan vara så enkelt att Eriksson blev ensam bolagsman i handelsbolaget (Larsson verkade ju droppa av för länge sedan), och då träder handelsbolaget automatiskt i likvidation efter en viss tid (pga att ett handelsbolag alltid måste ha minst två bolagsmän). Så jag tror inte att vi ska vara så snabba med att hojta "svartslantar" o dyl...
Answer to: "Tror att det kan vara så enkelt att Eriksson blev ensam bolagsman i h"
|
|
Låter rimligt. Jag säger inte emot dig i denna frågan  Trodde aldrig på att han skulle hålla på med svartpengar då jag sett att han har fler bolag men då han startade ett nytt företag i slutet av denna sommaren så kan ju det vara en förklaring till tids/intresse brist för Travzonen för tillfället. Om jag vore honom skulle jag försöka sälja hela denna sidan för en liten slant. Tror att rätt person skulle kunna få den att bli riktigt bra. Inte jag dock eftersom jag är helt värdelös på datorer men finns säkert folk som skulle vara intresserade.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-01 11:53:49  Låter rimligt. Jag säger inte emot dig i denna frågan  Trodde aldrig på att han skulle hålla på med svartpengar då jag sett att han har fler bolag men då han startade ett nytt företag i slutet av denna sommaren så kan ju det vara en förklaring till tids/intresse brist för Travzonen för tillfället. Om jag vore honom skulle jag försöka sälja hela denna sidan för en liten slant. Tror att rätt person skulle kunna få den att bli riktigt bra. Inte jag dock eftersom jag är helt värdelös på datorer men finns säkert folk som skulle vara intresserade.
Answer to: "Låter rimligt. Jag säger inte emot dig i denna frågan :) T"
|
|
Håller med dig helt och hållet, sidan har ju dessutom visat sig ha ett gäng sällsynt trogna användare, så med lite uppfräschning av spelet tror jag att både användarna och den som tar över sidan kan få riktigt roligt. 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-01 11:58:30  Aha okej.. Bra!
Men hur fan visste du att den enskilda firman är hans?
EDIt förutom att ditt Nick är SPANAREN o det känns som det är din grej o spana till sig saker 
Answer to: "Aha okej.. Bra!
Men hur fan visste du att den enskilda firman är ha"
|
|
Exakt så! Jag behövde bara titta i min hårddisk där jag samlat info om Eriksson och alla användare under åren (inkl. olika smygtagna foton).
(För er andra, som inte är spanare, är det bara att klicka på länken "befattningshavare" som finns på PuchMaxarns länk, och klicka sig vidare därifrån.)
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|