|
| | |
|
 |
Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
|
|
| |
| | |
[ 1
]
|
|
Posted: 2009-04-25 23:32:27 Edited(2): 2009-04-26 10:31:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte förra veckan, men veckan innan det, så fick jag på allvar tillbaka den här sköna känslan som man behöver som spelare. Efter en tid av dåligt tippande och faktisk brist på intresse, så kändes det roligt med trav igen, jag kunde äntligen känna det där suget, och kanske framförallt modet, att våga tro på sina egna idéer, och det är ju det som i slutändan betalar sig, åtminstone har jag intalat mig det.
Den veckan kändes allt jättebra när jag lämnat in systemet, jag gjorde som jag brukar, hällde upp en Lagavulin, tog fram en öl och sparkade igång TV-apparaten.. jag sprack i första, dessutom hade jag innan det följt Djurgårdens tunga fall mot GBG, bara det sved ju i själen, men sedan hände något, de resterande loppen gick min väg, bl.a vann min spik Oblige ås turligt efter att Tony Wallins styrning Between the sheets galopperat bort segern på upploppet, dessutom satt min andra spik Carmen Launcher i den sista avdelningen, och de 180 kronor jag satsat, hade hastig och lustigt blivit knappa 9000. Det är ju inga stora pengar, men det är ändå en skön känsla.
Veckan därpå, alltså förra veckan, gick jag ner till spelbutiken med högt huvud och trodde stenhårt på mig själv, det slutade i fiasko, 4 ynkliga rätt och inte en enda krona tillbaka.
Denna veckan hade jag bestämt mig för att inte låta mig tryckas ner, utan fortsätta på den inslagna linjen, att fortsätta våga tro på mina egna idéer. Jag minns ju såväl den där lördagen den 29 september 2007, när jag nyligen hittat Travzonen, jag var helt tagen, jag älskade sidan, äntligen en site med likasinnade. Jag hade ganska tidigt i veckan tagit ut mitt system till den interna tävlingen V75kung 2007, vad jag då inte visste var att jag just den helgen skulle bli tvungen att jobba, vi var tvungna att bli färdiga med ett bygge, och jag hann inte lämna in mitt system, man kan säga att jag hade tjänat på att stanna hemma, för när jag kom hem den kvällen fick jag se att mitt system på 420 rader (om jag inte minns fel) hade gått in, och jag hade just gått miste om 215 263kronor. Det var tungt, jag hade bl.a spikat Wiss night hawk i den sista avdelningen, en 12%. Jag mådde lite dåligt då, men bestämde mig efter det för att i fortsättningen alltid gå min egen väg och tro på mina idéer, hur dumförklarad jag än blev.
På något sätt tappade jag tron, och började läsa för mycket igen, läsa vad alla experter och folk runt omkring mig tyckte och tänkte, och helt ärligt, ju mer man läser, ju mer tänker man, ibland kan man rent av spika i ett lopp som man innan tänkt att helgardera. Jag säger inte att det alltid är fel att läsa vad andra tycker, men det är oftast bättre att göra vad man själv tänkt, visst kan man vara fel ute ibland och missa vad andra tyckt varit solklart, men det är lättare att ta det, än att missa något man TÄNKTE göra pga att man lyssnat för mycket på andras lösningar.
Hur som helst så kände jag att jag inte skulle falla tillbaka i gamla synder denna veckan, utan fortsätta med gott självförtroende, och det gjorde jag. Jag sprack i första idag också, men precis som för två veckor sedan gick resterande lopp min väg, hade bl.a spik i de båda avslutande löpen. Visst, det var inga stora summor den här veckan heller, men de system jag lämnade in för 240kr, blev ändå en vinst på strax över 2000, och jag menar.. så länge man går plus så är det väl helt okej, vem vet.. en vacker dag kanske det blir stora pengar, och hur skönt känns det inte då att sitta där med sju rätt, och ett system som till största delen bygger på sina egna idéer.
Jag förstår om många rycker på ögonbrynen nu och tycker att jag är löjlig, men jag är säker på att minst lika många tycker jag har rätt, kanske är det till och med någon som tänker.. fan, det kanske inte är så dumt ändå, jag ska börja tro på mig själv lite mer, och vem vet.. kanske är det den personen som nästa vecka sitter där med sju rätt.. isåfall kan du ju höra av dig till mig, så ska du få mitt kontonr.  haha.. men ärligt talat... ville bara skriva av mig lite, hoppas att ingen stör sig.. eller va fan.. gör det om ni vill, det är ju jobbigast för er.
//Kacke
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-04-25 23:46:32 Edited(1): 2009-04-25 23:47:01  Inte förra veckan, men veckan innan det, så fick jag på allvar tillbaka den här sköna känslan som man behöver som spelare. Efter en tid av dåligt tippande och faktisk brist på intresse, så kändes det roligt med trav igen, jag kunde äntligen känna det där suget, och kanske framförallt modet, att våga tro på sina egna idéer, och det är ju det som i slutändan betalar sig, åtminstone har jag intalat mig det.
Den veckan kändes allt jättebra när jag lämnat in systemet, jag gjorde som jag brukar, hällde upp en Lagavulin, tog fram en öl och sparkade igång TV-apparaten.. jag sprack i första, dessutom hade jag innan det följt Djurgårdens tunga fall mot GBG, bara det sved ju i själen, men sedan hände något, de resterande loppen gick min väg, bl.a vann min spik Oblige ås turligt efter att Tony Wallins styrning Between the sheets galopperat bort segern på upploppet, dessutom satt min andra spik Carmen Launcher i den sista avdelningen, och de 180 kronor jag satsat, hade hastig och lustigt blivit knappa 9000. Det är ju inga stora pengar, men det är ändå en skön känsla.
Veckan därpå, alltså förra veckan, gick jag ner till spelbutiken med högt huvud och trodde stenhårt på mig själv, det slutade i fiasko, 4 ynkliga rätt och inte en enda krona tillbaka.
Denna veckan hade jag bestämt mig för att inte låta mig tryckas ner, utan fortsätta på den inslagna linjen, att fortsätta våga tro på mina egna idéer. Jag minns ju såväl den där lördagen den 29 september 2007, när jag nyligen hittat Travzonen, jag var helt tagen, jag älskade sidan, äntligen en site med likasinnade. Jag hade ganska tidigt i veckan tagit ut mitt system till den interna tävlingen V75kung 2007, vad jag då inte visste var att jag just den helgen skulle bli tvungen att jobba, vi var tvungna att bli färdiga med ett bygge, och jag hann inte lämna in mitt system, man kan säga att jag hade tjänat på att stanna hemma, för när jag kom hem den kvällen fick jag se att mitt system på 420 rader (om jag inte minns fel) hade gått in, och jag hade just gått miste om 215 263kronor. Det var tungt, jag hade bl.a spikat Wish night hawk i den sista avdelningen, en 12%. Jag mådde lite dåligt då, men bestämde mig efter det för att i fortsättningen alltid gå min egen väg och tro på mina idéer, hur dumförklarad jag än blev.
På något sätt tappade jag tron, och började läsa för mycket igen, läsa vad alla experter och folk runt omkring mig tyckte och tänkte, och helt ärligt, ju mer man läser, ju mer tänker man, ibland kan man rent av spika i ett lopp som man innan tänkt att helgardera. Jag säger inte att det alltid är fel att läsa vad andra tycker, men det är oftast bättre att göra vad man själv tänkt, visst kan man vara fel ute ibland och missa vad andra tyckt varit solklart, men det är lättare att ta det, än att missa något man TÄNKTE göra pga att man lyssnat för mycket på andras lösningar.
Hur som helst så kände jag inte skulle falla tillbaka i gamla synder denna veckan, utan fortsätta med gott självförtroende, och det gjorde jag. Jag sprack i första idag också, men precis som för två veckor sedan gick resterande lopp min väg, hade bl.a spik i de båda avslutande löpen. Visst, det var inga stora summor den här veckan heller, men de system jag lämnade in för 240kr, blev ändå en vinst på strax över 2000, och jag menar.. så länge man går plus så är det väl helt okej, vem vet.. en vacker dag kanske det blir stora pengar, och hur skönt känns det inte då att sitta där med sju rätt, och ett system som till största delen bygger på sina egna idéer.
Jag förstår om många rycker på ögonbrynen nu och tycker att jag är löjlig, men jag är säker på att minst lika många tycker jag har rätt, kanske är det till och med någon som tänker.. fan, det kanske inte är så dumt ändå, jag ska börja tro på mig själv lite mer, och vem vet.. kanske är det den personen som nästa vecka sitter där med sju rätt.. isåfall kan du ju höra av dig till mig, så ska du få mitt kontonr.  haha.. men ärligt talat... ville bara skriva av mig lite, hoppas att ingen stör sig.. eller va fan.. gör det om ni vill, det är ju jobbigast för er.
//Kacke
Answer to: "Inte förra veckan, men veckan innan det, så fick jag på al"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Hehe, bra skrivit  Håller med, åker hellre på en favorit än en man egentligen hade som sin egen vinnare o.s.v. Har i princip alltid i mitt tippande utgått från egna tankar, och ändrar mig sällan utifrån vad andra säger. Idag gjorde jag det dock, och det var att jag plockade med Quest For Life och plockade bort Rea Montana i en annan avdelning, och denna gången var det nära det nästan gick vägen. En annan gång är det kanske helt fel, och det finns inget värre än den känslan man får när en häst vinner man hade tänkt ha med från början, eller rent av hade den med men sedan skrev om lappen.
Lyssnar ju gärna på intressanta tips om hästar som kan få en att ändra sina funderingar lite, inte det, men då ska dem vara tilltalande och korrekta. Även tränarnas kommentarer om sina hästar har jag börjat ta med en väldigt liten nypa salt, FÖRUTOM Peter Untersteiner.  Han har nästan alltid klart för sig om han kommer vara med i segerstriden eller inte. Mycket pålitlig, till skillnad från Ludde och Hultman som alltid är hysteriskt optimistiska...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-04-26 04:04:31  Inte förra veckan, men veckan innan det, så fick jag på allvar tillbaka den här sköna känslan som man behöver som spelare. Efter en tid av dåligt tippande och faktisk brist på intresse, så kändes det roligt med trav igen, jag kunde äntligen känna det där suget, och kanske framförallt modet, att våga tro på sina egna idéer, och det är ju det som i slutändan betalar sig, åtminstone har jag intalat mig det.
Denna veckan hade jag bestämt mig för att inte låta mig tryckas ner, utan fortsätta på den inslagna linjen, att fortsätta våga tro på mina egna idéer. Jag minns ju såväl den där lördagen den 29 september 2007, när jag nyligen hittat Travzonen, jag var helt tagen, jag älskade sidan, äntligen en site med likasinnade. Jag hade ganska tidigt i veckan tagit ut mitt system till den interna tävlingen V75kung 2007, vad jag då inte visste var att jag just den helgen skulle bli tvungen att jobba, vi var tvungna att bli färdiga med ett bygge, och jag hann inte lämna in mitt system, man kan säga att jag hade tjänat på att stanna hemma, för när jag kom hem den kvällen fick jag se att mitt system på 420 rader (om jag inte minns fel) hade gått in, och jag hade just gått miste om 215 263kronor. Det var tungt, jag hade bl.a spikat Wish night hawk i den sista avdelningen, en 12%. Jag mådde lite dåligt då, men bestämde mig efter det för att i fortsättningen alltid gå min egen väg och tro på mina idéer, hur dumförklarad jag än blev.
Hur som helst så kände jag att jag inte skulle falla tillbaka i gamla synder denna veckan, utan fortsätta med gott självförtroende, och det gjorde jag. Jag sprack i första idag också, men precis som för två veckor sedan gick resterande lopp min väg, hade bl.a spik i de båda avslutande löpen. Visst, det var inga stora summor den här veckan heller, men de system jag lämnade in för 240kr, blev ändå en vinst på strax över 2000, och jag menar.. så länge man går plus så är det väl helt okej, vem vet.. en vacker dag kanske det blir stora pengar, och hur skönt känns det inte då att sitta där med sju rätt, och ett system som till största delen bygger på sina egna idéer.
//Kacke
Answer to: "Inte förra veckan, men veckan innan det, så fick jag på al"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Hehe, kul läsning o man känner igen sig (förutom i det där att du då vinner pengar)
Redan på söndagen väntar man på startlistorna o skummar igenom dessa för att suga på karamellen, gå igenom allt klokt o skapa sig en ide, ändra skiten en hög gånger o sen uppblåst som tusan o kung i världen lämna in för att bara minuterna efteråt spricka i första o tillbaka på botten igen o väntandet på söndagens startlistor.. I love it!
Världens underbaraste spel o en emotionell berg o dal bana, men nog håler jag med dig om att man ska hålla hårt i sina drag o gå på egna ideer, det är bara så svårt att sortera ut vilka som är det..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-26 10:31:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mycket bra och underhållande skrivet 
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-04-26 11:22:05
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
|
så jävla bra skrivet och såååå sant och självupplevt nästan varje vecka.......
skam den som ger sig......!!
gott att veta att det finns fler som är lika skadade som en själv....  
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-04-26 12:11:13
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
|
Så sant så sant
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-26 21:20:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Härligt skrivet, instämmer helt med egna idéer. När man läser vad alla experterna tycker sitter man och tvekar på sina drag. Har också bestämt mig för att sluta läsa vad de så kallde experterna tycker. Har inte börjat lika bra som du men känslan på lördagen efter loppen är bättre. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-26 23:59:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hejsan!
Jag är ny här, blev tipsad genom fredrikekman.se och tyckte detta verkade vara en spännande sida.
Även jag känner igen mig väldigt väl. Exempelvis det lopp du beskrev, där du vann 9000, hade jag kort efter startlistorna kommit in satt spik på Carmen Launcher i sista. Men efter att ha läst olika "expertsystem" hit och dit blev jag övertygad om att spåret var för svårt att vinna på kortdistans. Istället spikade jag Cassander Boy. Det spelade i och för sig ingen roll, eftersom de flesta andra lopp gick åt skogen.
Den här lördagen var det nästan likadant. Kort efter startlistorna hade jag spikat Acclaim i tredje loppet och Bull Trap i sista. Bägge dessa ändrade jag, och i fallet Bull Trap var det kanske tur. Själv brukar jag oftast få en viss känsla i huvudet som försöker intala mig: "spela på den här hästen, spela på den här hästen". Den hästen var Martin L. Sisu, och han vann ju. Såna gånger är det väldigt synd att man är för feg med att spika. Hade jag spikat Martin L. Sisu och Acclaim hade jag garanterat fått in Big Nevada (för den hade jag garderat med från början) och med lite tur också Quantum Classic. Nästa lördag kanske man ska försöka våga lita på sina instinkter så till den grad att man törs chansspika. Jag återkommer i veckan här med mitt förslag så får vi se vad ni tycker 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|
|
| |