[ 1
]
|
|
Posted: 2008-09-13 14:55:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
När kommer den officiella ursäkten till alla spelare?
Många många miljoner omsätts och det får gå till på det här sättet. Fruktansvärt.
The Champ släpar efter 10 meter och det är MINST sagt allmän oreda i volten.
Största skandalen på V75 år.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-09-13 14:59:53  När kommer den officiella ursäkten till alla spelare?
Många många miljoner omsätts och det får gå till på det här sättet. Fruktansvärt.
The Champ släpar efter 10 meter och det är MINST sagt allmän oreda i volten.
Största skandalen på V75 år.
Answer to: "När kommer den officiella ursäkten till alla spelare?
Många många milj"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Håller med om att det såg skumt ut... O då spikade jag ändå The Champ 
Men nog är det konstigt att en sån stor buisness med så många miljoner som känns ganska oreglerad o hipp som happ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-13 15:04:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skumt ut? Sällan man der en så dlig volt över huvud taget.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-09-13 15:06:32  Skumt ut? Sällan man der en så dlig volt över huvud taget.
Answer to: "Skumt ut? Sällan man der en så dlig volt över huvud taget."
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Du är så upprörd att du får dyslexi? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-13 15:16:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
JA 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-13 15:19:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med prima, snudd på skandal faktiskt. Jag hade med vinnaren the champ, men det är pinsamt för svensk travsport att det inte blev omstart........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-13 15:38:20  håller med prima, snudd på skandal faktiskt. Jag hade med vinnaren the champ, men det är pinsamt för svensk travsport att det inte blev omstart........
Answer to: "håller med prima, snudd på skandal faktiskt. Jag hade med vinnaren the ch"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kors i taket! Jag har aldrig haft tur och hade det inte nu heller.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 21:13:39 Edited(3): 2008-09-14 21:16:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Efter att inte ha sett starten förrän nu så kan jag inte säga något annat än att det var en mindre skandal. Att alla hästar galopperar på volten förutom ledarhästen borde rimligen vara en tämligen god indikation på att det ska vara omstart. Suck...
Gårdagens största skandal var dock Jorma Kontio som körde bort åtminstone tre segrar. Under normala former skulle ha slagit nytt V75-rekord. Grattis Jorma, och tack för att du bidrog till en misslyckad rad!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 00:29:26  Efter att inte ha sett starten förrän nu så kan jag inte säga något annat än att det var en mindre skandal. Att alla hästar galopperar på volten förutom hästen som leder den borde vara en tämligen dog indikation på att det bör vara omstart. Suck...
Gårdagens största skandal var dock Jorma Kontio som körde bort åtminstone tre segrar. Under normala former skulle ha slagit nytt V75-rekord. Grattis Jorma, och tack för att du bidrog till en misslyckad rad!
Answer to: "Efter att inte ha sett starten förrän nu så kan jag inte säga något an"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilka körde han bort? Och vem trodde att han skulle slå något rekord?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-15 00:34:51  Vilka körde han bort? Och vem trodde att han skulle slå något rekord?
Answer to: "Vilka körde han bort? Och vem trodde att han skulle slå något rekord?"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Undrar faktiskt jag med.... Vilka körde han bort? Kanske att han körde en aning sent med Welat Boko men vilka fler?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 01:36:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jorma körde väl inte bort nån av styrningarna??? Har du bara hört resultaten på radio eller nåt sånt???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 08:04:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var inga kuskmissar av Jorma. I Dude Kemps fall var det väl hästen som var sämre än väntat. I Guld körde han ett perfekt lopp (till skillnad från andra), med Flying Herkules. Det var bara det att Björn Goop också gjorde det med Bar Code
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 16:56:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, inga verkar tro mig, men det är självklart en bedömningsfråga om han körde bort loppen eller inte. Enligt min mening körde han för sent med både Flying Herkules och Welat Boko och en onödig galopp med Hamras Isac. Om han skulle kört annorlunda skulle alla dessa tre ha vunnit, tror jag.
Welat Boko hade klart bäst fart över mål och skulle ha vunnit om Jorma hade gasat lite tidigare. Med en position närmare ledarhästarna i guld hade Flying Herkules slagit Bar Code. Sen så behövde Jorma inte ha kört så hårt på Harmas Isac, han skulle ha hunnit fram ändå. Och nej, Dude Kemp var ingen bortkörning, inte heller Mutola Boy. Som tur är lyckades han i alla fall vinna med Bob Hope. Och ja, jag trodde han skulle slå nytt rekord i början av dagen, men han slog knut på sig själv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 23:26:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hörru din lilla fjant!
Spela på rätt hästar istället för gnäll om otur! 
På det sättet blir man ingen bra travtippare ialla fall.
Eller tidnings skribent. Ingen orkar lyssna på ständigt gnäll om saker och ting. Gnäller gör bara barn inga män med hår på bröstet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 00:57:27  Hörru din lilla fjant!
Spela på rätt hästar istället för gnäll om otur! 
På det sättet blir man ingen bra travtippare ialla fall.
Eller tidnings skribent. Ingen orkar lyssna på ständigt gnäll om saker och ting. Gnäller gör bara barn inga män med hår på bröstet.
Answer to: "Hörru din lilla fjant!
Spela på rätt hästar istället för gnäll om o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Regler är till för att följas.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-16 01:01:17  Regler är till för att följas.
Answer to: "Regler är till för att följas."
|
|
Helt seriöst så borde kanske ALLA lopp inom V75 köras med autostart? Är ju trots allt ganska så gammeldags att köra med voltstart och med tanke på att finalerna alltid körs med Auto så kan väl lika bra försöken också köras med startbil....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 18:00:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej Nej  ej om man har den som spik på v7.
Synd dtt ej skrällde mera 
Men kan ej göra mera än sätta sjuan 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-16 19:45:25  Helt seriöst så borde kanske ALLA lopp inom V75 köras med autostart? Är ju trots allt ganska så gammeldags att köra med voltstart och med tanke på att finalerna alltid körs med Auto så kan väl lika bra försöken också köras med startbil....
Answer to: "Helt seriöst så borde kanske ALLA lopp inom V75 köras med autostart? Är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Helt seriöst så borde kanske ALLA lopp inom V75 köras med autostart? Är ju trots allt ganska så gammeldags att köra med voltstart och med tanke på att finalerna alltid körs med Auto så kan väl lika bra försöken också köras med startbil....
Du säger mycket klokt Sobreano, men det var nog det dummaste jag har hört. Volstart är varken gammaldags och behövs sannerligen inom travsporten. Att domarna slarvar ibland ska inte, och kommer inte, att få förstöra detta travredskap.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-16 23:43:51   Helt seriöst så borde kanske ALLA lopp inom V75 köras med autostart? Är ju trots allt ganska så gammeldags att köra med voltstart och med tanke på att finalerna alltid körs med Auto så kan väl lika bra försöken också köras med startbil....
Du säger mycket klokt Sobreano, men det var nog det dummaste jag har hört. Volstart är varken gammaldags och behövs sannerligen inom travsporten. Att domarna slarvar ibland ska inte, och kommer inte, att få förstöra detta travredskap.
Answer to: "Helt seriöst så borde kanske ALLA lopp inom V75 köras med autosta"
|
|
Kanske en aning förhastat skrivet  Hursomhelst så sa jag inte att ALLA lopp ska köras med startbil utan att V75 ska göra det. Just för att det omsätts SÅ mycket på just V75 och för att minimera slumpfaktorn som blir när det handlar om en ren bedömningsfråga i starten just i voltstart. Jag tycker att voltstart är ett utmärkt sätt att starta på men ibland kanske det finns anledning att undvika det?
Det var bara en lite tanke som slog mig....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-17 07:11:06  Kanske en aning förhastat skrivet  Hursomhelst så sa jag inte att ALLA lopp ska köras med startbil utan att V75 ska göra det. Just för att det omsätts SÅ mycket på just V75 och för att minimera slumpfaktorn som blir när det handlar om en ren bedömningsfråga i starten just i voltstart. Jag tycker att voltstart är ett utmärkt sätt att starta på men ibland kanske det finns anledning att undvika det?
Answer to: "Kanske en aning förhastat skrivet :S Hursomhelst så sa jag inte att ALLA "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej, nu är min stridsyxa nerlagd. Även om jag inte håller med dig om att V75-lopp inte ska få köras med voltstart, trots jättepengarna som omsätts.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|