Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Ang anmälningsavgifter
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-07-09 19:18:24

Became a member: 
Forum posts:
Om man nu anmäler en häst till ett lopp och den inte får deltaga, borde man inte få tillbaka sina kronor då? Vet iofs inte hur det fungerar irl

Sen undrar jag även om det bara är slumpen som avgör vilka hästar som får vara med i ett lopp. Min häst kom inte med liksom, men nu var där flera som inte heller hade några startpoäng men ska den gå på startpoäng sen så finns det ju inga lopp för oss som haft otur och inte fått vara med i några lopp nu i srtarten ju =(
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-09 22:24:54 Answer to: "Om man nu anmäler en häst till ett lopp och den inte får deltaga, borde "

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Man får inte tillbaka sin anmälningsavgift om hästen inte kommer med därför att det skall vara lite riskabelt att anmäla sig. Om det vore gratis så skulle ju alla anmäla sig till alla lopp.

Det kommer finnas flera så kallade 0-lopp för hästar utan startpoäng. Dessa lopp kommer att klonas så att de flesta hästar kommer med.

Tyvärr måste vi dra gränsen någonstans, just nu sorterar den främst på startpoäng och sedan på insprugna pengar.

Tanken är att det skall vara svårt att komma med i de större loppen med en häst som inte startat innan.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-07-09 23:56:31 Answer to: "Man får inte tillbaka sin anmälningsavgift om hästen inte kommer med dä"

Became a member: 
Forum posts:
Jag är fullt med på att det inte ska vara lätt att kunna starta sin häst i dom större loppen, speciellt inte om dom ej har startat tidigare.

Sen tycker jag att systemet med startpoäng som även finns på riktigt är bra att använda sig av. Dock undrar jag lite om det bara slumpas vilka som får vara med nu när dom flesta hästar inte har startat.

Det känns ju inte så lönt att ta en resa genom halva Sverige för 15 000 för att sen slåss om ett förstapris på samma summa, och då kan man lika bra stanna hemma med hästen i Malmö, dock lär det ju bli svårare och svårare att hitta lopp =)

Men spelet känns enormt spännande och jag hoppas kunna ge en detaljerad lista av vad jag tycker skulle göra spelet till en riktig toppplacering!
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-10 00:11:45 Answer to: "Jag är fullt med på att det inte ska vara lätt att kunna starta sin häs"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Tips och ideér tas emot med öppna armar.

Spelledningen hade dock möte idag och jag kan avslöja att det är minst 50 förbättringar/förändringar på gång. En del kommer ni att märka av direkt medans andra kommer att integreras utan att det knappt märks alls.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-07-10 00:15:07 Answer to: "Tips och ideér tas emot med öppna armar. Spelledningen hade dock möte"

Became a member: 
Forum posts:
Oki, ska genast (ja, när jag inte sover och jobbar dvs) sätta igång och strukturera upp alla mina idéer på ett lättöverskådligt sätt.

Gah, egentligen vill jag ju bara skriva ner allt rakt upp och ner och dela med mig men men

Reply
Eriksson Posted: 2007-07-10 00:19:22 Edited(1): 2007-07-10 00:19:32 Answer to: "Oki, ska genast (ja, när jag inte sover och jobbar dvs) sätta igång och "

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Om du har många ideér med diagram eller dylikt kan du alltid slänga iväg ett mail till admin@travzonen.se.

/Eriksson
Reply
Posted: 2007-07-10 18:36:14 Answer to: "Om du har många ideér med diagram eller dylikt kan du alltid slänga ivä"

Became a member: 
Forum posts:
Hur mycket orkar ni ta till er och läsa av det jag skriver ner. Det känns som att det kan bli riktigt mycket och förhoppningsvis även kvalitativt det som jag skriver. Har hållt på ett bra tag nu men ska finjustera det lite. Jag vet dock för lite om programmering samt hur er spelmotor är uppbyggd för att veta om mina synpunkter/förslag är genomförbara. Men ni får reflektera över det som jag skriver iaf och hoppas att det kan bidra med en hel del

Mail kommer iaf när jag tycker att ett första utkast är klart med tillrckligt mycket information - om än inte alla mina tankar.

Diagram får du gärna gå in mer på vad du exakt menar så att vi talar samma språk :P
Reply
Eriksson Posted: 2007-07-10 20:40:28 Answer to: "Hur mycket orkar ni ta till er och läsa av det jag skriver ner. Det känns"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12237
Tänkte bara om du ville skicka med bilder eller dylikt, annars kan du självklart skriva här i forumet.
Reply
Posted: 2007-07-10 20:47:58 Answer to: "Tänkte bara om du ville skicka med bilder eller dylikt, annars kan du sjä"

Became a member: 
Forum posts:
Aha, så du menade

Jo, jag kan ju lika gärna slänga iväg mina idéer här på forumet men det blir ett långt inlägg.

Jaja, får se om jag skickar det som mail eller endast skriver ner det här. Beror på om jag skickar med en massa bilder ju
Reply
[ 1 ]