Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Ludde
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2008-05-26 15:56:22

Became a member: 
Forum posts:
hur kan man köra så j****a optimistiskt med going. Vad tänker han med?
Reply
Posted: 2008-05-26 17:06:21

Became a member: 
Forum posts:
Vad skulle han göra?
Reply
Posted: 2008-05-26 17:09:25 Answer to: "Vad skulle han göra? "

Became a member: 
Forum posts:
först så ville han knappt släppa jos verbeck förbi sig och sedan kör han fram i döden när de går i 09 tempo e de bara jag som tycker att han inte kör spec bra?
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 17:24:36

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
?????????

Ville släppa verbeck förbi sig precis hela tiden, ludde tog ju upp allt ha kunde direkt! att sedan den andra hästen knappt gick framåt är en annan 5.a......

När sedan verbeck kommer fram till dödens så tar han upp kraftigt, avancemanget från ludde där kostade troligen inget alls med tanke på att hästen framför togs upp så kraftigt.

Går inte ludde på så vinner Goop loppet och Going spurtar väl till ett 2.a, 3.e eller 4.e pris. Nu valde ludde att ge sin häst en chans att vinna loppet. Personligen tycker jag att han gör helt rätt med undantaget att han inte borde ha tryckt Goop, skulle bara ha lagt sig i dödens och låst loppet i lågt tempo.
Reply
Posted: 2008-05-26 17:28:42 Answer to: "????????? Ville släppa verbeck förbi sig precis hela tiden, ludde tog "

Became a member: 
Forum posts:
jag tänker inte ha en debatt med dig om going igen men goop vinner ju aldrig loppet oavsett om ludde går fram eller inte och att du tror att de inte kostar att ligga i dödens när det gå 09 de är bara dumt då kan du inte mkt om trav. nu svarar jag inte mer på dina idiot kommentarer. ha de gött
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 17:46:19

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
kan du läsa? har fan inte skrivit att det inte kostar att köra i 1.09 tempo i dödens! klart som fan att det gör!

Vad jag skrev var att avancemanget till dödens kostade inget då verbeck tog upp så kraftigt, ludde behövde i princip bara gå ut 1 spår för att komma förbi. Vad som händer efter luddes avancemang till dödens är en helt annan 5.a.

Att det går i 1.09 tempo är på grund av att Ludde väljer att trycka upp tempot när han går framåt, det är inte 1.09 tempo när ludde väljer att avancera. Det krävs inte ens ett bra hästöga för att se det, så även du borda kunna se det j.takter.........

Visst vinner Goop om Ludde inte går fram och trycker i dödens, dem varvar troligen på en ganska dålig tid då med tanke på hur kraftigt verbeck tog upp.....Bazire var inte det minsta intresserad av att avancera så goop hade väl kunnat köra så långsamt som han velat och då hade vinnaren av elitloppet mycket troligen haft ett annat namn.
Reply
Posted: 2008-05-26 17:54:47 Answer to: "kan du läsa? har fan inte skrivit att det inte kostar att köra i 1.09 tem"

Became a member: 
Forum posts:
Härligt jag hade rätt du kan inget om trav.
Reply
Posted: 2008-05-26 18:26:27

Became a member: 
Forum posts:
johnnytakter vad är det för fel på dig då??
Reply
Posted: 2008-05-26 23:12:09

Became a member: 
Forum posts:
Björn säger själv att det är segern som ryker pga tempoökningen då ludde kommer till dödens..... m igen nu takter det är väl klart att björn vinner om han får köra sakta i 100-200m till, tror inte EC:s spurt biter lika bra då.....
Reply
Posted: 2008-05-27 12:19:10 Answer to: "Björn säger själv att det är segern som ryker pga tempoökningen då lu"

Became a member: 
Forum posts:
Hypoteser.. hade inte EC haft punka då så hade han vunnit med 50m till?
Vem vet.
Reply
Post removed Posted: 2008-05-27 12:41:59   Answer to: "Hypoteser.. hade inte EC haft punka då så hade han vunnit med 50m till? "
Posted: 2008-05-27 14:24:40

Became a member: 
Forum posts:
Going kronos är en medelmåtta som är en glänsare i ledningen men när han får ngt som helst motstånd så viker han sig.
Reply
Posted: 2008-05-27 15:03:47

Became a member: 
Forum posts:
suck..då e den igång igen då...
men kalla han för en medelmåtta som kutat in 6.1 millar..så e de ok för mig!!
sen att han förmodligen skulle haft en par till med en annan kusk..men de lär väl ingen få veta!!
Reply
tommie Posted: 2008-05-27 15:09:31 Answer to: "suck..då e den igång igen då... men kalla han för en medelmåtta som k"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Going är ingen medelmåtta men kommer att få svårt att vinna mot världseliten eftersom han inte har någon vidare skalle. Detta är enligt mej och jag kan ha fel men jag tycker han har visat detganska tydligt.
Reply
Posted: 2008-05-27 15:17:09

Became a member: 
Forum posts:
men han slår ju alla dom bästa svenskarna iaf..
sen mot världseliten han han lite kvar att bevisa ja...men i elitloppet va ju alla chanslösa mot dom 2 franska kusarna..ett bättre land helt enkelt!!
Reply
Posted: 2008-05-27 19:26:05 Answer to: "men han slår ju alla dom bästa svenskarna iaf.. sen mot världseliten ha"

Became a member: 
Forum posts:
var inte red chili pirat 4?
skit samma om de var invändigt, han slog going..
going borde ju ha vunnit försöket tycker jag , där visa han noll skalle!
Reply
Posted: 2008-05-28 23:33:26 Answer to: "var inte red chili pirat 4? :D skit samma om de var invändigt, han slog "

Became a member: 
Forum posts:
Inte bara slog.. han "pulla" i mål.. Älskar det där ordet.
Bara inom travet... bara inom travet.
Reply
Posted: 2008-05-28 23:58:05

Became a member: 
Forum posts:
Men som sagt Exploit Caf svarade för en av dom värsta insatserna nånsin.. 1.09.8 med punka i tredjespår 700m.

Oiseux var ju rätt bra med, efter att Ludde försökte mörda han på långsidan - som vanligt. Ludde tror att man går i mål 300 kvar.
Reply
hogan Posted: 2008-05-29 16:45:39

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Going borde väl vunnit Olympitravet om han är Sveriges bästa, skit samma om Åke styrde lite av loppet, är man bäst då går man upp i dödens och vinner ändå....sen okej, han slog inte Åkes hästar då...men han fick ju stryk av några till..Colombianen var före och en till svensk som jag tappa namnet på nu bara för det, men det är bara kolla och då gick han bakifrån, han gick inte i dödens som nu, men ändå fick han stryk av 5 svenskar, tycker det är solklart att han inte är bäst i landet...jo Acclaim t.o.m slog han då...det säger väl allt, då fanns inget att skylla på heller....tycker att det är överdrivet när det finns dom som säger att han lade en hård speed för att komma till ledningen i försöket, då han gled fram o fick ta över utan strid, det ska väl man palla om man är bäst...Varenne gick ofta i dödens.

Såg att Nijo skrev ngt om att hur många har vunnit Elitloppet från dödens, jo då kan jag påminna att Utah Bullwark vann Elitloppet fast han gick i tredjespår i större delen av loppet.....så sluta snälla o bråka, med facit på handen så vet väl alla att Going Kronos är en bra häst och jättefin utstrålning, och jag tycker att han från början var en av sveriges mest lovande hästar som besatt en enormkapacitet, det håller jag verkligen med om, men det har hänt ngt.....som gjort att han stanna till och löper inte ut till fullo, och personligen tycker jag det är Luddes förtjänst, hade han skyndat långsamt och byggt upp succesivt ett järnpsyke och en riktig vinnarskalle, då hade han varit number one nu. Synd men så är läget. Visst han har gjort det jättebra och många skulle vara skitglada ifall man fick en häst som presterat som han gjort, men att han skulle vara bäst i landet det är inte sant, vi har massor av hans kaliber som presterat som han och nöj er med det, låt det vara ett tiotal hästar som är lika bra just nu, Sverige har ingen Copiad eller Gidde Palema ell. Ego Boy nu, vi ligger lite efter t.ex Frankrike.

Summa sumaro = Bråka inte vem som är bäst eller ditt o datt, trådarna spårar ju bara ut då....det blir för känsligt, och de flesta hettar till. Låt alla ha sina favoriter och tycka dom är bäst, vi kommer inte längre här inne, och då blir det denna pajkastning. Typ, min pappa är mycket starkare än din pappa....nej det är han inte, ...joho, det är han visst det....du e dum, och du är ett pucko......suck!!
Lägg ner nu och ta varann i hand, visa att ni är vuxna, visa andra sajter att denna är bäst och föregå med gott exempel.
Krama varann.

Travzonen.se är bäst utom forumet ibland....men se till att ändra på det då, eller byt sajt och gå in o bråka på Lunarstorm.

Reply
Posted: 2008-05-29 17:56:57 Answer to: "Going borde väl vunnit Olympitravet om han är Sveriges bästa, skit samma"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
word!
Reply
[ 1 ]   2