[ 1
]
2
3
|
|
Posted: 2008-04-20 23:22:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Eftersom jag vägrar spela V75 norr om Sundsvall så brukar jag spela på farmor och farfars personnr i lite omvända ordningar. Och dom förändras ju sällan  så här är mitt system.
V75:1 - 3
V75:2 - 1
V75:3 - 1
V75:4 - 2
V75:5 - 2
V75:6 - 4
V75:7 - 10
50 öre.
Lycka till!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 07:50:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blir nog inget spel för mig heller. Går ju inte att spela när det är sju lågklassiga lopp.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-21 11:59:56
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Kan inte bli bättre! v:75 i norrland med låg klass på loppen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 12:11:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stärsta skandalen är väl att både Umeå och Dannero har försök till Elitloppsmeetingt, god morgon ATG-nissar.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-21 12:47:32  Blir nog inget spel för mig heller. Går ju inte att spela när det är sju lågklassiga lopp.
Answer to: "Blir nog inget spel för mig heller. Går ju inte att spela när det är sj"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
antar att du inte heller spelar v65, V5, V4 eller V64 då???? är trots allt lägre klass än loppen nu på lördag. Löjligt att inte spela bara för att det är lägre klass på loppen, men jag antar att det sätter för stora krav på folk som inte kan läsa på tillräckligt?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-21 15:20:44
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Det är väl klart att en omgång som denna är tråkigare än vad man kan förvänta sig av en omgång denna årstid. Det är bara för att den är lagd i Norrland. Riktiga skitlopp!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 15:44:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så Nijo man är dålig bara för att man inte vill spela på skitomgångar?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-21 15:53:03 Edited(1): 2008-04-21 15:53:28
|
|
nä, har jag väl inte sagt?`
sade att det sätter för stora krav på folk som inte kan läsa på tillräckligt?
De som spelar på trav gör det väl i regel för att tjäna pengar och därav måste detta vara en väldigt intressant och bra omgång? särskilt om man har tid att kunna läsa på ordentligt......
Spelar MYCKET helre en sådan här omgång än v75 finaler som i regel avgörs redan i spårlottningen.....
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-21 16:12:53
|
Forum posts: 5430
|
Håller absolut med Nijo! Ju sämre loppen är ju svårare blir det för dom som inte hänger med riktigt och dom som inte läser på ordentligt att tippa. Och det är kanon tycker jag!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-21 16:23:57
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Rent sportsligt är det uselt!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-21 17:02:57
|
|
sällan man får båda delarna, är det bra sportsligt så är det ofta uselt spelvärde på omgången......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 17:57:11 Edited(1): 2008-04-21 17:58:00  nä, har jag väl inte sagt?`
De som spelar på trav gör det väl i regel för att tjäna pengar och därav måste detta vara en väldigt intressant och bra omgång? särskilt om man har tid att kunna läsa på ordentligt......
Spelar MYCKET helre en sådan här omgång än v75 finaler som i regel avgörs redan i spårlottningen.....
Answer to: "nä, har jag väl inte sagt?`
sade att det sätter för stora krav på f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 nä, har jag väl inte sagt?`
Jag spelar på trav för sporten, och inte för pengarna. Men självklart läser jag på också, det är en del av charmen. Jag brukar vanligvis spela när det är relativ låg klass, men den här omgången överträffade alla omgångar jag tidigare skådat på V75. Då känns det inte meningsfullt att spela längre.
Och ja, jag brukar hålla mig till V75, men lirar lite andra spelformer när det är bra klass på loppen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-21 18:04:52
|
|
När det är hög klass på loppen så brukar det vara bättre att avstå spel för att njuta av sporten, brukar även bli låg utdelning. Det är omgångar som den här man ska spela på, fina möjligheter till hög utdelning.
Varför är det inte lönt att spela för att det är lite lägre klass på loppen? antar att du inte spelar november-januari då heller????
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-21 18:08:40
|
Forum posts: 7100
|
Är väl egentligen skitsamma. Vi som vill spela spelar,övriga kan ju skita i att skriva här denna veckan så slipper vi höra allt gnäll om hur pissigt Norrland är och blablabla. Trött på allt skitsnack om trav i norr! Spela är valfritt.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-21 18:47:09
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Håller helt med Nijo och Soberano.. Sen har jag för mig att jag sett mkt sämre V75lopp. Men jag förstår er som vill se hästar man ser alla andra veckor, själv tycker jag det är kul med lite variation..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 19:42:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ni som sitter och kastar skit kan väl samla ihop alla jävla hästar i er stad och ha en egen tävling. Då kan ni stå på sidan av och se glada ut.
Riktiga spelare spelar oavsett motstånd. Klarar man inte av det är det bättre att hålla käften och inte bete sig som en snorunge. Nu snackar vi trav!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 20:34:42  Är väl egentligen skitsamma. Vi som vill spela spelar,övriga kan ju skita i att skriva här denna veckan så slipper vi höra allt gnäll om hur pissigt Norrland är och blablabla. Trött på allt skitsnack om trav i norr! Spela är valfritt.
Answer to: "Är väl egentligen skitsamma. Vi som vill spela spelar,övriga kan ju skit"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men jag spelar ju ... 50 öres systemet är inte att förakta!
Jag spelar inte hårdare för att det helt enkelt inte är roligt när det är trav i Norrland, oavsett spelform.
Kommer inte ens se Vinnare på lördag, möjligtvis för undantag av Guld, som alltid är intressant, resten kan kvitta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 20:38:41  Ni som sitter och kastar skit kan väl samla ihop alla jävla hästar i er stad och ha en egen tävling. Då kan ni stå på sidan av och se glada ut.
Riktiga spelare spelar oavsett motstånd. Klarar man inte av det är det bättre att hålla käften och inte bete sig som en snorunge. Nu snackar vi trav!
Answer to: "Ni som sitter och kastar skit kan väl samla ihop alla jävla hästar i er "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du är en riktig spelare? Känner flera som spelar stenhårt, men som avstår väldigt många V75 omgångar om året för att det helt enkelt inte är kul, det är för mycket lotto, hästarna för dåliga.
Handlar inte om att kasta skit, det blir helt enkelt inte roligt, jag har ingen lust att spela mina vanliga tusen på en massa arbetshästar och usla kuskar, för mig är spel mer än bara pengar pengar.
Sätta sig in i alla hästar från olika socknar däruppe är ett jobb som är för mycket, samt att många tränare är oseriösa och oproffsiga..
 Riktiga spelare spelar oavsett motstånd.
Definera en riktig spelare, en som förlorar varje helg och spelar bort hela sitt liv?
Eller en som försörjer sig på spelet, som enda inkomstkälla?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 20:51:27 Edited(1): 2008-04-21 20:51:57  Du är en riktig spelare? Känner flera som spelar stenhårt, men som avstår väldigt många V75 omgångar om året för att det helt enkelt inte är kul, det är för mycket lotto, hästarna för dåliga.
Handlar inte om att kasta skit, det blir helt enkelt inte roligt, jag har ingen lust att spela mina vanliga tusen på en massa arbetshästar och usla kuskar, för mig är spel mer än bara pengar pengar.
Sätta sig in i alla hästar från olika socknar däruppe är ett jobb som är för mycket, samt att många tränare är oseriösa och oproffsiga..
Definera en riktig spelare, en som förlorar varje helg och spelar bort hela sitt liv?
Answer to: "Du är en riktig spelare? Känner flera som spelar stenhÃ¥rt, men som avstÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Du är en riktig spelare? Känner flera som spelar stenhårt, men som avstår väldigt många V75 omgångar om året för att det helt enkelt inte är kul, det är för mycket lotto, hästarna för dåliga.
Bra skrivet Plokko, du sammanfattar precis vad jag känner just nu. Det är inga påhopp mot er bara för att jag tycker det är den sunkigaste V75:an jag sett någonsin (även värre än de värsta vinteromgångarna). Låt oss ha våra åsikter. Och ja, jag lämnar travzonen för denna vecka. God tur med spelandet!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-21 20:53:18   Du är en riktig spelare? Känner flera som spelar stenhårt, men som avstår väldigt många V75 omgångar om året för att det helt enkelt inte är kul, det är för mycket lotto, hästarna för dåliga.
Bra skrivet Plokko, du sammanfattar precis vad jag känner just nu. Det är inga påhopp mot er bara för att jag tycker det är den sunkigaste V75:an jag sett någonsin (även värre än de värsta vinteromgångarna). Låt oss ha våra åsikter. Och ja, jag lämnar travzonen för denna vecka. God tur med spelandet!
Answer to: "Du är en riktig spelare? Känner flera som spelar stenhårt, men so"
|
Became a member:
Forum posts:
|
God tur du också!
|
|
Reply
|
|
[ 1