[ 1
]
2
3
|
|
Posted: 2008-03-08 20:42:52 Edited(1): 2008-03-08 20:43:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad minns man av honom där? Jo att han brände med både Quarcio du Chene och King of Spader. Dålig dag på jobbet kanske man kan tycka. Men kolla in dessa siffor;
3a Quorus de Bomo
2a Some Gold
2a Wish For
1a Tigger
2a Quarcio du Chene
4a King of Spader
2a Staro Allentown
1a Citizen Case
Körde in över 400 000!
Då blev ändå Spring Ray struken, som säkert hade varit 2a, 3a, 4a.
Som en parentes; hans 20 senaste starter;
hans 20 senaste starter...
1-2-1-d-2-4-d-2-1-2-3-4-3-2-2-1-2-4-2-1
(Bra siffror för en som kör galopp med allt)
Då har han ändå bränt med 1.40-oddsare, 1.60-oddsare och en 1.70-oddsare.
Finns fan inga ord så bra han är. Visst han får köra bra hästar osv osv, men ändå, sanslöst. Helt överlägsen. Säger man att han inte är bäst, då sjunkar man i mina ögon... men visst man kan ha andra favoritkuskar ändå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 20:51:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han är snäppet vassare än övriga, inget att snacka om! Hans galoppprocent är fortfarande under Adielssons och Takters med mer..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-08 20:52:12
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
får väl tyckas vara ganska uselt med tanke på vilka hästar han körde, helt klart!
Vilken annan kusk får samma möjligheter till hästar att köra? Erik fick köra skit, skit och ännu mera skit under dagen. Takter hade väl 1 favorit och den vann han med.
Goop brände ju med alla favoriter typ.
Kom nu inte med något BS om att folket spelat upp han till omotiverad favorit.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 20:53:28  Vad minns man av honom där? Jo att han brände med både Quarcio du Chene och King of Spader. Dålig dag på jobbet kanske man kan tycka. Men kolla in dessa siffor;
3a Quorus de Bomo
2a Some Gold
2a Wish For
1a Tigger
2a Quarcio du Chene
4a King of Spader
2a Staro Allentown
1a Citizen Case
Körde in över 400 000!
Då blev ändå Spring Ray struken, som säkert hade varit 2a, 3a, 4a.
Som en parentes; hans 20 senaste starter;
hans 20 senaste starter...
1-2-1-d-2-4-d-2-1-2-3-4-3-2-2-1-2-4-2-1
(Bra siffror för en som kör galopp med allt)
Då har han ändå bränt med 1.40-oddsare, 1.60-oddsare och en 1.70-oddsare.
Finns fan inga ord så bra han är. Visst han får köra bra hästar osv osv, men ändå, sanslöst. Helt överlägsen. Säger man att han inte är bäst, då sjunkar man i mina ögon... men visst man kan ha andra favoritkuskar ändå.
Answer to: "Vad minns man av honom där? Jo att han brände med både Quarcio du Chene "
|
Became a member:
Forum posts:
|
riktigt bra gjort..
och Quoros de bomo MÅSTE ha varit riktigt sjuk 4:a brutna ben kanske? var urusel endå kan björn köra in henne till en tredje plats ( nos från andra platsen ).
some gold var också när att han vann med!..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-08 21:01:53
|
|
Qouoros de bomo blev het, kanske skulle kört annorlunda??
Takter körde väl in en 650k och han hade BETYDLIGT mindre och sämre uppsittningar än Goop.
Örjan: 2-5-0-1-1-0(atlet sund sjuk?) 5-2-1-4 ,,,,ca: 650k där också. Hade också sämre chanser än Goop överlag.
så visst fan är Goop överskattad när han inte ens kan köra in mest pengar när han har bäst hästar i flertalet av loppen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 21:03:28  Qouoros de bomo blev het, kanske skulle kört annorlunda??
Takter körde väl in en 650k och han hade BETYDLIGT mindre och sämre uppsittningar än Goop.
Örjan: 2-5-0-1-1-0(atlet sund sjuk?) 5-2-1-4 ,,,,ca: 650k där också. Hade också sämre chanser än Goop överlag.
så visst fan är Goop överskattad när han inte ens kan köra in mest pengar när han har bäst hästar i flertalet av loppen!
Answer to: "Qouoros de bomo blev het, kanske skulle kört annorlunda??
Takter körde"
|
Became a member:
Forum posts:
|
qouros du bomo var väl endå inte het?.. t.om mantorps värminsg expert sa att det var bland dom sämsta värmingar han någonsin sett.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-08 21:07:42 Edited(3): 2008-03-08 21:11:04
|
|
börja betvivla på vad du kan om trav kakan.......
vad har värmningar att göra med om hästen är het?
Qouros du bomo blev het under loppet och stack ifrån de övriga lite, sedan såg man att Goop försökte hålla in hästen vilket tar på krafterna också då den pullar sönder krafterna.
SJälvklart borde hästen ha kunnat lite bättre även om han var het under loppet,,, men är goop ensam om att ha otur med sådant här?
tex Atlet Sund var knappast frisk för Örjan i v75:5......
och som sagt, har ni sett vilket skit Erik fick köra under dagen????är ju GANSKA svårt att hävda sig när man måste köra invändigt för att hästen ska kunna få med sig pengar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 21:12:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
HAHAHAHAHAHA.
Nijo du är tragedikomisk.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 21:14:51  börja betvivla på vad du kan om trav kakan.......
vad har värmningar att göra med om hästen är het?
Qouros du bomo blev het under loppet och stack ifrån de övriga lite, sedan såg man att Goop försökte hålla in hästen vilket tar på krafterna också då den pullar sönder krafterna.
SJälvklart borde hästen ha kunnat lite bättre även om han var het under loppet,,, men är goop ensam om att ha otur med sådant här?
tex Atlet Sund var knappast frisk för Örjan i v75:5......
och som sagt, har ni sett vilket skit Erik fick köra under dagen????är ju GANSKA svårt att hävda sig när man måste köra invändigt för att hästen ska kunna få med sig pengar.
Answer to: "börja betvivla på vad du kan om trav kakan.......
vad har värmningar "
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är klart att värmingarna spelar roll om hästen är het.. förresten tyckte inte jag att han var het tyckte han såg bedrövlig ut travade dåligt och fick bestämma? i låg fart kunde inget vid upploppets början.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-08 21:18:01 Edited(3): 2008-03-08 21:31:26
|
|
Patetiskt att hylla Goop för varje jävla skitstyrning han gör, kvittar ju fullständigt om han bränner med överlägsna hästar och kommer 2.a,3.a, 4.a eller 5.a, han är ändå bäst?
Han körde nästan alla lopp idag, hade bra hästar i stort sätt varje lopp och var favorit i flera, trots det ligger han 250k efter vad gäller insprungna pengar i förhållande till Takter/örjan som haft sämre chanser under dagen.
Nä, om du tänker efter lite prima_crille så förstår du nog vem som är löjlig när man hyllar Goop efter dagens insatser.
kakan,,, ditt orkar jag inte ens kommentera. Tror nog att alla som såg loppet förstår att så INTE var fallet......Travade precis lika bra som innan, fick bestämma när goop låg 3 längder förre övriga ekipage? Goop lutade sig säkert bakåt bara för skoj skull? Att det var i låg fart har ju ingen betydelse om Goop höll inne hästen, pullar ju sönder sina krafter.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 21:33:01  Patetiskt att hylla Goop för varje jävla skitstyrning han gör, kvittar ju fullständigt om han bränner med överlägsna hästar och kommer 2.a,3.a, 4.a eller 5.a, han är ändå bäst?
Han körde nästan alla lopp idag, hade bra hästar i stort sätt varje lopp och var favorit i flera, trots det ligger han 250k efter vad gäller insprungna pengar i förhållande till Takter/örjan som haft sämre chanser under dagen.
Nä, om du tänker efter lite prima_crille så förstår du nog vem som är löjlig när man hyllar Goop efter dagens insatser.
kakan,,, ditt orkar jag inte ens kommentera. Tror nog att alla som såg loppet förstår att så INTE var fallet......Travade precis lika bra som innan, fick bestämma när goop låg 3 längder förre övriga ekipage? Goop lutade sig säkert bakåt bara för skoj skull? Att det var i låg fart har ju ingen betydelse om Goop höll inne hästen, pullar ju sönder sina krafter.......
Answer to: "Patetiskt att hylla Goop för varje jävla skitstyrning han gör, kvittar j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag hyllar inte Goop efter dagens insatser, jag hyllar honom för hela hans karriäs insatser. Jag var lite missnöjd med honom idag (tro det eller ej).
Grejen är ju att man kan tycka han hade en sisodär dag på jobbet, men körde in över 400k, mäktigt.
Den dagen han vinner alla sju V75-lopp har du NIJO något att klaga på också - törs jag lova.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-08 21:36:17
|
|
Men orsaken till att han körde in 400k är ju att han körde i nästan samtliga lopp med topphästar,,,,,,vore ju katastrofal om han inte körde in mycket pengar.
Örjan och Takter var dagens kuskar utan minsta tvekan,,,,2 segrar vardera på v75 och flera fina styrningar.
Jag hyllar Örjan och Takter här och nu för deras karriärer och dagens insatser......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 22:33:31  Men orsaken till att han körde in 400k är ju att han körde i nästan samtliga lopp med topphästar,,,,,,vore ju katastrofal om han inte körde in mycket pengar.
Örjan och Takter var dagens kuskar utan minsta tvekan,,,,2 segrar vardera på v75 och flera fina styrningar.
Jag hyllar Örjan och Takter här och nu för deras karriärer och dagens insatser......
Answer to: "Men orsaken till att han körde in 400k är ju att han körde i nästan sam"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mjo självfallet, men intrycket av hans dag är på sin höjd "sisodär".
Örjan dagens man.
Man kan inte bli dagens man om man kör bort en häst så grovt som Takter gjorde.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 22:45:16  Mjo självfallet, men intrycket av hans dag är på sin höjd "sisodär".
Örjan dagens man.
Man kan inte bli dagens man om man kör bort en häst så grovt som Takter gjorde.
Answer to: "Mjo självfallet, men intrycket av hans dag är på sin höjd "sisodä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Prima crille king of spader elit häst knappast va, håller med nijo i detta troligen hade Erik , Takter eller vem som fått in minst lika mycket på dom hästarna, knappt godkännt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 22:58:11  Prima crille king of spader elit häst knappast va, håller med nijo i detta troligen hade Erik , Takter eller vem som fått in minst lika mycket på dom hästarna, knappt godkännt.
Answer to: "Prima crille king of spader elit häst knappast va, håller med nijo i det"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vi låter tiden utvisa hurvida King of Spader är, kanske har jag fel... och då kommer jag uttrycka det också, men troligen har jag rätt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-09 00:10:01  Vi låter tiden utvisa hurvida King of Spader är, kanske har jag fel... och då kommer jag uttrycka det också, men troligen har jag rätt
Answer to: "Vi låter tiden utvisa hurvida King of Spader är, kanske har jag fe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om man sjunker i primas ögon om man INTE tycker att Björn är bäst så önskar jag göra ett slag i skaken och säga att jag tycker han är överskattad......
Undrar hur långt man sjunker????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-09 02:10:40  om man sjunker i primas ögon om man INTE tycker att Björn är bäst så önskar jag göra ett slag i skaken och säga att jag tycker han är överskattad......
Undrar hur långt man sjunker????
Answer to: "om man sjunker i primas ögon om man INTE tycker att Björn är bäst sÃ¥ Ã"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Till havsbotten 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-09 02:26:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Till att börja med, Björn Goop är en mycket bra kusk. Om han är bäst i landet låter jag vara osagt, det finns gott om duktiga kuskar.
Att han brände med ett par favoriter berodde inte på dåliga styrningar utan att han fick stryk av mycket bra hästar samtidigt som hans kanske inte hade sin bästa dag. Det är MYCKET sällan jag sett Björn Goop "köra bort" en häst och gör han det nån gång så står han iaf för det efteråt, till skillnad från många andra.
Många verkar tro att favoriterna på v75 normalt vinner i 80-90% av fallen. Så är det ju inte och det är därför inte dåligt av Björn att köra in 400 000 en sån här dag. Örjan å Takter är riktigt bra kuskar, men deras vinster idag var väl inga genistyrningar direkt, de hade bästa hästarna för dagen helt enkelt.
Och Nijo,
jag brukar inte hålla med chokladkakan, men diskussionen handlade väl om hästen var sjuk eller het. Gjorde den en mycket dålig värmning så finns det väl all anledning till att tro att den inte är frisk? Jag såg inte det loppet så vilket det var lägger jag mig inte i. Men inlägget om värmningen var ju relevant.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-09 10:08:49
|
|
vad gäller saken med chokladkakan så var ju hästen het i loppet, om en häst är sjuk så märker man nästan ALDRIG det i värmningen och om den är riktigt dålig i en värmning(travmÄssigt) så stryker man hästen. Exempel: vallee solide.
Hästen travade precis lika bra som tidigare.......
Att Björn Goop är en mycket bra kusk håller jag med om till 100% och inte har jag sett någon som sagt att han kört bort hästarna under v75........
Men för det så kan man tycka att han är överskattad som den gudomliga och helgonförklarade superkusken många vill få han till. Han är precis lika mänsklig som Takter, Örjan och Erik! även om han nu kör några tusen lopp per år vilket är lite omänskligt i mina ögon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-09 11:51:16  Till att börja med, Björn Goop är en mycket bra kusk. Om han är bäst i landet låter jag vara osagt, det finns gott om duktiga kuskar.
Att han brände med ett par favoriter berodde inte på dåliga styrningar utan att han fick stryk av mycket bra hästar samtidigt som hans kanske inte hade sin bästa dag. Det är MYCKET sällan jag sett Björn Goop "köra bort" en häst och gör han det nån gång så står han iaf för det efteråt, till skillnad från många andra.
Många verkar tro att favoriterna på v75 normalt vinner i 80-90% av fallen. Så är det ju inte och det är därför inte dåligt av Björn att köra in 400 000 en sån här dag. Örjan å Takter är riktigt bra kuskar, men deras vinster idag var väl inga genistyrningar direkt, de hade bästa hästarna för dagen helt enkelt.
Och Nijo,
jag brukar inte hålla med chokladkakan, men diskussionen handlade väl om hästen var sjuk eller het. Gjorde den en mycket dålig värmning så finns det väl all anledning till att tro att den inte är frisk? Jag såg inte det loppet så vilket det var lägger jag mig inte i. Men inlägget om värmningen var ju relevant.
Answer to: "Till att börja med, Björn Goop är en mycket bra kusk. Om han är bäst i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra inlägg Nallegnu!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]