[ 1
]
2
|
|
Posted: 2008-02-12 17:10:37 Edited(1): 2008-02-12 17:11:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den kommer så småningom, har faktiskt inte börjat... blir kanske lite kortare denna vecka på grund av:
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080212/SPEL/881391956/1070/SPEL
(LÄNK) Något strulade med att öppna den genom att klicka, så ni får klippa och klistra.
Så jag prioriterar vissa andra saker just nu
/Rickard Hansson
Ja det kändes skönt att få skriva det, visst är man lite stolt!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-12 17:24:36
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Don´t be a fool, stay in school 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-12 17:34:33
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
haha, visste inte ens att skånskan hade en hemsida
får du några fickpengar för arbetet?
Annars första gången som du spikar 2st megafavoriter på ett tips?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-12 17:57:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha Nijo, men det har den...
Ja jag går väl inte helt lottlös....
Tja, men jag tror ju väldigt hårt på dem vad ska jag göra då?
Har ju avslag på favvon Junction!
Ps. ni i storsta´n, läs Punkt SE imorgon, i alla fall tipsen där till V64  Ds.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-12 18:14:27 Edited(1): 2008-02-12 18:16:48  Haha Nijo, men det har den...
Tja, men jag tror ju väldigt hårt på dem vad ska jag göra då?
Har ju avslag på favvon Junction!
Ps. ni i storsta´n, läs Punkt SE imorgon, i alla fall tipsen där till V64  Ds.
Answer to: "Haha Nijo, men det har den...
Tja"
|
Became a member:
Forum posts:
|
men shit 17 bast 
Du får ju inte ens lämna in en liten liten raket.
Inte för att jag brukar moralisera, men hur funkar det med en tidning som har en minderårig som ger speltips?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-12 18:14:43  Don´t be a fool, stay in school 
Answer to: "Don´t be a fool, stay in school ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
2cool4school som alltid 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-12 18:46:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Plokko, du vet väl Spante? Han började som 17-åring på AB tror jag.
Att lämna tips kan knappast vara något "farligt", det är skillnad på att tipsa och spela 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-12 18:59:31  Plokko, du vet väl Spante? Han började som 17-åring på AB tror jag.
Att lämna tips kan knappast vara något "farligt", det är skillnad på att tipsa och spela 
Answer to: "Plokko, du vet väl Spante? Han började som 17-åring på AB tror jag.
A"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med  ...
man behöver väl inte vara "äldre" för att ha bra speltips tycker Prima_Crille ger bra tips  ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-12 20:53:05 Edited(1): 2008-02-12 21:12:22  Plokko, du vet väl Spante? Han började som 17-åring på AB tror jag.
Answer to: "Plokko, du vet väl Spante? Han började som 17-åring på AB tror jag.
A"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Man behöver inte vara "äldre" men för att det ska publiceras tycker man det är högst underligt.
Skillnad är det så klart, men du lämnar ju speltips.
För att kunna lämna speltips i min värld så behöver man erfarenhet, och oavsett nu om du spelar trots att du inte får, så får du inte - vilket borde ge dig 0 i erfarenhet. Att dela ut bra tips till höger o vänster kan man väl göra, göra system på 500-1000kr då får man ju hoppas du trotsar regler och lämnar in trots att du inte får. Att vara tipsexpert när man inte ens får tippa känns konstigt - ingen kritik mot dig, men att du lämnar speltips är lite som att en utan körkort lär någon med körkort att köra bil.
Jo jag känner till Spante.
"Underbarnet" eller vad dom kallar han.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-12 21:55:56
|
|
detta är det nya, alla tidningar har minderåriga "spelexperter", killen som Spante tävlade mot var väl också under 18? vilken tidning var han expert i? SD?
Underligt fenomen, även om tipsen och analysen är bra så tror jag inte att särskilt många äldre vill lyssna pga "experterna" är just för unga och saknar erfarenhet av spelet.
men å andra sidan, vem lyssnar på de andra "experterna"?
jaja, ingen kritik till dig då prima_crille, läser helre dina tips än tex professorns eller någon av de andra gubbarnas med några undantag som Nybrink,Bengt Adielsson osv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-12 22:16:21 Edited(1): 2008-02-12 22:18:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hehe... äsch!
Vore konstigt om du min ärkefiende Nijo skulle hålla mig högre än Nybrink haha, redan kanske man ska säga, taget från ketchup-reklamen -"Man kan ju ändra seeeej"
Plokko, din jämförelse med körkortet är ju ganska "Goddag yxskaft", då menar du att man som minderårig (hatar det uttrycket, konstigt nog) inte kan vara kunnig inom trav, om du sedan tycker jag är det eller inte är hör inte hit, utan mer din generella tanke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-13 00:03:17 Edited(1): 2008-02-13 00:03:41  Hehe... äsch!
Vore konstigt om du min ärkefiende Nijo skulle hålla mig högre än Nybrink haha, redan kanske man ska säga, taget från ketchup-reklamen -"Man kan ju ändra seeeej"
Plokko, din jämförelse med körkortet är ju ganska "Goddag yxskaft", då menar du att man som minderårig (hatar det uttrycket, konstigt nog) inte kan vara kunnig inom trav, om du sedan tycker jag är det eller inte är hör inte hit, utan mer din generella tanke.
Answer to: "Hehe... äsch!
Vore konstigt om du min ärkefiende Nijo skulle hålla mi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min generella tanke är att man ska kunna spela för att få ge andra råd om spel.
Känns som en grundidé med hela tippandet.
Anledningen till att du hatar ordet minderårig kan ju vara att du är det - och att det skapar en rejäl nackdel i ditt fall.
Det handlar inte om kunnigheten inom travsporten, det handlar om faktumet att du inte får spela, och ger tips om spel. Sen att du har kunskap nog för att kunna tippa det betvivlar jag inte. Men faktumet att du är minderårig och ger speltips är helt klart intressant och jag är oerhört förvånad att någon tidning tar en minderårig under vingarna att tippa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-13 01:51:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då är jag med.
Men som sagt, är ju inget direkt nytt med yngre förmågor...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 15:07:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ta det inte fel men är din pappa eller mamma delägare i tidningen? Det är min 1:a tanke. Det brukar ju vara svårt att bli journalist på bra tidningar.
1:a tanken brukar ju vara bäst.
Måste nog säga att du är bra för din ålder & såg faktiskt fram emot nästa analys. Jag kommer att syna den i tömmarna, på ett bra sätt.
God tur
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-14 15:47:34
|
|
journalist är att ta i......tipset publicerade bara på hemsidan och inte i tidningen tror jag?
att bli journalist för en tidning är grymt svårt, även med utbildning och erfarenhet. Flesta tidningar bara utnyttjar de som kommer ut från högskoleutbildningen genom att låta dem arbeta hårt med skitsaker i något år för att sedan sparka dem som utbrända.......
själv varit intresserad av att bli journalist när jag pluggade på högskolan, gick på någon föreläsning med Lasse Anrell där han förklarade hur det stod till, efter den dagen så gick jag ifrån de ambitioner jag hade att bli journalist.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 16:36:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Köpte afton i tisdags för att kolla V64:an lite men det var bara att slå igen.
Hur kan dom får fortsätta hålla på, undrar hur mycket dom tjänar.
Expressen har hyfsadeV75 tips men V64:an kan skippa för det har ju Proffessorn monopol på tydligen.
Kolla pitea-tidningen.se får du se, klicka på sport & service så har du bra V75 tips & intervjuer.
God tur
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 16:59:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Garros: Absolut inte, mina föräldrar/släkt har absolut ingen koppling till dessa tidningar så det är inget "fjäskeri" så att säga, hehe.
Och ja, jag vill inte kalla mig journalist, ännu.
Jag kanske dock kan bli det senare, men jag är det inte redan nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 17:19:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
OK. Vi hörs.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 22:17:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
nijo, då blev du travproffs istället för journalist va?
fortsätt som du gjort Prima_Crille så blir du journalist inom en vecka. Jag tror på dig även om inte nijo gör det..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-15 00:25:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hahahahaahhaha.