[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2008-02-10 20:36:58
|
|
V75-6 | Klass I, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. HOBGOBLIN FACE Takter Johnny 2. BOLETS FABIAN Sjunnesson Jörgen 3. CASANOVA CHIP Eriksson Håkan 4. QUARCIO DU CHENE Goop Björn 5. BRIAN KEY Svensson Kjell a 6. GHASTLY FACE Jansson Torbjörn 7. DIALECT AF PRINFO Söderkvist Stefan 8. VÄSTERBO WORLD Ohlsson Ulf 9. WILL MAN VINT Kihlström Örjan 10. BLUE STAR CLASSIC Svanstedt Åke 11. THE BAD ROCK Eriksson Hans G 12. SONG CONTEST Jakobsson Magnus
Turordning: 4-8-3-7-9-1-2-10-6-5-11-12
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-10 20:50:33
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Måste bli spik på Goop.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 20:53:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror jag med!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 21:34:21 Edited(3): 2008-02-10 21:37:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nån gång ska väl den torska?  Men som det sett ut på sistone så är ju inte chansen så stor just nu.
Dom 2 senaste vinsterna så har jag Goop bara åkt med honom in i mål med flera längders marginal. Lär väl bli streckad runt 90% på lördag.
Ska man leta motbud så kan dessa vara aktuella: 5 Brian Key, 3 Casanova Chip, 8 Västerbo World.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 21:46:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GHASTLY FACE
|
Tror det här blir tyngre för Quarcio Du Chene än tidigare lopp. Finns många hästar här som inte är några större namn, men ändå gått mycket bra tider.
Brian Key, The Bad Rock eller varför inte Hobgoblin Face som är ordentligt snabb ut i auto. Kommer nog att strida för spets med Bolets Fabian. Här ska jag gardera trots de enormt fina loppen Quarcio du Chene gjort.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-10 21:50:28
|
|
Brian key har ju fått ett bra läge för en gångs skull men varför sätter dom inte upp någon annan i sulkyn när det är V75?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-10 21:53:35
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Goop kommer väl att defilera hem detta loppet, får överta spets och sedan vinner han med några länger. Inget snack om den saken, galopp och sjukdom mot. Men galopprisken är nog inte så stor med tanke på hur fin han sett ut i de 2 senaste loppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 22:14:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror knappast att Goop bara vinner detta lopp. Har svårt att se Takter släppa spets med Hobgoblin face om han skulle hitta front.
Ska man gaerdera HF med QDC så ska väl 5,8,9,10 med också. Så här i början på veckan känns HF som en rolig chansspik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-10 22:40:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, QUARCIO DU CHENE
|
Brian Key spikas på alla seriösa bongar, skämt och sido men garderar man upp storfavoriten (läs 99%aren) så måste han med.
Quarcio är inte så osäker som folk tycks tro, straffspark och efter detta löp kanske Goop har ett dussin mer segrar än tvåan i V75-ligan.
EDIT: Överdrift.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-11 00:30:31 Brian key har ju fått ett bra läge för en gångs skull men varför sätter dom inte upp någon annan i sulkyn när det är V75?
Answer to: "Brian key har ju fått ett bra läge för en gångs skull men varfö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CASANOVA CHIP
|
Kjell äger den där hästen själv + att hans son Peter Walltin tränare den, så jag antar han gör som han vill med den.
Brian Key har startat mycket söderöver (läs Jägers, läs två starter), ska tydligen rest lite dåligt då.
Kjell Svenssons dotter, Anna, är tillsammans med Ludde, så det är därför dom matchat han därnere.
Hälsa på dottern osv.
Kan nämnas som kuriosa, jag kan allt skvaller inom travet så fråga mig, speciellt det omoraliska.
Tony Ryttar hånglande på tuben en Lördagnatt är ingen syn och känsla man vill gömma inom sig - så Soberano du får agera psykolog för tillfället.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-11 10:06:24 Kjell äger den där hästen själv + att hans son Peter Walltin tränare den, så jag antar han gör som han vill med den.
Brian Key har startat mycket söderöver (läs Jägers, läs två starter), ska tydligen rest lite dåligt då.
Kjell Svenssons dotter, Anna, är tillsammans med Ludde, så det är därför dom matchat han därnere.
Hälsa på dottern osv.
Kan nämnas som kuriosa, jag kan allt skvaller inom travet så fråga mig, speciellt det omoraliska.
Tony Ryttar hånglande på tuben en Lördagnatt är ingen syn och känsla man vill gömma inom sig - så Soberano du får agera psykolog för tillfället.
Answer to: "Kjell äger den där hästen själv + att hans son Peter Walltin["
|
|
Förstod att han äger den på ett eller annat sätt men om jag ägde den skulle jag nog försöka få ett proffs i sulkyn när det handlar om V75 men jag kan ju förstå att han vill köra själv också då det ju inte är ofta amatörer får chansen på lördagarna. Hästen är ju bra! Kanske han vinner på lördag?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-11 11:34:42
|
Forum posts: 5430
|
Goop vinner hur lätt som helst.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-11 11:49:25
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, QUARCIO DU CHENE
|
Jag fortsätter att spika Quarcio Du Chene tills den ger mig anledning att göra något annat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-11 11:56:26  Förstod att han äger den på ett eller annat sätt men om jag ägde den skulle jag nog försöka få ett proffs i sulkyn när det handlar om V75 men jag kan ju förstå att han vill köra själv också då det ju inte är ofta amatörer får chansen på lördagarna. Hästen är ju bra! Kanske han vinner på lördag?
Answer to: "Förstod att han äger den på ett eller annat sätt men om jag ägde den s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CASANOVA CHIP
|
Kjell Svensson har varit proffstränare i säkert 30 år, han lämna över verksamheten till sin son. Och därigenom tagit ut pension och blivit amatör.
Så han är ett ex.Proffs kan man säga, vunnit en del V75/V65 lopp själv så, det finns sämre kuskar på rikstoton än han.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-11 12:28:03  Kjell Svensson har varit proffstränare i säkert 30 år, han lämna över verksamheten till sin son. Och därigenom tagit ut pension och blivit amatör.
Så han är ett ex.Proffs kan man säga, vunnit en del V75/V65 lopp själv så, det finns sämre kuskar på rikstoton än han.
Answer to: "Kjell Svensson har varit proffstränare i säkert 30 år, han lämna över "
|
|
Aha, det förklarar ju ett och annat. Då kanske jag inte ska hänga upp mig på hans rutin  vem är det som är hans grabb? Inte jesper svensson? Kanske kan vara ett skrällbud då trots allt! Han har ju gjort starka lopp från riktiga skitlägen på slutet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-11 12:39:13  Aha, det förklarar ju ett och annat. Då kanske jag inte ska hänga upp mig på hans rutin  vem är det som är hans grabb? Inte jesper svensson? Kanske kan vara ett skrällbud då trots allt! Han har ju gjort starka lopp från riktiga skitlägen på slutet.
Answer to: "Aha, det förklarar ju ett och annat. Då kanske jag inte ska hänga upp mi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CASANOVA CHIP
|
Peter Walltin är hans grabb, som tränar hästen. Dottern är Anna Svensson, Luddes brud.
QDC borde bli överlägsen här, galopp emot.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-11 15:54:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, QUARCIO DU CHENE
|
Om Hobgoblin face+takter vill komma i mål så släpper han garanterat...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-11 15:55:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, QUARCIO DU CHENE
|
men jag tror ändå Bolets Fabian är snabbast ut, 3:e invändigt för HF isf^^
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-11 16:08:10
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
känns väldigt orelevant för vem som tar spets, går i stort sätt att garantera de kommer släppa till goop oavsett. Annars tar dem som sagt inte sig till mål levande.....
Goop vinner säkerligen detta även med 1 galopp, så överlägsen är hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-11 21:20:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, QUARCIO DU CHENE
|
Efter två starter på V75 har jag äntligen insett hur bra Quarcio Du Chene är. Det ÄR en travsäker häst, i alla fall nu. Han har visserligen gått upp två klasser men från ett bra startspår skall han ha toppchans.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|