Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Super spiken låg spelad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-02-08 14:53:31

Became a member: 
Forum posts:
Super spiken låg spelad

Blir det fransk-tysk action eller en skräckis till att börja med och en avslutning med ”The Rock” som finish? Jägersro lunken nu igen! Det känns som om det var förra veckan travbanan i Skåne hade V75-tävlingar.

Ja nu var det ju inte så, för efter att jag gått djupare ner i minnet kommer jag ihåg. ”Stolte in, stolpe ut” på Örebro, just det. Lika bra att lägga tillbaka där den låg. Nu är det nya chanser till att sätta sjua en gång till (Jägersro första gången faktiskt), men Jägersro? Där händer ju ingenting… Det är bara att bita ihop och trots att den sportsliga kvalitén inte är så hög är liret väldigt intressant. Nu jäklar är det dags säger jag till mig själv. Nu är det ingen lek längre!
Första spiken är, knasig, helt galet, köp en Harry Boy eller något liknade tänker nog ni men jag säger super! Super Tvinda har haft spåren 10-10-11-10-11 de senaste fem starterna men har ändå sprungit in som etta en gång och tvåa hela tre gånger! Nu är det bricka två som gäller och ett antal snäpp längre fram i banan. Alla i klass III försök har imponerande rader men i enkla sällskap. Nu möter de varandra och de känns som vem som helst kan vinna. Lite körning från start och rygg till upploppet då är segern klar för Super Tvinda. Kan Björn Goop göra det omöjliga med att vinna tre gånger på Solvalla, samtliga från spår 10 så måste den här 8 % vara möjlig utav helv… Släng dig i väggen Super Man.
Tysken Conrad Lugauer med Toulouse i den första avdelningen bör ha bra chans att leda runt om, men nu är detta V75 och jag målar på. Spår åtta i volt gillar jag skarp och när en häst som Candle of Darkness startar just där ifrån då är han given. Mr Sunlight ska gå barfota runt om och får han ett snällt lopp då kan ”Fredde” hinna dit. Carmody Lobell-sonen har fått gå tuffa lopp, fram i dödens ett antal gånger och gjort det bra men senast kördes Mr Sunlight passivt och var riktigt bra. 2 % är taget!
Även guldloppet är över stayerdistans och Triton Sund och Spring Ray verkar göra upp om prischecken på 150000 kronor enligt strecklistan. Ha säger jag åt den, bort med båda två. Triton Sund har visserligen varit bra vid två V75 triumfer som inte riktigt har haft guldglansen över sig. Vid finalerna på Solvalla var han långt efter och den här favoriten kan jag bjuda på. Spring Ray har inte varit på tävlingsbana mycket senaste året. Han har kapacitet att slå det här gänget alla dagar i veckan. Men jag vill se mer innan han åker med på min kupong. Skogans Joker var finfin vid lätt vinst på ”valla” och ska räknas tidigt. Rysaren heter Capricorn Label! Dödens i samma lopp som Skogans Joker och gjorde då ett bra lopp. Vid högt tempo och klaff är han en rolig outsider.
Nästa spik är i stoloppet. Ninotchka går ner i klass och vinner väll bara detta. Johnny B Karlsson släpper spets och blir Johnny B Good…
Ett starkt två-hästarslås i ännu ett stolopp. Larome och Scorpion’s Winner gör upp om segern i mitt ”badkar.” Bara Adielsson kör felfritt.
Cadeau K. tycker jag om då denne var med på V75 när jag fick sju rätt. Senast hoppade han av friskhet men hade vunnit enligt ”Lähdret.” Jag hoppas Takter hittar till ledningen för då vinner han lätt, jag spikar!
Jag får erkänna att gången jag satte alla rätt var utdelningen ganska låg, för plånboken klara bara en spik i sista. Men Shiburre säger jag schas till, den gamlingen får inte vinna. Majesty of Rock är läcker men nja, räcker inte här. Andaloux kan nog vinna, en chansspik helt enkelt. Kom igen, Andaloux är inte gammal. Åtta år ung säger jag…
Reply
Posted: 2008-02-08 15:37:41

Became a member: 
Forum posts:
Intressnta tankar och du är helt rätt ute kring Cadeau K.!
Reply
B_Good Posted: 2008-02-08 16:50:44 Answer to: "Super spiken låg spelad Blir det fransk-tysk action eller en skräckis "

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Kul läsning o inget dåligt första inlägg må jag säga.. Mer sånt! Lycka till!
Reply
Nijo Posted: 2008-02-08 17:08:27

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
jo, gillade inlägget också. Även om jag inte håller med angående dina drag.......
Reply
Posted: 2008-02-08 21:07:57

Became a member: 
Forum posts:
Jag tror du har rätt angående CADEAU K men jag sticker ut hakan och säger att han vinner detta från dödens om han är på humör!!
Reply
Posted: 2008-02-08 21:14:18

Became a member: 
Forum posts:
klart intressant superspik.. kanske tar rygg.. perfekt drag i ett öppet lopp!

Rolig läsning och intressant resonemang! Bra!
Reply
Posted: 2008-02-08 21:14:38 Answer to: "Jag tror du har rätt angående CADEAU K men jag sticker ut hakan och säge"

Became a member: 
Forum posts:

Jag tror du har rätt angående CADEAU K men jag sticker ut hakan och säger att han vinner detta från dödens om han är på humör!!

Sticker ut hakan och tillägger ett om... Visst är det skönt att ha en liten säkerhetsåtgärd som man kan skylla på i efterhand? Smart gjort !
Reply
Posted: 2008-02-08 21:29:24 Answer to: "Jag tror du har rätt angående CADEAU K men jag sticker ut hakan oc"

Became a member: 
Forum posts:
Nja jag tänker ju spika så det enda jag får skylla är ju mig själv.......
Reply
Posted: 2008-02-09 00:53:29

Became a member: 
Forum posts:
Jag beställer en dubbel J:T/K:L tack!!!
Reply
Posted: 2008-02-09 09:08:52

Became a member: 
Forum posts:
Solklart lätt vinst
Reply
[ 1 ]