Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Rafflande etappavslutning!
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2022-09-29 13:34:11

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Inget har skrivits om det ännu såvitt jag kan se, men vi har en riktigt spännande avslutning att se fram emot, där Hampus och Backagård slåss om etappsegern med extremt jämna steg.

Det är vardagsloppen som kommer avgöra, och faktum är att det t.o.m kan bli så att allt avgörs i etappens absolut sista lopp där Backagård har häst till start. Ynka 37950:- skiljer stallen åt för tillfället och det är tydligt att båda stallen har skickat in allt med hjärtfrekvens under de sista dagarna för att vinna etappen.

Svårtippat, men vad tror ni? Stall The Man leder, men Backagård har fler hästar till start. Jag ger fördelen till Backagård pga fler chanser att avgöra, men det är banne mig benhårt in på mållinjen. Jag kan nog inte minnas nån etapp där det varit jämnare. Kul att se, vanligtvis är etappen avgjord med flera veckor kvar på säsongen.
Reply
Medeltid Posted: 2022-09-29 15:46:33

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 765
Det blir en rysare där jag också tror att Backagård drar längsta strået till sist. Hampus har dessutom en ettformig kusk in en av sina starter. Bra jobbat båda två hur som helst. Jag har varit inblandad i en liknande fight en etapp, mot Stall Superior och minns att de sista loppen var riktigt nervösa, men kul!

Annars är det ju oftast så att man bara går och väntar på att nästa etapp ska dra igång under den sista veckan.
Reply
hampusenglund90 Posted: 2022-09-29 18:04:49 Edited(4): 2022-09-29 18:08:39
1031
Stall The Man
Östersund

Became a member: 2015-05-14
Forum posts: 521
Allt med hjärtfrekvens var nog att ta i från mitt stall i varje fall, skulle nog påstå samma för backagårds del :P
Hade nog kunnat anmäla ett X antal till om jag verkligen ville öka chanserna. De med lägre poäng fick chansen att försöka dra in lite men inte så att jag sabbar planering för kommande etapp genom att anmäla massa med höga poäng.
Jag tror också backagård tar hem det här just med tanke på fler starter kvar, men visst allt kan hända.
Jag går dock inte och gräver ner mig om jag skulle komma 2:a då det jag egentligen spelat för hela etappen är kört oavsett (PB-inkört)
Självklart nöjd med resultatet (näst bästa någonsin för min del) och borde vara bästa någonsin på TZ för en 2:a vem det än blir.

Jag kommer ej skriva grattis än till backagård men ett stort lycka till imorgon
Reply
backagard Posted: 2022-09-29 19:32:41

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 495
Lycka till själv!

Precis som Englund skriver så blev det även här hästarna med rimliga startpoäng att förlora som fick gå ut sista dagen. Edelweiss möjligen undantagen, men då jag aldrig låtit en 13+ häst tävla vidare (ännu) fick hon offras, och sen är det pension och hingstagegg i slutet på nästa säsong.

Det har varit en - i omgångar - ganska uppgiven stallchef här. För enbart några veckor sedan kändes det mer eller mindre orimligt att nå ifatt och ens vara nära en etappseger. Men en trippel i Guld veckan innan finalen, två semisegrar i TZO, trea i finalen och sedan Guldseger och lite hastigt och lustigt var vi med i matchen igen.
Och även efter förra helgens framgångar så krävdes det en del i Austria Open för att det skulle kännas värt att skicka ut de formlösa hästarna sista dagen. Det är sånt här som inte händer alltför ofta om man säger så. Form kommer och form går - det är det jävliga med det här.

Självklart så sitter vi och jobbar in kusarna i morgon. Målet är ju att vara etta efter halvåtta, men det kommer inte vara en alltför besviken stallchef om det inte går vägen. Det känns bara sjukt att någon som kör in över 12,7 miljoner ska bli tvåa i totalen, och den siffran kommer jag vara riktigt nöjd med oavsett slutplacering. Om jag ska förlora en så här jämn etapp så gör jag det allra helst till Englund och hans hästjobb med TZ-News och allt annat grymt engagemang han lägger ned på Travzonen.

Chansberdömningarna har böljat fram och tillbaka, och jag tror jag låter andra hålla på och gissa vem som har bäst möjligheter. Ena stunden känns det bra och andra känns det som att det inte kommer gå vägen.
Jag har fler kusar till start sista dagen, men det krävs att de presterar och inte hostar innan loppen. Vem har inte varit med om att köra blankt när det som mest krävs? Pressen ligger trots allt på att mina åsnor behöver springa in en del deg i morgon.

Och slutligen håller jag med om att det känns kul att det lever in i sista dagen på etappen. Än roligare att vara inblandad i striden, och vi väntar med gratulationer och beklagande till i morgon när hästarna sprungit i mål.
Reply
Gerrard Posted: 2022-09-29 20:24:13
420
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 676
Jag vill faktiskt i diskussionen lyfta in att även Simon på tredjeplatsen gör sin bästa etapp någonsin och är över 10 miljoner.

Stort grattis alla 3 och det skall bli spännande att följa upplösning imorgon!
Reply
OttoB Posted: 2022-09-29 20:38:10

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 379
Stall Superior passar på att gratulera till stallen på pallen. Mycket imponerade siffror. Tvärtemot vad mitt eget stall levererat under etappens gång. Må bästa tränare vinna!
Reply
Poffpuff Posted: 2022-09-30 19:40:41
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Grattis, Backagård! Vilken spurt!
Reply
lillsyrran Posted: 2022-09-30 19:41:41

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 784
Grattis alla tre!
Reply
hampusenglund90 Posted: 2022-09-30 20:03:32
1031
Stall The Man
Östersund

Became a member: 2015-05-14
Forum posts: 521
Stort grattis till Backagård efter en fenomenal avslutning
Reply
backagard Posted: 2022-09-30 20:37:03

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 495
Tack, tack, tack. Galet. Och ja, det kunde gått hur som helst.
Reply
Poffpuff Posted: 2022-10-08 17:52:13 Edited(2): 2022-10-08 17:53:58
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Topplistan

1. Stall The Man hampusenglund90 Östersund
1 147 300 kr

2. Sverige Backagård backagard Halmstad
1 146 600 kr

Ska ni följas åt hela den här etappen också?
Reply
[ 1 ]