Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Elitloppet 2016 !
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5   6  
Author Message
Friction88 Posted: 2016-05-22 11:12:56
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Vet inte exakt vad man sagt från stallet med Magic Tonight, förutom att det skulle bli full laddning från start. Men han var chanslös att ta en längd på Nimbus C.D och Örjan väljer att ta upp efter 50-100 meter. Visst hade han kunnat ta dödens eller släppt Volstead framför sig så att han fått andra par utvändigt. Men det är ju känt sen tidigare att man ska sitta på innerspår i denna klass över kort distans om man vill vinna, många kuskar som tänker så. Så tycker inte alls att det var konstigt att Örjan kröp ner i vinnarhålet, hörde att vissa experter hade det scenariot innan också. Är ju många hästar som varit hårt spelade i elitloppet som valt vinnarhålet och hoppats på att få lucka. Så tycker inte alls att det var konstigt

Ingen Pinkman i Elitloppet, var bara 3:a i natt mot 4 åringar i Usa. 3 platser kvar att dela ut och tycker att Royal är given med tanke på prestationen i Onsdag och kvinnlig kusk på det. Det känns lite som "folketshäst". Mosaique borde också få en inbjudan, ett elitlopp utan ludde, hur skulle det vara? När det gäller Papagayo E, så finns det ju redan en norrbagge med i loppet. Nahar känns lite gammal, det skulle väll vara för att Bergh ska ha en häst med i loppet! Tycker dock Nimbus C.D också är förtjänt av en plats, retsamt att missa en plats med en Nos igår! Från spets kan han mycket väll vara bland de 3 i elitloppet. Tycoon Conway Hall är en annan som kan vara aktuell, för att han är dansk, men jag hoppas inte att den blir inbjuden. Däremot hoppas jag Billie De Montfort får sista inbjudan. Krokade ihop med en konkurrent i Onsdags och det loppet är bara att glömma. Samma tränare som Bold Eagle, som varit dominant i Frankrike senaste året, han ska vi vara vän med. Så detta super sto vill jag se!

Så sammanfattningsvis hoppas jag att dessa blir inbjudna och tackar ja:

Mosaique Face
Royal Fighter
Billie De Montfort
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 12:20:01 Edited(5): 2016-05-22 12:46:22 Answer to: "Vet inte exakt vad man sagt från stallet med Magic Tonight, föru"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ingen dum trio....Nä köper inte Örjans o Walmann taktik...inte många som gillar allt dessa gör....Nimbus fick chansen o visade gamla olater med att stanna till på upploppet o slå i svansen....minst 4 st hade gärna bytt spår med Magic o Örjan igår...tro ingen av dem fegat ihop o krupit ner...inte ens Jennifer..inte okey med dessa snälla/preparé lopp...tror de är förbjudet...men o bevisa är svårare o de är enkelt för Örjan o ljuga sig ur detta....har gjort så många gånger....absolut ett minus i Svedala travet...! Litar på Uffe i fallet Papagayo....svårt o finna 16 bättre än den hästen som verkligen kördes aktivt trots besvär o uppehåll...mil från Örjans/Wallis dumheter...!! Tja din teori om att sitta invändigt o hoppas på lucka..vet inte var du fått den ifrån....inte många som vunnit något Elitlopp så...bakläxa..! Finns många som ursäktar Örjan när han gör så här men många många spelare tycker tvärtom...bara o kolla runt...! O hur var de med antal häst från France....skulle Billie va med så är vi uppe i 5 st inte motiverat alls..! Antar halva Norge plus Norrlands Uffe hoppas på Papagayo...!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 13:20:01 Edited(2): 2016-05-22 13:22:08

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Förlåt ja är lite elak..men ja kan inte låta bli...hoppas på 8:te spår o Kenneth på Magic...! Verkar som Örjan ska ratta Nuncio o sedan hoppas ja på Redén får honom till Propulsion....!
Reply
Friction88 Posted: 2016-05-22 13:27:37 Edited(1): 2016-05-22 13:29:29
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Det jag menar är att många bra och spelade hästar har krupit ner i rygg på ledaren och sen hoppats på att få lucka. Kan ju bara ta förra årets elitlopp när Royal Fighter kröp ner i vinnar-hålet, han vann ju trots allt försöket från dödens och var mycket spelad i finalen. Senaste 10-15 åren så har det nog varit många såna exempel i elitloppet, att hästar har tagit den positionen trots betrodda och mycket spelade. För att det är mycket svårare att vinna från tex dödens, andra par utvändigt. Därför chansar man, plus är lite snällare mot hästen. Nimbus var trots allt klar favorit igår på spelet, så tycker inte alls att det var konstigt att Örjan chansade lite. Örjan resonerade nog som så att chansen att vinna loppet från dödens eller andra par utvändigt var väldigt liten. Däremot har han en chans om han kryper ner i rygg. Sen att Volsted var så enorm från dödens, eller var Nimbus dålig i ledning? De var ändå 1 längd före övriga, och det var en stentuff öppning i 0.6 första 500. Så inte konstigt om Nimbus blev lite trött sista biten.. Tycker inte det var någon prepare eller förbjuden styrning. Visst hade Örjan varit spelad till 1.30 och satt sig där, då kan man börja fundera.. Men det är ohört ofta som favorit blir släppta till ledningen trots att det sitter en betrodd häst i ledningen, och hästar som är andra, tredje-handare väljer att sitta i rygg och hoppas på lucka, .. Så jag köper inte ditt snack

Såg att Pinkman är klar för 4-årseliten på Söndag!
Jäkla kul!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 14:11:04 Edited(4): 2016-05-22 14:22:38 Answer to: "Det jag menar är att många bra och spelade hästar har krupi"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Vi avslutar "debatten"....kan bara konstatera att Jennifer ångra sig rejält förra året att hon kröp ner...lär inte göra om de om hon får en Rosa Lapp på Royal...! Örjans o Wallis taktik är inte borta för alltid...kommer igen som ett brev på posten...de har ett illa dolt "förakt" för Spelare...! 2 Baggar vore inte fel...!!
Reply
ddmannen Posted: 2016-05-22 14:13:27 Answer to: "Vi avslutar "debatten"....kan bara konstatera att Jennifer å"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
hon fick en rosa lapp , blev de 3 hästarna friction ville ha enligt elitloppet.se
http://elitloppet.se/elitloppet/nyheter/item/1232-startfaeltet-aer-komplett-till-elitloppet-benders
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 14:16:20 Edited(4): 2016-05-22 14:36:04 Answer to: "hon fick en rosa lapp , blev de 3 hästarna friction ville ha enligt el"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ser de...Halva Norge är "förbannade" på Myran o hans fjäsk...! Hur är de med Your ? Svensk eller Fransk...? Hur som helst ett starkt fält...!! Myran har slängt ut en rejäl slant på ett kanske halvfullt plan....kanske kuskarna kan åka med i transport planet o tjäna in någon krona...! Mycket troligt att Ludde visste om sin Rosa Lapp....se min antydning om en viss charm offensiv mot Ludde...Lindburgs Veckobrev 20 på Svensk Travsport..!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 16:00:52 Edited(5): 2016-05-22 17:01:07

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Då får Erik äran o ratta Magic....skulle tro de är ett bättre alternativ...än Kenn...! Örjan o Johnny o Nivard dubblar...en till Erik o en styrning till Björn...ingen till Uffe....synd de.... mycket Franskt...hoppas dom är värda de...! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag är väldigt överraskad över att han inte fick plats. Papagayo E. är i toppform och jag tror han dugt gott i Elitloppet....Kan förstå de...Papagayos tränare...hoppas Uffe uttalar sig också..! Loppet sist med skor var mycket bra gjort av honom...min kommentar...! Uselt Myran...! Duscha igen Myran....! Yes spår 7 till Magic..!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 17:03:32 Edited(4): 2016-05-22 18:19:18

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tja då får Jennifer en mardröms val....Johnny från spår 3...ska hon svara eller släppa Piraten...puh....Örjan den tur gubben får spår 2..! Johnny släpper ju aldrig ner BBS framför sig...Piraten ska väl hålla till upploppet med en Nuncio kanske utvändigt...! Drar Örjan spår 2 i heat 2 då är de full pott för turgubben...! Redén nöjd med 5:te för Call Me ...lär bli fina sista 700 för den hästen...! Magic o Billie från spår 7 o 8 tar sig inte vidare utan en stor röta...!!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 18:08:55 Edited(1): 2016-05-22 18:09:20

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Johnny tur spår 1 o Åke 2 o Örjan spår 3....full pott för dom...Vill Johnny svara spetsen mot Åke så kan Örjan lugnt ta o glida ner i andra spåret....7 o 8 spåren för Your o Voltigeur...därifrån blir de svårt...!
Reply
Friction88 Posted: 2016-05-22 18:55:53
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
1. Royal Fighter – Jennifer Tillman

2. Nuncio - Örjan Kihlström

3. On Track Piraten - Johnny Takter

4. Un Mec d'Heripre - Jos Verbeeck

5. Call Me Keeper - Franck Nivard

6. B.B.S.Sugarlight - Peter Untersteiner

7. Magic Tonight - Erik Adielsson

8. Billie de Montfort - David Thomain

Perfekt spår för Royal Fighter här och frågan är om Jennifer kör i ledning eller vill släppa till Nuncio, någon annan kan jag inte tänka mig att hon vill släppa till. Nuncio visade senast att han kan svara ut hästar som Nimbus C.D och Food Money och det borde inte vara några problem att svara ut dessa. Melander har ju tidigare inte velat laddat med Nuncio i starten för att han visat hetsiga tendenser i USA. Om Jennifer bestämmer sig för att köra i spets kan ju Örjan välja om han vill ha dödens eller andra par utvändigt, den sistnämnda taktiken känns lite chansartad, ifall hästen han släpper fram i sin tur också släpper, då är det tredjepar för Nuncio. Så jag tror det blir Nuncio antigen i ledning eller döden. Sen håller jag tummarna för On Track Piraten också, borde ju kunna få ett bra lopp från detta spåret. Dödens, andra par, ryggledaren känns som troliga positioner. Någon av hästarna 4-8 borde vara sugen på att ladda från start och ta dödens, annars är det att backa, och då ska man ha flyt!

Mitt scenario är: Nuncio Ledning, Royal Fighter rygg, On Track Piraten andra par, BBS Sugerlight tar dödens. Dessa 4 går sen till final


1. Oasis Bi - Johnny Takter

2. Resolve - Åke Svanstedt

3. Propulsion - Örjan Kihlström

4. Timoko - Björn Goop

5. Mosaique Face - Lutfi Kolgjini

6. Volstead - Stefan Melander

7. Your Highness - Franck Nivard

8. Voltigeur de Myrt - Gabriele Gelormini

Detta heatet känns lite svårare! Resolve startsnabbhet känns som ett frågetecken för mig. Men Oasis Bi borde ta hand om ledningen och sen är frågan om man släpper till Ludde, för han lär väll testa första 300 metrarna. Resolve och Propulsion borde vara sugen på att ha rygg på Oasis Bi om denna körs i ledning, En av dom vill säkert ha andra par utvändigt. Timoko hamnar i tredjepar utvändigt och Goop kommer säkert att styra framåt mot dödens om inte ludde är där.

Mitt Scenario: Man testar Oasis Bi i ledningen, Mosaique Face tar dödens, Resolve/propulsion får andra par/vinnarhålet. Kommer att gå fort detta. Oasis Bi, Mosaique Face, Your Highness "ligger sist utvändigt", och sen antigen Resolve/propulsion "beroende på vem som håller bäst av Mosaique och Osais Bi, går till final

I finalen vinner Nuncio, antigen från ledning eller dödens

Många som är sura att inte Papagayo E inte fick en inbjudan! Det var garanterat ett svårt val av Myron. Men kvinnlig kusk på Royal och att denne är lite folkets häst, är ju en faktor. Sen Ludde, han vill man ju ha med i ett elitlopp. Billie de Montfort samma tränare som Bold Eagle, det väger starkt! Norrmännen har ju redan B.B.S.Sugarlight, om inte denne funnits med så hade nog Papagayo E garanterat fått en inbjudan!

När det gäller planet från USA, är det väll Karl Erik Bender som sponsrar detta plan.
Så det är ju inga pengar Myron tagit från sporten för att få hit hästarna
Reply
dujorha Posted: 2016-05-22 19:10:13 Edited(2): 2016-05-22 19:13:36

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tja av dom som fått task spåren så ger ja ändå Magic en liten chans o de är tack vare Svedalas bästa startkusk o en kille med tur/flyt....Lite rätt åt Wallis med de här loppen o få detta spår..men hästen borde va ganska oförbrukad....nu är de på Eriks skicklighet o taktiskt förmåga de hänger på...inte helt lätt...! Något lite hjälp av broder Johnny kanske han kan få..! Johnny synar alltid Jennifer..ingen tvekan på de...!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-23 07:31:35 Edited(3): 2016-05-23 07:55:00

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Lite lustigt i sammanhanget....Magic o Billie är uttagna för lopp som hände för snart 1 år sedan....Tja så var de med Vinnarhästar o Bevisad form....Starkt Myran...! Myron har svårt att analysera lopp, säger Bergh...Ring Ring till Lindburg....-Bergh du slår bara in öppna dörrar(Min kommentar)...! Apropå flyget...tror inte allt betalas av Benders....Bidrar/sponsrar betyder oftast inte hela summan...!
Reply
Soberano Posted: 2016-05-23 10:04:57 Answer to: "Ser de...Halva Norge är "förbannade" på Myran o h"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Fast var det inte Bender som står för planet? För att få hit Svanstedt
Reply
Soberano Posted: 2016-05-23 10:17:54 Answer to: "Lite lustigt i sammanhanget....Magic o Billie är uttagna för lopp"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag tycker Papagayo borde fått biljetten istället för Billie annars är det väl ok. Magic är ju med som titelfrösvarare och inget att hänga upp sig på. Örjans preparelopp är ju en annan diskussion.

Försök 2 tror jag att det blir körning i 300 meter så att Nuncio kan hålla ut de utvändigt sen sitter Otp i rygg på Royal fighter och Örjan kör en lugn dödens med rejäl körning sista 600. Magic eller BBS bör kunna hitta ner i rygg på Nuncio och har bra finalchans därifrån. Stor risk att loppet blir låst då och örjan vet det, den som ger sig iväg blir garanterat hängande.

Försök 1 känns lite öppnare. Oasis BI är underskattad men frågan är om Takter försöker köra i spets? Flera som vill utmana. Propulsion kan öppna bättre än visat och håller ut Mosaique? Hur öppnar Resolve? Timoko räknas alltid och har ju överaskat i spetskörning tidigare. Jag tror att Takter släpper till Ludde då han vet att han kör undan och då hamnar Timoko i dödens med Propulsion i rygg. Åke chansar på 3 invändigt? Otroligt ofta som den i 3.inv går till final faktiskt och speciellt med Ludde i spets.
Reply
dujorha Posted: 2016-05-23 10:43:16 Edited(3): 2016-05-23 12:59:22 Answer to: "Jag tycker Papagayo borde fått biljetten istället för Billi"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Säkert en del av kostnaden för transporten men troligtvis inte hela....Resolve är helt ok ut....Lite svårt att få kläm på vad Jennifer gör i sitt heat....bara att hon får en rejäl tryckare av Johnny...Nu är de kort lopp o dom räknar nog med att Piraten grejar en hård öppning bättre....även Peter kommer ju framåt med sin startsnabba häst som kan öppna rejält första 600-700 metrarna...vinnare i den kampen är nog Örjan o Nivard...de vet ju var mållinjen finns...! Känslan just nu är att Johnny släpper till någon bra i första som håller farten...Ludde håller ju den def. i ledningen de vet ju Johnny...! Tror aldrig Åke går ner..på innern han vet hur de är på en 1000-meters bana...lite skillnad på en stor bana o mindre häst runt...!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-23 13:02:27 Edited(2): 2016-05-23 13:15:15

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Finns en del fransmänn som försökt hänga i 3:dje spår runt om över åren...de har klarat ett varv i den här farten...förra året så klarade Nuncio de hela vägen...outstanding !! Förra året var ganska tight...inte så vanligt...!
Reply
Friction88 Posted: 2016-05-23 21:03:01
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Kul med lite tankar om löpningsförloppet försöken
Min magkänsla säger starkt att Royal Fighter släpper till Nuncio när startrusningen lagt sig
Spännande att se vem som har rätt på Söndag

På Lördag är jag inne att spela Takethem, tror den tar ner Next to none sib från dödens!
Såna gillar jag, 3-4 gånger hoppas jag oddset blir

Sen Bird Parker i Harpers Hanover, men där hänger det på oddset, vill ha strax över 5 gånger..
Sauveur borde ju bli favorit 2-3 gånger.
Reply
Soberano Posted: 2016-05-24 10:57:28 Answer to: "Kul med lite tankar om löpningsförloppet försöken :) "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Gällande V75 så är ju omgångens absoluta drag BARTENDER IN! Som han har gått på slutet och vilken öppning det kan bli i det loppet alltså. 1,2,3,5 borde alla vara sugna på spets och jag är inte så säker på att Johnny släpper den här gången men dom lär testa rejält utifrån. Bartender kan ju gå 09 sista varvet trots spår på vägen och fick en helt perfekt genomkörare senast och nu kommer han fulltankad! Blir nog inte streckad på mer än 10% här och min givna miljonspik.
Reply
dujorha Posted: 2016-05-24 12:08:09 Edited(1): 2016-05-24 12:16:22 Answer to: "Gällande V75 så är ju omgångens absoluta drag BARTEND"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Jag lägger upp listorna till Lördagens V75 finaler ikväll...! Dumles raggande verkar va över...äntligen en travtjej som nappade var de håret ?....!!
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5   6