Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Elitloppet 2016 !
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6  
Author Message
dujorha Posted: 2016-05-24 15:03:46 Edited(2): 2016-05-24 15:08:28 Answer to: "Jag tycker Papagayo borde fått biljetten istället för Billi"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Som sagt va...Örjans prepare är inte okey, brott mot sportens regler def. o Svensk Travsport ska inte tillåta sådana fasoner....Hästen skulle varit utanför toton med denna dolda Agenda....Lilla Örjan o hans vapendragare Wallis ska inte styra o ställa som dom vill....ett exempel kanske inte jämförbart men Fransk Travsport tog Herr Nivard i örat....de skulle dom göra med Örjan/Wallis också....va inte så förbannat flata...!! Nu fixade Tarzan en styrning på Nuncio så Örjan fick de ännu bättre förspänt....Att ha kört Magic från 7:de hade inte varit lika roligt....Vilken dress kommer Örjan att använda....Stå på dig Tarzan o tvinga Örjan o köra i din...!!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-24 16:51:33 Edited(10): 2016-05-24 17:40:37

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Även om han bara fått två preparélopp i år så är han tiptop. (Lennart Ågren)....De där skiter ja i högaktningsfullt Herr Ågren....Brott mot sporten...är de !!! Fan va bra att han fick 7:de spåret...!! Alldeles rätt Micke Nybrink....Vem måste vinna i V75-7 Vilka behöver bara lalla med?
Upp med korten på bordet Myron. Klarare kunde de inte sägas innan Gävle...denna historia är pinsam för travet..o alla som streckade o spelade Magic i Gävle/Örebro...! Spelsäkerhet...inget som ATG kan stava till...! Jösses bara 2 preparélopp i år...hur många skulle köras ? 5 st till eller ? Makalöst i Ankdammen Svedala..! Svensk Travsport borde skicka sina Regler i fet stil till alla de här inblandade...utan dröjsmål...! Jag skickad detta remarkabla uttalande vidare till Johan Lindberg ST !!!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-24 19:13:30

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Inte undra på att Statsmakterna o finansdep. skrattar åt jokarna...ena gången hobby andra gången lek...! Då kan dom lika gärna skicka Humle o Dumle nästa gång....förstår att Rune Andersson ilsknat till...!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-25 12:45:38 Edited(2): 2016-05-25 13:16:00

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Min fråga hade Rubriken varför så Flata till Johan Lindberg....följande svar fick ja..Inte från Johan utan från Staffan Falk....Domarbasen....
Det problem som du tar upp i ditt mail är inte så lätt att komma till rätta med som man kan tro. Vi kan inte ha en sport där vi (eller media) styr hur kuskarna ska köra, det kan aldrig vara förbjudet att köra rygg ledaren, om vi tar ditt exempel, ponera att Örjan fått luckan i lördags och vinner, då hade han kört perfekt, dessutom vinner han inte från dödens, så vad är att köra för bästa möjliga placering, dödens oplacerad eller rygg ledaren krafter kvar som sexa. Köra loppen efteråt det kan alla, men då har vi heller ingen sport, jag tror att vi får vara väldigt observanta och belysa riskerna, men vi måste även vara medvetna om att anklagelser för att inte köra för bästa möjliga placering är mycket grova, då det är fundamentet som travsporten bygger på.

Det vi från Svensk Travsport kan göra är att upplysa alla aktiva (tränare, kuskar, funktionärer) att vi ser mycket allvarligt på de tendenser som du tar upp, och att de ska veta att vi har ögonen på dem, sedan måste de, och även vi tänka på hur vi kommuniserar ut olika information till allmänhet och media, så att de inte uppstår några missförstånd.

Hoppas du är nöjd med svaret och att du får en mycket trevlig travsommar.






Med vänlig hälsning

Staffan Falk
Domarebas

Kommer givetvis att svara på detta standard svar...o se om Ja kan höja nivån något...! Hur grovt är de o blåsa Spelare då ? Min lilla kommentar..har fler...! Får Se om ja får något svar...kanske, kanske inte ja höjde nivån "lite"....!
Reply
Soberano Posted: 2016-05-25 12:56:58 Answer to: "Min fråga hade Rubriken varför så Flata till Johan Lindber"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Tror du på allvar att du kommer få något annat svar? Problemet är ju att han har delvis rätt, är inte Volstead så grym som han var och Bergh kommer fort ute i banan så Erik måste köra undan och luckan kommer så är ju allt frid och fröjd, eller? Plus att det var andra starten för året och att han inte skulle trycka på i dödens var väl ganska givet? Hästen hade inte fungerat perfekt sedan förra årets elitlopp. PLUS, jag läste ingenstans att Örjan och Walmann gått ut och sagt att dom minsann kör i dödens om det krävs utan snacket var ju att det viktigaste var att hästen fungerade och såg bra ut. Jag hade med den på V75 enbart på att jag trodde han kunde utmana om luckan kom inte på att jag trodde han skulle köra i dödens eller ens andraspår om han fick chansen att rygga Nimbus.
Reply
dujorha Posted: 2016-05-25 13:23:14 Edited(4): 2016-05-25 13:34:05 Answer to: "Tror du på allvar att du kommer få något annat svar? Prob"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Har ett "dussin" olika svar o ge...är inte där problemet ligger...Det ligger fortfarande i de uppenbara att med vetskapen om biljetten köra ytterliggare ett passivt/preparé lopp något som bekräftades av ägaren Lennart Ågren...han är nog inte så skicklig som Örjan o Wallis o parera säga det rätta på frågor...Ja skrev själv på ett hjälp senario som gick ut på ligga kvar i andra spår men Örjan tog plankan utan tvekan dvs. han körde def. ett preparé lopp...att sedan hästen ser dunder fin ut...skrattar ja åt....Jennifers såg också dunderfin ut...!!! De liksom förtar inte vad som pågick...! Att han nu fick 7:de...känns bara rätt....Men turgubben Örjan Sörjan/Wallis blir väl på sin höjd varnade...inte mer....Fransk Travsport klippte ju till rejält mot Franck de skulle göras i Svedala också mot dessa personer...Sporten ska vara större...men de är ju ett stort problem med kommunikationen i Svenskt Trav...Trots Veckobrev o Vinnie med mera...! De här med första eller andra starten för året....ska vi verkligen inte prata så mycket om...puh tar ju upp de var o varannan gång...De gick ju väldigt bra för tex. Mellby o vinna årsdebuten på Örebro...hur långt är minnet...? Nu andra starten som en av favoriterna till Harpers....ja bara suckar...!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-25 13:38:48 Edited(1): 2016-05-25 13:39:34

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Hade inte Nimbus varit så ovillig till slut så hade stora Plan A suttit som ett smäck....En biljett till Pasi o ägargänget bakom Nimbus...en biljett till Wallis/Ågren....Örjan har ju kopplingar till båda eller hur ?
Reply
Soberano Posted: 2016-05-25 16:10:06 Answer to: "Hade inte Nimbus varit så ovillig till slut så hade stora Plan "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Visserligen men med tanke på att han väljer bort Magic och valde bort Nimbus redan i lördags så tror jag inte att han bryr sig innerst inne. Han kör den han får chansen att köra som han tror har bäst chans. Jag håller Örjan oerhört högt och är medveten om att han inte alltid vill tömma hästarna då han ser längre än ett DD lopp på Örebro och att det svider som spelare då och då men det kan jag ta.
Reply
dujorha Posted: 2016-05-25 16:41:40 Edited(4): 2016-05-25 17:04:00 Answer to: "Visserligen men med tanke på att han väljer bort Magic och valde"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tja är ju bara kverulanter som ojar sig...eller hur...Wallis till Örjan när Örjan ser bekymrad ut..Ja tar stöten inget o va orolig för...Ja har varit med om värre saker....lite preparé har ingen dött av...eller hur..? Travlivet går vidare o Vi kör som vanligt...Wallis skrattar sitt lilla lokskratt o sedan är de klart !! Soberano....de finns inga Änglar i Travet....! Är inte ett DD lopp utan stora streckspelet i Svedala..vi pratar om...är inte okey någon dag på året....! Har länge varit en ankdamm o de fortsätter....enda sättet är att verkligen ta tag i mygel o dumheter....Är ju därför travet inte står högt hos Finansen/Staten...!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-25 17:27:56

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Vi kan börja enkelt...Bara o titta på förra årets starter som Magic fick göra o hur han kördes....då.... Va är de som är så svårt att förstå ? Kördes Magic preparé då...? Var han klar för Elitloppet ? Kan själv ge svaret Nej på den frågan...Ja lägger ner detta nu...Har inget kvar att bevisa...!
Reply
Soberano Posted: 2016-05-25 17:48:40 Answer to: "Vi kan börja enkelt...Bara o titta på förra årets sta"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Det är absolut inte så att jag inte förstår dig och ser problematiken men samtidigt så är det en väldigt svår linje att dra. Vad är att köra för bästa möjliga placering? Ska vi börja bötfälla Ludde som dundrar i 3-spår efter stor startgalopp och tom häst 600 kvar som följd. Kanske kunde varit 3:a om han kört invändigt och hoppats på en slant, bästa möjliga placering. Kanske rent av kunnat vara trea och då hade platsspelarna varit glada. När Erik A vann med Seedorf på Örebro efter jättegalopp så körde han invändigt och spårsnålt med en 1.20 oddsare. Hästen vann men hade det varit Ludde och hästen känts stark hade han antagligen laddat på direkt trots markförlusten och då hade han förmodligen inte orkat hela vägen. Hur ska det då tolkas?

Fallet i lördags är ju extremt då det kanske borde varit så att Inbjudna hästar ej skulle varit startberättigade i loppet och nåt dom kanske får ta med sig men att gång efter annan hänga ut Örjan och Walmann köper jag inte. Örjan vill köra in så mycket pengar som möjligt till sig själv och sina kunder och då blir det defensiva upplägg ibland men jag anser att det är ett minst lika stort hån mot spelarna att köra som Ludde gör ibland då han bara drar undan. Vems intressen kör han för då? Spelarna? Konkurentens? Hästägarna?
Reply
dujorha Posted: 2016-05-25 17:53:02 Edited(8): 2016-05-25 18:12:20 Answer to: "Det är absolut inte så att jag inte förstår dig och s"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tänkte bara säga i saken..skickade samma sak om starterna förra året till Domarbasen Staffan..för att se om han kan se skillnaden på Röd o Grön Gubbe...! Fick nonsens svaret tillbaka..." Det kanske är skillnad på häst också...svaret får vi väl på söndag...Staffan Falk"...Har han förstått något ? Eller spelar han bara "rolig" ? Ska inte tro att ett enda argument går hem där inte...! Eller finns de en möjlighet att de är en Ringare...? Vilken pajas...! Travet alltså...bara o bryta ihop....Vilken ankdamm....!! Men med tanke på hur länge de tog för dom att redovisa barfotan så borde ja inte deppa ihop....Rom byggdes inte på en dag.....!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-25 18:53:40 Edited(3): 2016-05-25 18:59:00

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Svaret på Staffans epost blev ett precis så dumt svar som ja kunde tänka ut..." Du får väl titta på frysmärkningen så de inte är en Ringare....Med tanke på den alldeles uppenbara preparé körningen av hästen i år kan jag bara önska att hästen felar på Söndag....Bedrövlig Soppa !!" Lär inte få något svar tillbaka...!!
Reply
Friction88 Posted: 2016-05-25 23:04:38
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Verkar som att Tillman vill köra i spets med Royal Fighter i försöket. Frågan är vad Örjan väljer för taktik då, den säkraste vore väll att svara ut de övriga och sen köra en lugn dödens. Eller tar han det lite piano från start, så att det blir 2-3 par utvändigt och sen attack sista 700? Känns som det kan bli tuff körning mellan On Track Piraten, BBS Sugarlight och Magic Tonight, för att komma till vinnarhålet, för där lär inte Örjan sätta sig..

Kanske Magic Tonight hittar till vinnarhålet och lucka på upploppet, vad tror du om det dujorha?
Reply
dujorha Posted: 2016-05-26 09:13:20 Edited(2): 2016-05-26 09:18:35 Answer to: "Verkar som att Tillman vill köra i spets med Royal Fighter i förs"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Nej han hittar inte dit....Erik får passa honom han är lite speciell från start...Fråga Kenneth... Väljer Jennifer att svara så...adjöss med finalplatsen....Johnny lägger inte fingrarna emellan o Peter har mandat för dödens....så piano med Nuncio o sista 700-800 i 3:dje bättre de än 1609 i tredje...! Dark Horse är Nivard me Call Me...men klokt o backa i detta gäng...Jossan har chans på finalplats också..svåraste heatet är de...! Möjligt att någon kör till efter 700 körda....kanske Örjan, kanske Franck om Call Me öppnat hyvssat...brukar bli lite stökigt med dessa kuskar kan ja tänka mig spec.med halvspårs Franck...inte helt lätt...!
Reply
dujorha Posted: 2016-05-26 12:11:14

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Lite intressant...Va händer om Örjan sätter dit både Propulsion i första o Nuncio i andra....då kan ändå Tarzan kanske köra Nuncio i finalen..!
Reply
Soberano Posted: 2016-05-26 17:21:43 Answer to: "Lite intressant...Va händer om Örjan sätter dit både P"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Då blir det Svanstedt på Nuncio. Helstängt och barfota runt om, Åke tar en lugn start och när dom öppnat 06 500 ställer han på, sveper hela fältet på sista bortre och lämnar resten med 30 meter på 07,8! (Han kolla klockan 200 kvar och tog upp lite för att inte bli av med WR )
Reply
Friction88 Posted: 2016-05-26 21:40:23
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Har kollat startlistorna lite mer nu. Det blir nog spel på Takethem, som jag tror vinner detta från döden. Tror att den blir tredje-handare 4-5 gånger Sen i Harpers Hanover lopp, så var jag tidigare inne på Bird Parker. Men har börjat att gå över mer mot Savueur och hoppas på ett odds runt 3.10- 3-30. Tror Bird Parker kommer stå i ca 3.50-3.80 och tycker det är lite dåligt. Savueur har ju en jäkla speed och tror den blir svårt att stå emot när Lindblom drar i högertömmen. Med tanke på hur fin har var förra året under elitloppshelgen när han raketsprutade i silverdivisionen till seger.. Sen ska jag spela min kompis häst på Lördag också Sen V75, v5, v4 på det!

På Söndagen har jag inget planerat, förutom V75, V5, V4 alltid kul spela sånt. Ett spel till elitloppet lär man väll göra också. Är ju helt klar på att Nuncio vinner, men ett odds på 2.50 känns inte så attraktivt att spela. Han har säkert en vinstchans närmare 90% "i mitt badkar och dröm värld". Kanske att man spelar plats på någon annan, troligen On Track Piraten, då han är nära hjärtat.. Eller så chansar man att Nuncio är sjuk eller att Örjan kör ner i en grop som plötsligt dyker upp på banan.. Men vem ska man spela på då, blir att kasta pil och hoppas att man träffar rätt? Eller ska vi sätta en femhundring var på Magic Tonight dujorha? Så kan vi ha en super-fest här på Måndag, eller kritisera den enorma bortkörningen i evigheter ^^ Kanske Soberano vill vara med också Vad säger ni grabbar, eller tjejer, vad ni nu är ^^
Reply
Friction88 Posted: 2016-05-26 21:43:50 Edited(1): 2016-05-26 21:44:49
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Ca 45 gånger på Magic Tonight!
Sätter vi 500 kr var blir det 67500 kr tillsammans!
Reply
Friction88 Posted: 2016-05-26 21:55:47
140
Stall Digital
Rättvik

Became a member: 2014-01-17
Forum posts: 120
Kan ju räcka med en 50lapp var också.
Lite mer rimlig och sansad satsning
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6