...i stallet och inga hästar hemma hos stallchefen.
Gick och blev nyrik efter några, i mitt tycke, väldigt lyckade försäljningar.
Först blev det byggarbyxorna på och dubbla stallexpansioner.
Sen blev det spenderarbyxorna på - och nu har jag skaffat ett (för mig) för stort stall.
Jag har inte tillräckligt med bra tränare och skötare för att kunna behålla allt jag har i stallet och kommer därför framöver att behöva sälja av några kusar. Det vore helt enkelt en otjänst gentemot de digitala djuren om jag behöll alla.
Allt har ett pris och så även mina hästar - även om det är vissa utav dessa som jag ogärna gör mig av med.
Nåväl, jag kommer inte att lägga ut alla hästar till försäljning - utan DU får pm:a vid intresse av någon.
HÄSTARNA: (Sorterade efter ålder.)
Dalvar h11 - Great Horsetail-avkomma. Totem i mitt stall och avelshingstreggad. Far till duktige Dalvar Jr. Kommer få fram fler bra avkommor tids nog.
- Säljes ogärna - men allt har som sagt sitt pris.
Just Lizard h6 - Toppstammad och fortfarande en hel del pengar att tjäna.
- Köptes nyligen dyrt så det krävs minst den summan för att jag ska släppa denna.
Devil Wing h4 - Kapabel blivande femåring som har framtiden för sig. Köptes som fynd och har levererat väldigt fint för mig. Vunnit Klass III-försök. Rhythm Identification-avkomma.
- Seriösa bud.
Sudden Vixen s4 - Stark för sin ålder. Verkar vara ganska allround men är lite ojämn.
- Beredd att lyssna på bud.
Just Legend h4 - Stammen.
- Köptes nyligen. Vill behållas. Säljes bara vid bra bud.
Parental Advisory s4 - Oprövad på tävlingsbanan. Är ett litet "projekt" här i stallet.
- Kan tänka mig att sälja för rätt pengar.
Dalvar Jr h3 - Den stora stjärnan i mitt stall. Tillhör undre/mellersta skiktet av etappens treåringstoppar. Galopperade (tyvärr) bort en väldigt framskjuten placering i Kriteriefinalen.
- Vi pratar flera miljoner om denna ska säljas och då ser jag gärna att han kommer till rätt stall.
Clever Puma h3 - Allsidig som få treåringar. 3 segrar på 8 försök och fortfarande mycket pengar att springa in.
- Fyndköp av mig... så egentligen krävs inte mer än ett rimligt bud.
Lonely Cocktail s3 - Farsan till detta fina (men osäkra) sto är Moving Rocket och hon är väl främst tänkt att testas som fölsto i framtiden. Dock så har hon klart mer pengar att tjäna på banan innan dess.
- Köptes ganska dyrt (mina mått mätt), säljes för minst liknande summa.
Curious Scomber h3 - Har väldigt "speciella" siffror: Styrka 0, Snabbhet 8, Acceleration 8, Spurt 1, Galopp 6. Har startat två gånger för mig och svikit båda gångerna. Kanske vaknar till liv av en kastrering? Eller är det bara skoryck som krävs?
- Beredd att lyssna på bud som har minst fem siffror.
Sowing Twister s2 - Om hennes galoppsiffra varit, säg hälften, av vad den är så hade denna hästen redan legat ute på auktionen med ett förmodat miljonbud på sig. Närmar sig 7 i snabbhet (i "ganska" rask takt).
- Ni som förstår, ni förstår. Seriösa bud/köpare.
Judging Bandwith h2 - Helfransk, snabb Rock N Roll-avkomma. Osäker i travet. Tränar bra.
- Kostar nog minst avelssumman ändå. Men kom med bud/frågor vid intresse.
Moonage Daydream h2 - "Årets Dalvar Jr" i mitt stall. Fina siffror och jag gillar farsan.

Tränar klart sämre än Junior, men kommer tjäna sina pengar under treårssäsongen.
- Sexsiffrigt belopp.
Blue Piece h2 - Okynnesköp? Kanske. Kanske inte. Tränar bra och kommer tjäna pengar.
- Lyssnar på alla bud.
Buddys On Fire h2 - Köptes nyligen "tillbaka" av mig som en typ av öppet-köp-deal.
- Ej aktuell för försäljning i nuläget.
Tender Force h1 -
Ligger ute till försäljning.
- Bud
[SÅLD]
Calming Boulder h1 - Semper Fi-avkomma, föddes med siffror som kan beskrivas som lite sådär kanske... Behöver tid och träning.
- Kommer läggas ut till försäljning tids nog. Vill du köpa redan nu så är det bara pm:a. 1 kr kanske räcker.
Tiny Sword h1 - Tror denna hästen skulle trivas väldigt bra i det lite mindre stallet. Eventuellt behåller jag honom av den anledningen.
- Gärna avelskostnad (50.000 kr) - MEN, såklart prutbart!
Dominant Wave h1 - Föddes idag. Vet inget om den. Ligger ute på auktionen fr o m 20:00 idag.
- Bud.
Summa summarum har jag 19 (!) hästar just nu och jag vill banta ner stallet till
max 15 hästar. Gärna ytterligare något färre i antal (typ 12-13).
Så hör gärna av dig (pm) vid intresse eller eventuella frågor!