[ 1
]
2
|
travspelarn
|
Posted: 2013-05-19 23:52:31
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-20 07:20:56
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Öppet Harpers...men varför i helskotta släpper dom in årsdebuterande Balticas...? Bottennapp !  Guldtanden väljer detta istället för Sweden....måste betyda att han fixar distansen bra...tror på chans för den kamelen...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-05-20 07:26:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blev riktigt besviken när jag ser den här startlistan. Håller t.om. lägre klass än vad Orebro Intn'l gjorde.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-20 08:30:39 Edited(1): 2013-05-20 08:35:27  Blev riktigt besviken när jag ser den här startlistan. Håller t.om. lägre klass än vad Orebro Intn'l gjorde.
Answer to: "Blev riktigt besviken när jag ser den här startlistan. Håll"
|
|
Ungefär o 500 i första pris...tycker de ska locka bättre hästar...o årsdebutanter skulle fanimej inte få starta...att travjokar tror på vad som helst är ett faktum men de måste finnas folk med förstånd...!  Svanen o Åke Guldis gör väl upp om de här...Parkin verkar inte ha fått upp formen riktigt än...gjort en skaplig 14-tid på distansen o sådant räcker nog ganska långt...de betyder att de längs bak behöver prestera en hög 13-tid...å de ska dom kanske fixa..!
Även Sweden Cup verkar va tunnt i år...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-05-20 12:41:00  Ungefär o 500 i första pris...tycker de ska locka bättre hästar...o årsdebutanter skulle fanimej inte få starta...att travjokar tror på vad som helst är ett faktum men de måste finnas folk med förstånd...!  Svanen o Åke Guldis gör väl upp om de här...Parkin verkar inte ha fått upp formen riktigt än...gjort en skaplig 14-tid på distansen o sådant räcker nog ganska långt...de betyder att de längs bak behöver prestera en hög 13-tid...å de ska dom kanske fixa..! 
Answer to: "Ungefär o 500 i första pris...tycker de ska locka bättre h&a"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag hoppas att Parkin får till det. Står ju äckligt bra inne och passande läge för att få smyga med. Kommer bara luckan och han har hittat formen så kan det gå. Han kan säkert en tid under 1.14 på distansen om förutsättningarna är bra och sist funkade han visst inte på banan, fick inget fäste. New Line är väl annars det sunda budet. Vad kan Bubba Sting från spets? Kan säkert gå en en 14 tid och kanske kan rinna undan? Det känns som att tempot inte nödvändigtvis behöver bli så högt uppskruvat detta året.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-20 14:21:39  Jag hoppas att Parkin får till det. Står ju äckligt bra inne och passande läge för att få smyga med. Kommer bara luckan och han har hittat formen så kan det gå. Han kan säkert en tid under 1.14 på distansen om förutsättningarna är bra och sist funkade han visst inte på banan, fick inget fäste. New Line är väl annars det sunda budet. Vad kan Bubba Sting från spets? Kan säkert gå en en 14 tid och kanske kan rinna undan? Det känns som att tempot inte nödvändigtvis behöver bli så högt uppskruvat detta året.
Answer to: "Jag hoppas att Parkin får till det. Står ju äckligt bra in"
|
|
Är Parkin på tårna så är han givetvis farlig..tror han startar bra också o Henrik kör nog gärna i ledningen...synd att man vet så lite om formen...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-05-20 21:27:33  Blev riktigt besviken när jag ser den här startlistan. Håller t.om. lägre klass än vad Orebro Intn'l gjorde.
Answer to: "Blev riktigt besviken när jag ser den här startlistan. Håll"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Håller med. Besviken poå Harpers i år. Brukar se fram emot loppet som fan.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-05-21 20:15:53
|
|
Det är å andra sidan ett öpet lopp o nog har det skrällt förut. Efter mycket tvekan Sätter jag Twigs Tarzan som förstahäst men jag lägger mycket streck här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-22 07:31:45 Edited(1): 2013-05-22 07:39:01  Det är å andra sidan ett öpet lopp o nog har det skrällt förut. Efter mycket tvekan Sätter jag Twigs Tarzan som förstahäst men jag lägger mycket streck här.
Answer to: "Det är å andra sidan ett öpet lopp o nog har det skräl"
|
|
Twigs Tarzan ? Va får du allt ifrån ? Ta en titt på resultaten för hästen...måste rekordsänka med minst 1 sekund över distansen o har inte startat på 3 månader...de blir rätt svårt tro ja trots Björn..!  De "bästa" på mellanvolten typ Parkin o Udos...har inte visat upp något än...fördel sista fållan o kanske kanske Johnny Boy...han är rätt bra på att lura bort de andra om han grejar ledningen....! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-05-22 18:34:58 Edited(1): 2013-05-22 18:40:46  Twigs Tarzan ? Va får du allt ifrån ? Ta en titt på resultaten för hästen...måste rekordsänka med minst 1 sekund över distansen o har inte startat på 3 månader...de blir rätt svårt tro ja trots Björn..!  De "bästa" på mellanvolten typ Parkin o Udos...har inte visat upp något än...fördel sista fållan o kanske kanske Johnny Boy...han är rätt bra på att lura bort de andra om han grejar ledningen....! 
Answer to: "Twigs Tarzan ? Va får du allt ifrån ? Ta en titt på resul"
|
|
VI får väl se 
Det är inte så att jag spikar utan blåser på med streck här.
Men hästen är bra över distansen, bra efter vila, rattas av Björn o har ett hyggligt läge. Står i 18% nu o lär inte stå i mer på Lördag. Därav tycker jag et är en skoj förstahäst.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-22 19:18:37  VI får väl se 
Det är inte så att jag spikar utan blåser på med streck här.
Men hästen är bra över distansen, bra efter vila, rattas av Björn o har ett hyggligt läge. Står i 18% nu o lär inte stå i mer på Lördag. Därav tycker jag et är en skoj förstahäst.
Answer to: "VI får väl se :-)
Det är inte så att jag spikar utan"
|
|
Klart du får ha den som första häst...du vet jag är lite tuff ibland o ja vet du tål det...men seriöst så blir jag förvånad om han räcker trots det du räknade upp...bra över distansen är det många här som är...han har vunnit 3 gånger på distansen på dryga 15-tider o slagit blåbär inte mer...så här bra hästar har han inte mött över denna distans...men allt kan hända i trav...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-22 19:25:27
|
|
Mest intressanta tycker ja de som visat fin form...dvs. 2,13 o 15....fin form behövs för att fixa långt o vinna de här loppet..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-05-22 22:21:52  Mest intressanta tycker ja de som visat fin form...dvs. 2,13 o 15....fin form behövs för att fixa långt o vinna de här loppet..! 
Answer to: "Mest intressanta tycker ja de som visat fin form...dvs. 2,13 o 15....fin fo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
twigs Tarzan är långt ifrån borta här... Parkin står bra till och jag tror formen är bra, Henrik har nog haft det här loppet i sikte.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-05-22 22:25:14
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Twigs tarzan tycker jag är bästa hästen här. Att stirra sig blind på tider har aldrig varit min grej. Tider har så mycket att göra med banförhållande, värme och hur ett lopp blir kört att det aldrig går att jämföra en tid med en annan...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 07:14:38 Edited(2): 2013-05-23 07:18:26  Twigs tarzan tycker jag är bästa hästen här. Att stirra sig blind på tider har aldrig varit min grej. Tider har så mycket att göra med banförhållande, värme och hur ett lopp blir kört att det aldrig går att jämföra en tid med en annan...
Answer to: "Twigs tarzan tycker jag är bästa hästen här. Att stirra"
|
|
Jaha...o att hästen måste rekordsänka o inte startat på 3 mån o startar i Svedalas största långlopp...hästen tävlar inte ensam mot klockan va ja vet..!  Ja vill ha form, bevisad förmåga på distansen o starter inom en rimlig tid...travjokeri är bara pinsamt i mina ögon !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 07:38:56 Edited(1): 2013-05-23 07:40:08  twigs Tarzan är långt ifrån borta här... Parkin står bra till och jag tror formen är bra, Henrik har nog haft det här loppet i sikte.
Answer to: "twigs Tarzan är långt ifrån borta här... Parkin st&ar"
|
|
Parkin är intressant...Henrik körde på sist o körde fram till dödens....men hästen var inte i den bästa formen o vart trött...att skylla på banan var nog mer en bortförklaring... Parkin har klarat något tung bana flera gånger på bästa vis...! Formen oklar tycker ja...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-05-23 09:27:43  Jaha...o att hästen måste rekordsänka o inte startat på 3 mån o startar i Svedalas största långlopp...hästen tävlar inte ensam mot klockan va ja vet..!  Ja vill ha form, bevisad förmåga på distansen o starter inom en rimlig tid...travjokeri är bara pinsamt i mina ögon !! 
Answer to: "Jaha...o att hästen måste rekordsänka o inte startat p&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad spelar det för roll om loppet "ska" vara Svedalas största långlopp? Nu är konkurrensen i loppet inte värre än att Twigs Tarzan måste räknas, man kan inte bedöma det efter vilka hästar som kommit till loppet tidigare år.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 10:36:07  Vad spelar det för roll om loppet "ska" vara Svedalas största långlopp? Nu är konkurrensen i loppet inte värre än att Twigs Tarzan måste räknas, man kan inte bedöma det efter vilka hästar som kommit till loppet tidigare år.
Answer to: "Vad spelar det för roll om loppet "ska" vara Svedalas st&oum"
|
|
Nej men jag bedömer utifrån spelarsynpunkt...tränaren kan ha andra premisser o ta hänsyn till...utifrån spelarsynpunkt så är de parametrarna jag nämnt viktiga...konkurrensen nu den här gången är ändå så hög contra vad Twigs har mött förut o en rekordsänkning är ju alldels nödvändig för att vinna, de hoppas jag du inser ? Vad vet vi om formen tex. ? Ganska lite på grund av hästens få starter.....nu är Nurmos duktig men tycker inte du att en start innan varit att föredra ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-05-23 12:31:21  Nej men jag bedömer utifrån spelarsynpunkt...tränaren kan ha andra premisser o ta hänsyn till...utifrån spelarsynpunkt så är de parametrarna jag nämnt viktiga...konkurrensen nu den här gången är ändå så hög contra vad Twigs har mött förut o en rekordsänkning är ju alldels nödvändig för att vinna, de hoppas jag du inser ? Vad vet vi om formen tex. ? Ganska lite på grund av hästens få starter.....nu är Nurmos duktig men tycker inte du att en start innan varit att föredra ? 
Answer to: "Nej men jag bedömer utifrån spelarsynpunkt...tränaren kan h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Park in va väldigt fin i års debuten och jag tror formen är bra.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 15:20:48  Park in va väldigt fin i års debuten och jag tror formen är bra.
Answer to: "Park in va väldigt fin i års debuten och jag tror formen är"
|
|
Såg du loppet sist ? Mja hästen kallnade lite väl tidigt...visserligen drog Erik rätt skapligt men ja är tveksam..! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|