Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Örjan Kihlström
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Post removed Posted: 2013-03-16 15:27:56   Edited(1): 2013-03-16 21:30:52
Travnorden Posted: 2013-08-24 15:25:09 Answer to: "Borde inte hans offensivitet ökas till i alla fall 4-5? ;) Och en g"
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Nej, Örjan är ju typ Sveriges mest defensiva kusk så hans offensivhet ligger på precis rätt nivå, om det ska återspegla verkligheten alltså. i alla fall i mina ögon sett!
Reply
Mancher Posted: 2013-08-24 19:42:52 Answer to: "Nej, Örjan är ju typ Sveriges mest defensiva kusk så hans o"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Skulle Örjan vara Sveriges mest defensiva kusk? Haha, var har du då befunnit dig dem senaste 5 åren? Kan hålla med om att det var så förr, men knappast nu längre! Han kör allt bättre och bättre hästar och har därmed börjat köra betydligt offensivare och avancerar ofta fram till dödens, om han anser sig ha en bra häst.

Det var förr i tiden han la ner hästen i 4-5:e invändigt och dök upp 50 meter innan mål, därav hans tidigare öknamn ''gubben i lådan''.
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-04 12:03:41 Answer to: "Skulle Örjan vara Sveriges mest defensiva kusk? Haha, var har du d&ari"
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
På en hel del travbanor faktiskt, har sett honom "sova bort" betydligt fler lopp än någon annan kusk. Har aldrig sagt att han är dålig, men det är klart att det går bättre när han kör bättre hästar. Skulle vilja föreslå dig att åka till exempelvis Örebro eller Eskilstuna en vanlig V5 dag när han är där och INTE kör åt Hultman/Walmann hela tiden. Det du beskriver är Örjans V75 styrningar, inte alla dom andra!
Reply
Mancher Posted: 2013-09-05 00:04:51 Answer to: "På en hel del travbanor faktiskt, har sett honom "sova bort""
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Självklart blir man väl mer defensiv ju sämre häst man anser sig ha i ett lopp? Han är en jäkel på att bedöma en hästs förmåga och prestation, vilket gör att han inte jobbar på en häst han inte anser ha särskilt stora chanser att blanda sig i striden, utan istället väljer ett mer passivt upplägg för att maximera chansen att tjäna fina pengar istället! En jäkla skillnad...
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-05 15:18:49 Answer to: "Självklart blir man väl mer defensiv ju sämre häst man "
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Om man skulle köra mer defensivt för att man anser sig ha en sämre häst skulle väl aldrig högoddsare vinna? jag tror dom flesta kuskar vill vinna när dom sätter sig i sulkyn, sen att dom inte är dummare än att dom fattar att vissa hästar har längre väg fram fattar man väl. Men inte tror jag nån ger upp ett lopp innan det har gått. Har aldrig påstått att Örjan är en dålig kusk, bara defensiv. Skillnad på vad?
Reply
Mancher Posted: 2013-09-05 15:31:40 Answer to: "Om man skulle köra mer defensivt för att man anser sig ha en s&au"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Inte? Det kan ju vara just det att man kör defensivt som gör att en högoddsare vinner, om det varit överpace på loppet etc. Och var nämnde jag att inte de flesta kuskar vill vinna? Kommer aldrig hålla med dig om att Örjan är defensiv. Han är så jäkla allround man kan bli och är världens bästa kusk, alla kategorier! Ciao...!
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-05 15:39:51 Answer to: "Inte? Det kan ju vara just det att man kör defensivt som gör att "
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Har förstått att du tycker det! För min del är det Björn Goop som gäller, han är i alla fall Sveriges bästa kusk, och världens näst bästa, på riktigt! ;-)
Reply
Mancher Posted: 2013-09-05 15:45:22 Answer to: "Har förstått att du tycker det! För min del är det Bj&"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Hahah, han må vara bra på att ''få fart'' på pållarna och vinner många lopp, ja, men han har knappast samma känsla som Örjan. Det har ingen!
Reply
glaswalker11 Posted: 2013-09-05 15:48:28
561
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Oj somliga har svårt att ta en diskussion här om de inte får ha rätt märker jag.
Ett faktum är dock att Örjan är den kusk i sverige som vinner flest lopp med defensiv styrning så självklart ska han då också speglas i spelet att han kör bäst med defensiv körorder. Lutfi är offensiv, han behöver inte ha Hultman, Maharaja och travkompaniet bakom sig för att gasa ett lopp och han sitter nästan aldrig fast invändigt.
Men tycker du att det är mer rätt att Örjan ska ha 7 i offensivhet och köra som ett arsle med defensiv körorder behöver du uppsöka andra aktiva inom sporten och bli lite informerad.
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-05 15:55:13 Answer to: "Hahah, han må vara bra på att ''få fart'' på p&arin"
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Är det inte det det går ut på? att vinna loppen?
Reply
Mancher Posted: 2013-09-05 15:57:36 Answer to: "Oj somliga har svårt att ta en diskussion här om de inte få"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Svårt att ta en diskussion? Vi har diskuterat på samma nivå hela tiden och delar bara olika uppfattningar. Och försöker övertyga varandra om våra värderingar. Varför ska du ens lägga dig i? Haha skrattretande...

Och var tusan har jag nämnt siffran 7...?


Postad: 2013-03-16 15:27:56 Ändrad(1): 2013-03-16 21:30:52 Borde inte hans offensivitet ökas till åtminstone 4-5?


Jag vidhåller fortfarande att siffran 1 är alldeles för låg, och anser att den bör ligga någonstans mellan 4-5 för att vara mer verklighetsbaserat!
Reply
Mancher Posted: 2013-09-05 15:57:59 Answer to: "Är det inte det det går ut på? att vinna loppen?"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Så Örjan vinner inga lopp?
Reply
glaswalker11 Posted: 2013-09-05 21:00:36
561
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Jag lägger mig i för att dethär är ett öppet forum för alla och gillar du inte det så synd för dig men jag skiter högaktningsfullt i det sen kan jag bara inte titta på när en okunnig stackare gör bort sig helt här.
För det första har det bara sagts att örjan är defensiv, inte dålig, ser du inte skillnaden så köp dig en ordbok och läs, står mycket nyttigt i en sån. För det andra du skrev inte 7 men du gnäller över 1 så jag antar att du inte menar att 2 i offensivhet räcker men okej 5 är åt helvete för lågt då tom en del av örjans kolleger menar att han sover bort en massa bra chanser.
Du får naturligtvis tycka vad du vill men kan du inte ta att andra tycker annorlunda ska du ju inte uttala dig på ett öppet forum din fåne.

Örjan vinner lopp men bara hälften av Goops mängd, enkelt kolla statistiken om du inte tror mig.
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-05 21:10:19
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Det sa jag inte, du däremot formulerade dig som att Örjan är bättre än Björn trots att han vinner mycket flera lopp, då undrade jag bara stilla om inte det gick ut på att vinna lopp, jag skrev ingenstans att inte Örjan vinner lopp. Bara att Björn vinner fler och där med är en skickligare kusk!
Reply
Soberano Posted: 2013-09-05 22:31:42 Answer to: "Det sa jag inte, du däremot formulerade dig som att Örjan är"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Nu är det jag som lägger mig i. Örjan har 16% i segerprocent och Goop har 18 just nu. 2 lopp mer på 100 körda och då jagar han segrar överallt. Arvika,Åmål osv. Örjan har kört in 4 miljoner MER trots 400 lopp MINDRE körda i år. DET är vad det går ut på. tjäna så mycket pengar som möjligt och VINNA rätt lopp. Enligt mig då....
Reply
Mancher Posted: 2013-09-05 22:52:51 Answer to: "Jag lägger mig i för att dethär är ett öppet forum"
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Du skriver att jag får tycka vad jag vill och att jag ska ta att andra tycker olika, men samtidigt kallar du mig både okunnig och fåne? Du gjorde precis bort dig totalt! Och inte minst genom hänvisning till statistik Soberano snabbt dementerade! Du inleder dina två första inlägg på forumet med att göra åtlöje av dig själv, starkt jobbat!
Reply
Travnorden Posted: 2013-09-06 14:56:37
239
Stall Humlebo
Arvika

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 28
Saken är den att Björn till skillnad från Örjan kör alla typer av hästar i alla typer av lopp, han kör inte bara fina hästar i fina lopp med mycket prispengar. Och nu är väl ändå "diskutionen" ot så det skriker om det. Jag har inte på något sätt påstått att Örjan är dålig, bara defensiv, inget annat.

Björn är 9-faldig allsvensk körsvennschampion men det kanske inte betyder att han är bäst i sverige för det, vad vet jag, men statistiken ljuger inte. Men anser man att travsport går ut på att vinna "rätt lopp" och inte att vinna så många av loppen som möjligt, ja då kanske nån annan är bättre. Jag tycker i allafall att han som står högst på prispallen är vinnare och just nu är det Björn som gör det genom sina många segrar. Men det är ju bra för er killar att ni hittat ett sätt att vända det till att Örjan är bättre. Fastän diskutionen inte ens handlade om skickliheten hos kuskarna från början!
Reply
larockma Posted: 2013-09-06 15:03:30

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1473
Utan att ge mig in på något sätt i denna diskussion ... så är nog stall larockma mer Örjan än Björn (att vinna en massa smålopp ger inga pengar)
Reply
glaswalker11 Posted: 2013-09-06 15:06:17
561
Stall P.Persson
Eskilstuna

Became a member: 2012-05-02
Forum posts: 25
Gör jag...du är alltså inte läskunnig heller? Jag kallade dig fåne för att du uttryckte att jag inte skulle ha rätt att skriva min mening här på en öppen tråd i ett öppet forum, vilket hade varit ett brott mot ytrandefrihets grundlagen så bara läs noggrannare så förstår du vad folk menar.
En undran, varför tyckte du att jag borde vara tyst här men inte Soberano? för att han håller med dig eller?
Statistiken gjorde jag inte bort mig ett skit på för än en gång läs noga så du förstår. Jag skrev att i statistiken står tydligt att Goop vinner mer än Kihlström och så är det.
Det gäller inte att vinna rätt lopp för då kan vi lägga ner allt trav utom storloppen om man resonerar så och det vore döden för svensk travsport.
Reply
[ 1 ]   2