Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Halmstad 10 Nov

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3   4  
Author Message
dujorha Posted: 2012-11-06 20:55:19

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Reply
B_Good Posted: 2012-11-07 09:53:28

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Första tanken: Spik True Advantage.
Andra tanken: Fast i tredje invändigt när Global släpper.
Tredje tanken: Måååånga.
Reply
dujorha Posted: 2012-11-07 10:50:47 Answer to: "Första tanken: Spik True Advantage. Andra tanken: Fast i tredje inv&a"

Ja lite bekymrad blev nog Uffe när han såg startspåret...trodde inte Globalen skulle komma ut igen..Trycker Örjan till på gasen så spetsar han...tycker de har varit lite form på gång hos DWP...bättre läge nu o bara ston..!
Reply
Posted: 2012-11-07 19:22:18

Became a member: 
Forum posts:
första tanken : spik DWP
andra tanken: spik DWP
tredje tanken: spik DWP

vad göra? tror hon har en bra chans och hoppas att örjan satsar mot spets då jag tror han kan få den.

Vidöppet bakom tycker jag annars. Minst halva fältet är aktuella då........
Reply
B_Good Posted: 2012-11-07 19:39:22

Spontant minns jag inte nått lopp där DWP bara blåser till spets o leder runt om men ska inte säga att jag följt den direkt heller men är det inte mer hänga med o spurtastilen på den?
Det finns ju nåra som nog är villiga att trycka lite från dödens? (kanske helt fel ute här)
Reply
Posted: 2012-11-07 20:10:14 Answer to: "Spontant minns jag inte nått lopp där DWP bara blåser till"

Became a member: 
Forum posts:
Tror inte det finns någon här som kan knäcka DWP från dödens utan att knäcka sig själva först, men vem vill "offra" sin häst här? sällan det blir så i stoeliten, spetshästen vinner ofta.

Väldigt troligt att Goopen spetsar med Peebly och han släpper garanterat och då är det troligen 4,5,6 som är första framme där. Takter lär inte vilja köra för hårt med Roxa sisu i detta loppet och vill nog ha smygare. Flemming vill troligen inte ladda/köra för hårt med Tröjborg då det är 2140m nu och hästen floppat något så enormt på den distansen i år.

DWP är snabb ut och får troligen överta spets från Goopen tror jag. Sedan är det hästen att slå.

Global midnight har sett väldig tofräsch ut senaste tiden och underpresterat hela året, därav har jag svårt att se den utmana.

Som sagt, vidöppet lopp om man inte spikar och jag tror att DWP har bra segerchans om örjan bara undviker dödens.
Reply
dujorha Posted: 2012-11-07 20:47:26 Answer to: "Spontant minns jag inte nått lopp där DWP bara blåser till"

På Valla när hon hade innerspår mot Mellby Sambuca så kunde inte Åke plocka spetsen av Örjan trots att han körde för den...!
Reply
B_Good Posted: 2012-11-07 20:51:34 Answer to: "På Valla när hon hade innerspår mot Mellby Sambuca så"

O fan? Så ni menar alltså att den körs där då?
Reply
dujorha Posted: 2012-11-07 21:01:13 Edited(1): 2012-11-07 21:02:48 Answer to: "O fan? Så ni menar alltså att den körs där då?"

Ja ! Men krånglar sig Uffe ut så är nog den hårdare..!!
Reply
Posted: 2012-11-07 22:29:07 Edited(3): 2012-11-07 22:31:00 Answer to: "första tanken : spik DWP andra tanken: spik DWP tredje tanken: spik "

Became a member: 
Forum posts:
folke, trav handlar om objektivitet. Är du tillbaka på spåret nu igen? helstängt och in i tunneln?

en, döv, stum, blind, förlamad fattar ju att Global kitten är 350 gånger bättre häst än DWP över 2140, och du ska leka travexpekt? hummm! okej, plats i sandlådan lr??
Reply
Posted: 2012-11-08 20:07:30

Became a member: 
Forum posts:
Glömmer alla bort Global Kitten? Sto SM vinnare och nu senast bra spurt bakom Noras Bean. Kan nog lätt bli startrusning då många vill åt tät. Är väl inget spikbud då det lätt kan bli stiltje i Stoeliten efter 500 m men ett bra bud
Reply
Posted: 2012-11-08 20:12:08 Answer to: "folke, trav handlar om objektivitet. Är du tillbaka på spå"

Became a member: 
Forum posts:
sikken pajas du är, är du rätt person att prata om objektivitet? hysteriskt kul

Känns väl motiverat att ha till analys att DWP kommer till spets och att extremt många lopp i stoeliten vinns från just den positionen.

Att sedan DWP råkar vara en väldigt fin häst med bra fartresurser och bevisad toppform är inte helt fel heller.

Vart i ligger objektiviteten i detta?

Annars kan jag garantera att global kitten är totalt chanslös att plocka ner DWP från dödens om nu Örjan skulle komma till spets utan något elitloppstempo. Visst finns det en möjlighet att Global kitten får loppet om Uffe kommer ut och sätter hårt tempo på loppet, men inte ens då är jag så säker på att Global kitten vinner loppet.

Lycka till "experten"............................Mitt system på 96kr knäcker säkerligen ditt på 5000kr
Reply
Posted: 2012-11-08 20:14:48 Answer to: "Glömmer alla bort Global Kitten? Sto SM vinnare och nu senast bra spur"

Became a member: 
Forum posts:
Vinsten i sto sm är väl inget att hänga i granen direkt, riktigt pajas lopp blev det där en usel häst efter en annan föll igenom och underpresterade kraftigt. Resa 3.e inner? och vinst på målfoto. Känns verkligen inte som ett lopp man vill ha som "Motivering" till att höja hästen till seger inför detta........
Reply
Posted: 2012-11-08 20:34:07 Answer to: "sikken pajas du är, är du rätt person att prata om objektivi"

Became a member: 
Forum posts:
alla som följt dig sista 2 åren vet ju att DWP är "världens bästa häst" så givetvis eftersom du har sämst objektivitet av alla jag sätt så kan du vara det nu med DWP startar.

ja du knäcker alla med din objektivitet
Reply
Posted: 2012-11-08 21:40:08 Edited(2): 2012-11-08 21:41:34 Answer to: "alla som följt dig sista 2 åren vet ju att DWP är "v&a"

Became a member: 
Forum posts:
fortsätter du igen med att ljuga ihopp en massa skit, patetiskt av dig får jag säga.

Sade för 2 år sedan när hästen var 4.a år att det var/skulle bli top 3 bland stona i sverige under sin 5års säsong, men hästen skadade sig och "thats it".......

Har streckat hästen kanske 1-3 ggr detta året, det är allt, så vad är allt tjafs om? Något fel på hennes resultat/prestationer?

Min "objektivitet" är baserad på en väldigt vettig analys av loppet med att jag tror att DWP kan komma till spets och att väldigt många lopp vinns från spets i stoeliten+ att hästen har bevisad toppform där hon hävdat sig väldigt bra hela året mot hästar av hög kaliber. Din analys är i stil med "global kitten är bara överlägsen" ???

Vad är problematiken? att du känner dig underlägsen och ska ljuga ihopp saker för att folk ska tro mer om dig och mindre än mig? Ser inte bättre ut än så............
Reply
Posted: 2012-11-09 05:27:30

Became a member: 
Forum posts:
Han tar nog med dwp på sitt system ska du se.
I wont dance kan bara vinna max 40k lopp sades det. Ändå fanns han med på travspanarns system.
Reply
dujorha Posted: 2012-11-09 07:14:36 Answer to: "Han tar nog med dwp på sitt system ska du se. I wont dance kan bara "

Ja med på kupongen ska hon...formen är fin o blir Uffe lite upptagen med att komma ut så..är de ingen omöjlighet..följer "ganska" noga hästen o de sista starterna andas form...!
Reply
Posted: 2012-11-09 12:54:33 Answer to: "fortsätter du igen med att ljuga ihopp en massa skit, patetiskt av dig"

Became a member: 
Forum posts:
är vi åter där igen om att minnet är "Kort" och ska inter förväxlas med att jag ljuger hela tiden, ne usch för mytomaner, går direkt bort.

Visst kan DWP komma till spets, men din objektivitet hindrar dig från att se att ledning aldrig är aktuellt att köras i
Reply
Posted: 2012-11-09 12:54:57 Answer to: "Han tar nog med dwp på sitt system ska du se. I wont dance kan bara "

Became a member: 
Forum posts:
här har vi en mytoman
Reply
dujorha Posted: 2012-11-09 13:57:48

Visst är DWP en sprinter o det kanske inte räcker med form ändå....är djäkligt öppet lopp för övrigt...svårt..!
Reply
[ 1 ]   2   3   4