[ 1
]
2
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-17 09:10:49
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-17 09:11:53
|
|
Här vare färska listor... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-17 10:24:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här spikar jag balticas . Annars ett klurigt och öppet lopp där dem 4 bästa alla fått bakspår.
Balticas prestation var 5 stjärnig senast.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-08-17 10:51:37
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
mycket fint lopp! Här får man nog gardera på lite..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-17 13:51:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Börjar med ett mycket bra lopp här. Jag tycker nog man skall strecka på ordentligt här för det är svårt. Jag vill varna för två skrällar som alltid göra fina lopp ,3 Jaques som verkligen hittat stilen på slutet och nummer 8 Borga Baron,dåligt läge och riskerar att hamna på vingel,men skulle det lösa sig så kan mycket väl mycket underskattade tony wallin knäppa samtliga här.
Tar med hästarna 1,3,8,9 och 11 .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-17 17:44:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
9,10,11,12 är kapacitetmässigt i guld och att samtliga 4.a ska underprestera känns inte troligt.
Gävles bana är ruggigt snabb, men visst borde dem krossar övriga......
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-08-17 20:53:15
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Spetsar stallkamrat Lennartsson så kommer väl Åke tidigt men frågan är om det inte kan bli lite körning i början. Jacques kanske? Känns understreckad o det tycker jag verkligen Quick Razz är också. Montgomery skall ockpå med tidigt. Jag kommer lägga en riktigt stor gardering här då det känns som ett en eller alla lopp.
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-08-17 22:52:53
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
Finns många bra hästar i det här loppet, men jag tycker en häst sticker ut ganska rejält. Det är nummer 11 Perfect Toll som var sjuk senast och Svanstedt tror på en lika bra prestation som vid segrarna innan, vilket jag tror räcker långt. Jag kommer spika trots spår 11 i ett annars ganska streckkrävande lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 00:58:37  Finns många bra hästar i det här loppet, men jag tycker en häst sticker ut ganska rejält. Det är nummer 11 Perfect Toll som var sjuk senast och Svanstedt tror på en lika bra prestation som vid segrarna innan, vilket jag tror räcker långt. Jag kommer spika trots spår 11 i ett annars ganska streckkrävande lopp.
Answer to: "Finns många bra hästar i det här loppet, men jag tycker en "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Problemet är positionerna i detta lopp. Det finns flera som tål dödens och som nog vill ha den positionen: 5,7,10. Alla tre kan komma före PT till dödens om de vill.
Skulle Åke vänta så är det inte så mkt bättre. Flera bra hästar som kommer gå ut i spåren = Trafikproblem.
Stor skillnad att ha spår 11 när det är skithästar med som söker innerspår eller som kör på chans och inte går ut i spåren 700 kvar. Men nu kommer det bli tredje, fjärde och femtespår för Perfect som får långt fram.
LÅt oss säga att Ulf spetsar. Han vill då dämpa. Skulle Örjan gå fram och få dödens så kommer han knappast trycka på tidigt för att ge loppet till Åke. Snarare väntar han till 700 kvar innan han ökar tempot från dödens.
Lägg sedan till att Mongomery Gel är en dålig startrygg och därmed kan inte Åke komma före vare sig Örjan eller Jorma.
PT är klart bästa hästen men läget? Isch. Att spika den som tredjehandare skulle vara ok som chansspik. Men som favorit. No Way!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 09:44:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Balticas är stenklar, spikas på allt! Perfect såg allt annat än perfekt ut senast och Ardi är bäst i spets på kort, övriga är jag inte särskilt rädd för. 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-08-18 10:43:46  Problemet är positionerna i detta lopp. Det finns flera som tål dödens och som nog vill ha den positionen: 5,7,10. Alla tre kan komma före PT till dödens om de vill.
Skulle Åke vänta så är det inte så mkt bättre. Flera bra hästar som kommer gå ut i spåren = Trafikproblem.
Stor skillnad att ha spår 11 när det är skithästar med som söker innerspår eller som kör på chans och inte går ut i spåren 700 kvar. Men nu kommer det bli tredje, fjärde och femtespår för Perfect som får långt fram.
LÅt oss säga att Ulf spetsar. Han vill då dämpa. Skulle Örjan gå fram och få dödens så kommer han knappast trycka på tidigt för att ge loppet till Åke. Snarare väntar han till 700 kvar innan han ökar tempot från dödens.
Lägg sedan till att Mongomery Gel är en dålig startrygg och därmed kan inte Åke komma före vare sig Örjan eller Jorma.
PT är klart bästa hästen men läget? Isch. Att spika den som tredjehandare skulle vara ok som chansspik. Men som favorit. No Way!
Answer to: "Problemet är positionerna i detta lopp. Det finns flera som tål "
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
Jag tror inte att det finns någon som vill svara dödens om Svanstedt kommer 1200-1300 meter kvar. Perfect Toll är så snabb så det är svårt för övriga hästar att svara när han ställer på, oavsett när under loppet det sker. Visst, det är inte helt otänkbart att det händer något och han inte vinner, men jag tycker han har så pass stor vinstchans att det är en spik för mig.
Hur många tar du?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 10:57:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Även om perfect tolll är favorit så är det inte fel och spika den just här. sitter den har man tagit ett bra grepp mot övriga spelare. visst har perfect toll en bra chans och vinna.
Jag tänker spika balticas yahoo och ta ett ännu bättre grepp mot spelarkåren.
Ett bra lopp att spika i är det.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 11:14:14 Edited(1): 2012-08-18 11:17:09  Även om perfect tolll är favorit så är det inte fel och spika den just här. sitter den har man tagit ett bra grepp mot övriga spelare. visst har perfect toll en bra chans och vinna.
Jag tänker spika balticas yahoo och ta ett ännu bättre grepp mot spelarkåren.
Ett bra lopp att spika i är det.
Answer to: "Även om perfect tolll är favorit så är det inte fel oc"
|
|
Ja absolut bra lopp o spika i...men ja gillar bra genrep o då är inte Perfect Toll de första ja tänker på...förhoppningsvis så hinner ja se provstarten den här gången så ja kan få en uppfattning om dagsformen..  Örjan har bra ryggar o försöker trampa frammåt...kan hästen hålla ihop så är de en häst bra nog för att lägga de här fältet på rygg... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 11:30:19  Ja absolut bra lopp o spika i...men ja gillar bra genrep o då är inte Perfect Toll de första ja tänker på...förhoppningsvis så hinner ja se provstarten den här gången så ja kan få en uppfattning om dagsformen.. 
Answer to: "Ja absolut bra lopp o spika i...men ja gillar bra genrep o då är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Går bara örjan fram direkt och är före dem värsta motbuden är jag nöjd. Känns som en häst som inte ska gå bakifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 12:27:23  Jag tror inte att det finns någon som vill svara dödens om Svanstedt kommer 1200-1300 meter kvar. Perfect Toll är så snabb så det är svårt för övriga hästar att svara när han ställer på, oavsett när under loppet det sker. Visst, det är inte helt otänkbart att det händer något och han inte vinner, men jag tycker han har så pass stor vinstchans att det är en spik för mig.
Hur många tar du?
Answer to: "Jag tror inte att det finns någon som vill svara dödens om Svans"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tar 1,3,5,10,11. Kör utgång på den av 1 och 10 som ser bäst ut i värmningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 13:05:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hårt och svårtippat
men jag noterar att Pure Vacation har startat två gånger
på bricka 2 och vunnit 2 gånger.....3%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 13:05:35  Hårt och svårtippat
men jag noterar att Pure Vacation har startat två gånger
på bricka 2 och vunnit 2 gånger.....3%
Answer to: "Hårt och svårtippat
men jag noterar att Pure Vacation har star"
|
Became a member:
Forum posts:
|
INte så tokig häst, men var dålig senast och ska gå med skor på. Känns inte så hett.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 13:53:38  INte så tokig häst, men var dålig senast och ska gå med skor på. Känns inte så hett.
Answer to: "INte så tokig häst, men var dålig senast och ska gå "
|
Became a member:
Forum posts:
|
>Mugger är mkt tidig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 13:54:31  >Mugger är mkt tidig
Answer to: ">Mugger är mkt tidig"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, absolut. Minst åttåndehäst eller så. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 14:02:26  Ja, absolut. Minst åttåndehäst eller så. 
Answer to: "Ja, absolut. Minst åttåndehäst eller så. ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rankar den trea.
|
|
Reply
|
|
[ 1