[ 1
]
2
3
4
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-19 02:01:03
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 07:03:05
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bra Darkis..listorna redan uppe... 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-06-19 10:02:15
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Se upp för Carambole P, lite kuskförstärkning där... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 11:51:58  Se upp för Carambole P, lite kuskförstärkning där... 
Answer to: "Se upp för Carambole P, lite kuskförstärkning där...;)"
|
|
Haha..tror inte de...Harry tar ledningen o släpper bara till du vet vem... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 12:03:16 Edited(1): 2012-06-19 12:17:58  Haha..tror inte de...Harry tar ledningen o släpper bara till du vet vem... 
Answer to: "Haha..tror inte de...Harry tar ledningen o släpper bara till du vet ve"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför skrattar du åt andras tips?
Och vad är ditt tips? Att "du vet vem" tar ledningen och spårar runt om? Eller kanske att en annan betrodd kamel blir för svår att rå på för dom andra kamelerna? Eller vill du berätta något om Långben, Tur-E, Guldtand, Luddis, Björnis, eller någon annan –is?
Eller har du kanske någon konspirationsteori om att ATG gått ihop med tränarna och kuskarna för att lura oss stackars spelare? Eller vill du kanske redan nu gnälla lite på ”papegojorna”?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 12:21:02  Varför skrattar du åt andras tips?
Och vad är ditt tips? Att "du vet vem" tar ledningen och spårar runt om? Eller kanske att en annan betrodd kamel blir för svår att rå på för dom andra kamelerna? Eller vill du berätta något om Långben, Tur-E, Guldtand, Luddis, Björnis, eller någon annan –is?
Eller har du kanske någon konspirationsteori om att ATG gått ihop med tränarna och kuskarna för att lura oss stackars spelare? Eller vill du kanske redan nu gnälla lite på ”papegojorna”?
Answer to: "Varför skrattar du åt andras tips?
Och vad är ditt tips?"
|
|
Lite skoj bara...ta det inte så allvarligt..ditt tips på Yucca sist var bedårande... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 12:26:33 Edited(1): 2012-06-19 12:26:47  Lite skoj bara...ta det inte så allvarligt..ditt tips på Yucca sist var bedårande... 
Answer to: "Lite skoj bara...ta det inte så allvarligt..ditt tips på Yucca "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite skoj? Att håna andras skrälltips är ju ditt varumärke. Varför hånar du inte när ngn tipsar en favorit? Det vågar du inte. Lätt att håna ett skrälltips eftersom dom vinner så sällan i jämförelse.
Att du sedan tar upp Yucca bevisar ju bara det jag säger så det är tacksamt att du är öppen med din låga nivå.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 12:28:44  Lite skoj? Att håna andras tskrällips är ju ditt varumärke. Varför hånar du inte när ngn tipsar en favorit? Det vågar du inte. Lätt att håna ett skrälltips eftersom dom vinner så sällan i jämförelse.
Att du sedan tar upp Yucca bevisar ju bara det jag säger så det är tacksamt att du är öppen med din låga nivå.
Answer to: "Lite skoj? Att håna andras tskrällips är ju ditt varumä"
|
|
Klart ja tar upp Yucca som var totalt chanslös för att dra till lika drakoniskt som tex. Spanis..är inget som jag brukar göra men du behöver nog lite påstötning om dina utflippade "tips" ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 12:36:42  Klart ja tar upp Yucca som var totalt chanslös för att dra till lika drakoniskt som tex. Spanis..är inget som jag brukar göra men du behöver nog lite påstötning om dina utflippade "tips" ! 
Answer to: "Klart ja tar upp Yucca som var totalt chanslös för att dra till l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Yucca var definitivt inte chanslös på förhand. Är en häst som går allra bäst i hårt tempo vilket jag förmodade det skulle bli. Sämre hästar har vunnit mot bättre hästar. Att du bara tippar favoriten eller andrahandare i loppen tillför inget värde. Tror du att vi behöver hjälp med att hitta favoriterna?
Det är skrälltips som värdet sitter i. Kan man hitta 1-procentare som vinner 5 % av gångerna istället för 1 % av gångerna har man potentiellt stort värde. Speciellt om man dessutom spelar tvillingspel.
att du inte fattar det och snackar om "utflippade" tips och hånar sådana tips gör dig till Zonens stående skämt. Synd att du är ovetande om det.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 12:39:21 Edited(1): 2012-06-19 12:41:40  Yucca var definitivt inte chanslös på förhand. Är en häst som går allra bäst i hårt tempo vilket jag förmodade det skulle bli. Sämre hästar har vunnit mot bättre hästar. Att du bara tippar favoriten eller andrahandare i loppen tillför inget värde. Tror du att vi behöver hjälp med att hitta favoriterna?
Det är skrälltips som värdet sitter i. Kan man hitta 1-procentare som vinner 5 % av gångerna istället för 1 % av gångerna har man potentiellt stort värde. Speciellt om man dessutom spelar tvillingspel.
att du inte fattar det och snackar om "utflippade" tips och hånar sådana tips gör dig till Zonens stående skämt. Synd att du är ovetande om det.
Answer to: "Yucca var definitivt inte chanslös på förhand. Är en h"
|
|
Att räkna upp ett antal ganska chanslös hästar som kanske kan gå in någon gång är ingen större mening med..Att få ett antal säkrare hästar som kan va spikar är mer värt !! 
Har förklarat flera gånger att jag är ute efter dagsformen på hästar jag ska spika..o vad Yucca skulle ha för chans mot dom här hästarna var rena nyset... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 12:43:15  Att räkna upp ett antal ganska chanslös hästar som kanske kan gå in någon gång är ingen större mening med..Att få ett antal säkrare hästar som kan va spikar är mer värt !! 
Har förklarat flera gånger att jag är ute efter dagsformen på hästar jag ska spika..o vad Yucca skulle ha för chans mot dom här hästarna var rena nyset... 
Answer to: "Att räkna upp ett antal ganska chanslös hästar som kanske ka"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hahaha...Har sett dig fnysa åt "chanslösa" tips som sedan vunnit. Your loss.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 14:55:01 Edited(1): 2012-06-19 15:00:21  hahaha...Har sett dig fnysa åt "chanslösa" tips som sedan vunnit. Your loss.
Answer to: "hahaha...Har sett dig fnysa åt "chanslösa" tips som se"
|
|
Jagar du dubblar eller tvilling o sånt med bra odds så har du bra träffprocent på de..men jag tycker inte det är seriöst med spikförslag alá Yucca på en V75 kupong med din kapacitet..där skjuter du rejält bom ! Så vi får kämpa vidare... 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-06-19 18:20:40
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Det såg kul ut att det var så många kommentarer i loppet så tidigt i veckan tills jag öppnade tråden o insåg att det handlade väldigt lite om avd1.. Att ni orkar..
Får för mig att Ludde nog kör för spets, Armando gör ju det bra då o vi hoppas att han glöms bort.
Känns som det finns lite skrällpotential här o jag garderar rätt stort. Friction kan ju inte bara fortsätta att göra som han gjort på slutet? Eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 19:56:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Friction har ju tidiga plockat ner Aramdo utan problem från dödens......
Frågectecknet är hur skallen och formen håller i sig då det varit många tuffa lopp och starka prestationer. Lär tappa form snart...... Men har å andra sidan kanske sådan respekt med sig så att han blir släppt till ledningen denna gång?
Vid gardering finns det många bud, carambole b är en fin skräll som speltorsk hittade senast, den glömmer jag inte  liknande förutsättningar nu.
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2012-06-21 11:40:22
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Om Global Money kommer före Friction lär den senare i alla fall knappast bli släppt till ledningen.
Båda ska med och sedan måste väl alla som läser detta forum ta med Carambole p. som ett erkännande till speltorsk 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-21 13:39:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Peter spetsar, släpper till takter som antagligen släpper till Ludde som kör i spets. Men har lite funderingar på om Jörgen vill att Carambole kanske ska testas i spets. Svårt att säga.
Hur som helst så bör Armando ha bra chans från spets och Friction måste vara bra för att plocka ner den från dödens över full distans.
Lite sugen på att chansspika Armando här faktiskt. Garderar man tar man 1,2,4,6,7,8.
Peak känns intressant.
Kommer att bevaka oddsen på följande kombinationer: 6 - 1,2,3,4,7,8,9
för att sedan spela de smaskigaste av dem
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-21 15:45:38  Peter spetsar, släpper till takter som antagligen släpper till Ludde som kör i spets. Men har lite funderingar på om Jörgen vill att Carambole kanske ska testas i spets. Svårt att säga.
Hur som helst så bör Armando ha bra chans från spets och Friction måste vara bra för att plocka ner den från dödens över full distans.
Lite sugen på att chansspika Armando här faktiskt. Garderar man tar man 1,2,4,6,7,8.
Peak känns intressant.
Kommer att bevaka oddsen på följande kombinationer: 6 - 1,2,3,4,7,8,9
för att sedan spela de smaskigaste av dem
Answer to: "Peter spetsar, släpper till takter som antagligen släpper till Lu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
han har gjort det tidigare utan problem, Friction plockat ner Armando från dödens över 2140m.
Däremot tror jag Carambole p sitter i vinnarhålet och kan få chansen....Global Money gynnas av det hårda tempot och har kapacitet att vinna då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-21 16:19:06  han har gjort det tidigare utan problem, Friction plockat ner Armando från dödens över 2140m.
Däremot tror jag Carambole p sitter i vinnarhålet och kan få chansen.... Global Money gynnas av det hårda tempot och har kapacitet att vinna då.
Answer to: "han har gjort det tidigare utan problem, Friction plockat ner Arm"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag skulle inte vilja påstå att Friction har "plockat ner" AK från dödens. Om du tänker på Åby så tappade Armando stilen när det var drygt 900 kvar. Det såg Melander och tryckte då på för att överta. Armando hann då inte växla tempo och förlorade därför ledningen. Men den var inte slagen och höll farten hela vägen in. Hade han inte tappat stilen hade det varit ett betydigt jämnare lopp. Även om jag iofs tror att Friction hade vunnit ändå, men det hade varit långt ifrån överlägset.
Självklart kan friction slå Armando från dödens. Speciellt om Armando får gå i tredje spår i första sväng, men jämför man strecken så känns streckhästen mycket mer aptitlig att spela.
Carambole kan ju få luckan förstås och är självfallet tänkbar även denna gång, men med friction eller global money i dödens respektive andra eller tredje utvändigt, samt Peak och Harry (som kan hålla farten i hårt tempo) därframme någonstans så är risken stor att han inte får luckan denna gång. Speciellt om man tror att armando inte kan stå emot.
Men ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att Takter kommer pröva i ledningen och därmed svara ludde = Hård körning från start.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-21 21:56:27 Edited(1): 2012-06-21 21:56:40  Jag skulle inte vilja påstå att Friction har "plockat ner" AK från dödens. Om du tänker på Åby så tappade Armando stilen när det var drygt 900 kvar. Det såg Melander och tryckte då på för att överta. Armando hann då inte växla tempo och förlorade därför ledningen. Men den var inte slagen och höll farten hela vägen in. Hade han inte tappat stilen hade det varit ett betydigt jämnare lopp. Även om jag iofs tror att Friction hade vunnit ändå, men det hade varit långt ifrån överlägset.
Självklart kan friction slå Armando från dödens. Speciellt om Armando får gå i tredje spår i första sväng, men jämför man strecken så känns streckhästen mycket mer aptitlig att spela.
Carambole kan ju få luckan förstås och är självfallet tänkbar även denna gång, men med friction eller global money i dödens respektive andra eller tredje utvändigt, samt Peak och Harry (som kan hålla farten i hårt tempo) därframme någonstans så är risken stor att han inte får luckan denna gång. Speciellt om man tror att armando inte kan stå emot.
Men ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att Takter kommer pröva i ledningen och därmed svara ludde = Hård körning från start.
Answer to: "Jag skulle inte vilja påstå att Friction har "plockat ner&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nja, tycker Armando ser klart trött ut och det är orsaken till att han börjar fuska med travet, gjort det i flera lopp.
Däremot är det inte alls lika säkert att Friction gör en lika bra insats och har lika bra form till detta loppet. Är väl det som är främsta hotet till han, kan självklart vara värt att gardera då han blir hårt spelad och riskerar tung resa.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-21 23:02:21
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Tror inte det är någon ide att gardera friction trots allt. Över kort distans hade Ludde kunnat rinna undan om Friction haft en sämre dag men knappast över full distans? Och jag är för nöjd med utdelningar kring 50 000 för att orka spekulera i att han plötsligt ska börja prestera sämre.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|