[ 1
]
2
3
|
travspelarn
|
Posted: 2012-05-21 08:15:40
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 08:30:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Riktigt kanolopp, nästan det mest intressanta på hela helgen i mina ögon.
Tamla Celeber var ju riktigt fin i årsdebuten och Nalda Nof samt Marielles är två kanoner härdade i tuffa gäng.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 11:52:40  Riktigt kanolopp, nästan det mest intressanta på hela helgen i mina ögon.
Tamla Celeber var ju riktigt fin i årsdebuten och Nalda Nof samt Marielles är två kanoner härdade i tuffa gäng.
Answer to: "Riktigt kanolopp, nästan det mest intressanta på hela helgen i m"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Riktigt bra lopp..tider ner mot 10 ? Lite synd om bakspårens goa sprinters.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 11:58:44  Riktigt bra lopp..tider ner mot 10 ? Lite synd om bakspårens goa sprinters.... 
Answer to: "Riktigt bra lopp..tider ner mot 10 ? Lite synd om bakspårens goa spri"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lördagen känns mer intressant än söndagen i år. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 12:37:11  Lördagen känns mer intressant än söndagen i år. 
Answer to: "Lördagen känns mer intressant än söndagen i år. :"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lördagens två bästa lopp (detta och Harpers)
Om man säger att lördagen är mer intressant än söndagen... då vet jag inte hur man tänker...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 13:35:43  Lördagens två bästa lopp (detta och Harpers)
Om man säger att lördagen är mer intressant än söndagen... då vet jag inte hur man tänker...
Answer to: "Lördagens två bästa lopp (detta och Harpers)
Om man sä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var inte anpassat för att du skulle förstå det heller.
Söndagen är trist med tanke på den låga klassen Elitloppet håller i år, dessutom var övriga ramlopp skapliga men inte mer, inget jag slår volter av åtminstone.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 13:56:01  Lördagen känns mer intressant än söndagen i år. 
Answer to: "Lördagen känns mer intressant än söndagen i år. :"
|
|
Tror ja de..kommer bli en hög omsättning till skillnad från Söndagen...här kommer de kanske bli en skaplig utdelning.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 13:57:37  Var inte anpassat för att du skulle förstå det heller.
Söndagen är trist med tanke på den låga klassen Elitloppet håller i år, dessutom var övriga ramlopp skapliga men inte mer, inget jag slår volter av åtminstone.
Answer to: "Var inte anpassat för att du skulle förstå det heller.
S&o"
|
|
Låg klass tycker ja inte de blev på elitloppet..utan galopper blir de tidernas fartfest !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 16:26:51  Låg klass tycker ja inte de blev på elitloppet..utan galopper blir de tidernas fartfest !! 
Answer to: "Låg klass tycker ja inte de blev på elitloppet..utan galopper b"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det måste man sätta in i ett större perspektiv.
Elitloppet kommer förmodligen vara det bästa loppet som körs i Sverige i år men jämfört med tidigare upplagor ser det svagare ut än vad det har gjort tidigare.
Nu är det dock som det är, de här hästarna tackade ja och det är de här som är skadefria.
Elitloppshelgen är alltid en av årets höjdpunkter, på ingen annan travtävling går det att uppnå stämningen som finns på Elitloppet även om det sportsligt körs lopp med högre kvalité.
Så även om jag tycker det blev sämre än vanligt ser jag fram emot det som fan.. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2012-05-21 16:37:10
Edited(1): 2012-05-21 16:38:19  Det måste man sätta in i ett större perspektiv.
Elitloppet kommer förmodligen vara det bästa loppet som körs i Sverige i år men jämfört med tidigare upplagor ser det svagare ut än vad det har gjort tidigare.
Nu är det dock som det är, de här hästarna tackade ja och det är de här som är skadefria.
Elitloppshelgen är alltid en av årets höjdpunkter, på ingen annan travtävling går det att uppnå stämningen som finns på Elitloppet även om det sportsligt körs lopp med högre kvalité.
Answer to: "Det måste man sätta in i ett större perspektiv.
Elitloppet"
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 16:44:43 Edited(1): 2012-05-21 16:48:23  Det måste man sätta in i ett större perspektiv.
Elitloppet"
|
|
Hoppas du gör..för jag har sett mycket svagare uppställningar o vinnare som varit löjligt svaga och tider som nästan vilken 3-åring som helst knatar nuförtiden..se kommentarer från mig... 
Jag hoppas förstås att du tycker mitt perspektiv på nästan ett halvt sekel är okej ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 17:39:36  Det måste man sätta in i ett större perspektiv.
Elitloppet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
fast lördagen ser du fram emot mer 
tack för att du anpassade skrivandet efter min simpla nivå... Jag kan hålla med om att Elitloppet saknar en del NAMN och att en del av de som är med tyvärr kan ha tveksam form...men inget går upp mot sista söndagen i maj, så får ramloppen vara sämre än de brukar och lördagens lopp vara bättre än de brukar. Jag har inte missat en helg på E-läktaren sen år 2000, dessförinnan var det lite mer "då och då".
Var befinner en sån travsjäl som du dig en helg som denna ??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 17:50:47 Edited(1): 2012-05-21 17:51:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Återgå till loppet, elitloppet bör diskuteras i en annan tråd.
Tamla celeber bör ses med vettig segerchans, riktigt fin årsdebut.
Däremot är frågan hur Markkula gör med she loves u, om han släpper eller kör i spets?
Raffin med Nalda nof? kanske bara laddar och kör allt som finns tills han sitter i spets? riktigt fin i bjerke.
Hur bra är marielles?
Just nu ger jag tipset till tamla celeber, möjligt spikbud pga spåret och kusken. Kunde lika bra varit med i elitloppet........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 18:26:06 Edited(1): 2012-05-21 18:32:08  fast lördagen ser du fram emot mer 
tack för att du anpassade skrivandet efter min simpla nivå... Jag kan hålla med om att Elitloppet saknar en del NAMN och att en del av de som är med tyvärr kan ha tveksam form...men inget går upp mot sista söndagen i maj, så får ramloppen vara sämre än de brukar och lördagens lopp vara bättre än de brukar. Jag har inte missat en helg på E-läktaren sen år 2000, dessförinnan var det lite mer "då och då".
Var befinner en sån travsjäl som du dig en helg som denna ??
Answer to: "fast lördagen ser du fram emot mer ;)
tack för att du anpassade "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då förstod du ju vad jag var inne på trots allt. 
Nja, nästhögst rankar jag sista söndagen i maj, sista söndagen i januari rankar jag personligen före.
Varit där sen 96, tackar som frågar ädle novis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 18:30:17  Återgå till loppet, elitloppet bör diskuteras i en annan tråd.
Tamla celeber bör ses med vettig segerchans, riktigt fin årsdebut.
Däremot är frågan hur Markkula gör med she loves u, om han släpper eller kör i spets?
Raffin med Nalda nof? kanske bara laddar och kör allt som finns tills han sitter i spets? riktigt fin i bjerke.
Hur bra är marielles?
Just nu ger jag tipset till tamla celeber, möjligt spikbud pga spåret och kusken. Kunde lika bra varit med i elitloppet........
Answer to: "Återgå till loppet, elitloppet bör diskuteras i en annan t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Marielles bör inte nonchaleras, slog bl.a Caballion och Joke Face i vintras, hon vann ju även ett av försökheaten till Lotterian.
Såg henne live på Vincennes i vintras när hon lekte hem Prix Helen Ann Johansson på Prix d'Amerique dagen, riktig flygmaskin! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 18:58:01  Marielles bör inte nonchaleras, slog bl.a Caballion och Joke Face i vintras, hon vann ju även ett av försökheaten till Lotterian.
Såg henne live på Vincennes i vintras när hon lekte hem Prix Helen Ann Johansson på Prix d'Amerique dagen, riktig flygmaskin! 
Answer to: "Marielles bör inte nonchaleras, slog bl.a Caballion och Joke Face i vi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hmm, så pass, då kanske man inte vågar spika tamla celeber om marielle är så bra? riskerar ju att bli överpace och marielles har ju en riktigt bra rygg.
vad gäller stora tävlingar så håller jag derbyt och hugo åbergs väldigt högt, dock en ganska subjektiv åsikt  , särskilt hugo åbergs på kvällen vid 21,00 är helt otroligt en fin sommarkväll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 19:32:46  hmm, så pass, då kanske man inte vågar spika tamla celeber om marielle är så bra? riskerar ju att bli överpace och marielles har ju en riktigt bra rygg.
vad gäller stora tävlingar så håller jag derbyt och hugo åbergs väldigt högt, dock en ganska subjektiv åsikt  , särskilt hugo åbergs på kvällen vid 21,00 är helt otroligt en fin sommarkväll.
Answer to: "hmm, så pass, då kanske man inte vågar spika tamla cel"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hehe, jag kör nog på Tamla + de två italienskorna iaf.
Det kan jag hålla med om, av loppen jag sett live håller jag nog Åbergs som tvåa i Sverige, magiskt när Ludde vann med Revenue.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 20:08:55  Hehe, jag kör nog på Tamla + de två italienskorna iaf.
Det kan jag hålla med om, av loppen jag sett live håller jag nog Åbergs som tvåa i Sverige, magiskt när Ludde vann med Revenue.. 
Answer to: "Hehe, jag kör nog på Tamla + de två italienskorna iaf. :)
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förra årets upplaga i Hugo åbergs när erik får vinna med Lavecen på 10,0 var också helt otroligt. Riktigt bra startfält med många elithästar också vinner hemmapågen med den minst spelade hästen efter en enorm spurt på en kanontid, målfoto och allt om jag minns rätt. Svårt att slå
Får se hur strecken hamnar i detta loppet, men 1609m och spår 2 med spetsläge för Tamla celeber, borde kunna springa en ruggig tid och klara av hård press. Italienskorna får ju sämre resor och det är inte lätt att gå utanpå i dödens eller ta längder i spåren när det går så snabbt.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2012-05-21 20:28:15  Förra årets upplaga i Hugo åbergs när erik får vinna med Lavecen på 10,0 var också helt otroligt. Riktigt bra startfält med många elithästar också vinner hemmapågen med den minst spelade hästen efter en enorm spurt på en kanontid, målfoto och allt om jag minns rätt. Svårt att slå
Får se hur strecken hamnar i detta loppet, men 1609m och spår 2 med spetsläge för Tamla celeber, borde kunna springa en ruggig tid och klara av hård press. Italienskorna får ju sämre resor och det är inte lätt att gå utanpå i dödens eller ta längder i spåren när det går så snabbt.
Answer to: "Förra årets upplaga i Hugo åbergs när erik får "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
kan bara instämma i att åbergskväll kl. 21.00 som du skrev innan är för mig årets höjdpunkt, har varit på elitloppet också och det var fantastiskt, men det slår inte en hemmaseger en åbergskväll
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 23:46:42 Edited(1): 2012-05-21 23:48:07  Då förstod du ju vad jag var inne på trots allt. 
Nja, nästhögst rankar jag sista söndagen i maj, sista söndagen i januari rankar jag personligen före.
Varit där sen 96, tackar som frågar ädle novis.
Answer to: "Då förstod du ju vad jag var inne på trots allt. :)
Nja, "
|
Became a member:
Forum posts:
|
96  tror det var mitt första år om jag minns rätt, vi hade en flagga med texten RIVALEN på, dock var han ju chanslös.
Lustgt att du nämnde Revenue, jag letade just fram pisken jag fick av Ludde vid försökssegern (hmm var det 2001) för att komma i stämning... oxå lite flaggor (bla har jag STÖRT nog hängt upp Albanska flaggan med texten Going Kronos varje Elitlopp sen det begav sig)...
nostalgi 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|