[ 1
]
2
3
4
|
travspelarn
|
Posted: 2012-05-21 08:12:23
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 08:35:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Icare De Bois kan bli svårfångad från första volten.
Kul för Adrian att få chansen bakom Juggle i ett lopp av den här digniteten.
Är det någon som har koll på Swedishman?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 09:33:37 Edited(2): 2012-05-21 11:41:26  Icare De Bois kan bli svårfångad från första volten.
Kul för Adrian att få chansen bakom Juggle i ett lopp av den här digniteten.
Är det någon som har koll på Swedishman?
Answer to: "Icare De Bois kan bli svårfångad från första volten."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tyvärr..men annars ett bra Harpers..blir klurigt att bena ut !!  Stefan va snabb o la beslag på Björn..  Några hästar som kan en låg 15-tid på start volten o några som kan en 14-tid på mellan volten gör att 80-fållan måste gå klart under 14-tid för att hinna fram.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 12:54:02  Tyvärr..men annars ett bra Harpers..blir klurigt att bena ut !! 
Answer to: "Tyvärr..men annars ett bra Harpers..blir klurigt att bena ut !!;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lustigt det där med Björn, trodde oxå att han var given på Spring Erom.
Här krävs många streck, hoppas att vara kvar hit så man kan njuta med 7-8 streck
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 14:29:48  Lustigt det där med Björn, trodde oxå att han var given på Spring Erom.
Här krävs många streck, hoppas att vara kvar hit så man kan njuta med 7-8 streck
Answer to: "Lustigt det där med Björn, trodde oxå att han var given p&a"
|
|
Själv tänkte ja dricka "Skumpa" när Thomas äntligen trycker in vinnaren...haha lite skoj lite allvar.. 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-21 16:05:29
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Fattar inte hur Klaus Koch tänkte när han sa för ett tag sen att Harper Hannovers lopp inte skulle bli så bra i år. Tycker det här är lördagens roligaste lopp, hela helgens roligaste om man bortser från elitloppet...
Här måste väl du ha en stenklar Folke? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 18:08:28 Edited(1): 2012-05-21 19:06:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ser ut som riktigt svår harpers hanover detta året. Ett av de bästa också tycker jag.
Glädjer mig dock att en sådan som Icare de bois kommer bli väldigt överstreckad då han aldrig kommer till spets och får det tufft i spåren. Kan galoppera överallt annars.
Ghetto blaster, quick razz, new line, deuxuime picsous, juggle face är min främsta bud just nu.
Tror inte man ska underskatta vikten av att Erik kör quick razz och takter kör DP, kan vara väldigt avgörande i ett så här stort och jämnt lopp över 3140m. Eller uhrberg bakom New line som var RUGGIG senast, fin taktiker det också. Dock sällan mellanvolten vinner och uhrberg är några cm sämre än erik och takter......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 19:56:06 Edited(1): 2012-05-21 19:59:32  Ser ut som riktigt svår harpers hanover detta året. Ett av de bästa också tycker jag.
Glädjer mig dock att en sådan som Icare de bois kommer bli väldigt överstreckad då han aldrig kommer till spets och får det tufft i spåren. Kan galoppera överallt annars.
Ghetto blaster, quick razz, new line, deuxuime picsous, juggle face är min främsta bud just nu.
Tror inte man ska underskatta vikten av att Erik kör quick razz och takter kör DP, kan vara väldigt avgörande i ett så här stort och jämnt lopp över 3140m. Eller uhrberg bakom New line som var RUGGIG senast, fin taktiker det också. Dock sällan mellanvolten vinner och uhrberg är några cm sämre än erik och takter......
Answer to: "Ser ut som riktigt svår harpers hanover detta året. Ett av de b"
|
|
Inte den här gången..den här gången får Thomas lite flyt..  Även Pitchen har lärt sig o de va ett fall framåt sist..går säkert under 15-tid..de blir farliga från mellanvolten i år.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-21 20:00:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spetsfavorit är troligen amour de la rue och jag utgår från att ludde kör barfota runt om igen, var riktigt bra senast och är snabb i benen. Svår att sätta in här, men är ett bud från spets kanske, tror ju knappast att danne släpper i alla fall.
beau mec glömde jag att nämna också, derbyvinnaren och fin årsdebut, bör självklart räknas trots att jag hatar hästen då han lyckades besegra Deuxieme picsous i derbyt
slutar väl med att jag spelar med hjärtat och spikar DP/takter, svårt lopp att lösa annars  Är väl Ghetto blaster som normalt sätt ska vinna om den är felfri och får ett vettigt lopp serverat av Aiko. Däremot mycket frågetecken till om han håller sig i trav och Aiko kan servera ett tillräckligt bra lopp från spår 5 i volt.
Grymt spännande lopp 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-21 21:04:34 Edited(4): 2012-05-22 14:25:52
|
|
Jämförelse med förra året så var de bara 4 st med chans på segern Caballion, YELLOW EDEN,ELIOTT HALL och QUARCIO DU CHENE inga dåliga hästar men årets fält har betydligt fler tänkbara vinnare...  Yellow var 1:a o Eliott var 2:a från mellan fållan..de du Folke.. 
Här ska man strecka bra hästar o rutinerade kuskar...hästar som provat på distansen o gärna toppkuskarna som sagt...så på första volten så sticker Björn ut..valde Twigs före Spring ?..kan säga rätt mycket...  När Kent startade Max Flukt i Harpers o drog av 3 speeder i loppet så var de grymt att se..att gå ett snabbt sista varv i det här loppet är blaha blaha jämfört med va Maxen kunde.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 16:11:30  Jämförelse med förra året så var de bara 4 st med chans på segern Caballion, YELLOW EDEN,ELIOTT HALL och QUARCIO DU CHENE inga dåliga hästar men årets fält har betydligt fler tänkbara vinnare...  Yellow var 1:a o Eliott var 2:a från mellan fållan..de du Folke.. 
Här ska man strecka bra hästar o rutinerade kuskar...hästar som provat på distansen o gärna toppkuskarna som sagt...så på första volten så sticker Björn ut..valde Twigs före Spring ?..kan säga rätt mycket...  När Kent startade Max Flukt i Harpers o drog av 3 speeder i loppet så var de grymt att se..att gå ett snabbt sista varv i det här loppet är blaha blaha jämfört med va Maxen kunde.. 
Answer to: "Jämförelse med förra året så var de bara 4 st me"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förra året var det som sagt ett dåligt fält och dem som stod på mellanfålan var i princip lika bra som de som stod sist. detta året är det helt annorlunda och jag blir förvånad om någon på mellanvolten vinner i år, är väl bara new line som jag kanske kan tänka mig att slösa ett streck på.
Att strecka bra hästar tar jag för givet att man gör, dåliga kuskar har vunnit harpers många gånger så det är absolut inget måste, däremot en fördel.
På första volten rankar jag nog twigs tarzan sist, att björn valde bort spring erom är väl inget konstigt? den är helt chanslös........
Maxen i all ära, en grymt fin häst! men fälten han rundade var inte direkt av denna klass om jag minns rätt.....Var ju en häst som aldrig möte eliten med undantaget när hans karriär tog slut.....
Håller tummarna för DP, johan ska ta bort sulorna nu som han gick med senast då han blev halt 2 dagar innan loppet. Blir många meter bättre nu i förhållande till senaste 2 starterna, tror nog han kan springa en hög 1.13 tid om de andra sätter lite tempo vilket icare de bois, juggle face,swedishman och Beau Mec garanterat gör.
Löpningsförlopp lär avgöra detta, helt klart.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-22 16:36:15 Edited(2): 2012-05-22 16:48:17  Förra året var det som sagt ett dåligt fält och dem som stod på mellanfålan var i princip lika bra som de som stod sist. detta året är det helt annorlunda och jag blir förvånad om någon på mellanvolten vinner i år, är väl bara new line som jag kanske kan tänka mig att slösa ett streck på.
Att strecka bra hästar tar jag för givet att man gör, dåliga kuskar har vunnit harpers många gånger så det är absolut inget måste, däremot en fördel.
På första volten rankar jag nog twigs tarzan sist, att björn valde bort spring erom är väl inget konstigt? den är helt chanslös........
Maxen i all ära, en grymt fin häst! men fälten han rundade var inte direkt av denna klass om jag minns rätt.....Var ju en häst som aldrig möte eliten med undantaget när hans karriär tog slut.....
Håller tummarna för DP, johan ska ta bort sulorna nu som han gick med senast då han blev halt 2 dagar innan loppet. Blir många meter bättre nu i förhållande till senaste 2 starterna, tror nog han kan springa en hög 1.13 tid om de andra sätter lite tempo vilket icare de bois, juggle face,swedishman och Beau Mec garanterat gör.
Löpningsförlopp lär avgöra detta, helt klart.
Answer to: "Förra året var det som sagt ett dåligt fält och dem s"
|
|
Har du släppt Pitchen..? Nu har han fått de där loppen i sig över distansen o att han kan under 15 tar jag för givet...Spring o de andra topphästarna med undantag av Juggle som körs av Adrian som får räkna på varven..springer säkert under 14-tid på bra bana..att första volten hinner undan tro ja knappt på !!  Att Örjan är ifatt Pasi innan han hinner säga "smack" på finska tar ja för givet.... 
Idealet är att Örjan drar fram Thomas...då får de heta va fan som helst.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 16:38:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite inne på samma spår som folke här. Lutar mot att köra tvåhästarslås: 5-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 17:28:02  Har du släppt Pitchen..? Nu har han fått de där loppen i sig över distansen o att han kan under 15 tar jag för givet...Spring o de andra topphästarna med undantag av Juggle som körs av Adrian som får räkna på varven..springer säkert under 14-tid på bra bana..att första volten hinner undan tro ja knappt på !!  Att Örjan är ifatt Pasi innan han hinner säga "smack" på finska tar ja för givet.... 
Idealet är att Örjan drar fram Thomas...då får de heta va fan som helst.. 
Answer to: "Har du släppt Pitchen..? Nu har han fått de där loppen i si"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du kan ju fortsätta drömma om att Pitchen ska vinna detta, han har grymt liten vinstchans, står 20m bakom hästar som han inte ens hade bsegrat om dem så varit på samma start. Ghetto blaster är en betydligt bättre häst. det som talar mot Ghetto blaster är spåret som kan innebära strul och relativt orutinerad kusk.
Ghetto blaster gick ca: 13,9 ,2600m senast efter att han galopperat och det var med spänst över mål, tror du helt seriöst att någon i detta fältet har den minsta chans att röra han om tex Aiko skulle lyckas komma till spets eller hamna 2.a/3.e utvändigt?
Att sedan Pitchen ska hålla 20m på en häst som DP ser jag som i princip omöjligt, kommer skilja 50m i mål till fördel DP. Kolla bara det sista varvet DP gjorde i derbyt, det var 1 år sedan och han var knappt trött i mål då, nu är han många meter bättre  Gick 1.11 sista 1000 i årsdebuten och var knappt tränad ï några tempon då........
Lycka till Dujorha........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 17:29:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
piutchen stenklar
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-22 19:48:27  Du kan ju fortsätta drömma om att Pitchen ska vinna detta, han har grymt liten vinstchans, står 20m bakom hästar som han inte ens hade bsegrat om dem så varit på samma start. Ghetto blaster är en betydligt bättre häst. det som talar mot Ghetto blaster är spåret som kan innebära strul och relativt orutinerad kusk.
Ghetto blaster gick ca: 13,9 ,2600m senast efter att han galopperat och det var med spänst över mål, tror du helt seriöst att någon i detta fältet har den minsta chans att röra han om tex Aiko skulle lyckas komma till spets eller hamna 2.a/3.e utvändigt?
Att sedan Pitchen ska hålla 20m på en häst som DP ser jag som i princip omöjligt, kommer skilja 50m i mål till fördel DP. Kolla bara det sista varvet DP gjorde i derbyt, det var 1 år sedan och han var knappt trött i mål då, nu är han många meter bättre  Gick 1.11 sista 1000 i årsdebuten och var knappt tränad ï några tempon då........
Lycka till Dujorha........
Answer to: "Du kan ju fortsätta drömma om att Pitchen ska vinna detta,"
|
|
Tack !! Löpningsförloppet kommer att avgöra som du säger..mycket bra hästar är de o blir väldigt roligt att se...hjärtat klappar lite för Thomas kamel som har gjort flera bra lopp o ja tror Thomas laddat för de här...hästen såg urstark ut sist.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 21:32:58  Tack !! Löpningsförloppet kommer att avgöra som du säger..mycket bra hästar är de o blir väldigt roligt att se...hjärtat klappar lite för Thomas kamel som har gjort flera bra lopp o ja tror Thomas laddat för de här...hästen såg urstark ut sist.. 
Answer to: "Tack !! Löpningsförloppet kommer att avgöra som du säge"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, visst. Men mellanvolten vinner fortfarande inte  Står för dåligt på det, dem som är 20 bakom är mycket bättre och ikapp direkt. Sedan får dem antingen dra tåget eller sitta kvar och hoppas på lucka under slutvarvet......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 22:01:52  jo, visst. Men mellanvolten vinner fortfarande inte  Står för dåligt på det, dem som är 20 bakom är mycket bättre och ikapp direkt. Sedan får dem antingen dra tåget eller sitta kvar och hoppas på lucka under slutvarvet......
Answer to: "jo, visst. Men mellanvolten vinner fortfarande inte :D Står för "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så är det.
En annan grej som jag lagt märke till är att ju bättre mellanvolten är, ju större chans att dom längst bak vinner. För då är det ofta som dom på mellanvolten angriper ledaren och det blir stenhårt tempo. Är mellanvolten dålig samtidigt som det finns en riktigt bra därframme så vinner oftast den på start. Men detta är bara en känsla jag har och inte ngn tillförlitlig statistik.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2012-05-23 00:15:54
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Varför kör inte Ludde på lördagen?
juggle face gillar jag skarpt men Adrian känns klen i dessa sammanhang så den går nog bort.
Quick Razz kanske?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-23 07:10:02  jo, visst. Men mellanvolten vinner fortfarande inte  Står för dåligt på det, dem som är 20 bakom är mycket bättre och ikapp direkt. Sedan får dem antingen dra tåget eller sitta kvar och hoppas på lucka under slutvarvet......
Answer to: "jo, visst. Men mellanvolten vinner fortfarande inte :D Står för "
|
|
Möjligt men både Thomas o Örjan får i uppdrag att lösa de...Snyggt va ? 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|