[ 1
]
|
|
Posted: 2012-04-23 18:34:14 Edited(3): 2012-04-23 18:38:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Listorna har kommit ut nu och det ser helt klart intressant ut.
Mina vinnare är:
Drottningens: unleash face med spår 3 i kvalet som bör betyda enkel kvalseger och lättare final med bra spår. Har ett stort år framför sig
Kungapokalen: Opitergium har nog toppchans(spår 5 i kvalet), blivande elithäst gissar jag på. Om han håller ihopp pga fy fasiken vilken talang det är. Blir förhoppningenviss en härlig duell mot Brad de veluwe.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-04-23 19:34:32  Listorna har kommit ut nu och det ser helt klart intressant ut.
Mina vinnare är:
Dronntingens: unleash face med spår 3 i kvalet som bör betyda enkel kvalseger och lättare final med bra spår. Har ett stort år framför sig 
Kungapokalen: Opitergium har nog toppchans, blivande elithäst gissar jag på. Om han håller ihopp pga fy fasiken vilken talang det är.
Answer to: "Listorna har kommit ut nu och det ser helt klart intressant ut.
Mina vin"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Brad de Veluwe bara vinner... Chat Chip var grym i årsdebuten och borde ha viss chans.
Finalisterna i konungens pokal:
Donttellmewhattodo
Olympic Kronos
Brad de Veluwe
Panne de Moteur
Mr Wida
Stormysky
Opitergium
M.T. Golden boy
Orne as
Edward Ale
Showtime F
Cao Dai
Drottningens pokal:
Celica Palema
Jumble ås
In Serenity
Oyster Kronos
Unleash Face
Pomona Wibb
Chat Chip
Electra Sund
Mermaid ås
Crys Dream
Askens Valencia
Kimono Pearl
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-04-23 19:35:38  Listorna har kommit ut nu och det ser helt klart intressant ut.
Mina vinnare är:
Drottningens: unleash face med spår 3 i kvalet som bör betyda enkel kvalseger och lättare final med bra spår. Har ett stort år framför sig
Kungapokalen: Opitergium har nog toppchans(spår 5 i kvalet), blivande elithäst gissar jag på. Om han håller ihopp pga fy fasiken vilken talang det är. Blir förhoppningenviss en härlig duell mot Brad de veluwe.
Answer to: "Listorna har kommit ut nu och det ser helt klart intressant ut.
Mina vin"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Kollar man på tidigare meriter borde ju Crys Dream bli svårslagen i Drottningens. Är ju garanterat mest härdad iaf.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-04-23 19:39:49  Kollar man på tidigare meriter borde ju Crys Dream bli svårslagen i Drottningens. Är ju garanterat mest härdad iaf.
Answer to: "Kollar man på tidigare meriter borde ju Crys Dream bli svårslag"
|
|
Blir favorit såklart, tror inte hon är oslagbar, men det får vi se 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-04-23 21:29:54  Kollar man på tidigare meriter borde ju Crys Dream bli svårslagen i Drottningens. Är ju garanterat mest härdad iaf.
Answer to: "Kollar man på tidigare meriter borde ju Crys Dream bli svårslag"
|
Became a member:
Forum posts:
|
visst är det säkerligen ett grymt fint sto som kanske har en bra chans, men dessa lopp brukar avgöras med spår och löpningsförlopp.
vill nog se henne prestera i 1 lopp i sverige först, årsdebuten var inget bra? kanske redan är slut då hon ser ut att ha pressats hårt som 2 och 3 åring.............
Kul blir det i alla fall att se
Vad gäller brad de veluwe så blir han säkerligen favorit, tror dock han får en rejäl match av ludde.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-04-24 00:15:32 Edited(1): 2012-04-24 00:16:43  visst är det säkerligen ett grymt fint sto som kanske har en bra chans, men dessa lopp brukar avgöras med spår och löpningsförlopp.
vill nog se henne prestera i 1 lopp i sverige först, årsdebuten var inget bra? kanske redan är slut då hon ser ut att ha pressats hårt som 2 och 3 åring.............
Kul blir det i alla fall att se
Vad gäller brad de veluwe så blir han säkerligen favorit, tror dock han får en rejäl match av ludde.
Answer to: "visst är det säkerligen ett grymt fint sto som kanske har en bra "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Kan tänka mig att årsdebuten för Crys Dream var ett rent preparélopp, fast jag har inte sett loppet så kan inte uttala mig säkert. Motståndet var ju iaf av ett helt annat slag än nu. Ur spelsynpunt håller jag dock helt med om att man vill ha ett färskt formkvitto innan man tror för mycket på henne, men ur sportslig synpunkt är hon helt klart den mest spännande hästen i Drottningpokalen.
Blir väldigt förvånad om någon rår på Brad de Veluwe i Kungapokalen, men hoppas givetvis att Ludde sätter käppar i hjulet för finnen 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-04-24 08:12:51  Kan tänka mig att årsdebuten för Crys Dream var ett rent preparélopp, fast jag har inte sett loppet så kan inte uttala mig säkert. Ur spelsynpunt håller jag dock helt med om att man vill ha ett färskt formkvitto innan man tror för mycket på henne, men ur sportslig synpunkt är hon helt klart den mest spännande hästen i Drottningpokalen.
Blir väldigt förvånad om någon rår på Brad de Veluwe i Kungapokalen, men hoppas givetvis att Ludde sätter käppar i hjulet för finnen 
Answer to: "Kan tänka mig att årsdebuten för Crys Dream var ett rent pr"
|
|
Ludde lär ju inte ge sig frivilligt iaf 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2012-04-29 16:00:16
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
Brad de Veluwe vinner nog detta ganska lätt, endast Opitergium emot, men hans brist på speed fäller nog om inte annat avgörandet
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-04-30 07:02:11  Brad de Veluwe vinner nog detta ganska lätt, endast Opitergium emot, men hans brist på speed fäller nog om inte annat avgörandet
Answer to: "Brad de Veluwe vinner nog detta ganska lätt, endast Opitergium emot, m"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja verkar så...Ludde går väl upp o försöker pressa..blir svårt ändå o rå på Brad som går framåt av det här loppet..de andra verkar inte ha de här farterna i kroppen tyvärr... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-04-30 07:46:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blir nog en liknande uppvisning av finnen som när Rotation var här och lekte, var fina minnen det. 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-01 11:08:49
|
|
Donttellmewhattodo - Per Lennartsson (1)
2. Opitergium - Lutfi Kolgjini (2)
3. Brad de Veluwe - Tuomas Korvenoja (3)
4. Edward Ale - Petri Puro (4)
5. Let's Go Face - Åke Svanstedt (6)
6. Nelle Käck - Anna Forssell (8)
7. Mr Vida - Per Lennartsson (10)
8. Prawns - Roger Walmann (12)
9. Attorney Hanover - Åke Svanstedt (5)
10. Stormysky - Stig H Johansson (7)
11. Panne de Moteur - Stefan Hultman (9)
12. Fawkes - Åke Svanstedt (11)
1. Askens Valencia - Timo Nurmos (1)
2. Jolene af Solnäs - Åke Svanstedt (2)
3. Love N'Hate - Åke Svanstedt (3)
4. Jumble Ås - Peter Untersteiner (4)
5. Unite d'Habern - Åke Lindblom (5)
6. Celica Palema - Åke Svanstedt (7)
7. Oyster Kronos - Lutfi Kolgjini (9)
8. Only Kronos - Lutfi Kolgjini (12)
9. Pomona Wibb - Timo Nurmos (6)
10. Mermaid Ås - Peter Untersteiner (8)
11. Password - Lutfi Kolgjini (10)
12. Chat Chip - Fredrik Persson (11)
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-01 11:11:17
|
|
Starkt av Kung-Åke och kvala in tre till varje. kan väl som bäst få med sig ett brons i konungens, men i stoklassen har han nog chans på en trippel, vem kan stå emot Love N'Hate? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-06 16:19:03  Blir nog en liknande uppvisning av finnen som när Rotation var här och lekte, var fina minnen det. 
Answer to: "Blir nog en liknande uppvisning av finnen som när Rotation var hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte alls särskilt säker på att finnen vinner, luddes lär gå framåt enormt när ludde lättar han nu, gått tungt balanserat innan. Antingen står han för en elitprestation eller så galopperar han
kommer troligen att ta 3st i kungapokalen, Per kan få loppet om de andra 2 kör mot varandra.
Drottningen vinner väl svanstedt, fuktansvärt imponerande insats i kvalet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-06 20:01:00  Inte alls särskilt säker på att finnen vinner, luddes lär gå framåt enormt när ludde lättar han nu, gått tungt balanserat innan. Antingen står han för en elitprestation eller så galopperar han
kommer troligen att ta 3st i kungapokalen, Per kan få loppet om de andra 2 kör mot varandra.
Drottningen vinner väl svanstedt, fuktansvärt imponerande insats i kvalet.
Answer to: "Inte alls särskilt säker på att finnen vinner, luddes l&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alla lopp ska ju köras men på förhand ser jag det som en av årets allra säkraste spikar, råder ju inga tvivel om att han tar ledningen iaf.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-07 13:48:34  Starkt av Kung-Åke och kvala in tre till varje. kan väl som bäst få med sig ett brons i konungens, men i stoklassen har han nog chans på en trippel, vem kan stå emot Love N'Hate? 
Answer to: "Starkt av Kung-Åke och kvala in tre till varje. kan väl som b&au"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Love N´Hate var ju rena mordet sist..dryga 2 sekunder o såg ut som en tiger..Åke skolös flinar igen.. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|