[ 1
]
2
|
|
Posted: 2007-11-06 19:14:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har efter commanders crew´s senaste kross gått med en tanke som jag känner skulle vara grym att få omvandla till verklighet.. tänk er Korvett klintholm vs. Commander crew.. bara dom två på en 3000 meters rakbana på ett fullsatt solvalla.. undra vem som vinner? jag skulle satsa mina pengar på commander, men det är jag väl inte ensam om antar jag.. vilken kuse alltså.. fast skit i vem som vinner egentligen.. bara att få stå där och följa racet på plats skulle ge mig gåshud!! kanske kan man ialf. få se dom mötas i harper hanovers nån gång, visserligen ingen rakbana och inte ensamma.. eller.. ja, det beror ju på hur man ser det.. inte omöjligt att dom den dagen kommer se rätt så ensamma ut när dom inför den härliga elitlopps publiken dragit ifrån hela fältet och möter jublet in på upploppet. Det är roligt me trav!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-06 21:34:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Commander Crowe vs Going Kronos vs Adrian Chip vs Donato Hanover.
Den du 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-11-07 13:15:46
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Det finns 2 saker som skiljer Going från Commander och det är löphuvudet och tränaren, just dessa saker gör att Going aldrig kommer bli en världsstjärna vilket däremot Commander kommer bli.
För övrigt vad det gäller rakbanerace så kanske det snart är dags att bygga en rakbana med plats för 10 hästar i bredd och först fram vinner,skulle vara roligare än det låter. Snacka om taktik,vem vågar gasa,ska man hänga på... med utvecklingen vi ser kanske det snart är verklighet då allt sänds på TV och det gör det ju lätt att följa med kameralinor längs banan.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-07 14:55:03
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
total okunskap att dra den slutsatsen, OM det är någon som kommer att bli en världsstjärna av Going kronos och commander crowe så är det självklart Going kronos BASERAT på att Commander crowe har inte visat ett skit som motiverar att han kommer klara sig i eliten.
Han har inga tider, ingen startsnabbhet och framförallt har han mest besegrat skithästar som hör hemma i klass 3 osv,,,,i Derbyt fick han allt serverat med ledning och bestämma och det finns inte mycket att vara imponerad över där.
Kom tillbaka när commander crowe åtminstone har besegrat en vanlig guldhäst utan att få överta ledningen och bestämma, då kan vi börja prata lite om jämförelser, men just nu tävlar dessa 2 individer på HELT olika nivåer och har gjort det hela året. För att visst fan hade Going kronos kunnat ha 20 raka segrar om han matchats i enkla skitlopp som CC har.
Vad gäller Tränare så är ludde erkännt en av sveriges bästa tränare då han tagit fram många grymt bra hästar som hävdat sig i eliten. (Eliten är INTE klass 3 lopp och årgångslopp)
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-07 14:57:43
|
|
Vad jag har sett så är inte Hans adielssons skip dimansche en sämre häst än commander crowe från vad dem har PRESTERAT. Hör dock ingen som säger att det är en elithäst? han vann trots allt enkelt på 13.7 över medel mot samma skithästar som commander crowe har besegrat........
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-11-07 17:32:00
|
|
Misstänkte att det skulle bli lite livat..  Ludde är en bra tränare men jag uttryckte mig lite fel, jag menade hela paketet med tränare,kusk,matchning osv. Going är en grym häst som jag är säker pa har kapacitet att bli en STOR stjärna men jag tror,hoppas jag har fel, att Ludde kan ha matchat för hart och att det har satt sig pa psyket. För sanningen är trots allt att Going inte avgjort ett lopp ännu pa ren vilja. Rätta mig om jag har fel. Han sprang 12 tider som 3-aring, i ensamt majestät men när han skulle springa dessa tider i ar och det fanns hästar som hakade pa sa gav han sig.... Visst har Commander en hel del att bevisa innan han är i eliten men jag tror att Petri vet bättre än att matcha honom för hart och lata honom växa in i eliten i lagom takt istället för att lägga ribban för högt och knäcka hans löpskalle.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-07 17:45:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Måste säga att CC imponerar mer på mig än vad Going Kronos gjort. Hur har going gått i alla guldlopp han har startat i??? Otur säger "luddepojken" och kastar körspöet i luften......
Sätt hästen hos en annan tränare så kanske!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-07 18:02:46
|
|
Going kronos har gått enormt bra i alla guldloppen, inte många 4.a åringar som sedan vinner ett elitloppsförsök heller. Löjligt att ens jämföra de prestationer som Going kronos har gjort med de som Commander crowe har presterat,,,,
Att besegra klass 3 hästar och årgångshästar är inta i närheten av att gå ut i Guld under sommaren eller att starta i elitloppet. Ni kan säga vad ni vill, men Going har gjort det riktigt starkt i samtliga lopp.
Commander crowe har aldrig ens fått ett tungt lopp mot bra hästar och bra hästar har han bara möt 1 gång och det var i derbyt då han fick ledningen gratis.
sedan när kunde 1.14 tider över medel jämföras med att springa 1.10 tider över kort distans eller 1.11-1.12 över medel? och sedan när blev klass 3 hästar eller vanliga 4 åringar lika bra som guldhästar eller elithästar?
svårt att förstå varför detta resonemanget ens finns...........
Sedan kan jag nämna att Going Kronos ser fruktansvärt fin ut i träningen, Ludde har härdat hästen under 1 år så att han klarar sig nästa år. Samtidigt kommer commander crowe få sig en riktig chock när han kommer ut mot bra hästar och inte får allt serverat längre,
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-11-07 18:16:53
|
|
Den som lever lär fa se.... Going ser för övrigt alltid fin ut, en enorm utstralning! Liksom Commander.... Undrar förresten hur Skip dimanche kom med i resonemanget? Tycker du att han har gjort det lika bra som Commander crowe? Jaja.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-07 19:10:46
|
|
nah, det har han väl inte egentligen,,, men folk verkar imponerade över hur commander crowe har besegrat dåliga klasshästar när han sprungit 1.13 och 1.14 tider. Skip DImansche gjorde precis det som commander crowe har gjort vid sina v75 segrar, men det är ingen som tror den hästen kommer att bli elit.
Han vann trots allt på 13.7 i enkel stil, precis som commander crowe har gjort vid sina segrar.
Om ni kan jämföra commander crowe med Going kronos, så kan jag jämföra skip dimansche med commander crowe,,,,,ser ingen skillnad däremellan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-07 21:50:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Going Kronos har enligt "lallarludde" förlorat mot "en smygkörd lus" eller vad kallade han Citation?
Och mot en bana som var alldeles för lös "Going gick med greppskor"??? Elitloppet....
Känns som undanflykter från ludde och det är just därför han kommer att bli vår nästa Conny Nobell!!
En bra häst, någon annanstanns... eller med en annan kusk!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-07 22:20:30
|
|
Men vad har Going prestation att göra med att han blev avslagen av en smygkörd citation som klassas som en av världens bästa sprinters????
Anser ni att commander crowe är en bättre häst än Going kronos för att han galopperade i elitloppet? trots att han vann sitt försök.............
Sett alla lopp med Going kronos och har bara sett 1 dålig styrning av ludde och det var när ludde råkade köra på en konkurrent och galoppera i ett guldlopp......Tycker det är lite konstigt att folk klagar på de andra styrningar han har gjort.
Problemet är snarare att Going har varit ute mot sveriges/världens bästa hästar och där avgör positionerna loppen och Going har inte haft tur med positionerna samtidigt som andra ekipage har kört MOT Ludde och going kronos.
tycker det är sorgligt att så många klagar på ludde och hur han hanterar Going kronos,,,,,men folk måste kanske skylla på något?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-11-08 09:29:06
|
|
Man ska väl inte hänga upp sig pa smasaker men han vann INTE sitt försök i elitloppet och jag har ju sagt att det är en ruggig häst men jag tror inte att ludde är mannen att fa fram det absolut bästa ur honom helt enkelt. Detta är bara vad jag tror och jag har gärna fel och det kommer visa sig. Vad jag vidhaller är att han visat tveksam skalle när han blivit rejält utmanad. Torskade ju även mot Glen i Italienska derbyt pga att Glen visade bästa skallen den dagen. Going var grym som trearing men jag tycker inte att han verkar ha utvecklats sedan dess helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-08 09:55:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Undrar vilket försök Going Krons vann i Elitloppet????
Kanske Ludde ordnade ett eget på stallbacken, med Going och 7 gotlandsruss.... Och han körde inte upp i vagnen på någon? Fick bra fäste? Inget körspö i luften då han förlorade mot en smygkörd? Ingen bredsida på Adielsson på upploppet?
Nej jag håller med Soberano. Bra häst men hade varit ännu bättre hos en annan tränare..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-08 22:57:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
De vadå jävlar inte i de riktiga elitloppsförsöket iallafall. Visst är Going Kronos helt fantastisk men han ahr också en kusk som har ett jävla humör som i elitloppet när han blir förbannad på Ron Pierce o Mr Muscleman och ska jaga dom tills Going Kronos går i galopp, riktigt idiotiskt. Men tycker att han är bra som tränare för hans hästar går nått så in i fint.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-09 22:17:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fan så kul att folk är så delaktiga när man drar igång en sån här liten "debatt".
Ingen verkar dock ha lagt märke till att de hästar jag ville se mäta sina krafter var Commander crewe och korvett klintholm.. och jag ville dessutom se dom på en 3000 meter lång rakbana, just därför att de båda i mina ögon åtminstone är två riktiga kraftpaket som besitter en otrolig styrka, skulle kunna dra till med 5000 meter.. Jag vill helt enkelt se vem som tröttnar först... som jag ser det så är Commander crewe en blivande Etain royal fast med rent trav. Korvetten känns dock mer komplett då han även verkar ha en viss speed, en speed som jag tyvärr inte tror att Commander crewe någonsin kommer att få, vilket gör att ett elitlopp aldrig kommer bli aktuellt eftersom att det helt enkelt inte går att knäcka hästar av elitloppskaliber på ren styrka över den korta distansen.
Visst är det jävligt kul me trav.. man skulle ju kunna sitta så här i flera dagar.. love it! // Kacke
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-11-09 23:47:57
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Commander Crewe till Harpers hannover istället kanske?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-10 12:03:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nämen råkar den goda Nijo ha Jägersro som hemmabana med, det är inte så att han är lite hemmakär?
Nej du har så fruktansvärt fel så det är sorgligt. Det är konstigt att du alltid får mothugg vart du än skriver, kanske skall börja fundera om det inte är DU som har fel någon jävla gång.
Om du ska briljera med resultaten får du läsa på igen. Ludde var millimetrar från att bli diskad i Elitloppsförsöket, tvåa i mål, men enligt dig vann han det.
Sen säger du Ludde har gjort EN dålig styrning med Going? Men om Going är så oerhört bra som du vill få det till så måste det varit kuskens förtjänst varje gång han förlorar, och det är ju snart mer än vinsterna.
MEN Ludde är bäst i världen, likaså Going Kronos såklart!
Nej tacka Petri Puro vettja, och likaså Commander Crowe som skulle göra vekling Going till köttfärs.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-10 12:08:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var pricken över i:et Prima Crille!
Stående ovationer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-10 12:09:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja.. absolut.. Det skrev jag i mitt första inlägg också... harper hannovers är ju verkligen ett lopp som passar dom båda.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|