[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-12-27 07:00:05
|
|
V75-5 | Stolopp. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. CALYPSO BLUE CHIP Untersteiner Peter 2. FAIRLIGHT Sjöberg Patrik 3. PERFECT CATCH Linderoth Mikael Å 4. HAZELMERE Svanberg Oskar 5. BEVERLY BOKO Persson Stefan 6. WHAT LOVE CAN DO Persson Håkan K 7. BLOOM BOKO Jensen Flemming 8. FAST EMMYLIE Ingves Peter 9. MERMAID´S LEGACY Sandkvist Joakim 10. FRAGOLA Kern Klaus 11. PEARL FOLLO Uhrberg Thomas 12. NUBIA Takter Johnny 13. JUICY FACE Svanstedt Anders 14. LIVI FANTASTIC Söderkvist Stefan 15. PHOTOCALL F.H. Haugstad Kenneth
Turordning: 1-4-13-7-5-15-2-6-11-8-9-10-12-3-14
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-27 12:10:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HAZELMERE
|
Nummer 4 Hazelmere har jag kört några gånger i träning och jag vet att det är en bra häst som duger i det här sällskapet, Ska dit på torsdag så kan luska ut lite info om henne och Barbro Palema (V75-2) ifall folk är intresserade? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-12-27 12:14:31  Nummer 4 Hazelmere har jag kört några gånger i träning och jag vet att det är en bra häst som duger i det här sällskapet, Ska dit på torsdag så kan luska ut lite info om henne och Barbro Palema (V75-2) ifall folk är intresserade? 
Answer to: "Nummer 4 Hazelmere har jag kört några gånger i tränin"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, MERMAID'S LEGACY
|
Absolut inte! Skulle aldrig ta emot gratis info direkt från stallbacken!
Eller hur var det nu?.. Jo tack gärna
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-27 12:18:35  Absolut inte! Skulle aldrig ta emot gratis info direkt från stallbacken!
Eller hur var det nu?.. Jo tack gärna
Answer to: "Absolut inte! Skulle aldrig ta emot gratis info direkt från stallback"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HAZELMERE
|
Hahaha, skönt att några har humor här på forumet iaf! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-27 13:03:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ser ut som det kan bli s.o.s på 1an
Nu ska jag på visning på en lägenhet, kan bli att jag slår till 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-27 19:40:02  Nummer 4 Hazelmere har jag kört några gånger i träning och jag vet att det är en bra häst som duger i det här sällskapet, Ska dit på torsdag så kan luska ut lite info om henne och Barbro Palema (V75-2) ifall folk är intresserade? 
Answer to: "Nummer 4 Hazelmere har jag kört några gånger i tränin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, WHAT LOVE CAN DO
|
ja tack!! klara besked.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-27 21:26:12  ja tack!! klara besked.. 
Answer to: "ja tack!! klara besked..:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HAZELMERE
|
Man får ju ge och ta här på forumet. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-12-29 14:30:26 Edited(1): 2011-12-29 14:30:48
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, MERMAID'S LEGACY
|
Untersteiner har det väl förspänt här o jag tycker alla hans är kapabla nog att vinna. 1,2,5,7,9,13 fastnar jag lite för.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-29 20:27:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HAZELMERE
|
Körde henne idag i det sista finslipande jobbet inför helgens V75a och kan säga att hon kändes fin, körde 20 som snabbast och hon kändes smidig som en katt. Frågade Oskar vad han trodde och han menade att man bör ha med henne på kupongen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 00:20:21  Körde henne idag i det sista finslipande jobbet inför helgens V75a och kan säga att hon kändes fin, körde 20 som snabbast och hon kändes smidig som en katt. Frågade Oskar vad han trodde och han menade att man bör ha med henne på kupongen.
Answer to: "Körde henne idag i det sista finslipande jobbet inför helgens V75"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack! Har haft ögonen på den lite med tanke på att den avslutat fint. Spurtade riktigt fint i oktober på Valla. Klarar den spåret bra?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 07:43:04  Tack! Har haft ögonen på den lite med tanke på att den avslutat fint. Spurtade riktigt fint i oktober på Valla. Klarar den spåret bra?
Answer to: "Tack! Har haft ögonen på den lite med tanke på att den avs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, HAZELMERE
|
Jag har bara hjälpt till att köra där ett par månader så skulle inte säga att jag känner hästen utan och innan, men min spontana känsla är att hon ska vara travsäker och inte ha några problem med spåret. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 12:48:58
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hur var de nu Ready ? Vart man bättre tippare av att ha kört häst eller känna till någon kamel lite närmare... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 12:50:49 Edited(1): 2011-12-30 12:52:11  Hur var de nu Ready ? Vart man bättre tippare av att ha kört häst eller känna till någon kamel lite närmare... 
Answer to: "Hur var de nu Ready ? Vart man bättre tippare av att ha kört h&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Knappast av att ha kört häst, men däremot om man har insiderinfo om ngn kuse. Den saken är ju given.
Edit: Rättar mig själv. Insiderinfo gör ngn knappast till en bättre tippare heller för den delen. Men man får en liten edge just avseende den infon.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 12:52:23  Ser ut som det kan bli s.o.s på 1an
Nu ska jag på visning på en lägenhet, kan bli att jag slår till 
Answer to: "Ser ut som det kan bli s.o.s på 1an :)
Nu ska jag på visning"
|
|
Utrikes ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 12:55:16  Knappast av att ha kört häst, men däremot om man har insiderinfo om ngn kuse. Den saken är ju given.
Edit: Rättar mig själv. Insiderinfo gör ngn knappast till en bättre tippare heller för den delen. Men man får en liten edge just avseende den infon.
Answer to: "Knappast av att ha kört häst, men däremot om man har insider"
|
|
Envis som en rö..säger man.."edge" haha..märker ett o annat motsägelsefullt..men de är okej vanligt i branschen.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 13:01:49  Envis som en rö..säger man.."edge" haha..märker ett o annat motsägelsefullt..men de är okej vanligt i branschen.... 
Answer to: "Envis som en rö..säger man.."edge" haha..märker et"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skillnad på att få en tillfällig fördel av en viss information och att vara en duktig tippare. En dålig tippare kan ju få hur mkt värdefull info som helst utan att kunna nyttja den på rätt sätt. Eller hur?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-12-30 13:04:44  Skillnad på att få en tillfällig fördel av en viss information och att vara en duktig tippare. En dålig tippare kan ju få hur mkt värdefull info som helst utan att kunna nyttja den på rätt sätt. Eller hur?
Answer to: "Skillnad på att få en tillfällig fördel av en viss in"
|
|
Varför envisas du ? Så dålig är inte "normal" tipparen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 13:11:37 Edited(1): 2011-12-30 13:13:45  Varför envisas du ? Så dålig är inte "normal" tipparen... 
Answer to: "Varför envisas du ? Så dålig är inte "normal&quo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
envisas? Bara för att jag inte håller med dig?
Är en aktiemäklare/analytiker som får tillgång till insiderinfo per automatik en duktig mäklare? Eller får han en fördel just avseende dom aktierna som hans insiderinfo avser?
Självklart har alla nytta av insiderinfo om en häst, men bara för att får tillgång till den blir man inte en mer kompetent tippare. Dina färdigheter som spelare påverkas ju inte av infon. Bara dina möjligheter att göra en bedömning av vinstchanserna i det enskilda loppet.
Stig H är ett bra exempel på en person med extremt mkt hästkunskaper OCH kunskaper som kusk. Han har dessutom tillgång till insiderinfo. Är han en bra tippare? Nej. Han suger fett. Visst blir man förvånad, men så är det. Med tanke på hans bakgrund borde han väl vara en av Sveriges bästa tippare med ditt resonemang.
Det gäller att ha känsla för att jämföra olika hästars kapacitet mot varandra (inte bara i sig själva), analysera loppet och sedan bedöma vinstchanserna mot strecken. Har du inte dessa förmågor så spelar det inte ngn roll om du får veta att häst X har ätit dåligt igår.
Edit: jag ger dig en sak. Man kommer nog snabbare upp till en skamgräns som spelare om man har häst och travkunskaper. Så att man slipper göra nybörjarmissarna som hur strykningar påverkar spåren, vilka spår som är knepiga för stora hästar osv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 13:45:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Var rapp vid spurtsegern näst senast och vi gillar när hon borrar ner sig! Löjligt bortglömd denna gång och en fräck tipsetta" - Fick det i telen från travtjänsten - Gissa vem.. Hint - Ready Cash.
Nu lite svart Afghan på det här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 14:10:43
|
Became a member:
Forum posts:
|