[ 1
]
2
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-17 21:55:57 Edited(4): 2010-10-18 00:21:58
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Hej!
Undrar bara om där finns några runt Malmö (kanske Skåne)-trakten som är sugna på att tillsammans sätta ihop andelssystem? Tanken har hela tiden funnits där men något som verkligen fick igång mig var att raden i lördags egentligen inte var det minsta svår och tycker inte det hade behövts särskilt många rader för att sätta den! Neo Smed och Torvald var enligt mig självklara spikar!! Sedan chansade jag också med Rocky Silvio, men höjde ett eget varningens finger för Nagajka som såg fin ut som fastlåst senast bakom Hello Dolly. Resterande lopp var ju väldigt öppna, och inga av vinnarna var omöjliga. Jag själv fick tre rätt på 108 rader, systemet på 288 rader tillsammans med far gav tre 5:or. Det krävs helt enkelt dem där extra raderna för att få med både sina vinnare och chansningar. Båda får man inte med på 108 rader som jag själv brukar spela... då ska man ha maximal tur!
Jag själv är ingen storspelare, då jag är en nyutexaminerad 19-åring. Men jag jobbar i alla fall extra nu, och hade gärna sett att man kunde lägga ihop vars 100-150 per vecka kanske? Kanske mer? Finns det nått intresse?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 11:51:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför bara runt Malmötrakten?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-18 15:21:29  Varför bara runt Malmötrakten?
Answer to: "Varför bara runt Malmötrakten?"
|
|
Nej, men känns väl bäst om man kan träffas torsdagkväll eller nått och prata om ens idéer och så, och då är det väl bäst om man bor någorlunda nära. Men visst kan borde man även kunna sköta sådant över datorn, men frågan är då bara hur man ska komma överrens om hur man ska sköta betalning och dylikt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 16:20:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
ATG borde ha en funktion på sin hemsida där man kan bilda spelbolag. Exempelvis Svenska Spel har ju en sådan. Alla sätter in en summa och vinsterna betlas ut till alla medlemmar i bolaget. Ska nog skicka in det förslaget direkt till dem och se vad de säger.
Hur systemet utformas är ju en svårare nöt att knäcka. Men förslagsvis att man kommer med varsitt spikförslag här på forumet och motiverar varför och sedan röstar om bästa spiken inom bolaget.
I övriga lopp kan alla komma med varsin vinnare som kommer med på systemet och sedan kan en i bolaget var ansvarig för att utforma resten av systemet den veckan.
Ett förslag bara såhär spontant, med flera tankar kan det säkert rättas till och sluta ganska bra.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-18 17:12:13  ATG borde ha en funktion på sin hemsida där man kan bilda spelbolag. Exempelvis Svenska Spel har ju en sådan. Alla sätter in en summa och vinsterna betlas ut till alla medlemmar i bolaget. Ska nog skicka in det förslaget direkt till dem och se vad de säger.
Hur systemet utformas är ju en svårare nöt att knäcka. Men förslagsvis att man kommer med varsitt spikförslag här på forumet och motiverar varför och sedan röstar om bästa spiken inom bolaget.
I övriga lopp kan alla komma med varsin vinnare som kommer med på systemet och sedan kan en i bolaget var ansvarig för att utforma resten av systemet den veckan.
Ett förslag bara såhär spontant, med flera tankar kan det säkert rättas till och sluta ganska bra.
Answer to: "ATG borde ha en funktion på sin hemsida där man kan bilda spelbo"
|
|
Ja det låter som ett mycket bra förslag! Förstår inte varför det inte redan finns nu när du nämner det.
Jo det låter även det som ett bra förslag. Om man kan turas om att få vara den som får utforma resten av systemet så borde det vara en rättvis utformning av systemet!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 19:53:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har nu skickat mail till ATG:
"Hej!
Vi på travzonen.se har planer på att skapa ett spelbolag för andelsspel på V75. Jag önskar att ATG skulle ha en funktion på sin hemsida där man kan bilda ett spelbolag. Medlemmarna i spelbolaget skulle betala in till ett gemensamt konto och utbetalning av vinster skulle ske automatiskt till bolagets alla medlemmar. Jag vet att Svenska Spel har en sådan funktion på sin hemsida och vet därför att det skulle vara genomförbart även hos er.
Skulle uppskatta om det här förslaget verkligen togs upp hos er då jag tror att det skulle ge en extra dimension till spelet då jag som spelare skulle kunna spela tillsammans med vänner i andelsspel trots att vi bor i olika delar av landet.
Tack på förhand/ Robert"
Får se vad dom säger.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 19:58:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle nog fungera bra om man sätter in 100 kronor/vecka i bolaget. De pengar som inte används en omgång ligger änå sparade till nästa om den som tar ut systemet anser att det skulle behövas ett större system då. På så sätt får man en fast avgift som varje vecka ska betalas in till bolaget och insatserna varierar inte från vecka till vecka.
Kan ju även göra så att man bestämmer sig för att sätta in exempelvis 150 kronor när det är jackpot etc. men det är ju ett senare bekymmer.
Skulle någon mod kunna flytta den här tråden högre upp så den inte försvinner så vi kan få reda på hur stort intresset är, alternativt flytta över våra kommentarer till den tråden som är startad i allmänt-delen?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-18 20:40:00
|
|
Hoppas dem tar tag i förslaget! Hade varit perfekt!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-10-18 21:02:36
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Kanonförslag!  Hoppas ATG nappar!!!
Har bara en fundering, om exempelvis 10 pers gör ett bolag och så är det min tur att "ta ut systemet", då måste man ju vara säker på att ingen annan kan ta ut det?  Alltså skulle man kunna ställa in att det roterar mellan folket varje vecka och att det går bara att spela V75
Fast iofs ingen större skada skedd om det händer en gång, då kickar man ju bara den idioten från bolaget
Toppenförslag! änn en gång!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-18 21:13:37  Kanonförslag!  Hoppas ATG nappar!!!
Har bara en fundering, om exempelvis 10 pers gör ett bolag och så är det min tur att "ta ut systemet", då måste man ju vara säker på att ingen annan kan ta ut det?  Alltså skulle man kunna ställa in att det roterar mellan folket varje vecka och att det går bara att spela V75
Fast iofs ingen större skada skedd om det händer en gång, då kickar man ju bara den idioten från bolaget
Toppenförslag! änn en gång!
Answer to: "Kanonförslag! :) Hoppas ATG nappar!!!
Har bara en fundering, om exe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Exakt, tror det blir svårt med en sådan "spelordning. Men i bolaget bör man kunna se vem som lämnar in system och vem som satt in pengar i bolaget. På Svenska Spel är det den som skapar bolaget som blir "admin" med rättigheter att sparka ut andra etc. Blir ju ganska naturligt om den som är admin också håller koll på vem som tar ut systemet.
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2010-10-18 22:16:04
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Jag har faktiskt funderat lite på om det skulle gå att göra en sådan funktion på travzonen. Om inte ATG nappar så kanske det går att ta tag i saken.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-18 22:50:03  Jag har faktiskt funderat lite på om det skulle gå att göra en sådan funktion på travzonen. Om inte ATG nappar så kanske det går att ta tag i saken.
Answer to: "Jag har faktiskt funderat lite på om det skulle gå att gör"
|
|
Det skulle betyda enormt mycket Eriksson!! Du hade lätt kunnat ta ut en månadsavgift eller så för att driva det! Dock kan jag inte själv riktigt se hur det skulle fungera, men om du har en idé om hur det skulle kunna funka och tror att det är möjligt så köper jag dina ord 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-19 00:05:38
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Utan att ha funderat något över hur det skulle gå till rent praktiskt tycker även jag att detta låter som en spännande idé. Kul initiativ, hoppas det går att få ihop!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 08:55:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fått svar från ATG nu på morgonen:
"Hej Robert!
Vi skickar vidare era önskemål till de berörda och tackar för dina förslag!
Ha en fortsatt bra Tisdag!
Susanna
Handläggare Kund- och Ombudssupport"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 09:28:38  Varför bara runt Malmötrakten?
Answer to: "Varför bara runt Malmötrakten?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför inte norr om Gavleån...?
skämt åsido...
hoppar på direkt om betalningen blir reglerad på ett just sätt... rädd om min fattigpension
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-10-19 23:04:23
|
|
Bump!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 00:40:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag bor i Malmö och är 21 år och har typ noll travintresserade kompisar förutom min tjej och hennes bror. Hade varit jävligt intresserad av ett andelsspel, bolla ideér etc. Tror det hade utvecklat en som spelare om man haft någon som piskat en då och då till att fokusera. ( Dock inte för mycket för då kan det bli böter och sex månaders avstängning ) Vart bort du i Malmö Puch?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 12:25:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som jag ser det är det 6 intresserade än så länge då? Skulle betyda system på 1200 rader i vanlig omgång och 1800 rader i jackpottomgång. Låter som en bra grej men hade vart kul om vi kom upp i 10 intresserade tycker jag! 
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2010-10-21 13:15:59
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
|
Hoppas ATG tar tag i idén och inför detta.
Gör system åt jobbet varje vecka och detta förslag skulle förenkla betalning/utdelning av vinster osv mycket.
Skulle absolut vara intresserad av att vara med i ett andelsspel här på travzonen om det fanns en plats ledig för mig.
Varje vecka sitter jag här och snappar upp idéer även om jag sällan skriver något då jag är ganska "ny" inom travet och hellre lyssnar på vad ni rutinerade har att säga angående hästarna istället för att bara kolla statistik på voltstart/atg´s startlistor osv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 13:27:39 Edited(1): 2010-10-21 13:29:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag kan tänka mig vara med i ett andels spel här på zonen...säg bara till el maila då det e dags..
Bor iofs i Gävletrakterna..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|