[ 1
]
2
|
|
Posted: 2010-09-30 22:59:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Flemming Jensen kommer med en flygmaskin till Solvalla. Mathilde
Tröjborg har imponerat kolossalt i år och tagit elva segrar på 14 starter.
Många spelare kommer att lita på det vindsnabba stoet i V75-
inledningen.
- Hon har riktigt fin vinstchans oavsett position. Det är Danmarks
bästa sprinter, säger Flemming Jensen.
Den danske championtränaren har härlig snurr på sitt stall just nu. Hästarna
har sprungit in närmare fem miljoner kronor i år och stallet är på väg mot
ett rekordår. Många av hästarna lyfter sig eller förvandlas helt till de bättre
när de kommer i Flemming Jensens träning. Han har kallats mirakelman på
sina håll eftersom han omvandlar tidigare meritlösa hästar till segermaskiner.
I takt med alla framgångar så är det kö in till den populäre travtränaren
som har sin gård i Hjallerup, två mil utanför Århus.
Mathilde Tröjborg (V75-1) har varit oerhört imponerade i år vid sina segrar.
Beskriv Mathilde Tröjborg. Vad är det för typ av häst?
- Hon är unik på det sättet att hon alltid gör sitt bästa och aldrig ger upp.
Hon förstår gamet och vet vad det handlar om. Det är en fantastisk häst.
- Jag tror även att hon är startsnabb men vi har aldrig tryckt av henne från
början i lopp någon gång. Hon är lätt att placera, är man inte nöjd med en
position så kan man köra en gång till.
Hästen har tagit elva segrar på 14 starter i år. Hur bra är hon?
- Att hon är Danmarks bästa sto är det ingen tvekan om. Jag tror även att
hon är Danmarks bästa sprinter. Det finns ingen annan häst i Danmark som
har gått nedåt 1.10.
I senaste starten vann hon åkandes i avstannade stil. Var hon lika bra då
som tidigare?
- Det blev i princip inget lopp. Jag körde till ledningen och fick bestämma
tempot själv. Hon hade mycket krafter kvar i mål.
Mathilde Tröjborg blir storfavorit i V75-1 på Solvalla. Vad säger du om uppgiften?
- Det är ett väldigt bra lopp men min häst har bra chans att vinna oavsett
position. Det spelar ingen roll vilket lopp hon får för hästen är väldigt stark
och ärlig.
- Hon har tränat helt normalt efter förra starten och jag tror att hon är i lika
fin form som när hon vann på 10- och 11-tider i somras. Tidigare har det
varit så att hon har haft dåliga lägen samtidigt som de värsta konkurrenterna
har fått bra spår. Men den här gången är det precis tvärtom.
- Hon går barfota runt om och med samma utrustning som tidigare.
Du har även med Tara Defi (V75-7). Chanserna där?
- Jag blev faktiskt förvånad över hur bra hon var senast. Hon mötte hingstar
i en tuff silverdivision och fick inget lätt lopp. Det var en väldigt positiv insats
att hästen blev tvåa. Nu är det ett ännu tuffare lopp och hon har nog aldrig
mött så här hård konkurrens tidigare.
- Hon har ett fint spår och förhoppningsvis får hon en fin position. Hästen
har en vass speed till slut om hon får ett fint lopp. Normalt sett blir det väl
för tufft att vara bland de tre men vi ska försöka. Barfota runt om som vanligt,
säger Flemming Jensen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-30 23:02:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kusk i form Kuskformen, 30 senaste starterna, per
tisdag 28 september 2010 kl 15:18
Efternamn, förnamn Starter Segrar Galopp
Adielsson Erik 30 1 11
Eklöf Bo 30 3 2
Eriksson Sören 30 2 8
Falsig Bo 30 3 7
Goop Björn 30 4 9
Gustafsson Conny 30 0 9
Hanné Tommy 30 3 9
Haugstad Kenneth 30 2 5
Jansson Torbjörn 30 4 10
Jensen Flemming - - -
Karhulahti Ville 30 6 8
Kihlström Örjan 30 3 10
Kolgjini Lutfi 30 3 8
Lennartsson Per 30 6 8
Lindblom Carl-Erik 30 2 4
Lindegren Erik 30 1 9
Lindqvist Ove A 30 3 12
Lugauer Conrad 30 3 10
Lång Göran 30 1 6
Lönn Christer 30 4 5
Lövgren Joakim 30 11 8
Nygren Patrik 30 2 7
Ohlsson Ulf 30 4 10
Partanen Juhani 30 1 9
Pettersson Tomas 30 3 8
Solberg Tom Erik - - -
Sundberg Hans-Owe 30 5 5
Svanstedt Åke 30 6 5
Svensson Henrik 30 3 4
Söderholm Krister 30 5 6
Söderkvist Stefan 30 4 5
Takter Johnny 30 3 6
Untersteiner Johan 30 2 4
Untersteiner Peter 30 3 8
Witasp Leif 30 5 3
Zackrisson Tommy 30 5 4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 16:38:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle vilja ha intervjuer på följande hästar om någon har tillgång till det:
Avd 1: 4
Avd 2: 7 och 8
Avd 3:---
Avd 4:---
Avd 5: 1, 2, 11
Avd 6: 1, 3
Avd 7: 1, 5
Tack på förhand!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 16:47:57 Edited(2): 2010-10-01 16:52:21  Skulle vilja ha intervjuer på följande hästar om någon har tillgång till det:
Avd 1: 4
Avd 2: 7 och 8
Avd 3:---
Avd 4:---
Avd 5: 1, 2, 11
Avd 6: 1, 3
Avd 7: 1, 5
Tack på förhand!
Answer to: "Skulle vilja ha intervjuer på följande hästar om någo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
7 Ester Zonett (Per Lennartsson) ställer spåret till det för igen. Hon är i fin form men vad fan, spår sju. Från spår ett till tre hade det gått bra. Nu får vi vara glada om det går bra. Det är skillnaden. Men fin form har hon så förbannat. Så det var så klart tråkigt, säger Tomas Wiklund.
V75-5
1 Regina One (Johnny Takter) har form och hon var så bra senast att det inte behövs ändras på någonting. Får sikta på att få en skaplig slant, säger Anna Ågren.
2 Tamina Silas (Björn Goop) är en mycket fin märr som tjänat bra med pengar i år. Fortsatt fin i träningen. Är lite strulig och kan hoppa. Som senast. Bra läge och bra kusk. Får hon ledningen så kutar hon 14,5 full väg, säger Pekka Lähdekorpi.
TAMINA SILAS - Ska streckas vid gardering
Hon är bra för klassen när hon håller sig på benen, men hon är osäker och tyvärr inte att lita på. Jag tror dock att hon är gynnad av att stå på start och den här gången har hon bara fem hästar omkring sig när starten går. Det är givetvis tufft emot, men jag tycker att hon ska streckas om man målar på, säger Pekka Lähdekorpi.
11 Racerstina (Ulf Ohlsson) har varit bra. Det finns inga fel på hästen nu heller. Vi kollar banan innan vi bestämmer om det blir barfota eller ej. Har varit så bra att hon ska ha vissa chanser, säger Keijo Svart.
RACERSTINA* - Tränar fint, kanske barfota runt om
Hon var struken på Boden då hon hade lite feber men det gick över fort. Hon har tränat bra efter det och jag är inte orolig för formen. Hon har visat att hon räcker bra i de här sammanhangen men det krävs alltid att man har lite flyt med loppen om man ska vinna. Blir banan fin kan det bli barfota runt om, det är ett plus. Hon kommer till Stockholm redan på tisdagsmorgonen och resan oroar inte, säger Keijo A Svart.
avd 7
5 Neo Smed (Kenneth Haugstad) var vi lite besvikna på senast, men han gick ändå 15 blankt över 3 100. Man ska inte klanka ned på honom för mycket. Nu är det stentuffa hästar. Han fick ett bra läge och vi ser helst att han skulle trycka av honom lite. Det har vi aldrig gjort. Hade varit intressant att se honom i främre träffen för en gångs skull, säger Pekka Lähdekorpi.
NEO SMED - Ska räknas
Han gjorde ett bra lopp i den senaste starten över 3140 meter. Många tyckte att han var dålig den gången, men han gick starkt efter ett tungt slutvarv utvändigt om ledaren. Han har tränat på efter det och jag tror att formen sitter där den ska. Han har visat att han duger i klassen och när han får smyga med har han en vass spurt till slut. Det är tufft emot, men jag tycker att han ska räknas, säger Pekka Lähdekorpi.
Åkes kan du läsa på spelarservice senare i kväll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 16:54:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror det heter intervjuer ? Juver sitter väl på kossor 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-01 17:18:39  Tror det heter intervjuer ? Juver sitter väl på kossor 
Answer to: "Tror det heter intervjuer ? Juver sitter väl på kossor :-)"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Hahaha.. Kul felskrivning
|
|
Reply
|
|
8freak
|
Posted: 2010-10-01 22:23:13
|
Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
|
V75-1
4 Ninotchka (Åke Svanstedt) "Hon var inte så hårt jobbad inför starten på Bergsåker och med tanke på det gjorde hon ett bra jobb. Nu känns hon allt bättre i jobben och jag tror hon kommer svara för en bra insats. Den korta distansen är inget plus för hennes del. Hon går som vanligt barfota runt om."
V75-2
8 Japanese Face (Åke Svanstedt) "Han fick öppna hårt senast och jag tycker han höll bra som fyra för han blev aldrig riktigt stum. Jag tror han är minst lika bra nu och då bör det räcka till en hygglig placering. Han går som vanligt barfota runt om."
V75-6
1 Year One (Åke Svanstedt) "Han var lite ofräsch på Bergsåker och fick därför vila lite. Nu känns han bra i jobben igen och från innerspår är han ju garanterad ett bra lopp men jag tror inte vi kan hålla ledning. Han bör kunna greja en bra placering. Han tävlar barfota runt om. "
3 Avanto (Åke Svandstedt) "Han har tävlat bra ett längre tag men var lite sämre på Mantorp senast. Jag tror det var en tillfällighet. Han har fått ta det ganska lugnt i träningen men jag tror han håller bra form. Han går som vanligt utan skor."
V75-7
1 Minos Vang (Åke Svanstedt) "Han har tävlat bra ett tag och skött sig fint. Han känns helt normal i de ganska lugna jobb han får och allt talar för fortsatt fin form. Jag kommer satsa för att behålla ledning. Han går som vanligt med skor."
Från V75 Guiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 22:25:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd: 1
2 SWEPT TO VICTORY - Ingen gnistrande form senast
Hon visade ingen gnistrande form senast men allt verkar som det ska i jobben. Hon har passande läge och borde definitivt räknas med platschans även om hon inte är något hett vinstbud med tanke på senaste insatsen, barfota runt om, säger Johan Untersteiner hos Walmann.
5 BEXIPOP - Långresan oroar något
Hon har varit mycket bra och visar fortsatt riktigt fin form i träningen. Vi kör henne barfota bak. Den långa resan vet jag inte riktigt hur hon tacklar. Hon har varit lite speciell men har mognat och blivit starkare och löser nog även den detaljen, säger Anders Lindqvist.
6 PAPER MOON - Kör för en bra slant
Hon hamnade i kön senast och det gick sakta så hon gick helt okej. Formen är bra, härifrån är det bara att försöka hitta en bra position och köra för en bra slant. Hon går barfota fram igen, säger Johan Untersteiner hos Walmann.
7 VANESSA DU LING - Halsinfektion senast
Hon var inte som bäst senast och det visade sig efter loppet att hon tävlade med en halsinfektion i kroppen. Hon fick efter det loppet vila ett tag och ta igen sig. Nu är det dags igen och jag tycker att hästen kommer väl förberedd, hon bör svara för en bra insats direkt. Däremot blev utgångsläget lite väl långt ut bakom vingen för att det skulle vara optimalt och dessutom är distansen i kortaste laget. Hon är bra och ska inte räknas bort, däremot tror jag hon får svårt att segerstrida. Barfota runt om, vilket isåfall skulle vara första gången hon tävlar så då hon är friskt. Sedan blir det öppet eller halvstängt huvudlag och det avgörs efter värmningen, säger Clas-Göran Björkroth i Timo Nurmos stall.
8 SKULLY GULLY* - Stor vingelrisk
Hon räckte inte till på Åby senast, men jag tyckte ändå att hon gick bra i skymundan. Formen ska vara intakt och den här gången möter hon bara ston. Nu har hon dock ett uselt utgångsläge så vi måste ligga lite lågt på förhand. 1640 meter är en fördel, men det är stor vingelrisk från det här läget, säger Reijo Liljendahl.
9 BOBTAIL - Hoppas på tempo
Hon gick klart bra i den senaste starten. Med ett lopp i kroppen ska formen vara på gång, men från det här spåret får vi hoppas lite på turen. Hon gör alltid sitt i loppen, men det borde bli svårt att vinna den här gången. Vi får hoppas på att det blir överpace för hon håller alltid farten till slut. Vid gardering ska hon med som en liten rysare, säger Reijo Liljendahl.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 22:28:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd: 2
2 JACKPOT GELJ - Nöjd om fyra-femma
Han laddas på rejält från tillägget senast och hamnade bra på det. Sen galopperade han tyvärr på ett löst parti på banan som ställde till det för flera ekipage den dagen. Han gjorde sig även illa då och fick vila helt en vecka. Nu är han återigen i gott slag och det var glädjande att vi reser 100 mil för att starta från spår två. Det blir såklart tufft att räcka till och kan han vara fyra-femma är jag nöjd. Barfota fram, säger Kerstin Lundberg.
4 NELLE PELLE* - Han ska räknas
Han fortsätter att vara i väldigt bra slag för dagen, senast hamnade han alldeles för dåligt på det och han kom aldrig in i loppet så den insatsen är bara att glömma. Han ser annars fortsatt väldigt pigg och fin ut i jobben och från bra utgångsläge tycker jag att han ska räknas. Han är snabb från start och trivs i ledningen, därifrån har han visat att han går lika bra bakifrån. Barfota runt om samt ett helstängt huvudlag, vilket är optimalt för honom, säger Clas-Göran Björkroth i Timo Nurmos stall.
6 HAVBERGS GIDDE - Står på tur för seger
Han svarar för riktigt vassa prestationer varje gång och man kan minst sagt säga att han står på tur för seger. Han känns efter senaste loppet fortsatt väldigt pigg och fin i jobben och det är klart att jag måste tro på vettig segerchans. Han är som bäst då han är med i den främre träffen direkt och jag kommer att ladda från start. Inga ändringar, säger Conrad Lugauer.
9 EL SUECO - Har rest bra
Han hade en lite sämre dag senast. Han var lite mer spänstlös hela den veckan och var lite knackig i värmningen men vi fann inga fel. Nu känns han klart bättre igen. Han ska få en ansiktsmask då han ska springa bakom andra hästar och det har fungerat bra i jobb. Skor runt om och helstängt huvudlag igen. Han har stått på en gård här nere ända sedan i söndags och han äter och dricker bra och verkar ha klarat det riktigt bra, säger Kristina Wiik.
10 CONCHITA EXCLUSIVE - 16/1600 meter i jobb
Hon fick ett skarpare jobb förra fredagen efter 1.16/1600 meter och jag var nöjd. Bra även i onsdagens jobb här hemma. Barfota fram och norskt huuvdlag igen och hon reser upp samma dag. Räknas men behöver lite hjälp, säger Calle Göransson.
11 NOSTRO VALUE - Helstängda åker på
Han var ganska lugnt jobbad inför senast och han var bra och i tisdagens intervalljobb var allt bra. Känslan är dock att han inte kämpar för fullt. Nu åker det helstängda huvudlaget på igen så blir det kanske bättre och han är nog effektivast med ryggresa. Det blir åtminstone barfota bak men fram vet vi inte ännu. Han är lite känslig och åker samma dag, säger Marie Augustsson.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 22:30:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd: 3
1 CALAMARA DONNA - Kan vinna om det löser sig
Hon avslutade ruggigt bra senast och känns fortsatt bra i jobben. Läget är perfekt och jag siktar på ryggen på Global Investment. Det är många om med men löser det sig kan hon absolut vinna, så bra är hon för dagen. Barfota runt om igen, säger Johan Untersteiner hos Walmann.
2 GLOBAL INVESTMENT - Räknas tidigt
Han har betydligt bättre form än vad resultatraden visar, han har varit ute mot tuffa konkurrenter på slutet och det har samtidigt strulat en hel del för honom. Han ser väldigt fin ut i jobben inför det här loppet och från fint utgångsläge mot passande motstånd ska han såklart räknas tidigt. Barfota bak, säger Tom Berg i Olle Goops stall.
4 INTOXICATED - Barfota runt om - laddas inte!
Han gick jättebra senast och vi var förstås väldigt nöjda med honom då. Han har inte tränats något hårdare efter den starten men känns ruskigt fin och jag tror på en bra insats. Vi reste upp i fredags men han har inga problem med att övernatta. Han ska inte laddas från start den här gången då han knappast kan ta sig förbi Global Investment. Det blir barfota runt om och ett helstängt huvudlag, säger Christina Medin.
5 COLOMBIAN NECKTIE - Fin senast, bra form
Han var fin senast och livet lekte för honom då när han fick bestämma i ledningen. Han vann med krafter kvar, tränar bra och har bra form. Vi får se hur han kommer till här och uppgiften ser lite svårare ut men på visad form ska han passas. En brasklapp är att han inte brukar göra speciellt bra lopp på Solvalla. Han går barfota runt om, det kan bli halvstängt huvudlag nu när det är 2140, säger Johan Untersteiner hos Walmann.
6 GO ON PALE - Hoppas på tempo
Han blev tempotorsk i den senaste starten på Romme. Hästen håller annars formen, men han är ganska chanslös när det inte blir något tempo i loppen. Han är stark, men ganska ospeedig och förhoppningsvis blir det lite tempo på loppet. Det går inte att tro på någon segerchans, men det är inte omöjligt att han blir fyra-femma, säger Pekka Lähdekorpi.
8 GENTLE TILLY* - Täta starter nu, lättas lite
Han var bra på Färjestad i lördags, hästen är stark och gör nästan alltid bra lopp. Han ser ut att ha tagit loppet bra men nu blir det lite tätare starter än vanligt och han fick ett dåligt läge också. Vi får se hur han klarar täta starten men från detta läge måste han ha lite tur. Han gick med järnskor runt om senast, nu går han med aluminium runt om, annars blir det inga ändringar och vi reser på fredag men övernattningen är inga problem, säger Jane Helen Stareng.
9 CONRADS EPILOG - Behöver inte vara helt borta
Han har varit riktigt bra varje gång på slutet och hästen håller minst sagt toppform för dagen. Jag tycker inte att han, från perfekt smygläge, behöver vara helt borta. Vad är det man brukar säga? Form slår klass?.... Inga ändringar, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall.
10 SUNDANCE CLOVER* - Siktar på en slant
Han har jättebra form för dagen, däremot möter han tufft motstånd och från iskallt utgångsläge så får han det svårt. Vi siktar in oss på en slant. Inga ändringar, säger Conrad Lugauer.
11 RAKAS - Bibehåller toppformen
Han var riktigt vass senast vid seger och det finns efter det loppet ingenting att anmärka på, hästen har haft jättefin form hela året och det finns ingenting som tyder på att den ska vara sämre den här gången. Han får såklart svårt att vinna från det här utgångsläget, löser det sig dock någorlunda under vägen så räknar jag med att vi slåss bland dom tre främsta. Inga ändringar, säger Per Lennartsson.
12 YANANTIN BOKO - Måste lösa sig härifrån
Han svarade för ett riktigt bra lopp senast som femma, han fick ett tufft lopp och höll farten starkt hela vägen in mot mål. Den här gången blev utgångsläget iskallt och visst måste det lösa sig härifrån, skulle det dock lösa sig med tempo och positioner så kommer han att avsluta rejält och han går bra även bakifrån. Barfota runt om vilket är optimalt för honom, sedan är Timo inne på att testa ett helstängt huvudlag på honom och det tycker jag känns intressant, säger Clas-Göran Björkroth i Timo Nurmos stall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 22:33:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd: 4
1 BRUCE TOOMA - Läget är bra
Senast blev det lite strulig löpning och hästen var fullt bra. Allt har varit bra även efteråt i jobb. Han kommer åter att tävla barfota bak samt med halvstängt huvudlag och läget är bra. Det blir väl ingen spets men däremot en fin resa och jag tror att det blir bra fart på loppet. Han reser upp samma dag. Hästen köptes från Tommy som får prova honom i lopp nu, säger Torbjörn Näslund.
2 MELLBY TURBO - Får nog svårt att vinna
Han fick ett väldigt fint lopp senast och han kunde också avgöra enkelt över upploppet. Efter det loppet ser han fortsatt väldigt fin ut i jobben och vi var väldigt nöjda med honom i tisdags efter 1.26/2000 meter. Den här gången är det dock tuffare emot och jag tror han får svårt att vinna loppet, från fint utgångsläge är han dock i varje fall ett platsbud. Inga ändringar, säger Tom Berg i Olle Goops stall.
3 ABANO SUIT - Punktering senast
Han har varit lite lat av sig men senast var det klar uppryckning. Han var mer på hugget då men tvingades trava med punktering då han blev påkörd. Han känns normal i jobben därefter och kan vara ett outsiderbud från ett bra läge. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.
5 DEAD WOOD - Räknas från ledningen
Han känns mycket pigg och alert och har varit fin i de två senaste starterna. Det har varit ledningen då och han har mest sprungit runt och lattjat eftersom ingen har satt honom under press. Det blir nog annorlunda nu och det är lite upp till bevis mot dessa tuffa hästar. Täten vore att föredra och ännu har vi inte sett botten i honom. Det ska bli intressant att se vart han står men jag är ganska optimistisk inför detta. Det har varit tre veckor sedan senaste starten vilket är perfekt för hans hovar så det blir barfota runt om igen, säger Urban Engdelius.
6 CENTRO - Bra senast
Han gick mycket bra senast och jag var nöjd. Jag valde att köra fram till dödens då han är lite mer stark än snabb. Anledningen till att jag körde med skor runt om är att han blev för ojämnt balanserad barfota bak - men när jag rycker alla skor blir det nog väldigt bra, men det tar nog ett tag innan jag gör det, sa Falsig efter loppet senast.
7 KÄBB´S FIGHTER - En slant är en framgång
Han galopperade när jag tog i honom lite för mycket senast och den starten är bara att glömma. Näst senast var han riktigt bra som tvåa trots ett tungt lopp och han är bäst då han är med i den främre träffen direkt. Jag kommer att ladda framåt från start, mot det här motståndet och från det hät utgångsläge tycker jag dock att en slant är en framgång. Inga ändringar vad jag känne till, säger Juhani Partanen.
8 MR WISEMAN - Kan inte vinna
Han känns bra för dagen och jag räknar med att formen håller i sig. Den här gången är spåret iskallt och jag tycker att det ser ganska hopplöst ut på förhand. Vi får smyga med och se vad som händer, men jag tror inte att min häst kan vinna loppet. Vi kör barfota runt om som senast, säger Henrik Svensson.
9 FLIP A COIN - Löpglad efter senaste
Han gick mycket bra senast och kämpade hela vägen in i mål. Han är pigg och löpglad i träningen och han borde göra ett bra lopp. Han har ju gått väldigt bra på slutet och ska räknas tidigt. Barfota runt om och ett öppet huvudlag, säger Mikael Fagerberg stallet.
10 DISCOVERY HÅLERYD - Inget att anmärka på
Han tränades i måndags och det fanns ingenting att anmärka på då. Han verkar fin. Vi kör honom likadant som senast och det är skor runt om. Han reser upp samma dag. Får vi se om vi kan ha flyt med löpningen även denna gång, säger Håkan Olofsson.
11 RAMANA REPOORT - Bortlottad
Hon gjorde ett bra lopp senast från ett uslt läge och inte belv man överdrivet positiv när man såg startlistan den här gången heller. Hon känns dock ritkgit bra efter senaste insatsen och jag är väldigt uppåt på henne. Det är ett tufft gäng hon möter och det krävs massor med tur för att räcka till så vi får hoppas på pengar. Vi ändrar till barfota runt om vilket bara ska vara positivt, säger Ronny Persson.
12 OUTLAW MERCI - Lovande häst
Han gick mycket bra efter galopp senast och det här är en häst som jag håller väldigt högt. Han utvecklas kraftigt och kommer att bli väldigt bra. Trots spåret tycker jag inte att han är chanslös. Barfota runt om och ett öppet huvudlag, säger Rainer Björkroth.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 22:42:26  Avd: 4
Senast blev det lite strulig löpning och hästen var fullt bra. Allt har varit bra även efteråt i jobb. Han kommer åter att tävla barfota bak samt med halvstängt huvudlag och läget är bra. Det blir väl ingen spets men däremot en fin resa och jag tror att det blir bra fart på loppet. Han reser upp samma dag. Hästen köptes från Tommy som får prova honom i lopp nu, säger Torbjörn Näslund.
2 MELLBY TURBO - Får nog svårt att vinna
Han fick ett väldigt fint lopp senast och han kunde också avgöra enkelt över upploppet. Efter det loppet ser han fortsatt väldigt fin ut i jobben och vi var väldigt nöjda med honom i tisdags efter 1.26/2000 meter. Den här gången är det dock tuffare emot och jag tror han får svårt att vinna loppet, från fint utgångsläge är han dock i varje fall ett platsbud. Inga ändringar, säger Tom Berg i Olle Goops stall.
3 ABANO SUIT - Punktering senast
Han har varit lite lat av sig men senast var det klar uppryckning. Han var mer på hugget då men tvingades trava med punktering då han blev påkörd. Han känns normal i jobben därefter och kan vara ett outsiderbud från ett bra läge. Inga ändringar, säger Peter Untersteiner.
5 DEAD WOOD - Räknas från ledningen
Han känns mycket pigg och alert och har varit fin i de två senaste starterna. Det har varit ledningen då och han har mest sprungit runt och lattjat eftersom ingen har satt honom under press. Det blir nog annorlunda nu och det är lite upp till bevis mot dessa tuffa hästar. Täten vore att föredra och ännu har vi inte sett botten i honom. Det ska bli intressant att se vart han står men jag är ganska optimistisk inför detta. Det har varit tre veckor sedan senaste starten vilket är perfekt för hans hovar så det blir barfota runt om igen, säger Urban Engdelius.
6 CENTRO - Bra senast
Han gick mycket bra senast och jag var nöjd. Jag valde att köra fram till dödens då han är lite mer stark än snabb. Anledningen till att jag körde med skor runt om är att han blev för ojämnt balanserad barfota bak - men när jag rycker alla skor blir det nog väldigt bra, men det tar nog ett tag innan jag gör det, sa Falsig efter loppet senast.
7 KÄBB´S FIGHTER - En slant är en framgång
Han galopperade när jag tog i honom lite för mycket senast och den starten är bara att glömma. Näst senast var han riktigt bra som tvåa trots ett tungt lopp och han är bäst då han är med i den främre träffen direkt. Jag kommer att ladda framåt från start, mot det här motståndet och från det hät utgångsläge tycker jag dock att en slant är en framgång. Inga ändringar vad jag känne till, säger Juhani Partanen.
8 MR WISEMAN - Kan inte vinna
Han känns bra för dagen och jag räknar med att formen håller i sig. Den här gången är spåret iskallt och jag tycker att det ser ganska hopplöst ut på förhand. Vi får smyga med och se vad som händer, men jag tror inte att min häst kan vinna loppet. Vi kör barfota runt om som senast, säger Henrik Svensson.
9 FLIP A COIN - Löpglad efter senaste
Han gick mycket bra senast och kämpade hela vägen in i mål. Han är pigg och löpglad i träningen och han borde göra ett bra lopp. Han har ju gått väldigt bra på slutet och ska räknas tidigt. Barfota runt om och ett öppet huvudlag, säger Mikael Fagerberg stallet.
10 DISCOVERY HÅLERYD - Inget att anmärka på
Han tränades i måndags och det fanns ingenting att anmärka på då. Han verkar fin. Vi kör honom likadant som senast och det är skor runt om. Han reser upp samma dag. Får vi se om vi kan ha flyt med löpningen även denna gång, säger Håkan Olofsson.
11 RAMANA REPOORT - Bortlottad
Hon gjorde ett bra lopp senast från ett uslt läge och inte belv man överdrivet positiv när man såg startlistan den här gången heller. Hon känns dock ritkgit bra efter senaste insatsen och jag är väldigt uppåt på henne. Det är ett tufft gäng hon möter och det krävs massor med tur för att räcka till så vi får hoppas på pengar. Vi ändrar till barfota runt om vilket bara ska vara positivt, säger Ronny Persson.
12 OUTLAW MERCI - Lovande häst
Han gick mycket bra efter galopp senast och det här är en häst som jag håller väldigt högt. Han utvecklas kraftigt och kommer att bli väldigt bra. Trots spåret tycker jag inte att han är chanslös. Barfota runt om och ett öppet huvudlag, säger Rainer Björkroth.
Answer to: "Avd: 4
Senast blev de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack för intervjuerna. Speciellt intressan att Intoxicated inte ska laddas samt att Abano Suit hade punktering senast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 22:58:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd: 5
2 TAMINA SILAS - Ska streckas vid gardering
Hon är bra för klassen när hon håller sig på benen, men hon är osäker och tyvärr inte att lita på. Jag tror dock att hon är gynnad av att stå på start och den här gången har hon bara fem hästar omkring sig när starten går. Det är givetvis tufft emot, men jag tycker att hon ska streckas om man målar på, säger Pekka Lähdekorpi.
3 HIMLA C.D. - Ser intressant ut
Hon har varit riktigt bra egentligen hela året, det har dock strulat för henne i stort sett i varje lopp och hon har haft mycket otur. Senast stämde det dock till lite för henne under vägen och då avslutade hon sylvasst till seger. Hon ser efter det loppet fortsatt väldigt pigg och fin ut i jobben och jag tycker det ser intressant ut. Hon kan öppna bra från start och Krister kommer att sikta på ledningen, väl i den positionen så kommer han att köra där hela vägen och jag känner mig absolut inte slagen på förhand - jag tror inte folk förstår hur bra hon egentligen är. Inga ändringar, säger Ulla Fredlund.
4 EGOLINA SÅNNA - Jagar en slant
Hon ska med senaste loppet i kroppen gå framåt till den här uppgiften. Däremot är det inget annat än en slant som gäller i det här loppet, om hon går felfritt från fjärdespår i volt det vill säga. Barfota bak, det är optimalt för henne, säger Jan Hellstedt.
6 DEAR JACKIE - Svårbedömd form, men bra smygläge
Hon var inte riktigt som bäst i Tingsryd näst senast och senast på Solvalla blev det en omstart och sedan i den giltiga starten var det inte det rätta trycket i henne någon gång. Det bet helt enkelt inget för henne under vägen och hon var inte som bäst. Vi har inte hittat några fel och hon har tränat på som vanligt efteråt och jag tror att det var en tillfällighet. Hoppas hon är fin igen för här fick hon ett läge som kan ge henne ett bra smyglopp längs sargen och kommer luckan till slut är hon snabb på speed. Hon går med skor runt om och helstängt huvudlag som vanligt, säger Hans-Owe Sundberg.
7 BELINDA SIGN - Går framåt med senaste loppet
Hon behövde senaste loppet och med den genomköraren ska hon vara uppåt för dagen. Jag kommer inte att göra några ändringar och stämmer det för henne under vägen är hon bra nog att segerstrida, annars tycker jag att det ser ut att vara platschans på förhand, säger Erik Lindegren.
9 FIONA SEPTIM - Som en retad tiger
Hon var bra senast och allt är bra i jobben. Hon var bra i söndagens job och som en retad tiger i tisdags. Hon tävlar åter med skor runt om och med norskt huvudlag. Hon har haft exakt samma läge tidigare och klarade det bra. Hon har aldrig övernattat borta och vi reser tidigt samma morgon. Resan bör gå bra, säger Leif Johansson.
10 WINNER´S ROSE - Snabbt förstavarv senast
Hon tappade lite från start senast och gick alltså 1.12,5 första varvet och gick sedan på - visst, hon föll igenom lite men med tanke på den öppningen var hon kanske inte så blek... Hon verkar i alla fall bra efteråt och det är en fördel om hon slipper gå i tredjespår i svängarna. Barfota runt om och ett stängt huvudlag, säger Mikael Fagerberg i stallet.
11 RACERSTINA* - Tränar fint, kanske barfota runt om
Hon var struken på Boden då hon hade lite feber men det gick över fort. Hon har tränat bra efter det och jag är inte orolig för formen. Hon har visat att hon räcker bra i de här sammanhangen men det krävs alltid att man har lite flyt med loppen om man ska vinna. Blir banan fin kan det bli barfota runt om, det är ett plus. Hon kommer till Stockholm redan på tisdagsmorgonen och resan oroar inte, säger Keijo A Svart.
12 ELIN´S PRIDE - Blir bättre och bättre efter vila
Hon har nu fått två lopp i kroppen efter vila och i comebacken var hon riktigt positiv. Sen segrade mot enklare motstånd. Det här är ett tufft lopp och det krävs en hel del draghjälp på vägen för att hon ska kunna räcka till. Mycket hänger på hur hon hamnar till från start och med en vettig löpning är hon stark till slut. Barfota runt om, säger Lars Wikström.
13 VICTORIA ISLAND - Inte riktigt hennes melodi
Hon hamnade utvändigt ledaren senast och det är väl inte riktigt hennes melodi, hon gjorde det dock bra och hästen håller fin form för dagen. Hon är inte så tokig då hon får smyga med i ryggar och spara speeden till slut och med tanke på hennes dagsform så räknar vi med att hon är långt fram, även om hon såklart får svårt att räcka hela vägen. Inga ändringar, säger Christoffer Eriksson i Lutfi Kolgjinis stall.
14 LETTER WRITING - Svårt härifrån
Hon var lite sämre senast, annars tycker jag att det här är en häst som går bra varje gång och hon känns som hon ska i jobben inför det här loppet. Utgånglsläget blev iskallt och det blir såklart svårt att vinna härifrån, skulle det dock lösa sig lite under vägen så kan hon i varje fall plocka fina pengar. Inga ändringar, säger Tomas Pettersson.
15 AMBER DIABLO - Behöver mycket klaff
Hon brukar kunna avsluta bra och lär göra det på nytt. Nu är utgångsläget väldig svårt och vi behöver mycket klaff med positionerna för att komma in i matchen. Hon kommer åter att tävla barfota runt om, säger Peter Untersteiner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 23:28:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd: 6
2 CADDIE EAGLE - Kan vinna - svårt nå ledningen
Han var jättefin vid segern på Mantorp och gör topprestationer nästan varje gång. Nu har han fått ett fint läge men motståndet är tufft och för att vinna det här hade ledningen varit en fördel. Dock tror jag att han får svårt att ta en längd på Year One och då blir det lite vanskligare att vinna men med en bra resa är inte borta från segerstriden. Barfota fram, säger Torbjörn Jansson.
4 YUKON BOKO - Vår bästa segerchans under lördagen
Han har svarat för bra lopp varje gång på slutet och han blir samtidigt bättre och bättre. Vi har en häst som är bra för klassen och från fint utgångsläge ska han räknas med segerchans. Han är snabb från start och är vår bästa segerchans under lördagen. Inga ändringar, säger Christoffer Eriksson i Lutfi Kolgjinis stall.
5 ROCKY RACE - En outsiderchans
Han har bra form för dagen och läget är inget att klaga på. Det är tufft emot men en outsider kan det mycket väl vara då han är så pass bra i ordning. Han kommer att tävla barfota runt om, säger Leif Witasp.
6 BART SJÖHAMMAR - Får svårt vinna
Han gjorde ett bra lopp i den senaste starten efter en sparsam löpning. Han löper bra över distansen, men han är kanske lite vassare över 1640 meter. Nu möter han bra hästar och förmodligen får han svårt att vinna loppet. Han ska i alla fall streckas om man målar på. Vi kör barfota fram som senast, säger Reijo Liljendahl.
7 JETLINER - Räcker inte till seger
Han är behandlad efter den senaste starten, men jag tycker att han känns pigg och fin i jobben. Nu möter han för bra hästar så vi får smyga med och hoppas på en mindre slant. Jag tror knappast att han räcker till seger. Vi kör barfota runt om, säger Henrik Svensson.
8 CHAKIR - Ogillar utvändigt ledaren
Han ogillar att trava utvändigt ledaren och var med tanke på det fullt bra senast. Det var nog det bästa lopp hn gjort ifrån den positionen. Han var ute i ett provlopp förra torsdagen och var bra. Läget är dock sämre. Det blir barfota runt om och han reser samma dag. Han klarar det bra men har däremot varit sämre då han övernattat borta, säger Mattias Berglund.
9 SIR HOLGER - Önskeläge - ska smygas länge
Han har fått ett önkseläge och jag är åsklart mycket nöjd med hans insatser på sistone. Med rätt lopp är han aldrig borta även om det denna gång är stenhårt motstånd och det måste klaffa väldigt mycket på vägen. Vi får hoppas på överpace och fina ryggar till upploppet. Då kan han åtminstone vara ett platsbud. Vi sitkar på att köra barfota runt om, säger Stefan Arvidsson.
10 MYSTERIOUS* - Inte som bäst senast, bättre nu
Han hamnade dåligt till senast och var inte som bäst heller. Nu känns han fin igen och jag räknar med normalt form. Han har bra startryggar och vi hoppas att han ska komma vettigt till. Då är han inte sämre än de andra, det har han visat. Han går med skor runt om nu, han är snabbare ut barfota fram, det spelar ju ingen roll nu och annars är det ingen skillnad, övernattningen är inga problem, säger Jane Helen Stareng.
11 DONT WEAR PJS - Inte alls förvånad om hon rundar dem
Hon avslutade ruggigt bra senast, Örjan påpekade efteråt att han sällan kört så fort på ett upplopp så då gick det nog undan. Läget är så klart tråkigt men jag hoppas det blir tempo på loppet. Då blir jag inte alls förvånad om hon bara rundar dem. Allt verkar bra i jobben, vi kör med skor och helstängt som vanligt, säger Johan Untersteiner hos Walmann.
12 ODESSA SANTANA* - Jagar en slant härifrån
Han känns väldigt pigg och fin i jobben efter senaste loppet och hästen är i bra ordning för dagen. Däremot blev utgångsläget iskallt och det är inget annat än en slant som gäller härifrån. Inga ändringar, säger Conrad Lugauer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 23:28:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd: 7
2 HARDY RIBB - Han är inte helt borta
Han var riktigt bra senast fick seger och han fick äntligen lite utdelning på sin fina form. Efter det loppet så ser hästen fortsatt väldigt formstark ut i träningen och vi har ingenting att anmärka på för dagen. Det är såklart tufft emot, hästen sitter dock bra på det direkt i ett andraspår och han gynnas av tempo - vilket det ser ut att bli här. Inga ändringar och han är inte helt borta, säger skötaren Sara Sundekvist.
4 YASON BOKO* - Mycket bra senast - samma balans nu
Han var jättebra senast och fick helt enkelt stryk av en smygkörd häst medan han gjort en del grovjobb själv, så det var en mycket bra insats. Han reste hem samma dag och har inga problem med att resa med. Han gick med en tåsko fram och barfota bak då och kommer att göra så igen. Han känns fin i jobben och vi tror att han räcker långt. Öppet huvudlag, säger Mikael Fagerberg i stallet.
5 NEO SMED - Ska räknas
Han gjorde ett bra lopp i den senaste starten över 3140 meter. Många tyckte att han var dålig den gången, men han gick starkt efter ett tungt slutvarv utvändigt om ledaren. Han har tränat på efter det och jag tror att formen sitter där den ska. Han har visat att han duger i klassen och när han får smyga med har han en vass spurt till slut. Det är tufft emot, men jag tycker att han ska räknas, säger Pekka Lähdekorpi.
6 IBIZA BROLINE - Känner mig inte slagen på förhand
Hon var inte som bäst senast på Jägersro, lång resa och täta starter blev inte optimalt och vi glömmer den insatsen. Efter det loppet tycker jag att hon känns riktigt pigg och fin i jobben och jag känner mig inte slagen på förhand. Det gäller att vi undviker dödens, gör vi det så tycker jag att hon ska räknas tidigt. Inga ändringar, säger Per Lennartsson.
8 DRESSCODE - Behandlad efter senaste starten
Han är behandlad efter senaste starten men känns klart fin för dagen. Dessvärre får vi väl sikta in oss på pengar nu - spår åtta i en final är väldigt tufft. Barfota fram och helstängt, säger Pierre Svensson.
9 PREMIER LEAGUE - Gör alltid sitt
Han gör alltid sitt och det är en riktig hedershäst. Han får såklart svårt att vinna det här loppet då det var tufft emot, utgångsläget behöver dock inte vara hel fel för honom och löser det sig under vägen kan han få med sig fina pengar hem. Inga ändringar, säger Tom Berg i Olle Goops stall.
10 PERSOS SEAMAN - Smyger med
Han är i bra form och i den senaste starten var han kanske lite förbättrad. Han hänger med i de flesta tempon, men jag tror inte att han blir segerfarlig från det här spåret i en silverfinal. Kusken får smyga med och förhoppningsvis tjänar han en hygglig slant, säger Pekka Lähdekorpi.
11 PINEPOWER ROSE - Läget drar ner förhoppningarna
Han gör kanonlopp efter kanonlopp och trots att det är en silver-final räds jag inte motståndet för jag vet vad han kan. Utgångsläget drar däremot ner förhoppningarna rejält och med framspår hade jag trott på toppchans. Det går inte att gå runt det här gänget hur lätt som helst även om han är stark och rejäl. Med tanke på vad han har visat bakifrån förr kan han ändå inte räknas bort men som sagt, det måste klaffa en hel del på vägen. Skor runt om, säger Diederik Meilink.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-01 23:32:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Analys Solvalla V75-1:
• Omgångens största favorit dyker upp i första avdelningen och 3 Mathilde Tröjborg har också omgångens största vinstchans. Hon är helt enkelt ruggigt bra och har en förmåga att gå långa speeder i loppen utan att tappa fart och spänst till slut. Hon är också mycket jämn i sina prestationer och segrarna på slutet har tagits utan att Flemming Jensen behövt köra för fullt med henne. Från ett perfekt andraspår tror jag att Flemming tar en ganska lugn start (även om hon säkert kan öppna bättre än visat) för att sedan köra ett patenterat 10-varv till slut vilket bör räcka till seger igen.
4 Ninotchka är fortfarande obesegrad i Svanstedts regi och vann sin comeback senast trots att hon såg rostig ut. I sista sväng såg det segt ut, men då plockade hon fram sitt löphuvud och avgjorde på mållinjen. Hon är säkert bättre den här gången, vilket också behövs, och om Svanstedt laddar öppnar hon mycket snabbt. Om hon kommer enkelt till ledningen och får dämpa tempot en bit kan hon hota favoriten, men det är inte givet att hon får spets direkt och då blir det tuffare.
Ledningen tror jag nämligen att 8 Skully Gully tar om Erik Adielsson trycker av henne den första biten. Hon är nedstruken ett hack nu och att ta upp i starten vore att ge upp loppet anser jag. Det är inte alls givet att Erik vill släppa till Ninotchka heller och han kör nog i spets om inte Mathilde Tröjborg kommer direkt. Skully Gully gick helt okej i de två Åby Stora Pris-loppen och formen verkar bra för dagen. Hon kan duga från vinnarhålet eller ledningen om inte favoriten tävlar på topp.
9 Bobtail har blivit rejält bortglömd och det känns fel. Hon har ett bra läge här med rygg på favoriten i starten och senast visade hon uppåtform efter uppehåll. Ett givet streck om man garderar.
Kapacitet att segerstrida har även 7 Vanesa du Ling, men hon var sjuk i sin senaste start och behöver säkert ett lopp i sin stora kropp innan hon är på topp. Dessutom är spåret knepigt för henne och kort distans inget plus.
Normalt sett spurtstarka 2 Swept To Victory har ett perfekt smygläge, men det var ett bra tag sedan hon visade någon glöd i loppen och hon ser lite allmänt less ut och är inget för mig den här gången.
Jag spikar Mathilde Tröjborg trots att streckprocenten ser ut att bli lite väl mastig. Känslan är dock att hon vinner det här lite hur loppet än blir kört och då omgången är svår i övrigt behövs strecken bättre på annat håll. Glöm inte heller att det alltid är överlägset att börja med spik!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-02 00:25:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Analys Solvalla V75-2:
• Ett av omgångens absolut mest öppna lopp och rejäl gardering är att rekommendera. Knapp favorit ser 9 El Sueco ut att bli och visst har han fart för att vinna. Det är dock tuffare motstånd nu än vid hans segrar och det är ingen enkel pålle det här. Långresa och ny bana kan ställa till det och han har dessutom fungerat sämre bakifrån tidigare. Nu har man testat att resa ner tidigt i veckan vilket verkar ha fungerat bra, men jag litar inte för fem öre på Ove A som favorit i en V75-final på Solvalla och det är helt givet att försöka fälla ekipaget.
Bästa hästen tror jag att 1 Ultradidact F. är och honom trodde jag mycket på vid segern senast. Då vann han från dödens och plockade säkert ner ledande Nelle Pelle till slut. Han kan öppna hyfsat, men knappast snabbt nog att hålla ledningen och då krävs det lite tur på vägen sedan. Hittar han ut är det bra chans, men det vågar jag inte lita på.
Snabbast från start är troligen 4 Nelle Pelle som har visat fin form en längre tid. Jag tycker dock att han visade begränsning näst senast då han borde ha vunnit från ledningen. Senast kom han aldrig in i loppet och gick dessutom med skor och den starten ska man nog inte hänga upp sig på. Nu blir det troligen barfota igen och är han lite bättre än näst senast kan han leda runt om.
Bra för klassen är även 6 Havbergs Gidde som verkligen står på tur för seger efter ett par tappra insatser i dödens på slutet. Han är bäst i spets, men inte startsnabb nog att komma dit av egen kraft och därmed lär han få ett jobbigt lopp igen. Skulle Nelle Pelle göra bort sig kan det blir spets och då har han toppchans, men troligen blir det dödens igen och därmed svårare att vinna.
8 Japanese Face kan också mycket. Han var fin vid segern näst senast och ursäktad av en stenhård öppning senast. Struligt startspår nu men kommer han till ska han räknas tidigt.
11 Nostro Value var mycket bra utvändigt om ledaren senast och lär inte ha sämre form med det loppet i kroppen efter uppehåll. Normalt sett är han vassare med ett rygglopp och skulle Christer Lönn komma rätt på det under vägen kan det bli seger. Tyvärr kan Nostro Value inte gå barfota runt om som senast och med tanke på hur bra han var då så känns det som ett minus.
12 Photo Diablo vann från ledningen senast och höll då ifrån sig Nostro Value säkert. Mycket sämre läge den här gången, men han går bra även med rygglopp och Björn upp igen gör att han säkert får chansen ändå.
Jag betalar även för starka 7 Ester Zonett (rapp i skymundan senast) och speediga 10 Conchita Exclusive (vass med rätt lopp).
En ”norrlandsreducering” på Jackpot Gelj och Cruising Cake och en ”kuskreducering” på Majors Snapscho är det enda som skiljer mig från en helgardering i det här vidöppna loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-02 00:51:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Analys Solvalla V75-3:
• Veckans gulddivision såg vid första anblicken ut att vara upplagd för favoriten 2 Global Investment som slipper att möta Lisa America och Torvald Palema nu och dessutom har ett perfekt startspår. Han gick bra i skymundan i Åby Stora Pris och når han ledningen är det givetvis bra segerchans. Frågan är dock hur han har tagit att springa två så tuffa sprinterlopp samma dag utan att få någonting med? Det kan tära på både fysik och psyke och dessutom uppträdde han lite knepigt i ledningen för tre starter sedan då han sprang 1.10 första varvet och stumnade rejält till slut. Sedan är det inte helt givet att han kan hålla ut Intoxicated från start heller och stall Goop har även haft några hästar som tävlat sämre på slutet efter ett foderbyte. Små varningsklockor som ringer gör att jag helt enkelt inte får den rätta känslan för Global Investment som favorit och jag garderar matematiskt ganska rejält.
Ledningen tar troligen 1 Calamara Donna i inledningen, men hon körs knappast där och Johan Untersteiner vill nog helst ha rygg på favoriten. Det är dock inte omöjligt att Intoxicated hinner först fram och då släpper han nog även till denne. Calamara avslutade mycket vasst bakom Mathilde Tröjborg senast och formen verkar vara på topp och från vinnarhålet med lucka till slut är hon alltid farlig. Ett givet streck och 13 procent är lite.
4 Intoxicated har varit lite småseg i sommar, men näst senast såg han jättefin ut i ett billigt lopp och senast avslutade han starkt som tvåa bakom Maharajah. Nu ska han dessutom gå barfota runt om och då öppnar han extra vasst. Får Takter full snurr på honom från start kan han ta sig förbi Global Investment från start och överta ledningen och då har han givetvis segerchans.
12 Yanantin Boko var storfavorit förra helgen, men tvingades gå med skor då och när han sedan fick dödens i tufft tempo orkade han inte riktigt. Gången före fick han ge sig mot Maharajah, men hade då vilat innan och var inte på topp. Nu har han både lopp i kroppen och ska gå barfota igen och dessutom blir det kanske helstängt huvudlag för första gången vilket bör passa honom fint. När han som grädde på moset dessutom är helt bortglömd nu är strecket givet trots det iskalla startspåret.
9 Conrads Epilog ser allt bättre ut i sin nya regi och är verkligen löpglad för dagen. Han har ett för honom perfekt startspår vilket garanterar en passande ryggresa och med hårt tempo i täten biter hans speed bra till slut. Tänk på att han inte var långt ifrån att slå Global Investment på Örebro i augusti. Sex gånger mindre spelad än favoriten nu...
Spurtvasse 11 Rakas ska också med vid gardering. Han spurtvann i guld senast och har blivit allt bättre i sin nya sulky. Han har tränat bra i veckan och blir farlig till slut om tempot varit högt i täten.
5 Colombian Necktie verkar också formstark för dagen och kommer med på systemet även om han är bäst över kort distans numera.
6 Go On Pale och 7 Clear Sign är också tänkbara streck vid stor gardering, men för att de ska vinna krävs nog riktig ”tokkörning” i täten och det tror jag ändå inte att det blir.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-02 00:52:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Analys Solvalla V75-4:
• Lägsta klassen och ett ganska bra lopp, jag väljer dock att bara strecka fem hästar och spelar dessutom utgång med en av dem och spikar på en kupong. Den jag tror mest på är 9 Flip A Coin som visat hög kapacitet för klassen vid flera tillfällen utan att få till det fullt ut. Senast gick han felfritt och kom till ledningen, men det kostade 1.12 första varvet och då kunde han inte stå emot en smygkörd häst sista biten. Det var i alla fall en stark prestation och formen verkar fortsatt fin. Det här läget bör passa honom bra och med rygg på en startsnabb häst ska han få ett bra utvändigt slagläge. Nu slipper han lägga krutet det första varvet och då tror jag att han avgör till slut om han sköter sig.
Nu är jag lite allergisk mot Jocke Lövgren i större sammanhang och därför blir det bara spik på en kupong och gardering med fyra streck på den andra. Hårt betrodd i det här jämnstreckade loppet blir 5 Dead Wood som verkligen tänt till i Norrlandsregi. Visserligen har motståndet var enklare än detta vid segrarna, men han har vunnit lätt och varit klart bra. Han är mycket snabb bakom bilen och klar spetsfavorit och i täten kan han givetvis vinna igen. Det är dock inte säkert att Dead Wood är så förtjust i att komma tillbaka till sin gamla hemmabana där han aldrig vunnit tidigare trots många försök och som favorit känns han inte så intressant även om han får ett streck.
1 Bruce Tooma var fin vid segern på Bergsåker och senast fick han ett snällt upplägg och gick i mål med bra spänst och krafter kvar. Han kan öppna bättre än vad många tror och håller han ut Mellby Turbo från start bör han kunna få rygg på ledaren. Jag tror nog att Bruce Tooma är tuffare till slut än Dead Wood och får han bara chansen är det vettig segerchans. Tommy Hanné kör Bruce Tooma den här gången vilket gör att han knappast kommer att sitta fast i alla fall. Få kan som ”Tompa” gnugga sig ut i andraspår när det behövs och räkna med att han inte vill sitta fast med den här segerchansen.
12 Outlaw Merci är en riktig blänkare som utvecklats barfota runt om på slutet. Jobbigt läge nu, men blir det körning är han kraftigt gynnad av det och till under tio procent vill jag inte spricka på honom.
Sista strecket får 10 Discovery Håleryd som var den som plockade ner Flip A Coin senast efter en vaken kuskinsats av Johnny Takter. Den här hästen är mycket vass på speed om han får smyga med i ryggar och från det här läget bör det bli ett passande lopp.
Hårt betrodd och kanske till och med favorit blir 2 Mellby Turbo som vann efter ett perfekt lopp senast. Det loppet var dock dåligt och jag tycker inte att Mellby Turbo är lika bra som de fem jag har streckat i stället. Läget är visserligen bra, men det är inte givet att han kommer förbi Bruce Tooma från start och det låter inte heller som att man vill köra honom i ledningen. Överstreckad och lämnas åt Harry Boy.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-02 00:52:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Analys Solvalla V75-5:
• En final i Diamantstoet och ett väldigt öppet och spelvänligt lopp. Hårt betrodd blir 10 Winner’s Rose som var väldigt bra vid segern näst senast, men fick ett för tungt mellanvarv senast. Hon är bra för klassen, men riskerar en tappstart från det här spåret och sedan får hon ett tungt lopp igen. Hon kan vinna, men är inte het och jag spelar istället utgång på två andra.
Min förstahäst är 2 Tamina Silas som var väldigt fin när hon vann från ledningen näst senast och då sprang 15,0. Kan hon putsa den noteringen en del på Solvalla och går nedåt 14,5 i spets så blir hon inte lätt att fånga in. Första gången med Björn Goop är givetvis ett plus och snäva spår brukar inte vara några problem. Enda frågetecknet är att hon hade halsproblem senast och formen kanske inte är lika vass nu som vid segern, men Lähdekorpi brukar kunna trimma på bra och i spets är hon intressant.
Jag dubblar dock utgången med högkapabla 12 Elin’s Pride som sköt till vasst som fyra i comebacken näst senast och vann överlägset senast. Hon har gått bra varje gång Eklöf kört och springspår på tillägg är bra med bara fem hästar på första volten. Kommer hon hyfsat till i loppet är hon nog tuffast av alla till slut.
Totalt streckar jag åtta hästar och 11 Racerstina ska också med tidigt. Hon var rejäl vid segern på Solvalla för tre starter sedan och har tränat bra inför det här och ska även gå barfota runt om som vid segern. Hon kunde dock inte ta 20 meter på Tamina Silas näst senast.
6 Dear Jackie har fart för att räcka bra i dessa sammahang. Hon har visserligen inte varit som bäst i de två senaste starterna, men tränar fint nu och har ett perfekt smygläge. Hon är snabb från start och Sundberg kan nog välja om han vill chansa invändigt eller gå ut i andraspår direkt. Skulle Tamina Silas galoppera kanske han tidigt kan köra för ledningen? Lite streckad men ett tidigt segerbud.
7 Belinda Sign var lite seg efter några veckors uppehåll senast, men är vässad inför det här och ligger perfekt i andraspår direkt. Hon kan avsluta mycket vasst och blir farlig om hon slipper göra grovjobbet själv.
På startvolten streckar jag även rejäla 3 Himla C.D. med formkusken Krister Söderholm samt storskrällen 1 Regina One som sköt till mycket vasst efter ett struligt lopp och sen lucka senast. Första Takter på ett sto är alltid intressant och här luktar det rygg ledaren lång väg.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|