[ 1
]
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-10 01:53:34 Edited(1): 2010-05-10 01:53:54
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Vet att det finns en elitloppstråd men jobbdatorn tar typ 3kvart på sig att ladda den o den handlar ju mest om hästarna så jag gör en till.
Hur många zonare ska dit?
Själv ska jag åka för första gången någonsin. Nån rutinerad som har några tips? Hur tidigt måste man va där? Är det ide att släpa med sig laptopen att lira via? Nåt annat att tänka på?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-10 10:11:12  Vet att det finns en elitloppstråd men jobbdatorn tar typ 3kvart på sig att ladda den o den handlar ju mest om hästarna så jag gör en till.
Hur många ska dit?
Själv ska jag åka för första gången någonsin. Nån rutinerad som har några tips? Hur tidigt måste man va där? Är det ide att släpa med sig laptopen att lira via? Nåt annat att tänka på?
Answer to: "Vet att det finns en elitloppstråd men jobbdatorn tar typ 3kvart p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Antingen bokar du plats i någon restaurang eller VIP-tält. Kostar ju lite men är ju bekvämast. Alternativet är att du tar med dig en sån där liten ihopfällbar solstol så du slipper stå hela dagen. Ta med dig laptop du. På Solvalla finns det gratis nätverk du kan koppla upp dig emot men jag vet inte hur överbelastat det kommer bli... I kylväskan har du matsäcken och spriten häller du i frysklamparna så upptäcks det inte. Sätter du dig strax innan kurvan efter målgång slipper du sitta i skuggan också.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-10 12:38:18
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Annars om du ska sitta på E-läkaren(utgången av sista sväng) så får du hänga på låset(öppnar väl 7-snåret) o springa för att få en bra plats !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-10 13:08:15 Edited(1): 2010-05-10 13:08:30  Vet att det finns en elitloppstråd men jobbdatorn tar typ 3kvart på sig att ladda den o den handlar ju mest om hästarna så jag gör en till.
Answer to: "Vet att det finns en elitloppstråd men jobbdatorn tar typ 3kvart p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ATG släpper 250 biljetter till både lördag+söndag för ATG-kunder. Lite dyrt men du slipper köa, får stå i solen och har egna spelkassor. Finns på mailen för er med ATG-konto.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-05-10 13:11:00  ATG släpper 250 biljetter till både lördag+söndag för ATG-kunder. Lite dyrt men du slipper köa, får stå i solen och har egna spelkassor. Finns på mailen för er med ATG-konto.
Answer to: "ATG släpper 250 biljetter till både lördag+söndag f&ou"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja det är ju ett steg i rätt riktning... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-10 23:44:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kommer nog åka ned på lördagen..söndag är det för mycket folk.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-05-11 08:03:13  Vet att det finns en elitloppstråd men jobbdatorn tar typ 3kvart på sig att ladda den o den handlar ju mest om hästarna så jag gör en till.
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Då har du nåt trevligt att se fram emot  Blir fjärde gången för mig, för fjärde året i rad. Dock har jag inga tips att ge, brukar hålla till uppe på journalistläktaren med farsan. Men mat och dryck är värt att tänka på, brukar ju vara en lång och varm dag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-11 15:00:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bortskämd som jag är som bor på gång avstånd, brukar jag vara där i stortsett varje år..på senare tid har jag suttit på utsidan från kl 11.30-12.00 i baren och lagt upp strategin i takt med att ölen runnit ner, sedan glider jag in vid 13.30-tiden lagom full så jag inte störs av allt folk....går bort till E-läktaren ser om jag känner ngn ibland har man tur =) om inte går jag vidare till närmsta öl-ställe som man inte behöver biljett till, sveper den går in till toto-kassan lägger mina lir för dagen. Köper en ny öl tränger mig in i folkhavet o bara njuter =)
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-11 18:56:20  Bortskämd som jag är som bor på gång avstånd, brukar jag vara där i stortsett varje år..på senare tid har jag suttit på utsidan från kl 11.30-12.00 i baren och lagt upp strategin i takt med att ölen runnit ner, sedan glider jag in vid 13.30-tiden lagom full så jag inte störs av allt folk....går bort till E-läktaren ser om jag känner ngn ibland har man tur =) om inte går jag vidare till närmsta öl-ställe som man inte behöver biljett till, sveper den går in till toto-kassan lägger mina lir för dagen. Köper en ny öl tränger mig in i folkhavet o bara njuter =)
Answer to: "Bortskämd som jag är som bor på gång avstånd, b"
|
|
Det lät inte alls dumt 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-25 00:47:39
|
|
Vad tror ni om belastningen på nätverket? Finns det ens en sportslig chans att det är meningsfullt att släpa med laptopen?
Krubb? Måste man bli ensam vinnare för att ha råd med nåt eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 08:43:01 Edited(1): 2010-05-25 08:44:03  Vad tror ni om belastningen på nätverket? Finns det ens en sportslig chans att det är meningsfullt att släpa med laptopen?
Answer to: "Vad tror ni om belastningen på nätverket? Finns det ens en sport"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det kan nog bli ganska laddat på nätverket, men det kan ju vara värt att prova.
Annars tar du med mobilen, som jag gör. Funkar inte WiFi på valla så kan du ju offra att använda 3g nätet och spela genom mobil.atg.se // ladda hem programmet och köra.
Slipper du böka med datorn, samt du har en escape route om nätverket är överladdat.
Maten är inte särskilt dyr, men den är rätt förutsägbar, dvs korv och hamburgare. Priset går att överleva också oftast. Men om du är där i 10-12 timmar så tröttnar du på hamburgare. Men framförallt att stå i kö.
Ta med dig mat också är mitt tips. För något år sen tog ja med mat åt hela gänget (vi var 5-6 st) .. då blev förhörd av en vakt varför jag hade så mkt mat.. Han misstänkte att jag tänkte sälja
Sa något om diabetes, minns inte riktigt, det var rätt dimmigt men jag fick gå in.
Stek upp lite gotländskt sidfläsk och ta med B_Good.. så har du att tugga på 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-25 09:00:27  Vad tror ni om belastningen på nätverket? Finns det ens en sportslig chans att det är meningsfullt att släpa med laptopen?
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Kubb? Lämna det hemma på Gotland  Finns inte plats att rigga upp på ett fullt Solvalla......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 09:29:25  Vad tror ni om belastningen på nätverket? Finns det ens en sportslig chans att det är meningsfullt att släpa med laptopen?
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men ta gärna med några klara på KENO 
Har hört bra rapporter på nr 49, men oklar form...?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-05-25 11:48:37
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håll i plånkan också.....mycket ziggisar där och annat löst folk kan vara ett tips oxå, och mitt råd till 1:a gångare är att hålla till i sista sväng eller en bit efter mållinjen, för vid E-läktarn och fram till målområdet är det hysteriskt med folk och ett råd till är att inte haka på Solnabons ide, trots hans erfarenheter så är det inget ställe jag rekommenderar att supa till på, ville hamna hos gestapo eller göra omdömmeslösa fyllespel, och sen är det ju ett fint minne att gå dit o inte ett bakfyllerus med minneslucka man strävar efter, en eller två öl är okej men på honom lät det som han hänger hos Baren-Håkan för jämnan. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-25 16:16:22  Kubb? Lämna det hemma på Gotland  Finns inte plats att rigga upp på ett fullt Solvalla......
Answer to: "Kubb? Lämna det hemma på Gotland ;) Finns inte plats att rigga u"
|
|
HAHAHAHA..
Jo ni lär ju inte ha svårt att räkna ut vem jag är om jag riggar upp ett kubbspel i vinnarcirkeln eller nåt. Ser ni nåt sånt så kom fram o hälsa!
Tack för tipsen.
Antecknar håll igen på fyllan, rigga med käk, skaffa ny svindyr mobil med coola funktioner. Unvik ficktjuvar, var det nåt mer?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-25 16:17:29  Men ta gärna med några klara på KENO 
Har hört bra rapporter på nr 49, men oklar form...?
Answer to: "Men ta gärna med några klara på KENO ;)
Har hört bra"
|
|
Hehe, Jo 49 är en hårding. Men dom tar inte ut honom ur asken utan att ha ställt i ordning rejält.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-05-25 19:28:51
|
|
Vi får väl köra nån röd nejlika i knapphålet eller nåt liknande så vi kan sortera ut zonare från vanligt folk...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-25 20:35:08  Håll i plånkan också.....mycket ziggisar där och annat löst folk kan vara ett tips oxå, och mitt råd till 1:a gångare är att hålla till i sista sväng eller en bit efter mållinjen, för vid E-läktarn och fram till målområdet är det hysteriskt med folk och ett råd till är att inte haka på Solnabons ide, trots hans erfarenheter så är det inget ställe jag rekommenderar att supa till på, ville hamna hos gestapo eller göra omdömmeslösa fyllespel, och sen är det ju ett fint minne att gå dit o inte ett bakfyllerus med minneslucka man strävar efter, en eller två öl är okej men på honom lät det som han hänger hos Baren-Håkan för jämnan. 
Answer to: "Håll i plånkan också.....mycket ziggisar där och ann"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, japp jag o baren-Håkan...håller med man skall inte dricka mer än man tål...men på 10-12h så blir det nog mer än 2 måste jag erkänna....
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|