[ 1
]
|
|
Posted: 2010-05-05 01:07:27 Edited(2): 2010-05-05 01:10:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
No horse found
Kanonfin flygande holländare !
Tränar riktigt fint !!! Runt 0.100 på styrka och över 0.100 på både intervall och spurt !
Tror utgångspriset är väl lågt satt för den här faktiskt...men jag hoppas på lite budgivning
En häst som redan har ganska bra och jämna värden, och som sedan tränar riktigt fint ! Det till skillnad från många andra 3-åringar som läggs ut, eller ligger ute, som bara har ett snyggt medel, men tränar halvkasst ...för att vara snäll
Var bara tvungen att slänga in en annons nu, då jag tycker det känns lite konstigt att det inte ens är ett bud på den ännu ...Kollade precis transfern, och det är nästan så det känns som jag satte ut för billigt.....å tminstone jämfört med annat som ligger ute nu för 1.5-2.5 miljoner, för då måste det här vara rena fyndet !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-05 15:36:20 Edited(2): 2010-05-05 15:39:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
1.5-3 gånger högre utgångspris på ett antal 3-åringar som går ut inom ett par timmar. Ska bli spännande att se om några av de går. Några har redan bud och de har inte bättre på de blå, och tränar inte lika bra, så det visar väl att jag inte överdrev förut...
1.1 mille, ett fynd helt enkelt ! Bara att buda go vänner 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-05-05 19:35:14  2-3 gånger högre utgångspris på ett antal 3-åringar som går ut inom ett par timmar. Ska bli spännande att se om några av de går. Nå´n har redan bud som inte ens tränar lika bra, så det visar väl att jag inte överdrev förut...
1.1 mille, ett fynd helt enkelt ! 
Answer to: "2-3 gånger högre utgångspris på ett antal 3-år"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håller med, helt otroliga överpriser på vissa 3 åringar, fattar inte hur man har mage att ta betalt så mycket men iofs så länge det finns idioter som köper så förstår man ju, vissa stirrar bara på medelvärden o lite blå men sen att de tränar uselt det skiter dom i....lukrativt tydligen.
Din skulle jag köpa rakt av om jag hade plats just nu, men det lär nog inte bli problem att bli av med denna skulle jag tro. 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2010-05-06 05:10:22
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Perra, du är en av mycket få som sätter vettiga priser på dina hästar. Missade den här helt dock, den var säkert prisvärd för Spanarn..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-06 10:40:18 Edited(2): 2010-05-06 10:42:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack 
Jo, om den går i lopp kan den lätt bli värd pengarna !
Men det är en valack. 2 millar är en del att springa in...
För spanarn är nog 2m ingen jättegrej ändå. Hans stall drar ju in lite 
Tror rätt många av topp 20 är villiga att chansa lite när väl nåt vettigt kommer ut, och dom som sätter ut hästar vet det och tar i lite första gången man sätter ut en häst då. Räcker med att få en att trycka på budknappen, sen kvittar det ju om 20 tycker det är överpris...och gick det inte vägen är det bara att sätta ut igen lite billigare.
Den här tränar i varje fall bra, men det är ingen glänsare med 0.120-0.150, men däremot stabilt och bra på alla egenskaper så den kommer helt klart kunna få fina siffror med tiden. Går den inte i lopp är den ju ändå ganska lättsåld då...
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2010-05-06 11:37:45  Tack 
Jo, om den går i lopp kan den lätt bli värd pengarna !
Men det är en valack. 2 millar är en del att springa in...
För spanarn är nog 2m ingen jättegrej ändå. Hans stall drar ju in lite 
Tror rätt många av topp 20 är villiga att chansa lite när väl nåt vettigt kommer ut, och dom som sätter ut hästar vet det. Kan alltid ta i lite första gången man sätter ut en häst dåp. Räcker med att få en att trycka på budknappen, sen kvittar det ju om 20 tycker det är överpris...
Den här tränar i varje fall bra, men det är ingen glänsare med 0.120-0.150, men däremot stabilt och bra på alla egenskaper så den kommer helt klart kunna få fina siffror med tiden. Går den inte i lopp är den ju ändå ganska lättsåld då...
Answer to: "Tack :)
Jo, om den går i lopp kan den lätt bli värd pengar"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Kunde inte låta bli att köpa den med tanke på stammen.  Väntar nu med spänning på kl. 12.50, då det är dags för pållen att röra på påkarna!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-05-06 14:58:48
|
|
[ 1
]