[ 1
]
2
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-25 21:12:59
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Den här tråden kan tyckas meningslös men jag kan inte behålla besvikelsen inombords. Har sett fram emot 2010 års upplaga av Svenskt Travderby länge.
Anledning: Duellen med stort D, mellan Red Hot Dynamite och Zola Boko.
Därför var beskedet om Red Hot´s tarmsjukdom ett stort aber, men allt var ändå inte förstört eftersom man fortfarande kunde se fram emot en uppvisning av den otrolige Zola Boko.
Nu går följande att läsa på ATG´s hemsida: Zola Bokos tävlingskarriär är över.
Sällan har luften gått ur ett lopp så markant som är fallet med årets Derby. Mattan drogs undan för alla travfantasters fötter och kvar finns ett tomrum och antiklimax. Särskilt eftersom vi befinner oss i kölvattnet av förra årets fantastiska Derby. Årets upplaga känns numera högst ovärdig som uppföljare.
Hoppet består nu i att några nya stjärnor tänds under vår och sommar, men tills vidare kan jag inte annat än konstatera att årets Derby har dött.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-04-25 21:50:26  Den här tråden kan tyckas meningslös men jag kan inte behålla besvikelsen inombords. Har sett fram emot 2010 års upplaga av Svenskt Travderby länge.
Anledning: Duellen med stort D, mellan Red Hot Dynamite och Zola Boko.
Därför var beskedet om Red Hot´s tarmsjukdom ett stort aber, men allt var ändå inte förstört eftersom man fortfarande kunde se fram emot en uppvisning av den otrolige Zola Boko.
Nu går följande att läsa på ATG´s hemsida: Zola Bokos tävlingskarriär är över.
Sällan har luften gått ur ett lopp så markant som är fallet med årets Derby. Mattan drogs undan för alla travfantasters fötter och kvar finns ett tomrum och antiklimax. Särskilt eftersom vi befinner oss i kölvattnet av förra årets fantastiska Derby. Årets upplaga känns numera högst ovärdig som uppföljare.
Hoppet består nu i att några nya stjärnor tänds under vår och sommar, men tills vidare kan jag inte annat än konstatera att årets Derby har dött.
Answer to: "Den här tråden kan tyckas meningslös men jag kan inte beh&a"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Såg det nyss också, FAN VAD TRIST!!!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-25 21:51:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, riktigt jävla segt..
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-26 14:06:24  ja, riktigt jävla segt..
Answer to: "ja, riktigt jävla segt.."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Då vinner ju SANITY derbyt ännu lättare 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-26 14:53:05  Då vinner ju SANITY derbyt ännu lättare 
Answer to: "Då vinner ju SANITY derbyt ännu lättare ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hemska tanke 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-26 16:07:39  hemska tanke 
Answer to: "hemska tanke ;)"
|
|
Han spöar JULLAN på fredag och vips så är han världens bästa häst 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-26 16:44:41  Han spöar JULLAN på fredag och vips så är han världens bästa häst 
Answer to: "Han spöar JULLAN på fredag och vips så är han vä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Trodde han var det redan.. Malin Löfgren har känt det i jobb.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-28 11:46:49  Trodde han var det redan.. Malin Löfgren har känt det i jobb.
Answer to: "Trodde han var det redan.. Malin Löfgren har känt det i jobb."
|
|
Inte bara hon. Eklöf säger ju att det är talangen han väntat så länge på att få köra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-28 14:02:26 Edited(1): 2010-04-28 14:02:42  Inte bara hon. Eklöf säger ju att det är talangen han väntat så länge på att få köra.
Answer to: "Inte bara hon. Eklöf säger ju att det är talangen han vä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Säger lite om vad Eklöf har för preferenser ... sprang in 197k som 3 åring..
Skulle/ska möta Zola Boko och Red Hot ... Juggle Face, Oracle.. i år
Tillåt mig att små...le.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-30 21:43:13  Säger lite om vad Eklöf har för preferenser ... sprang in 197k som 3 åring..
Skulle möta Zola Boko och Red Hot ... Juggle Face, Oracle..
Tillåt mig att små...le.
Answer to: "Säger lite om vad Eklöf har för preferenser ... sprang in 1"
|
|
Som sagt. Seger från dödens efter 12.5 sista varvet...... Han blir bara bättre och bättre. Du som gillar Love You avkommor borde väl jubla?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 09:35:06  Som sagt. Seger från dödens efter 12.5 sista varvet...... Han blir bara bättre och bättre. Du som gillar Love You avkommor borde väl jubla?
Answer to: "Som sagt. Seger från dödens efter 12.5 sista varvet...... Han bl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, jag tror ingenting på denna. Ogillar hästen och allt runtomkring den.
När han börjar starta mot bra hästar i Sverige får vi se vad han duger till.
Med bakgrund av hur Kunga-uttagningarna såg ut... han duger ingenting.
Vore kul om vidret kunde matcha honom i Sverige ett tag istället..
Slår Caddie Eagle med en nos.. som årsdebuterar och vad är han topp 50?
Huga.
Upp till bevis fortfarande.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-05-01 10:53:15
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Viola Silas stenklar nu! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-01 20:20:09  Viola Silas stenklar nu! 
Answer to: "Viola Silas stenklar nu! :)"
|
|
Antagligen
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-01 20:29:01  Nej, jag tror ingenting på denna. Ogillar hästen och allt runtomkring den.
När han börjar starta mot bra hästar i Sverige får vi se vad han duger till.
Med bakgrund av hur Kunga-uttagningarna såg ut... han duger ingenting.
Vore kul om vidret kunde matcha honom i Sverige ett tag istället..
Slår Caddie Eagle med en nos.. som årsdebuterar och vad är han topp 50?
Huga.
Upp till bevis fortfarande.
Answer to: "Nej, jag tror ingenting på denna. Ogillar hästen och allt runtom"
|
|
Hmm. Caddie Eagle årsdebuterade den 15/4 och var 4:a i kriteriet från ganska dåligt läge, fick dessutom ett mycket snällt lopp vilket INTE Sanity fick denna gången...... Bara för att loppen på Åby gick snabbt så innebär det inte att alla hästar som lyckades gå de tiderna är bättre. Jullan gick 13.3 i sin årsdebut på Gävle och var chanslös trots fint lopp, Oracle var slagen av den på Gävle och var 3:a på 13.5 i kvalen, vad är han? Topp 10? Enligt dig då. Vet att man inte ska jämföra tider hit och lopp dit men han slår ett bra gäng från dödens första gången han möter lite tuffare motstånd. Lär inte bli sämre med loppen i kroppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-01 23:04:33  Hmm. Caddie Eagle årsdebuterade den 15/4 och var 4:a i kriteriet från ganska dåligt läge, fick dessutom ett mycket snällt lopp vilket INTE Sanity fick denna gången...... Bara för att loppen på Åby gick snabbt så innebär det inte att alla hästar som lyckades gå de tiderna är bättre. Jullan gick 13.3 i sin årsdebut på Gävle och var chanslös trots fint lopp, Oracle var slagen av den på Gävle och var 3:a på 13.5 i kvalen, vad är han? Topp 10? Enligt dig då. Vet att man inte ska jämföra tider hit och lopp dit men han slår ett bra gäng från dödens första gången han möter lite tuffare motstånd. Lär inte bli sämre med loppen i kroppen.
Answer to: "Hmm. Caddie Eagle årsdebuterade den 15/4 och var 4:a i kriteriet fr&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vill se Sanity starta i Sverige mot riktigt motstånd.
Jullan och Caddie Eagle är inte vad jag anser vara riktigt motstånd.
Om hon vågar sig ner så får vi se hur det går.. ska bli mycket underhållande.
Jag kommer stå och kvida av skratt när hästen misslyckas kapitalt.
Vad finns att gilla med hästen? Jag kanske blir förblindad av den vidriga amatörismen som omsvärmar hästen.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-05-02 12:13:38
|
Forum posts: 803
|
kan dock inte tänka mig att sanity skulle vinna derbyt, SÅ dålig kan ju inte årets 4-åringskull vara, juggle face t.ex. måste vara divisioner bättre eller? tycker att det känns som att derbyt står mellan viola silas och juggle face som det ser ut just nu om man tittade på kunga/drottingpokals kvalen i alla fall
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-02 12:22:47  kan dock inte tänka mig att sanity skulle vinna derbyt, SÅ dålig kan ju inte årets 4-åringskull vara, juggle face t.ex. måste vara divisioner bättre eller? tycker att det känns som att derbyt står mellan viola silas och juggle face som det ser ut just nu om man tittade på kunga/drottingpokals kvalen i alla fall
Answer to: "kan dock inte tänka mig att sanity skulle vinna derbyt, SÅ d&ari"
|
|
Tror inte att Sanity vinner derbyt men tvärtemot Plokko så gillar jag när det dyker om mindre tränare, amatörer osv som får fram hästar som överaskar positivt. Jag hoppas att Sanity visar sig duga mot de bästa men kan nog inte påstå att jag verkligen tror det.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-05-02 12:36:41
|
Forum posts: 803
|
ok har absolut inget emot sanity jag heller och önska Löfgren alla lycka med den
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-05-02 13:08:59  ok har absolut inget emot sanity jag heller och önska Löfgren alla lycka med den
Answer to: "ok har absolut inget emot sanity jag heller och önska Löfgren all"
|
|
Plus att han faktiskt gick 11 sista 800 från dödens nu sist och det är inte så illa för att vara en skithäst som inte ens är topp-100 i sin kull.........enligt vissa då.
Framförallt så blir han bara bättre och bättre då han är försiktigt matchad och fortfarande orutinerad. Det är ganska tidigt att döma ut en häst som vunnit 9 av sina 13 starter som en skithäst men vi har ju alla våra olika sätt att se på saker och ting. Det är inte riktad till dig utan till Plokko i första hand.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-05-02 14:32:22  Plus att han faktiskt gick 11 sista 800 från dödens nu sist och det är inte så illa för att vara en skithäst som inte ens är topp-100 i sin kull.........enligt vissa då.
Framförallt så blir han bara bättre och bättre då han är försiktigt matchad och fortfarande orutinerad. Det är ganska tidigt att döma ut en häst som vunnit 9 av sina 13 starter som en skithäst men vi har ju alla våra olika sätt att se på saker och ting. Det är inte riktad till dig utan till Plokko i första hand.
Answer to: "Plus att han faktiskt gick 11 sista 800 från dödens nu sist och "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Försiktigt matchad = norrlands matchad vilket i sin tur genererar i oproportionerlig uppmärksamhet genom en hel hög segrer i billiga gäng.
Jag är ledsen men vill se han på onsdag/lördag mot ordentligt motstånd... gärna som sagt i torsdags, men man valde (hade inget val?) ett billigt lopp i norrland.
Vi får väl se helt enkelt, tillsvidare så är hästen bara en norrlandshäst.
9 segrar varav 8 i norrland.
1 seger på 3 försök i södra Sverige.
Låt framtiden utvisa.. vi har lite bättre travsport varje dag att diskutera nu, med alla storlopp.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|