[ 1
]
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-27 18:36:55 Edited(2): 2010-02-27 18:37:19
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Triton Sund i årsdebut
- Det låter säkert lite löjligt när jag säger det - men han har nog aldrig känts så här fin!
Stefan Hultman om nioårige Triton Sund som gör årsdebut i ett V64-lopp på Solvalla på onsdag.
Triton Sund vann Olympiatravet i fjol och kommer att vara med i finalen på Åby även i år om Solvallatränaren får som han vill.
- Vi siktar på Olympiatravet även i år, säger Stefan Hultman.
Lördagen 17 april går den stora finalen med 1,5 miljoner kronor till vinnaren. Men det är förstås en bit dit.
Årets första uppgift för Triton Sund blir ett lopp inom V64-spelet nu på onsdag med 100 000 kronor till vinnaren. I samma lopp gör Hans-Owe Sundbergs Scarlets Aino, finalist i Elitloppet 2009, comeback efter skada.
Maharajah på gång
Stefan Hultman rapporterar även om att stallets stora stjärna Maharajah sköter vinterträningen på ett bra sätt.
Årsdebuten för den hästen är inplanerad till lördagen 10 april och femåringsloppet Kjell P Dahlströms Minne. Om allt fungerar blir start nummer två 2010 för Maharajah det nyinstiftade femåringsloppet Berth Johanssons memorial på Umåker lördagen 24 april.
Hahaha kan man inte få lite kommentarer på detta? Tillochmed Hultman börjar inse hur han låter..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-28 23:34:24 Triton Sund i årsdebut
- Det låter säkert lite löjligt när jag säger det - men han har nog aldrig känts så här fin! Stefan Hultman om nioårige Triton Sund som gör årsdebut i ett V64-lopp på Solvalla på onsdag.
Triton Sund vann Olympiatravet i fjol och kommer att vara med i finalen på Åby även i år om Solvallatränaren får som han vill.
- Vi siktar på Olympiatravet även i år, säger Stefan Hultman.
Lördagen 17 april går den stora finalen med 1,5 miljoner kronor till vinnaren. Men det är förstås en bit dit.
Årets första uppgift för Triton Sund blir ett lopp inom V64-spelet nu på onsdag med 100 000 kronor till vinnaren. I samma lopp gör Hans-Owe Sundbergs Scarlets Aino, finalist i Elitloppet 2009, comeback efter skada.
Maharajah på gång
Stefan Hultman rapporterar även om att stallets stora stjärna Maharajah sköter vinterträningen på ett bra sätt.
Årsdebuten för den hästen är inplanerad till lördagen 10 april och femåringsloppet Kjell P Dahlströms Minne. Om allt fungerar blir start nummer två 2010 för Maharajah det nyinstiftade femåringsloppet Berth Johanssons memorial på Umåker lördagen 24 april.
Hahaha kan man inte få lite kommentarer på detta? Tillochmed Hultman börjar inse hur han låter..
Answer to: "Triton Sund i årsdebut
- Det låter säkert li"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Triton SUnd..som jag sa, vunnit en massa storlopp, gått till final i Elitloppet och varit med i Prix de Amerique.
Men det är alltså NU, som han är bäst.
Efter en lång vinterträning och i snöyran en onsdag kväll i Mars på Solvalla.
Han måste utvecklas rejält
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-01 10:36:10  Triton SUnd..som jag sa, vunnit en massa storlopp, gått till final i Elitloppet och varit med i Prix de Amerique.
Men det är alltså NU, som han är bäst.
Efter en lång vinterträning och i snöyran en onsdag kväll i Mars på Solvalla.
Han måste utvecklas rejält
Answer to: "Triton SUnd..som jag sa, vunnit en massa storlopp, gått till final i "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Som Hultmans ständige försvarare i detta forum måste väl även jag yttra mig i detta ämne, även om det känns lite meningslöst. Men när Stefan säger att Triton känns finare än någonsin tror jag absolut inte han menar att hästen är i bättre form/kan springa snabbare än någosin, utan helt enkelt att hästens trav flyter bättre och är "renare" än någonsin. Det kan jag köpa, även om jag också tycker det är lite löjligt att han ska kännas bättre än någonsin inför varje tävlingstillfälle.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-01 11:11:02  Som Hultmans ständige försvarare i detta forum måste väl även jag yttra mig i detta ämne, även om det känns lite meningslöst. Men när Stefan säger att Triton känns finare än någonsin tror jag absolut inte han menar att hästen är i bättre form/kan springa snabbare än någosin, utan helt enkelt att hästens trav flyter bättre och är "renare" än någonsin. Det kan jag köpa, även om jag också tycker det är lite löjligt att han ska kännas bättre än någonsin inför varje tävlingstillfälle.
Answer to: "Som Hultmans ständige försvarare i detta forum måste vä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du tror inte bara han är så jävla distanslös så han verkligen tycker att hästen känns bäst någonsin nu?
Med tanke på vilken extremt dålig förlorare han är så verkar det som han utvecklar hybris inför varje start och varje häst, men vad vet jag.
Hursom så har Triton aldrig känts bättre inför starten på onsdag.
Jag tror på svenskt rekord, vad tror du? 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-01 11:28:21  Du tror inte bara han är så jävla distanslös så han verkligen tycker att hästen känns bäst någonsin nu?
Med tanke på vilken extremt dålig förlorare han är så verkar det som han utvecklar hybris inför varje start och varje häst, men vad vet jag.
Hursom så har Triton aldrig känts bättre inför starten på onsdag.
Jag tror på svenskt rekord, vad tror du? 
Answer to: "Du tror inte bara han är så jävla distanslös så "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Ja vi gissar väl på det, 11.9 och 30m ner till 2an. Efter loppet kommer Hultman grina värre än någonsin och säga att hästen var halt, sjuk, hovöm, felbalanserad, oförberedd och allmänt ovillig men hade extremt låg puls efter loppet. "Vänta bara tills han är i form, hästen" säger han med grötig röst och glittrande ögon. Per Skoglund, som har skrikit sig hes under loppets gång, frågar med ett tappert försök till återhållen hysteri: "Finns det någon bättre häst i världen Stefan?" Svaret kommer som ett brev på posten. "Maharajah leker med honom i jobben".
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-03-01 12:17:10
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Hultman är bara lite impulsiv....grabben har känslorna på utsidan....hans hästar har alltid känts bättre än "någonsin"   .....låt han hållas, det är ju så....ju högre de gapar, desto mer får dom svälja. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-01 13:17:18  Ja vi gissar väl på det, 11.9 och 30m ner till 2an. Efter loppet kommer Hultman grina värre än någonsin och säga att hästen var halt, sjuk, hovöm, felbalanserad, oförberedd och allmänt ovillig men hade extremt låg puls efter loppet. "Vänta bara tills han är i form, hästen" säger han med grötig röst och glittrande ögon. Per Skoglund, som har skrikit sig hes under loppets gång, frågar med ett tappert försök till återhållen hysteri: "Finns det någon bättre häst i världen Stefan?" Svaret kommer som ett brev på posten. "Maharajah leker med honom i jobben".
Answer to: "Ja vi gissar väl på det, 11.9 och 30m ner till 2an. Efter loppet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
På pricken 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-04 10:46:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Triton var ju finare än nånsin igår! Blev nästan nerspeedad av bergharns häst som tjänat 700 000 totalt. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|