[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2009-08-17 07:00:04
|
|
V75-1 | Klass I, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. CARNEGIE HALL Uhrberg Thomas 2. SPACE HOSS Goop Björn 3. TOULOUSE Svanstedt Åke 4. SPLENDIDO STAR Andersson Mikael J 5. GARLIC BROLINE Svensson Claes 6. WALLACE BOKO Jansson Torbjörn 7. FRAM Kern Klaus 8. WHISKEY HORNLINE Lennartsson Per 9. YANKEE BOY BLOU Söderkvist Stefan 10. GALAX TROT Adielsson Erik 11. LUCKY MOMENT Eriksson Håkan 12. BLACK FRANCIS BOY Carlson Lars D
Turordning: 10-9-2-4-6-7-8-12-3-1-11-5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-17 11:05:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra förutsättningar för Toulouse känns det som. Även Wallace Boko är en fin häst. Dem två är med långt fram
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-17 13:25:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GALAX TROT
|
Här spikas Galax Trot utan någon större tvekan. Förra V75-starten med Erik vann hästen utan större bekymmer från framspår. Tror han går minst lika bra i bakspår och trots att hästen gått upp i klass sedan dess tyckte jag det motståndet såg svettigare ut än detta. Erik sviker sällan favoritskap, särskilt inte i första omgången 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-08-17 16:58:49 Edited(1): 2009-08-17 16:59:03
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 7, FRAM
S 7, FRAM
|
Öppet värre, Fram runt om kanske? Han kommer nog försöka det iaf, Kern.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 10:47:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, SPLENDIDO STAR
S 4, SPLENDIDO STAR
|
Splendido star går ju oftast bra men verkar kanske inte vara en vinnartyp, jag hoppas på proppen ur.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 11:13:34  Öppet värre, Fram runt om kanske? Han kommer nog försöka det iaf, Kern.
Answer to: "Öppet värre, Fram runt om kanske? Han kommer nog försök"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Brukar väl söka ryggar för hästen blir het annars ? Goop runt om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 15:43:25  Brukar väl söka ryggar för hästen blir het annars ? Goop runt om.
Answer to: "Brukar väl söka ryggar för hästen blir het annars ? Goo"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GALAX TROT
|
Hmm, ja Space Hoss hade jag inte tänkt på innan. Kan mycket väl bli SOS där... Eller så blir det körning från start och bakspåren regerar. Men kanske får gardera Galax Trot med Goopen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 16:31:49  Hmm, ja Space Hoss hade jag inte tänkt på innan. Kan mycket väl bli SOS där... Eller så blir det körning från start och bakspåren regerar. Men kanske får gardera Galax Trot med Goopen.
Answer to: "Hmm, ja Space Hoss hade jag inte tänkt på innan. Kan mycket v&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker även 2Loose ska med på lappen. Sist kanske den var missnöjd med kletig bana eller också kanske långloppet innan på Valla satt i benen? Många hästar går framåt efter a)ett långlopp som följs av b)ett sämre lopp. 14% är ett fynd på en så bra häst från ett bra spår med en väldigt bra kusk. Att det är en riktigt bra kuse är i varje fall jag övertygad om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 17:08:29  Jag tycker även 2Loose ska med på lappen. Sist kanske den var missnöjd med kletig bana eller också kanske långloppet innan på Valla satt i benen? Många hästar går framåt efter a)ett långlopp som följs av b)ett sämre lopp. 14% är ett fynd på en så bra häst från ett bra spår med en väldigt bra kusk. Att det är en riktigt bra kuse är i varje fall jag övertygad om.
Answer to: "Jag tycker även 2Loose ska med på lappen. Sist kanske den var mi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lär väl bli mer streckad än 14%..tisdag nu...gissar på 30% på lördagen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 17:24:41  Lär väl bli mer streckad än 14%..tisdag nu...gissar på 30% på lördagen.
Answer to: "Lär väl bli mer streckad än 14%..tisdag nu...gissar på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja det skulle jag tro. Det är väl folk som tippar sitt telefonnummer eller chansar grovt som lämnat in redan nu. Fast det är ju inte mer än 14% här inne heller och det är lite märkligt, eller ?
Den var ju rätt kass på V75 sist och det intrycket kanske lever kvar ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 18:10:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
asså PG, due redan inen på v75an med
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 18:32:33  asså PG, due redan inen på v75an med
Answer to: "asså PG, due redan inen på v75an med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag brukar vänta tills onsdag med att börja kolla seriöst men JonGyl hade redan börjat så då satte jag också igång. Det tar ju tid att checka en massa lopp i arkivet på alla hästar...men det är det värt.
Tror det kan bli lite mer pengar denna gång då det inte finns nån stor favorit som alla kan luta sig emot. Du ska ju tjäna tillbaka dina JP pengar så sätt igång 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 18:34:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Såg att 2Loose var på 29% (tror jag) på forumet så visst har folk här inne mer koll än den "grå massan".
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 20:21:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GALAX TROT
S 4, SPLENDIDO STAR
|
Hallå alla!
Nu är man här..nu när Travnet lagt ner frumet.
Jag kommer nog singla i lopp 1 som det känns.
Detta leder Björn efter typ 400meter och sedna är det slut.
Men de är ju vad jag tror...jag har ju ingen koll! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 23:39:03  Hallå alla!
Nu är man här..nu när Travnet lagt ner frumet.
Jag kommer nog singla i lopp 1 som det känns.
Detta leder Björn efter typ 400meter och sedna är det slut.
Men de är ju vad jag tror...jag har ju ingen koll! 
Answer to: "Hallå alla!
Nu är man här..nu när Travnet lagt ner fr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo Goops va vass sist, men efter 400m så e det sällan den som leder släpper då, så han får nog vara snabbare än så 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-19 12:52:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, WHISKEY HORNLINE
|
Åkes häst imponerade inte senast. Känns som Whiskey Hornline kan bli streckvärd. Klart garderingslopp för mig..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-20 07:50:27  Åkes häst imponerade inte senast. Känns som Whiskey Hornline kan bli streckvärd. Klart garderingslopp för mig..
Answer to: "Åkes häst imponerade inte senast. Känns som Whiskey Hornlin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan bara hålla med. Hästen var inte till sin fördel sist. Har fått lite vila nu och är kanske lite åtgärdad. Kan inte nonchaleras. Whiskey har toppform men spåret är väl lite för tufft ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-20 09:20:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPACE HOSS
S 4, SPLENDIDO STAR
|
Har varit inne hela veckan att spika 2 Space Hoss, men man vill ju inte spika i första om inte stenklar..hästen gjorde dock ett starkt lopp senast..man hinner väl ändra sig 10ggr som vanligtnär man läser media och kollar lopparkiv..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-20 15:30:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GALAX TROT
|
Åke tror på viss segerchans med Toulouse, men tyckte inte det lät helt övertygande så jag behåller tills vidare spiken på Galax Trot. Ska någon mer streckas så blir det Space Hoss.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-08-20 15:58:44  Har varit inne hela veckan att spika 2 Space Hoss, men man vill ju inte spika i första om inte stenklar..hästen gjorde dock ett starkt lopp senast..man hinner väl ändra sig 10ggr som vanligtnär man läser media och kollar lopparkiv..
Answer to: "Har varit inne hela veckan att spika 2 Space Hoss, men man vill ju inte spi"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 10, GALAX TROT
S 4, SPLENDIDO STAR
|
Vill inte spika i första? Det är ju precis det man vill! Överlever man så har du ju ett grymt övertag på alla som tänker som du (vilket är de flesta) och annars kan man ju bara stänga av och göra något av en härlig eftermiddag i solen. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|