[ 1
]
2
|
|
Posted: 2009-08-10 10:21:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Livet har en ironisk sida. Anders han bara njuta i 15 timmar av sina 20 miljoner. Jag var inne på Pokermagasins sida i lördagskväll och läste hans analys. Han varnade för Beanie MM som en "stormskräll". Fan vilken känsla den mannen hade!. RIP, dajmen. Travvärlden i Sverige kommer inte att bli sig lik igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-10 10:54:57 Edited(1): 2009-08-10 10:57:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
helt sjukt ju...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-10 15:05:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han var tydligen riktigt stor inom travet, har själv aldrig hört talas om honom.
Vila i frid Anders.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-08-10 16:35:23
Edited(2): 2009-08-10 16:36:26
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-08-10 20:02:10
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Fyfan va hemskt. Han hann tala om för atg onna huhan hade gått till väga för sina 20 mille och berätta hur lycklig han var... sen bara dör han sådär...
R.I.P dajmen och en tanke till Aldrborg med 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 17:04:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
märklig artikel av nybrink, att dajmen skulle vara så fantastisk som lirare. om man räknar snabbt på hur stora deras system är, dvs ca 20 000 kr/vecka på ett joker-system... dom har en spik och sen har dom 6-7 hästar i alla lopp. minst! hur svårt kan det vara? dom har en ram på säkert 100 000 rader.
kulladals tobak hade en liten spelbutik mellan värnhem och kirseberg för ett par år sen. i denna affär var det så mycket fusk och fiffel så dom fick stänga. samma lirare öppnar sen kulladal tobak, men inte i sina egna namn, utan i en helt annan persons. därefter blir denna spelbutik en av sveriges största.
för övrigt var det inga konstiga vinnarhästar förra veckan. spelarna hade streckat helt vansinnigt, som jag ser det. helt vansinniga favoriter.
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2009-08-14 17:17:28
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
|
Jag har extremt dåligt minne, men var inte hans spik i lördags Humble Broline (4%)? Spikar man en sån på ett megasystem så är man rätt vass tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 17:42:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
dom spikade spex brodde. kan hända dom hade din spik också. en sen? jag drar mig inte sekund för att spika en 1% heller. många som vinner stort spikar 1%. dom som vinner smått spelar följa john och alla spika samma hästar: dom som står överst på strecklistan: typ 80%:are och sånt. det är ju tack vare att folk lirar så som man får såna feta vinster ibland.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2009-08-14 20:06:49
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
nyckel: för övrigt var det inga konstiga vinnarhästar förra veckan
vad menar du med det? en typisk dagen efter kommentar enligt mig....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 20:20:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
avd 1: ulf ohlsson kör fama som stenfavorit på ens distans som hon inte är speciellt bra på. ulf är klasser sämre än erik. åkes hästar vinner mest av alla. åkes häst vinner. konstigt? nej.
avd 2: spex brodde vinner som andrafavorit. konstigt? nej. favoriten har spår 11.
avd 3: untersteiner på en häst som typ aldrig vinner 2140. untersteiner vinner inte speciellt ofta på v75. vinner knappt ens lärlingsloppen längre. jansson vinner. konstigt? nej.
avd 4: örjan kör favoriten. konstigt? nej.
avd 5: untersteiner vinner med en häst som legat topp 3 i typ fem lopp i rad. förlorade som favorit senast. perfekt spår-, och spelläge. skrälläge pga låg klass. klass II. inte särskilt hög lägsta nivå på hästar här. vansinne att spika hästar till 60-80% här, enligt mig.
avd 6: timo tränar. topp-3 rankad enligt mig.
avd 7: iceland är en kanonhäst och har visat det många gånger. spikläge. favoriten står på spår 10 och är streckad till 60-70% eller nåt sånt.
vad är konstigt?
vilken häst är en förvåning?
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2009-08-14 20:52:26
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Jo, detta innehåller det positiva om de som vann, samt det negativa om de favoriter som förlorade (samtliga utom 1). Det jag vill säga är, fakta är, en (1) enda kupong lyckades med att ha samtliga på en kupong. Man kan diskutera svårighetsgraden med vissa av vinnarna, men det är historia idag. Vinsterna ärt utbetalda  . Jag hade knappast hittat Beanie NM från det spåret, t.ex. Bara och gratulera om du fick med nått från denna omgång.
Lycka till imorrn
Spelhälsningar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 21:20:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, jag vann inget. men jag och en kompis bygde upp ett realtivt litet system (230 kr) kring åke, men missade förstås den enda han vann med. dubblade istället för att spika iceland med cash winning. iceland var dock bådas första val som spik i det loppet.
spex brodde spik.
bort med pellejönskuskarna som var favoriter.
humble missade vi, störigt eftersom jag hade den med på alla kladdsystem jag gjort! torbjörn missade vi ockå, vilket också var retligt eftersom jag var inne på att en jämn häst från bakspår skulle vinna. (brukar ofta få såna "halvexakta" vibbar.) och min polare lirar ofta jansson och tom tänkte föreslå spik på jansson men gjorde del aldrig! störigt. hade han sagt det eller jag sagt min vibb om att en jämn bakspårare skulle vinna hade vi haft den.
det som stör mig är att man kan vara så rätt på det men inte nå hela vägen fram, så att säga.
perosnligen hänger jag med bättre på en sån utdelning än på en som ger 1 000 kr. det har ju bara att göra med vilka hästar man väljer. det är ju inte svårare att hitta en 1% än en 80%. dom är ju lika synliga. det är ju bara ett val man gör.
tycker tex att guldloppet var uselt. allt över 7% på fb larsson är ju totalvansinnig överstreckning. han kan ju köra triton sund med 250 meters förspårng mot ett gäng ödlor och komma näst sist.
bergh vinner typ aldrig v75. beanie losade också föregånede lopp som favorit, bra läge att ira som skräll.
tänker man också, som jag skrev först, på att dom har ett system för 20 000 som är reducerat från 50-100 000 så är det inte så svårt. jag hade satt den för dom pengarna också. 100% säkert. kanske för 2 000 också.
visst, kan låta lite kaxigt, men hade tex colombian, staro, fama currit eller nån av tramskuskarna vunnit hade jag aldrig satt sjuan, inte för 20 000 heller.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-08-14 22:18:08  märklig artikel av nybrink, att dajmen skulle vara så fantastisk som lirare. om man räknar snabbt på hur stora deras system är, dvs ca 20 000 kr/vecka på ett joker-system... dom har en spik och sen har dom 6-7 hästar i alla lopp. minst! hur svårt kan det vara? dom har en ram på säkert 100 000 rader.
kulladals tobak hade en liten spelbutik mellan värnhem och kirseberg för ett par år sen. i denna affär var det så mycket fusk och fiffel så dom fick stänga. samma lirare öppnar sen kulladal tobak, men inte i sina egna namn, utan i en helt annan persons. därefter blir denna spelbutik en av sveriges största.
för övrigt var det inga konstiga vinnarhästar förra veckan. spelarna hade streckat helt vansinnigt, som jag ser det. helt vansinniga favoriter.
Answer to: "märklig artikel av nybrink, att dajmen skulle vara så fantastisk"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Du snackar en massa skit.. Spela för 20 000 du oxå då om det är så jävla lätt att vinna 20 millar. Inga konstiga vinnar hästar??? Tror inte att jag har sett dej dragit in en vinst här på travzonen men du snackar alltid en massa om hur lätt det var i efterhand... Oftast sitter du och skriver bittra kommentarer om hur tråkigt det är med trav efter tre V.75 avdelningar för att du inte har ett rätt... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 22:35:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut skriver jag att det ofta är tråkiga rundor. det har ju bara varit småvinster på v75 det senaste halvåret i princip. och vi har slagit trekord i antal jackpotrundor. säger en del, tycker jag.
jag har inte 20 000 att lira för i veckan.
bitter är jag inte om det skräller och blir lite mera pengar, för då är omgången rolig. men när det bara är sos på 65%:arna är det ruggigt tråkigt. tycker JAG. som idag på v65 tex. urtråkig runda spelmässigt sett (jag lirar dock inte v65.).
och att man inte vinner beror ju på att man lirar på dom hästarna som ska ge mer, inte dom som ska ge mindre och då är det omöjligt att vinna när det är jackpott på 5 rätt och 1000 kr på 7 rätt.
om tex splendido star vunnit avd 5 förra veckan hade jag tyckt det var mycket märkligt tex. jag hade också blivit mycket förvånad om fama eller fb superman eller colombian vunnit.
tycker personligen att jag argumenterat för varför favortierna som inte vann skulle bort från systemet och varför skrällarna skulle in.
det mest jag vunnit var på 5 rätt på en mångmiljonrunda där jag fick 25 000. men det var ett bra tag sen. och det har väl knappt varit ens 3 miljonrundor i år vad jag vet?
skit och skit? för väl stå för dig om du tycker det. tror inte jag tilltalat dig så?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-08-15 00:39:07
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
1st kupong av 1 268 855 överlevde..
Den kupongen var inlämnad av en mycket etablerad spelare som enligt konstens alla regler reducerat ett jokersystem för runt 20000 kr (o hade en del tur) för att vinna..
Olganina kom från en strykning o hade 2vinster under senaste året innan hon nu vann o sänkte 95% av alla inlämnade kuponger!
Spex Brodde som andrahandare hade faktiskt 1/3 av alla spelare fattat kunde vinna o den spikade han..
Det var 7de gången i v75s historia som en 1%-are vann i guld (o dessutom från bricka 12)
Örjan o favorit visst..
Humble Broline var en 4%-are
Target Player 8%
O visst var Iceland lite felvärderad..
Men ärligt talat?? Inte fan var det en lätthittad rad.. Tycker du det är det bara o gratulera för då har du stålar jag bara drömmer om..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-15 01:29:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
hm, ska försöka förklara hur jag tänker...
en spelare uttryckte det så här: lira inte hästen du TROR ska vinna, utan den som BETALAR bäst utifrån sina chanser att vinna.
bra uttryckt.
en annan säger så här: bestäm hur mycket du vill vinna och spela därefter. detta är exakt mitt tänk också.
för mig är det fullständigt ointressant vilken häst som vinner. spelar ingen roll om han heter faksen eller triton. jag gör mina system efter den summa jag siktar på att vinna och då plockar man bort dom som betalar för lite och lägger in dom som ger mer.
det är ju det som gör v75 till ett så bra spel: du kan välja hur mycket du vill vinna.
sen får man ju väga vissa faktorer mot varandra. dom har jag beskrivit ovan.
det går inte att vinna stort om det inte är hög utdelning. man kan inte täcka alla hästar och antingen vinner man lite och ofta eller mycket och sällan, som nybrink sa. man spelar tvärtemot hur alla andra spelar och då vinner man multum när raden väl sitter.
men detta är ju ett helt annat sätt att tänka och lira på än att så att säga spela på dom man tror ska vinna.
och jag tycker inte raden var speciellt konstig. finns många andra rader som gett mycket mindre som jag tycker varit mycket konstigare.
jag är inte ute eftar att blåsa upp mig själv som spelare. det har jag ingen vinst i, utan bara lägga fram hur jag tänker. jag sitter ibland med arkivet och letar motbud till kanonhästar och skitet i att strecka den bra hästen just pga att den betalar för lite. detta har ju inte med att göra om man är "bra eller dålig" som spelare. det är ju ett val man gör.
anledningen till att raden i lördags var "svår" att hitta var ju helt enkelt att folk inte spelade på dom hästarna, inte att dom inte kunde vinna. ingen kan väl ha missat åkes stallform? ingen kan väl ha missat att lägre klasser ofta är ojämna? ingen kan väl ha missat att untersteiner är en ganska dålig kusk jämfört med dom andra som körde i guld, och att colombian typ aldrig vinner på den dsitansen? samma med fama.
fast allt det sista har jag ju redan sagt där uppe.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-08-15 01:39:15  hm, ska försöka förklara hur jag tänker...
en spelare uttryckte det så här: lira inte hästen du TROR ska vinna, utan den som BETALAR bäst utifrån sina chanser att vinna.
bra uttryckt.
en annan säger så här: bestäm hur mycket du vill vinna och spela därefter. detta är exakt mitt tänk också.
för mig är det fullständigt ointressant vilken häst som vinner. spelar ingen roll om han heter faksen eller triton. jag gör mina system efter den summa jag siktar på att vinna och då plockar man bort dom som betalar för lite och lägger in dom som ger mer.
det är ju det som gör v75 till ett så bra spel: du kan välja hur mycket du vill vinna.
sen får man ju väga vissa faktorer mot varandra. dom har jag beskrivit ovan.
det går inte att vinna stort om det inte är hög utdelning. man kan inte täcka alla hästar och antingen vinner man lite och ofta eller mycket och sällan, som nybrink sa. man spelar tvärtemot hur alla andra spelar och då vinner man multum när raden väl sitter.
men detta är ju ett helt annat sätt att tänka och lira på än att så att säga spela på dom man tror ska vinna.
och jag tycker inte raden var speciellt konstig. finns många andra rader som gett mycket mindre som jag tycker varit mycket konstigare.
jag är inte ute eftar att blåsa upp mig själv som spelare. det har jag ingen vinst i, utan bara lägga fram hur jag tänker. jag sitter ibland med arkivet och letar motbud till kanonhästar och skitet i att strecka den bra hästen just pga att den betalar för lite. detta har ju inte med att göra om man är "bra eller dålig" som spelare. det är ju ett val man gör.
anledningen till att raden i lördags var "svår" att hitta var ju helt enkelt att folk inte spelade på dom hästarna, inte att dom inte kunde vinna. ingen kan väl ha missat åkes stallform? ingen kan väl ha missat att lägre klasser ofta är ojämna? ingen kan väl ha missat att untersteiner är en ganska dålig kusk jämfört med dom andra som körde i guld, och att colombian typ aldrig vinner på den dsitansen? samma med fama.
fast allt det sista har jag ju redan sagt där uppe.
Answer to: "hm, ska försöka förklara hur jag tänker...
en spelar"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jag hajar vad du menar o du har troligen större chans att plocka in en 20miljonersvinst än jag oxå enligt ditt tänk.. Ibland är man mer rätt ute än annars o jag har många gånger sett rader som betalat 2-3000 som jag aldrig i helvetet skulle hittat o miljonrader som på pappret inte alls är svårfunna..
Vill inte gnälla eller sätta dit dig utan är bara lite för statistikbög för att inte kolla upp siffrorna 
Lycka till med liret!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-17 02:23:10  Jag hajar vad du menar o du har troligen större chans att plocka in en 20miljonersvinst än jag oxå enligt ditt tänk.. Ibland är man mer rätt ute än annars o jag har många gånger sett rader som betalat 2-3000 som jag aldrig i helvetet skulle hittat o miljonrader som på pappret inte alls är svårfunna..
Vill inte gnälla eller sätta dit dig utan är bara lite för statistikbög för att inte kolla upp siffrorna 
Lycka till med liret!
Answer to: "Jag hajar vad du menar o du har troligen större chans att plocka in en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-18 15:41:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Olganina och Beanie MM är dom enda hästar som var "skrällar" enligt mig. Dom åker med på gigantiska system eller jävligt stora jokersystem 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-08-18 16:43:22  Olganina och Beanie MM är dom enda hästar som var "skrällar" enligt mig. Dom åker med på gigantiska system eller jävligt stora jokersystem 
Answer to: "Olganina och Beanie MM är dom enda hästar som var "skrä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Eller så vet man det Torbjörn vet dvs. nu har jag tagit av skorna o hästen är i topform ! Då kör jag(Torbjörn) aktivt som "fan". Hade följt hästen o på känn att det skulle skrälla men på min sex hästar var han första reserv ! Solvallas skoinfo var fel o visade inte upp att Beanie skulle gå skolös runt om så jag kännde mig blåst !
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|