Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Gävle 2008-04-12
V75-3 Gulddivisionen, försök 1 i meeting 4.
5. SPRING RAY 49% 30
Goop Björn
2. ROBINSON STARLIGHT 37% 31
Takter Johnny
10. DIGGER CROWN 24% 48
Adielsson Erik
4. PICTURE ÅS 12% 74
Lennartsson Per
1. CAMILLA HIGHNESS 7% 0
Ingves Peter
8. SCARLETS AINO 6% 111
Sundberg Hans-Owe
3. RITE ON TRACK 5% 252
Westholm Jörgen
11. BLUE CANYON 4% 223
Kihlström Örjan
9. NINE ONE ONE L. 3% 197
Jansson Torbjörn
6. FIRST WISE AS 1% 916
Kontio Jorma
7. BAMBINO BANKER 1% 553
Svensson Erik
12. IMA SUPER CROWN 1% 999
Andersson Peter M

Senast uppdaterad: 2008-04-12 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Gävle
V75-2 Gävle
V75-3 Gävle
V75-4 Gävle
V75-5 Gävle
V75-6 Gävle
V75-7 Gävle
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Gävle

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]   7  
Author Message
Nijo Posted: 2008-04-12 21:45:50

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
SRSAB,,,,,bra talat! kunde inte sagt det bättre själv.

Patetiskt att hålla på att gå till sådana personangrepp mot en av sveriges bästa kuskar och en riktigt bra människa.

Plokko, du är en grymt skön kille tycker jag! men lägg av med skitsnacker om takter på forumet, jävligt trötsamt.

Visst har takter haft problem med psyket och alkoholen, om han haft problem med droger är jag tveksam till! dock möjligt. MEN det gör han inte till en sämre kusk eller en sämre människa i mitt tycke. Hans resultat och körningar talar sitt tydliga språk.

Prima, får väl hoppas att du inte får ansvar för mer än små tips i tidningen, riskerar att bli halshuggen om du ska öppna käften om J.Takter om du har denna åsikten.

Reply
tommie Posted: 2008-04-12 21:48:30 Answer to: "SRSAB,,,,,bra talat! kunde inte sagt det bättre själv. Patetiskt att h"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 5, SPRING RAY
Japp resultaten talar sitt tydliga språk.. 15 i segerprocent...
Reply
Posted: 2008-04-12 21:53:26

Became a member: 
Forum posts:
SRSAB; Jag säger att Plokko är ärlig (dvs han säger vad han tycker och tänker) men att han är hård (kör inte med något gulligullande)... Hmm ja vad skulle läsarna tycka om att jag säger så om en person dem troligen inte vet vem det är. Troligen skulle ingen fatta någonting.
Go´morron!

Jag har inte sagt det som Plokko antyder, jag har sagt hur jag uppfattar PLOKKO som person, det är en ofantligt stor skillnad.

Som vanligt, missade alldeles för många svensklektionerna här.

Om något har uppfattats på något annat sätt är det fel.
Reply
Posted: 2008-04-12 22:05:14 Edited(1): 2008-04-12 22:07:54

Became a member: 
Forum posts:

V 11, BLUE CANYON
Är väl aldrig fel att snorta lite kola. Men kan ju omformulera Takter då.
Ska kalla han för missbrukaren istället, kan lugnar ner lättstötta Jägersro-folk, för ja, det bara vara ni som håller snubben om ryggen. Det jag antyder i mina uttalanden har jag rejält på benen för, och det är också information vars källa jag inte kommer att ange här. Takters föredetta/nuvarande liv är högst relevant att anmärka på eftersom det är extraordinärt och utmärker sig tillskillnad från dom flesta andra kuskar.

"Världens bästa kusk" ... jag skrattar än.

Förresten, kan någon PM:a mig?
Vad är ett norskt huvudlag?

med tanke på ditt val av vinnare i detta lopp visar vilken sopa du är.

Oddsjakten är ett tipsform där man ska få så mycket poäng som möjligt.
Om du scrollar tillbaka så kan du inte se mig förespråka Blue Canyon som vinnare.
Reply
Posted: 2008-04-12 22:05:33

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DIGGER CROWN
i och med att du skriver att han är ärlig tar jag ju då förgivet att du tycker som han Då du tydligt tar ställning angående hans ärlighet och inte bemöter hans påstående ang takter. Go´kväll Svensk läraren
Reply
Posted: 2008-04-12 22:14:43
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DIGGER CROWN
Plokko vad är det för fel på dig. KNARKAR DU? Tror inte du har ett skit på benen om Takter. Utan snackar bara massa skit. Tycker synd om sådana mäniskor som du!

Jag tänker lägga ner den här diskusionen nu. Och hoppas slippa sådana påhopp på Kuskar,Tränare i fortsättningen och då spelar det ingen roll vad dom heter.Tycker det är ynkedom att uttala sig på det sätt som du gjort i fallet Takter. För övrigt bor jag i Stockholm. Är alltså inte skåning eller Jägersro Kille.
Reply
Posted: 2008-04-12 22:52:13

Became a member: 
Forum posts:
Instämmer, det där skitsnacket tillför inte ett dugg här utan är precis som Nijo säger bara jävligt tröttsamt. Hade han visat sig opålitlig och kört ojämnt hade det varit en annan sak men så är ju inte fallet så lägg ner.
Reply
Posted: 2008-04-12 23:27:35 Edited(1): 2008-04-13 00:02:38
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 11, BLUE CANYON
Skiter väl i vad ni tycker, jag tycker likadant ändå.
Machete, kokain och sprit = sant. Vad ska jag säga.

För mig är det väsentligt att veta om min kusk är drogfri/nykter när han kör, eller ja, om han ens vet vad norskt huvudlag är. En människa som är så psykiskt svag och hållit på med droger/sprit och vapen är ingen jag vill lägga mina pengar på.

Streckar missbrukaren ofta, men frågan blir ju tydligen oerhört känslig här.
Han borde vara öppen med sin skit istället ... snart blir nog denna monologen från mig överflödig.

Väggen närmar sig väl, han har ju varit utskriven ett tag nu.
Reply
Posted: 2008-04-13 00:15:13 Answer to: "Skiter väl i vad ni tycker, jag tycker likadant ändå. Machete, kokain "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DIGGER CROWN
Som du kanske känner till så andvänder man sig av Alkometer i dag. Det andvänds varje löppnings dag.Jag antar att man är extra noggran med sånt på V75 dagar. Takter har aldrig fasnat i ett sådant test. Det provas inte innan alla lopp utan slumpmässigt. Takter har väl haft tur. Vad gäller Macheten du nämmner så var det väl så att det var Takter som blev huggen inte han som högg. Och efter en sådan händelse skulle jag också må dåligt. Som jag uppfatade frågan om Huvudlaget så svarade Takter lite raljerande om att det var en mode grej och att den inte alltid gav effekt.Modegrej eller ej men det är ju bevisligen så att huvudlaget som sådant fungerar sämre efter ett antal gånger. Du får självfallet ha din åsikt och den skall jag Acceptera. Hoppas att vi nu kan lägga ner denna diskusion.
Reply
Posted: 2008-04-13 00:24:09 Answer to: "Som du kanske känner till så andvänder man sig av Alkometer i dag. Det a"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 11, BLUE CANYON
För att upplysa dig om alkotest, så är det oftast ett eller två lopp vars kuskar som får göra alkotest varje tävlingsdag. V75, oftast samtliga lopp.

"mått" dåligt?
... inte ens bajsa utan att känna sig övergiven, inte för intet man snortar koks och går hos en psykolog.. Han är vek och klen. En typisk kärring.

Visst kan vi lägga ner diskussionen.
Kan lova att detta är det sista ordet jag skriver i denna diskussionen.

Men för mig kommer han alltid vara knarkarn, men får väl börja döpa han till missbrukaren nu då.

Bye.
Reply
Posted: 2008-04-13 00:28:56 Edited(1): 2008-05-10 23:24:40 Answer to: "Som du kanske känner till så andvänder man sig av Alkometer i dag. Det a"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Lugnt SRSAB...

Men du, du skriver att det var han som fått knivhugget, jo förvisso.
Men det är väl inte ens fel att två träter? ;-)

Plokko har förut kommit med info som stämt, varför skulle han ljuga nu?
Fast man kan ju hålla det lite mer sansat också, fast Plokko utan hans "knarkar-kommentarer" är inte Plokko, haha.

Reply
Cherry Posted: 2008-04-13 00:39:15

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 4, PICTURE ÅS
Knarkare är bara ett grövre ord för missbrukare, precis som hora är för prostituerad. Same shit different name!

Han får gärna supa, snorta och ha knivkastning hemma bara han är nykter när jag investerat i han. Tycker det bara är kul med lite rock n roll inom travet! Alldeles för mycket svärmorsdrömmar! Profiler som Ludde och Johnny som skapar rubriker om annat än senaste snabbjobbet behövs!
Reply
Posted: 2008-04-13 00:40:01 Answer to: "Lugnt SRSAB... Men du, du skriver att det var han som fått knivhugget, "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DIGGER CROWN
Plokko får tycka vad han vill. Jag tycker nog bara att man kan som du själv skriver kan hålla det lite mer sansat.
Reply
Cherry Posted: 2008-04-13 00:41:40

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 4, PICTURE ÅS
Och sen när blev detta forumet till endast för att hylla någon och skriva korrekt svenska? Klart man ska få kritisera och svära. Alla ser väl humorn och ironin i det hela eller? Nej, jag är för tryckfrihet, humor, pungsparkar och ironi!
Reply
Posted: 2008-04-13 00:50:38 Answer to: "Och sen när blev detta forumet till endast för att hylla någon och skriv"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Men när man misstolkas pga att folk inte behärskar det svenska språket så...?
Reply
Posted: 2008-04-13 09:30:17

Became a member: 
Forum posts:

V 4, PICTURE ÅS
surt för dom som hade 6:an och åkte på robinson ..
Reply
Posted: 2008-04-13 10:09:43
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DIGGER CROWN
Prima_Crille Plokko skrev: Bra gjort. årets kusk. knarkarn osv

Prima_Crille skrev: Håller med plokko nu....

Vet ej vad jag missuppfattat??

Förstår om du inte menade så som man tyder det men då är det du som måste vara tydligare när du skriver.
Annars missförstår puckon som mig dålig på svenska som jag är
Reply
Nijo Posted: 2008-04-13 11:15:14

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Prima är något så FRUKTANSVÄRT YR!!!!! hur fan kan du komma och klaga på vår svenska när det är DU som INTE behhärskar den! gå och lägg dig pojk, fanemaj helt otroligt.

Det går mycket troligen bara att tolka "plokko är hård, men ärlig" på ett sätt.

vill nog veta vilken skola du går i om du tror det är korrekt svenska ifall ditt syfte var att få fram någon annan ståndpunkt än att hålla med plokko i diskussionen.
Reply
Posted: 2008-04-13 11:19:41
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 11, BLUE CANYON
Nästan mer relativt att diskutera missbrukarns intag av droger än att diskutera svenska språkets kvalité på travzonen?
Reply
Soberano Posted: 2008-04-13 11:30:16 Answer to: "Lugnt SRSAB... Men du, du skriver att det var han som fått knivhugget, "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 8, SCARLETS AINO

Men du, du skriver att det var han som fitt knivhugget, jo förvisso.

Försökte hitta ordet FITT i ordlistan men kunde inte hitta det,nåt eget ord som du hittat på eller är det ett STAVFEL? Vi som skriver härinne HATAR stavfel.
Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]   7