1
2
3
4
5
[ 6
]
7
8
|
|
Posted: 2011-02-01 00:40:38 Edited(1): 2011-02-01 00:40:59  10,5 räcker väll inte särskilt långt i elitloppet om det blir kört i jämt tempo, ta t.ex. lavec kronos körde ju 09,9 i somras på jägers eller torval 09,7 året innan eller lisa 10,1 på åby eller jaded 09,6 ett år på solvalla, då är ju inte 10,5 mycket att komma med, dock kan marre säkert bättre än 10,5 med jämt tempo
Answer to: "10,5 räcker väll inte särskilt långt i elitloppet om d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan lova dig 10,5 räcker ända till månen, de hästarna som fanns för 5-10 år sedna i eliten i europa finns inte länge, banan på solvalla är inget vidare snabb heller, de drömtider vi är vana vid komemr vi få leta på youtube i fortsättningen om vi vill se dem.
10,5 räcker till vinst i försöket och garanterat topp 3 i finalen, tror dock Marre kan bättre än så
Sedan ska du inte ens jämföra solvalla med jägers
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-02-01 00:45:00  kan lova dig 10,5 räcker ända till månen, de hästarna som fanns för 5-10 år sedna i eliten i europa finns inte länge, banan på solvalla är inget vidare snabb heller, de drömtider vi är vana vid komemr vi få leta på youtube i fortsättningen om vi vill se dem.
10,5 räcker till vinst i försöket och garanterat topp 3 i finalen, tror dock Marre kan bättre än så
Answer to: "kan lova dig 10,5 räcker ända till månen, de hästarna "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
hmm men både sahara dynamite, jaded och torvald har gått 09-tider de sanaste åren på solvalla
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 00:46:37 Edited(1): 2011-02-01 00:47:27  hmm men både sahara dynamite, jaded och torvald har gått 09-tider de sanaste åren på solvalla
Answer to: "hmm men både sahara dynamite, jaded och torvald har gått 09-tid"
|
Became a member:
Forum posts:
|
blir så när det finsn hästar av klass som kan sporra varann, sätt in de 3 i ett lopp på solvalla sista helgen i maj , vad tror du den tiden blir, inte speciellt bra va?
de är 3 hästar som aldrig kommer kunna springa sådanna tider igen de har "peakat" för längesedan.
Men de tävlar fortfarande i den klassen, säger en hel del om det jag pratar om
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-02-01 01:00:48  blir så när det finsn hästar av klass som kan sporra varann, sätt in de 3 i ett lopp på solvalla sista helgen i maj , vad tror du den tiden blir, inte speciellt bra va?
Answer to: "blir så när det finsn hästar av klass som kan sporra varann"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
absolut har de peakat och jag anser att de inte ens tillhör högsta klassen längre(möjligen torvald), men det kommer väll nya hästar, det gör det ju alltid, finns ju en drös bra 6-åriga sprinters t.ex. och även några av 5-åringarna kan nog springa riktigt fort
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 01:02:43  absolut har de peakat och jag anser att de inte ens tillhör högsta klassen längre(möjligen torvald), men det kommer väll nya hästar, det gör det ju alltid, finns ju en drös bra 6-åriga sprinters t.ex. och även några av 5-åringarna kan nog springa riktigt fort
Answer to: "absolut har de peakat och jag anser att de inte ens tillhör högst"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo det finsn det alltid, men saknar monstrena nu, förra året va det gulddivisionsklass på finalen, och det lär inte bli bättre i år.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 08:11:09  jo det finsn det alltid, men saknar monstrena nu, förra året va det gulddivisionsklass på finalen, och det lär inte bli bättre i år.
Answer to: "jo det finsn det alltid, men saknar monstrena nu, förra året va "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Och nu är det februari så det är dags att börja efterleva vadet. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 09:50:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rapide Lebel stora mål i år är Elitloppet enligt ägarkretsen. Tror han pissar på den svenska konkurrensen. 10 ggr idag på Bet365 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-01 10:31:41  Rapide Lebel stora mål i år är Elitloppet enligt ägarkretsen. Tror han pissar på den svenska konkurrensen. 10 ggr idag på Bet365 
Answer to: "Rapide Lebel stora mål i år är Elitloppet enligt ägar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja man får ju hoppas de nappar på midnattsolen o isbjörnarna på gatorna o inte bara resebidraget ! Grand har ju bra utsikt o god mat !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-01 10:43:21  Marre är lite lr ganska mycket som CC, den blev allt snabbare i benen ju äldre och mer lopp den fick i sig, vilket Marre också lär bli allteftersom hultman lättar hästen.
Undrar om han siktar på elitloppet i år, tror det nog.
Blir nog rätt svårslagen då han joggar 10,5 från dödens på kort
Answer to: "Marre är lite lr ganska mycket som CC, den blev allt snabbare i benen "
|
|
Hoppas Hultis provar hästen nu när han är i bra form o verkar ha återhämtat sig bra o startar i Prix de Franc... Bilstart 2100m o rusch från start o en 10-tid är väl lagom då o då får vi se om han rumplar till igen... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-01 11:13:16
|
|
Ett utmärkt test blir de för Maha om han är något för lite kortare lopp o högre fart !! Så ta chansen nu Hultis o visa var skåpet ska stå i Prix de France !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 11:41:31  Rapide Lebel stora mål i år är Elitloppet enligt ägarkretsen. Tror han pissar på den svenska konkurrensen. 10 ggr idag på Bet365 
Answer to: "Rapide Lebel stora mål i år är Elitloppet enligt ägar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror jag också, med tanke på att Ready Cash inte lär komma så tror jag det står mellan Rapide Lebel och Lisa så här på förhand. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 13:44:01  Tror jag också, med tanke på att Ready Cash inte lär komma så tror jag det står mellan Rapide Lebel och Lisa så här på förhand. 
Answer to: "Tror jag också, med tanke på att Ready Cash inte lär komma"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vänts tills Marre slår RC i prix de france så blir du tyst
Vad va det nu jag skulle skriva? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 15:46:43  vänts tills Marre slår RC i prix de france så blir du tyst
Vad va det nu jag skulle skriva? 
Answer to: "vänts tills Marre slår RC i prix de france så blir du tyst"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Föga troligt.
readycash är bäst, i varje inlägg hela februari. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 15:55:18  Föga troligt.
readycash är bäst, i varje inlägg hela februari. 
Answer to: "Föga troligt. :)
readycash är bäst, i varje inlägg h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ready cash va ju visst dopad förra året, så e väll ingen större skäll om han blir dopad igen  franska hästarna har ju satt det i system  readycash är bäst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-01 16:31:22  ready cash va ju visst dopad förra året, så e väll ingen större skäll om han blir dopad igen  franska hästarna har ju satt det i system  readycash är bäst
Answer to: "ready cash va ju visst dopad förra året, så e väll in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vet att han hade otillåtna medel i kroppen då ja, men då stod han inte hos Duvaldestin.
Onödigt att spekulera i sådant innan proven är analyserade.
Fan vad vackert btw!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-02-02 12:51:44
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Det blir ett revanschmöte i Prix de France, härligt!! Vet inte om jag har så stora förväntningar på revansch dock, men blir kul att se dessa enorma hästar igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 21:04:54  Det blir ett revanschmöte i Prix de France, härligt!! Vet inte om jag har så stora förväntningar på revansch dock, men blir kul att se dessa enorma hästar igen.
Answer to: "Det blir ett revanschmöte i Prix de France, härligt!! Vet inte om"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är säker på 4 saker inför loppet.
1. Maharadja kommer vara betydligt bättre till detta loppet, tror inte Hultman hade han i 100% skick, tror han komemr va ännu bättre nu.
2. Ready cash kommer ej va lika bra+ att risken till att dne tar till galopp e större.
3. Örjan kommer köra betydligt bättre nu
4. Att jag komemr lassa massa deg på marre
Ready cash är bäst
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-03 15:16:34  är säker på 4 saker inför loppet.
1. Maharadja kommer vara betydligt bättre till detta loppet, tror inte Hultman hade han i 100% skick, tror han komemr va ännu bättre nu.
2. Ready cash kommer ej va lika bra+ att risken till att dne tar till galopp e större.
3. Örjan kommer köra betydligt bättre nu
4. Att jag komemr lassa massa deg på marre
Ready cash är bäst
Answer to: "är säker på 4 saker inför loppet.
1. Maharadja komm"
|
|
Ta de lugnt Spanis... hästen kan ta hjälpsteg och Marre ska springa några kurvor i loppet så Örjan kan inte gasa för fullt just där !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-03 15:17:56
|
|
De handlar mindre om Örjan o mer om Marre alltså !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 15:53:05  Ta de lugnt Spanis... hästen kan ta hjälpsteg och Marre ska springa några kurvor i loppet så Örjan kan inte gasa för fullt just där !!! 
Answer to: "Ta de lugnt Spanis... hästen kan ta hjälpsteg och Marre ska sprin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
han vinner om 2 veckor, kommer få fint odds då med
Readyc cash är bäst
|
|
Reply
|
|