1
2
3
4
[ 5
]
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-18 23:55:33
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 2, UDON HÅLERYD
|
Japp, men skrällarna duggade lika tätt som regnet/snön om jag inte minns fel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 23:57:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jumbo Mumbo 1%!!! Ett av de bästa dragen!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 00:20:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åke Lindblom styr in Jumbo Mumbo på förstaplats, sen sitter man typ ensam på leken redan från start  ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 00:26:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
JAMIRO Glöm nu inte att spår 8 inte är så kass vid open stetch! + att JAMIRO är en bra häst, + att Tomas Johansson är inte världens bästa kusk!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-19 00:40:15
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 3, KING GORAN
|
spår 8 är fortfarande uselt om hästen framför inte är snabb ut, jamiro vinner inte från 3.e eller 4.e inner.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 00:56:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIVI BARCELONA
|
Om vinden kommer imorgon från Norge hållet är det på upploppet motvinden blir då eller??
Tror oxå mest på Livi Barcelona. Möjlig singel. Kari verkar ju fått lite snurr på Sunhills Columbus men är inte den för trög för V75? Och loppet ser väldigt ihåligt ut. Hittar ingen given andra häst, så känslan är en eller många..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-01-19 02:00:06
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Man kanske ska väga in travgalan ikväll inför spelet imorgon..
Grinigt och bakis leder till offensiva tokstyrningar eller halvloja slöåkningar?, Sena kuskändringar när snuten kör rattonykterhetskontroll utanför banan? Uhrberg spetsar o kräks så halva fältet bakom galopperar?
Björn sätter åt alla årets kusk Takters styrningar av avundsjuka?
Vad säger ni? Nån som är svår på spriten? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 09:32:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, TURBO LATER
|
Tomas Johansson brukar bara vinna på hemmaplan, minns inte när han vann på V75 senast. Kan vara så att han aldrig vunnit men jag kan ha fel där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 09:36:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIVI BARCELONA
|
Kommer vinden från Norge (nordlig vind) som du säger.. så möter hästarna vinden på upploppet i sånna fall
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 09:51:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIVI BARCELONA
|
Banan Blir lätt idag... vattnet från igår har blåst bort i den hyfsat starka vinden och solsken hela dagen är utlovat^^
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 10:59:20 Edited(1): 2008-01-19 10:59:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
 snacka går ju, personligen ganska säker på att king goran hade vunnit detta,,,,,har du lyckats missa de starter som king goran gjort, andreas?
1) Han är inte snabb ut i voltstart (minns när han hade springspår på V75 för någon månad sedan...).
2) Han övertygade inte senast trots ett perfekt lopp. Var skyldig att vinna men såg inte alls bra ut över mål.
3) Jag är fortfarande inte övertygad om att han har någon större skalle. Han har bromsat bort flera segrar hos Glen Norman innan han kom till Stig H.
4) Han möter för bra hästar den här gången. Eller skulle gjort om han startade...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 11:06:31   snacka går ju, personligen ganska säker på att king goran hade vunnit detta,,,,,har du lyckats missa de starter som king goran gjort, andreas?
1) Han är inte snabb ut i voltstart (minns när han hade springspår på V75 för någon månad sedan...).
2) Han övertygade inte senast trots ett perfekt lopp. Var skyldig att vinna men såg inte alls bra ut över mål.
3) Jag är fortfarande inte övertygad om att han har någon större skalle. Han har bromsat bort flera segrar hos Glen Norman innan han kom till Stig H.
4) Han möter för bra hästar den här gången. Eller skulle gjort om han startade...
Answer to: "snacka går ju, personligen ganska säker på att king goran hade vu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
FIRST OUT ÄR SKALLÖS,LIVI B E BRA TOMAS J E OK,JAG SPIKAR
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-19 11:14:59
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 3, KING GORAN
|
ditt misstag andreas är att du jämför vad king goran har gjort hos föregående tränare med vad den presterar nu, det är mer eller mindre en helt ny häst hos stigH och prestationerna talar för sig själv.
3 starter och 2 överlägsna vinster, vid förlusten fick han dödens och blev het, säg den häst som klarar av det?
sedan hoppas jag verkligen inte att du är seriös när du jämför kuskar som Erik adielsson med P G Norman och carl erik lindblom vad gäller förmågan att få iväg en häst i voltstart. Det är som att jämföra allsvenskan med division 2 i fotboll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 11:26:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så vitt jag vet var det Erik som körde när han hade springspår???
Som sagt så var han skyldig att vinna senast efter ett perfekt lopp men sprang ändå och hackade i travet sista biten, jag tycker inte att han såg 100 ut.
 sedan hoppas jag verkligen inte att du är seriös när du jämför kuskar som Erik adielsson med P G Norman och carl erik lindblom vad gäller förmågan att få iväg en häst i voltstart.
Och den där jämförelsen gjorde jag vart då?
Det verkar ju brinna i huvudet på dig varje gång någon har lite kritik mot dig...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 12:35:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIVI BARCELONA
|
Andreas itne bara när man har kritik mot honom..^^ Men så fort man nämner något ont om erik,ludde,takter och även någon jägersrolärling.. så bränner de till rejält hos den killen... men som sagt, säkert lite osäker vid sidan av i riktiga livet och då blir det att man agerar och reagerar opersonligt på nätet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 13:12:37  minns en gång att det var inställt på Örebro pga av snöstorm.. Kan inte varit 22år sen men väl 15.. var på väg dit då men fick gå på bio istället  Men du kanske mena på åby eller dåvarande v65??
Answer to: "minns en gång att det var inställt på Örebro pga av snöstorm.. Kan int"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIVI BARCELONA
|
 minns en gång att det var inställt på Örebro pga av snöstorm.. Kan inte varit 22år sen men väl 15.. var på väg dit då men fick gå på bio istället Men du kanske mena på åby eller dåvarande v65??
Han syftar på V75-tävlingar. Och, ja förra året i nästan orkanvindar och isande snö var ingen rolig historia. Det blev nästan en ensam vinnare pga det, rena rama lottodragningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 13:44:50  bortglömd? finns en orsak till varför ninotchka är spelad mindre,,,vad sägs om att hon möter enormt mycket bättre hästar än tidigare då hon varit ute mot halvdåliga ston.........Just fan, sedan spår 11 nu......Goopen är nog glad för lite matpengar.
Answer to: "bortglömd? finns en orsak till varför ninotchka är spelad mindre,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan jag hålla med om (till viss del), men den som lever får se. Finns mycket utveckling i den 5-åringen som nyss satt nytt pers. Spår 11. Spelar roll med dubbla OS !

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 14:14:12  Kan jag hålla med om (till viss del), men den som lever får se. Finns mycket utveckling i den 5-åringen som nyss satt nytt pers. Spår 11. Spelar roll med dubbla OS !

Answer to: "Kan jag hålla med om (till viss del), men den som lever får se. Finns myc"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SUNHILL'S COLUMBUS
|
tror massor på Ninotchka & Sunhills Columbus mest den sistnämde men på mitt system i första har jag 8 hästar..
2,4,5,6,7,8,10,11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-20 09:30:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, TURBO LATER
|
Turbo Later vinner!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-20 19:19:04  Turbo Later vinner!
Answer to: "Turbo Later vinner!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ninotchka. Inget kul lopp den fick. Passas nu mot bättre hästar

|
|
Reply
|
|
1