1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-07 08:19:36  självklart, stefan har aldrig sagt något vettigt i TV
Ganska säker på att iceland går med helstängt och barfota runt om, toppform och laddas för allt för spets. Sedan vet jag att Reven d'amour ska köras offensivt och därav borde avanceras tidigt om de tar upp där framme.
Answer to: "självklart, stefan har aldrig sagt något vettigt i TV;)
Gansk"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nja får faktiskt för mig att Reven hamnar gaska långt bak o då är de marigt att få till det..måste få rätt rygg under sista 700..får han gå själv så brukar han inte va så modig sista biten... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 10:17:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alvena, Reven... 2 bra streck.. för mycke skit snack om Reven.. är en bra häst.. bra form, utan skor
för första gången, kan runda alla sista 500!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 10:45:50  Alvena, Reven... 2 bra streck.. för mycke skit snack om Reven.. är en bra häst.. bra form, utan skor
Answer to: "Alvena, Reven... 2 bra streck.. för mycke skit snack om Reven.. ä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALVENA PELE
S 2, ALVENA PELE
|
Glöm Reven. För att den ska vinna detta så måste Alvena, Iceland och Sanity hoppa. Minst!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-07 11:06:47  Alvena, Reven... 2 bra streck.. för mycke skit snack om Reven.. är en bra häst.. bra form, utan skor
Answer to: "Alvena, Reven... 2 bra streck.. för mycke skit snack om Reven.. ä"
|
|
Lite halvfarligt att plocka av Reven skorna...galopp ligger på lur den första biten o in i svängen... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-07 12:54:58
|
|
Nu när Boulder är struken så lär någon utvändigt köra på Per Persa.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-07 13:16:22  Nu när Boulder är struken så lär någon utvändigt köra på Per Persa.. 
Answer to: "Nu när Boulder är struken så lär någon utvä"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Varför skulle dom det?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-07 14:11:32  Varför skulle dom det?
Answer to: "Varför skulle dom det?"
|
|
Varför inte..ska dom backa tycker du ? Tror inte det...inte dom gubbsen.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-07 14:18:12  Varför inte..ska dom backa tycker du ? Tror inte det...inte dom gubbsen.. 
Answer to: "Varför inte..ska dom backa tycker du ? Tror inte det...inte dom gubbse"
|
|
Du borde väl förstå att om Alvena spetsar så släpper Per aldrig. Kuskarna är nog iaf tillräckligt smarta för att förstå det... Tror dessutom inte att det är någon som tror sig ha häst nog att plocka Alvena från dödens så dom sätter sig nog lugna utvändigt i så fall. Vem tror du kommer att trycka på Alvena då?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-07 14:34:24  Du borde väl förstå att om Alvena spetsar så släpper Per aldrig. Kuskarna är nog iaf tillräckligt smarta för att förstå det... Tror dessutom inte att det är någon som tror sig ha häst nog att plocka Alvena från dödens så dom sätter sig nog lugna utvändigt i så fall. Vem tror du kommer att trycka på Alvena då?
Answer to: "Du borde väl förstå att om Alvena spetsar så slä"
|
|
Tror heller inte att någon kan utmana på allvar men dom kan noga satsa lite för luckan o sedan kan Alvena bli lite het efter öppningen.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-07 14:45:33  Tror heller inte att någon kan utmana på allvar men dom kan noga satsa lite för luckan o sedan kan Alvena bli lite het efter öppningen.. 
Answer to: "Tror heller inte att någon kan utmana på allvar men dom kan nog"
|
|
Visst kan det hända men det är knappast troligt att Alvena blir så het att han inte står till mål på kortdistans. Det är mycket som KAN hända i ett travlopp men jag försöker åtminstone analysera fram det mest troliga senariot när jag ska tippa och utgå från det... Jorma kan tex få hjärnsläpp och köra 1..08 i dödens första varvet men det är inte troligt och inget jag kan räkna med när jag ska göra mitt system. Blir lite dyrt att ta alla hästar i alla lopp eftersom allt kan hända i travlopp.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-07 15:45:33  Visst kan det hända men det är knappast troligt att Alvena blir så het att han inte står till mål på kortdistans. Det är mycket som KAN hända i ett travlopp men jag försöker åtminstone analysera fram det mest troliga senariot när jag ska tippa och utgå från det... Jorma kan tex få hjärnsläpp och köra 1..08 i dödens första varvet men det är inte troligt och inget jag kan räkna med när jag ska göra mitt system. Blir lite dyrt att ta alla hästar i alla lopp eftersom allt kan hända i travlopp.
Answer to: "Visst kan det hända men det är knappast troligt att Alvena blir s"
|
|
Ja självklart är de så Tommie..men Per är en av dom som får fjärilarna att dansa när han är favo.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 17:35:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, SANITY
S 1, ICELAND
|
spår nr 5 har vunnit 5 ggr de senaste 15 åren detta lopp Gävles stora.
Då skulle Annicka ha chans i detta lopp..en jätte skräll... ..historiskt sett kan jag se att det varit svårt att prestera från bakspår, när jag tittar på tidigare årgångar av detta lopp.
Stefan melander har vunnit detta lopp tidigare med Scarlett, har ochså chans från spår 1..spets och slut.
2007 var Citation spelad till 12 för en 10 från spår 2 och även scandalplay hade spår 2 spelad till 23 för en 10 och även den blev 2:a.
Min vinnare är Sanity.När det finns en tendens till ett (2) spårminus i detta lopp.
Men jag kommer att gardera.
westholm stallform uppåt. och det är 10 år sedan ett sto vann sist.
A 7-1-2- B 6-4-5-9 C 8-10-11
vinnaren tror jag har ett odds som är imellan 4 och 10 ggr. Då talar det för sanity.
På min lapp har jag 1-2-6-7 och utgång nr 7 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 20:30:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, SANITY
S 1, ICELAND
|
Jag fattar inte att TT har rankat "räven" som A häst..ryktas om första barfota runt om
som 6 åring. Hade det suttit en annan kusk bakom  ,
- jag tror att problemen grundlades redan som unghäst, såg räven på halmstad live, innan lopp...ni som läser vet ju hur han är och har varit..lycka till för de som tror på räven.
jag citerar:
Det finns naturligtvis vissa hästar, främst hingstar, som är rätt så ointresserade av att springa på rejält på banan även om de både är tränade och väl förberedda. En sådan häst kanske man kan få "driva på" som kusk, mer än normalt utan att det gör så mycket.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 20:31:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Given Gardeing... jag tar fram pokerkunskaperna och läser av Per Lennartsson. Han har i princip Lämnat klartecken att det är läge att spika. Bra Förutsättningar på förhand och han kommer ladda. Det låter lite för bra och jag känner att han kanske vill för mycket här och då brukar det faktiskt gå åt pipan. Samtidigt som att det finns bra hästar emot. Givet att gardera för mig.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-07 21:31:25  Given Gardeing... jag tar fram pokerkunskaperna och läser av Per Lennartsson. Han har i princip Lämnat klartecken att det är läge att spika. Bra Förutsättningar på förhand och han kommer ladda. Det låter lite för bra och jag känner att han kanske vill för mycket här och då brukar det faktiskt gå åt pipan. Samtidigt som att det finns bra hästar emot. Givet att gardera för mig.
Answer to: "Given Gardeing... jag tar fram pokerkunskaperna och läser av Per Lenna"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, ALVENA PELE
|
Luktar lite överanalys tycker jag.. Kan inte se hur det kan vara en nackdel att Per tror mycket på sin häst när hans största chans ligger i att ladda från start och sedan leda från start till mål. Han skulle möjligen kunna göra misstaget att ladda FÖR hårt från start, men Per är en sansad man och han gör inte om samma misstag som i Visby i somras.
Även om man inte kan lite på streckprocenten längre tycker jag att han är förvånansvärt lite streckad och för mig är spiken given 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 21:58:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grejen är den att han har Iceland bredvid sig och kommer tänka att han bara ska ha spets och hinna före Iceland i starten. Och när jag samtidigt hör Lennartsson att han kan ha problem bakom bilen och "tappa rytmen". Det kan strula här.
Hur många ggr har inte t ex ludde sagt att hans häst är klar och är så självsäker på att han ska vinna och så blir det pannkaka istället. Sticker man ut hakan för mycket och tror på att man bara vinner ser jag en fara i det. det är som i vilken idrott som helst att tro att det bara är gå ut och vinna. så enkelt är det inte.
En styrka Örjan Khilström har är att hur stor favorit han än kör så är han ödmjuk inför uppgiften och ligger lågt och fokuserar på rätt saker.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-07 22:24:33  Grejen är den att han har Iceland bredvid sig och kommer tänka att han bara ska ha spets och hinna före Iceland i starten. Och när jag samtidigt hör Lennartsson att han kan ha problem bakom bilen och "tappa rytmen". Det kan strula här.
Hur många ggr har inte t ex ludde sagt att hans häst är klar och är så självsäker på att han ska vinna och så blir det pannkaka istället. Sticker man ut hakan för mycket och tror på att man bara vinner ser jag en fara i det. det är som i vilken idrott som helst att tro att det bara är gå ut och vinna. så enkelt är det inte.
En styrka Örjan Khilström har är att hur stor favorit han än kör så är han ödmjuk inför uppgiften och ligger lågt och fokuserar på rätt saker.
Answer to: "Grejen är den att han har Iceland bredvid sig och kommer tänka at"
|
|
Per berättade att han visste exakt när han kunde börja köra på Alvena från start för att han inte skulle galoppera... Varför skriver du inte det? Kanske inte passar in för att det inte styrker din "givna" gardering??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 22:37:42  Per berättade att han visste exakt när han kunde börja köra på Alvena från start för att han inte skulle galoppera... Varför skriver du inte det? Kanske inte passar in för att det inte styrker din "givna" gardering??
Answer to: "Per berättade att han visste exakt när han kunde börja k&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har vi sett samma intervjuv? För det där känner inte jag till.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-07 22:39:29  Grejen är den att han har Iceland bredvid sig och kommer tänka att han bara ska ha spets och hinna före Iceland i starten. Och när jag samtidigt hör Lennartsson att han kan ha problem bakom bilen och "tappa rytmen". Det kan strula här.
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis, han och olle goop har samma styrka zzzzzZZzzZzzz
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-07 22:45:12  Grejen är den att han har Iceland bredvid sig och kommer tänka att han bara ska ha spets och hinna före Iceland i starten. Och när jag samtidigt hör Lennartsson att han kan ha problem bakom bilen och "tappa rytmen". Det kan strula här.
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, ALVENA PELE
|
Fast du kan inte jämföra Per med Ludde bara för att han är tror hårt på Alvena den här gången. Bara för att man är optimistisk innebär inte det att man automatiskt kör med huvudet under armen för det. Jo, för Ludde gör det det, men knappast för Per 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6