1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
|
|
Posted: 2011-05-18 17:23:20 Edited(1): 2011-05-18 17:24:36  40m? Tror du var lite orättvis mot Rakas där, han springer ju kringlor runt Maharajah 10 dagar i veckan. Är Marre i absolut toppform kanske han kan klara att vara bättre än 100 meter efter Rakas, men mycket tveksamt...
Edit.
Tur att Hultman har bestämt sig för att inte starta nu, då kanske monsterhästen Classic Grand Cru kan starta istället.
Answer to: "40m? Tror du var lite orättvis mot Rakas där, han springer ju kri"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, inte omöjligt, hans meriter haglar väll i backen, hoppas bara Yarrah boko och local conch får en plats
trodde inte Wishing skulle få en inbjudan, men Fyrand fortästter överraska, tur han inte bjöd in Lisa Amercia efter loppet, va ju inte så att alla visste den skulle få en plats, måste ju vänta 3 dagar, jävla fåntratt, norrmän
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-18 18:50:49  tror att tämligen alla som hålerl på med att träna häst vet att förberedelser är av hög vikt, vet nog alla som sysslar med idrott av någont slag med, tror inte hultman är unik me detta.
Va inga bra tips på erfarenhet du gav, hoppas du ger bättre tips i loppen 
Answer to: "tror att tämligen alla som hålerl på med att träna h&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Va vill du inte ha tips o vinna pengar ? Tror du du blir rik på att träna häst ? 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-18 19:03:42
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Fattar inte varför han bjöd in Commander Crowe så tidigt heller, var ju en riktig bluffseger i Finland och nu var han ju inte direkt bra i Frankrike senast. Nja, finns visserligen flera toppar i årets Elitlopp, men vi får nog se många floppar också...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-18 19:38:02  tror att tämligen alla som hålerl på med att träna häst vet att förberedelser är av hög vikt, vet nog alla som sysslar med idrott av någont slag med, tror inte hultman är unik me detta.
Va inga bra tips på erfarenhet du gav, hoppas du ger bättre tips i loppen 
Answer to: "tror att tämligen alla som hålerl på med att träna h&"
|
|
Va ska ja säga om Hultis..han vet ju att inte Maha var förberedd på heatlopp o 1609 meter ! Inbjudningslopp är alltid speciella och det kommer in andra icke professionella skäl i vågskålen !! 
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2011-05-18 19:46:18
|
Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
|
wishing stone han är väl inte beredd än i elitloppet möta gamla hästar som har gjort 30-40 starter....commander crowe visar inget..i finalnd vann han bara när iceland gallopperade.... finns andra hästar också bland annat year in rewier elr vad heter han 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 19:49:52  Va ska ja säga om Hultis..han vet ju att inte Maha var förberedd på heatlopp o 1609 meter ! Inbjudningslopp är alltid speciella och det kommer in andra icke professionella skäl i vågskålen !! 
Answer to: "Va ska ja säga om Hultis..han vet ju att inte Maha var förberedd "
|
Became a member:
Forum posts:
|
han kan ha hästehn ståendå i boxen i 3 månader och ändå springer den 10 tider i sömnen, förbereda kan de andra liken göra
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-18 19:52:12  han kan ha hästehn ståendå i boxen i 3 månader och ändå springer den 10 tider i sömnen, förbereda kan de andra liken göra
Answer to: "han kan ha hästehn ståendå i boxen i 3 månader och &"
|
|
Låter som gamle Norris när han kör med rund spark o klipper ner månen !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 20:00:58  Låter som gamle Norris när han kör med rund spark o klipper ner månen !!! 
Answer to: "Låter som gamle Norris när han kör med rund spark o klipper"
|
Became a member:
Forum posts:
|
guldstjärna där då ja
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2011-05-18 20:20:44
|
|
Quaker Jet kan han vara nått i elitloppet
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-18 20:25:08  Quaker Jet kan han vara nått i elitloppet
Answer to: "Quaker Jet kan han vara nått i elitloppet"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Men de vill inte starta, hästen har tydligen klausrofobi och kan inte resa så långt.
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2011-05-18 20:38:06
|
|
okeej men jag tycker att lucky jim skulle vara bra men har nog inte startad heller han gick förra året hela vägen i tredje spår dom sa att de va en bluff häst men om de skulle vara svensk elr finsk häst så skulle han galoppera i upploppet pga av trötthet
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-05-18 23:14:17  Fattar inte hur folk tänker... Menar ni på fullt allvar att Maharajah inte har i Elitloppet att göra? Är ni travintresserade överhuvudtaget? Visst, han är inte en blixt från start, även om han absolut inte är usel från start som Soberano hävdar. Osäker, jo tjena, hästen har galopperat 3 ggr i karriären, inga problem om banan är bra. Kapacitetsmässigt mördar han resten av elitloppsdeltagarna i sömnen, så han behöver inte vara i absolut toppform för att bli inbjuden. Och tro mig, Stefan startar honom bara om han bedömmer att han är i tillräckligt bra form för att vinna.
Självklart fattar vem som helst att han inte startar som favorit OM han startar. Då hade man givetvis behövt se att han klarar att springa i 10-tempo i 1600 meter i Sverige. Att han klarar det i Frankrike har vi redan sett, på full distans dessutom. Men betyder det att han inte har i loppet att göra bara för att han inte är stenklar om han startar??
Maharajah uppfyller alla kriterier för att vara en elitloppskandidat. Spännande (aldrig startat på kort distans tidigare, så ingen vet hur fort han kan springa), folkkär och fantastiskt bra (dessutom råstark, vilket gör att det bli färg på loppet och inget blufflopp som förra året).
De som inte tycker att Maharajah ska bli inbjuden till Elitloppet är, milt uttryckt, ute och cyklar på hal is. Återvänd till verkligheten tack.
Answer to: "Fattar inte hur folk tänker... Menar ni på fullt allvar att Maha"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Visst kan han få vara med men jag vill inte se den hästen göra bort sig i ett försök att höja tempen på loppet. Hultman är dock en klok man och vi får vänta till nästa år då han vunnit Prix amerique och tar dubbeln!
Han öppnar uselt i jämförelse med de sprinters han skulle fått möta i elitloppet. Han har visserligen inte galopperat så många gånger men Örjan har heller i princip aldrig behövt begära något extra av honom, speciellt inte från start. Jag vill gärna se Örjan med slaka tömmar i 1.07 tempo in första sväng utan att han gör bort sig innan jag köper att han är både travsäker och startsnabb.....
Råstark är han men de hästar som lever på styrkan som vunnit elitloppet är ganska lätträknade då det inte är direkt lätt att slänga sig iväg i tredjespår när det går i 1.10 fart och dessutom runda fältet då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 02:53:17  Visst kan han få vara med men jag vill inte se den hästen göra bort sig i ett försök att höja tempen på loppet. Hultman är dock en klok man och vi får vänta till nästa år då han vunnit Prix amerique och tar dubbeln!
Han öppnar uselt i jämförelse med de sprinters han skulle fått möta i elitloppet. Han har visserligen inte galopperat så många gånger men Örjan har heller i princip aldrig behövt begära något extra av honom, speciellt inte från start. Jag vill gärna se Örjan med slaka tömmar i 1.07 tempo in första sväng utan att han gör bort sig innan jag köper att han är både travsäker och startsnabb.....
Råstark är han men de hästar som lever på styrkan som vunnit elitloppet är ganska lätträknade då det inte är direkt lätt att slänga sig iväg i tredjespår när det går i 1.10 fart och dessutom runda fältet då.
Answer to: "Visst kan han få vara med men jag vill inte se den hästen gö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om Local conch kan öppna 08,7/500 utna att pressas, hur fort tror du inte maharadja kan öppna då? betydligt snabbare.
eviga malandet av folk att han inte klarar distansen, är så sjukt tröttsamt så man börjar nästan gråta av att se folks okunskap, e fullständigt oväsentligt om de andra kan speeda nere i 06-07 fart en bit då Örjan kan köra 09.0 fart runtom med fulla linor
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2011-05-19 06:50:19
|
|
local conch tror jag inte har nått att göra i elitloppet fleming har bättre häst mathilde tröjborg
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 07:43:27  träna för elitloppet kan liken göra, träna för elitloppet menas att träna så att formen är där, julafton en bit bort men närmar sig, du förstår väll sj att ingen häst kan springa som han kan
Answer to: "träna för elitloppet kan liken göra, träna för eli"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ready Cash kunde uppenbarligen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 13:35:00  Ready Cash kunde uppenbarligen?
Answer to: "Ready Cash kunde uppenbarligen?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tur du nämner honom, rätt tråd, han är ju aktuell för elitloppet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 13:35:43  local conch tror jag inte har nått att göra i elitloppet fleming har bättre häst mathilde tröjborg
Answer to: "local conch tror jag inte har nått att göra i elitloppet fleming"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tydligen anser han sig ha bättre chans med Local conch där
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-19 13:56:47  tydligen anser han sig ha bättre chans med Local conch där
Answer to: "tydligen anser han sig ha bättre chans med Local conch där"
|
|
Instämmer på Localen !! Inget 6-7-8 spår o jag tror att han tar sig till final !! Måste dock "skos" rätt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 13:59:27  Instämmer på Localen !! Inget 6-7-8 spår o jag tror att han tar sig till final !! Måste dock "skos" rätt !! 
Answer to: "Instämmer på Localen !! Inget 6-7-8 spår o jag tror att ha"
|
Became a member:
Forum posts:
|
inget spår 1 heller, men spelar man efter oddsen ska det visst vara lönande i längeden har jag fått höra....sedna ska ju hästen bli inbjuden med av den uppstoppade norrmannen också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 14:03:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då bjöds Lavec kronos, inte, föga oväntat då Ludde Redan gått ut med att Fyrand lovat han en plats i elitloppet
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6