1
2
3
4
[ 5
]
6
7
|
|
Posted: 2010-10-29 12:52:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
|
Tror fortfarande att det handlar om 4 eller 5. Det som gör att jag tror mer på 5 är att den har fått erfoderliga lopp i kroppen nu och 4 har gått upp en klass dvs lite plus för en och lite minus för den andra.
För vissa hästar spelar inte det nån roll alls att byta klass så det minuset kan vara obefogat men formplus på P.J kommer göra skillnad.
Kollektivet velar i det här loppet eller spikar en häst jag inte tror på alls dvs City Hall så jag spikar emot. Har stallet rätt i att City Hall är bättre den här årstiden så kanske han vinner men jag vill se det innan jag tror på det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 15:20:49  UB har nu testat 11 ggr på rikstoton utan att lyckas, ingen seger från spår 1 i karriären men såg fin ut senast bakom Nahar, 12e gången gillt?
City Hall lovar mycket men inte lykas i större sammanhang, tar nog ledningen tämligen enkelt. Hans rekordtid är dock långt ifrån de tider som 4 och 5 har gått.
Zapdos Håjt, lär inte komma till ledning och har inte kunnat hävda sig på rikstoton förr, går bort för mig.
Conchita Exclusive, bländande vid segrarna, inte varit tom i mål. Bra läge nu, trivs över distansen och min förstahäst i loppet.
PJ, bra senast men tung resa, gått bra pådtansen förr, topptid som rekord! blir nog farlif men tappar mycket från start.
Sundbys Gidde, trivs över kort och har suttit fast med massor två senaste, gynnas av vinklade vingen då han alltid körs framåt. Om han hittar ner i slagläge är det en jätterysare!!
Space Hoss, har inte visat något på kort distans tidigare, en seger på 11 försök från bakspår, måste gå långspeed och riskerar då att behöva dra fram spurtsnabba hästar. Har kanonform men förutsättningarna talar emot.
Tar med 2-4-5-8 på lappen.
Answer to: "UB har nu testat 11 ggr på rikstoton utan att lyckas, ingen seger fr&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
|
 Sundbys Gidde, trivs över kort och har suttit fast med massor två senaste, gynnas av vinklade vingen då han alltid körs framåt. Om han hittar ner i slagläge är det en jätterysare!!
Håller med om att det är en rysare och att den ska med vid gardering men vinklad vinge är ju faktiskt minus från spår 8 om man kollar statistiken ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 15:34:34   Sundbys Gidde, trivs över kort och har suttit fast med massor två senaste, gynnas av vinklade vingen då han alltid körs framåt. Om han hittar ner i slagläge är det en jätterysare!!
Håller med om att det är en rysare och att den ska med vid gardering men vinklad vinge är ju faktiskt minus från spår 8 om man kollar statistiken ?
Answer to: "Sundbys Gidde, trivs över kort och har suttit fast med massor t"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CONCHITA EXCLUSIVE
S 2, CITY HALL
|
Ja, men det är minus från spår 8 eftersom hästarna från spår 8 oftast backas och då har de ännu längre att backa med vinklad vinge än med rak vilket kan betyda att de blir hängande i spåren. Om hästen laddas framåt tycker jag däremot att det borde vara en fördel eller?
Kan ju iofs vara så att fler invändigt laddas med vinklad vinge och att det därför blir svårare från spår 8 men tror inte att 4-5-6-7 kommer att ladda och SG borde då komma fram tämlingen smärtfritt med vinklad vinge.
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2010-10-29 15:38:35
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
V 5, PRACTICAL JOKE
|
Håller med flera här och lyfter upp Practical Joke här, Falsig är inte bästa kusken men med en resa i 3-4 ut och lite tempo blåser han ner dom till slut. Sist var han jättebra och vann ju loppet om inte ett par hade genat på "fuskspåret" till slut. Värst emot är 2 och 4 och risken är att Örjan får maska en bit i tät med City Hall då kan den bli svår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 15:41:18 Edited(1): 2010-10-29 15:42:02  Ja, men det är minus från spår 8 eftersom hästarna från spår 8 oftast backas och då har de ännu längre att backa med vinklad vinge än med rak vilket kan betyda att de blir hängande i spåren. Om hästen laddas framåt tycker jag däremot att det borde vara en fördel eller?
Kan ju iofs vara så att fler invändigt laddas med vinklad vinge och att det därför blir svårare från spår 8 men tror inte att 4-5-6-7 kommer att ladda och SG borde då komma fram tämlingen smärtfritt med vinklad vinge.
Answer to: "Ja, men det är minus från spår 8 eftersom hästarna fr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
|
Det är ganska svårt att avgöra varför spår 8 är en nackdel med vinklad vinge. Man kan bara konstatera att det är det. Sen beror det givetvis på den enskilda hästens förutsättningar men sammantaget ser det ut som en kraftig risk för att den ska bli hängande?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-29 16:20:56
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
I det loppet så kommer ju Örjan o Thomas(Zapdos Håjt) köra som satan o vad händer sedan ? När Thomas kört färdigt om spetsen som han inte får.. Vem vill till dödens ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-29 16:25:27
|
|
Kanske någon av 6, 7 eller 8:an sätter sig där.. är någon tillräckligt bra för att vinna om låt oss säga Örjan får ta upp rejält efter 500 ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 16:44:59 Edited(1): 2010-10-29 16:45:15  Kanske någon av 6, 7 eller 8:an sätter sig där.. är någon tillräckligt bra för att vinna om låt oss säga Örjan får ta upp rejält efter 500 ?
Answer to: "Kanske någon av 6, 7 eller 8:an sätter sig där.. är n&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mja, 9an är ju stark och Björn är ju kåt.
Så omöjligt är det inte att han kör fram.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 16:46:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NANNY FINE
|
kan tänka mig att 5,8,9 eller 10 kan tänka sig att gå fram och trycka om tempot sjunker.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-29 16:53:24  kan tänka mig att 5,8,9 eller 10 kan tänka sig att gå fram och trycka om tempot sjunker.
Answer to: "kan tänka mig att 5,8,9 eller 10 kan tänka sig att gå fram "
|
|
Mja 5 eller bakspåren är ju inte troliga i mina ögon... Åke är ju Åke så han kanske eller andra Thomas ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 16:54:12  I det loppet så kommer ju Örjan o Thomas(Zapdos Håjt) köra som satan o vad händer sedan ? När Thomas kört färdigt om spetsen som han inte får.. Vem vill till dödens ? 
Answer to: "I det loppet så kommer ju Örjan o Thomas(Zapdos Håjt) k&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
|
Dom kommer ladda med 6 också. Barfota nu och går väl bara i ledningen ?
Ser ut som överpace...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-29 16:55:49
|
|
Gynnar nog mest Björn eller Stefan om de kan hitta läge... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-29 16:56:43
|
|
"Tror" inte på Herr Bo tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 17:08:30  "Tror" inte på Herr Bo tyvärr !! 
Answer to: ""Tror" inte på Herr Bo tyvärr !!:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
|
Bra för då blir jag helt säker 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 18:06:17  Bra för då blir jag helt säker 
Answer to: "Bra för då blir jag helt säker :-)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
PJ är en humör häst, hoppas han inte är på dåligt humör imorrn för din skull 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 18:19:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, PRECIOUS VALUE
|
Tror att Precious Value vinner detta lopp var tapper senast! annars har nog 4-5 bra chans också!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 19:01:00  PJ är en humör häst, hoppas han inte är på dåligt humör imorrn för din skull 
Answer to: "PJ är en humör häst, hoppas han inte är på d&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
|
Jag är den första att erkänna att flera saker måste klaffa. Ibland gör dom det.
Vet inte om det är humöret utan tror det är mer formen faktiskt.
Det kostar så många streck att täcka loppet så jag hoppas på rätt tempo för PJ den här gången.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 22:35:18  PJ är en humör häst, hoppas han inte är på dåligt humör imorrn för din skull 
Answer to: "PJ är en humör häst, hoppas han inte är på d&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
S 2, CITY HALL
|
HUmörhäst?. Nja. Skulle mest säga att den är beroende av hårt tempo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 23:32:25  HUmörhäst?. Nja. Skulle mest säga att den är beroende av hårt tempo.
Answer to: "HUmörhäst?. Nja. Skulle mest säga att den är beroende a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Falsig har sagt att pj är det. Men du kanske vet mer än vad han vet. Va vet ja
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-29 23:43:44  Falsig har sagt att pj är det. Men du kanske vet mer än vad han vet. Va vet ja
Answer to: "Falsig har sagt att pj är det. Men du kanske vet mer än vad han v"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRACTICAL JOKE
S 2, CITY HALL
|
Ok. Han bara råkar ha rätt humör dom gångerna när det blivit stenhårt tempo?
Eller kan det vara så att Bo förenklar sanningen ngt?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6