1
2
3
4
[ 5
]
6
|
Post removed
|
Posted: 2010-03-27 23:41:33
 Alla har en egen bedömning vad som är rätt, men självklart tycker jag att jag har rätt, annars kan man väl lägga av med allt?
Jenny har en av de högsta segerprocenten på V75, trots att hon är lärling, så jag förstår mig inte på era påhopp, som inträffar redan långt innan loppet är kört.
Hon vinner ett av två, vilket de flesta proffskuskar skulle vara nöjda med, och jag hittar inga fel i hennes styrningar, däremot kan man ifrågsätta körningarna mot henne.
Det verkar vara samma gamla gubbtänk, (som ni umgås med), som kör emot. Kanske i tron att hon ska släppa för att hon är tjej?.
Nej, kom in i matchen igen!
Answer to: "Alla har en egen bedömning vad som är rätt, men självkl"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-03-27 23:48:57
Edited(1): 2010-03-27 23:49:35
|
|
|
Posted: 2010-03-28 00:11:21  Så du tycker hon gjorde rätt som inte drog upp tempot tidigare? Vill bara ha svaret på den frågan så att jag vet om man kan ta dej på allvar i fortsättningen. När du svarar på frågan så ska du nog tänka på att han satt bakom två hästar som älskar att gå i ett jämnt,hårt tempo...
Answer to: "Så du tycker hon gjorde rätt som inte drog upp tempot tidigare? "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska vi räkna loppen där din älskade goop sätter upp tempot på eget bevåg? blir nog ganska enkelt kan jag säga......
alla kuskar dämpar tempot extremt när de sitter i spets, sällan man räknar med att någon vill offra sin häst. Denna gång ville svansdted komma sist med celebrity photo.
Finns ingen vettig orsak till att dra upp tempot tidigare om man inte behöver, riskerar enbart att hästen i vinnarhålet kommer ut då, sedan blir man halshuggen för det istället.
Jag tycker inte att Jenny är en bra kusk annars, överskattad kusk som vinner med bästa hästarna. Men idag körde hon bra............
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-28 01:07:00
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Lite löjligt tycker jag att det blir ett sånt jävla drag kring Jennys kuskinsats i det här loppet. Är väl ingen nyhet att hon inte är något geni i sulkyn?
Var det någon kuskinsats som verkligen sög så var det Åkes. Styrningar med dålig tempobedömning, som Jennys i detta lopp, ser man väl i stort sett dagligen? Finns väl bara runt 10 kuskar i Sverige som bemästrar sånt fullt ut. Så förstår inte vad som är så intressant här.
Att folk stör sig på henne förstår jag för hon är inte direkt "slipad". Men det är amatörmässigt att blanda ihop det med hennes kuskinsatser.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-03-28 01:27:38
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
☻/
/▌
/ \
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-28 01:31:05  ☻/
/▌
/ \
Answer to: "☻/
/▌
/ \"
|
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Väl talat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-28 09:15:57  Lite löjligt tycker jag att det blir ett sånt jävla drag kring Jennys kuskinsats i det här loppet. Är väl ingen nyhet att hon inte är något geni i sulkyn?
Var det någon kuskinsats som verkligen sög så var det Åkes. Styrningar med dålig tempobedömning, som Jennys i detta lopp, ser man väl i stort sett dagligen? Finns väl bara runt 10 kuskar i Sverige som bemästrar sånt fullt ut. Så förstår inte vad som är så intressant här.
Att folk stör sig på henne förstår jag för hon är inte direkt "slipad". Men det är amatörmässigt att blanda ihop det med hennes kuskinsatser.
Answer to: "Lite löjligt tycker jag att det blir ett sånt jävla drag kr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Jag känner mig nästan skyldig att spy extra mycket på alla som stoltserade med "veckans spik" utan att tänka på vem som kör. Kan inte beskriva mina känslor för Jenny utan att bli avstängd på det här forumet, men för att du ska förstå...
Örjan hade vunnit båda de där loppen igår, hur enkelt som helst 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-28 11:43:24  Jag känner mig nästan skyldig att spy extra mycket på alla som stoltserade med "veckans spik" utan att tänka på vem som kör. Kan inte beskriva mina känslor för Jenny utan att bli avstängd på det här forumet, men för att du ska förstå...
Örjan hade vunnit båda de där loppen igår, hur enkelt som helst 
Answer to: "Jag känner mig nästan skyldig att spy extra mycket på alla "
|
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Då är jag med 
Men det jag helst vill veta är: hur tror du Hultman hade klarat sig som ersättare till Jenny igår?
Bara för att få ytterligare perspektiv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-28 12:09:28  Då är jag med 
Men det jag helst vill veta är: hur tror du Hultman hade klarat sig som ersättare till Jenny igår?
Bara för att få ytterligare perspektiv.
Answer to: "Då är jag med:)
Men det jag helst vill veta är: hur tror d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Han hade gjort succé och vunnit båda loppen.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-28 12:15:07  Han hade gjort succé och vunnit båda loppen.
Answer to: "Han hade gjort succé och vunnit båda loppen."
|
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Åh fan.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-28 12:33:26  ska vi räkna loppen där din älskade goop sätter upp tempot på eget bevåg? blir nog ganska enkelt kan jag säga......
alla kuskar dämpar tempot extremt när de sitter i spets, sällan man räknar med att någon vill offra sin häst. Denna gång ville svansdted komma sist med celebrity photo.
Finns ingen vettig orsak till att dra upp tempot tidigare om man inte behöver, riskerar enbart att hästen i vinnarhålet kommer ut då, sedan blir man halshuggen för det istället.
Jag tycker inte att Jenny är en bra kusk annars, överskattad kusk som vinner med bästa hästarna. Men idag körde hon bra............
Answer to: "ska vi räkna loppen där din älskade goop sätter upp tem"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Vad har goop med saken att göra? Ska förtydliga lite för dej som har läs svårigheter... Jag skriver inte att man ska dra upp tempot tidigt i alla lopp. Men just med DESSA TVÅ HÄSTAR som älskar att gå i ett jämnt hårt är nog en succsessiv tempo ökning från exempelvis varvet kvar att föredra.. Men det tycker alltså inte du..
Du verkar sitta och skriva om lopp i allmänhet medan vi skriver om två specifika lopp med två specifika hästar.
Antar att Jenny och du Folke fortfarande undrar vad Jorma sysslade med när han körde Etain Royal... Man får ju faktiskt inte dra upp tempot tidigt.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-28 13:24:25  Alla har en egen bedömning vad som är rätt, men självklart tycker jag att jag har rätt, annars kan man väl lägga av med allt?
Jenny har en av de högsta segerprocenten på V75, trots att hon är lärling, så jag förstår mig inte på era påhopp, som inträffar redan långt innan loppet är kört.
Hon vinner ett av två, vilket de flesta proffskuskar skulle vara nöjda med, och jag hittar inga fel i hennes styrningar, däremot kan man ifrågsätta körningarna mot henne.
Det verkar vara samma gamla gubbtänk, (som ni umgås med), som kör emot. Kanske i tron att hon ska släppa för att hon är tjej?.
Nej, kom in i matchen igen!
Answer to: "Alla har en egen bedömning vad som är rätt, men självkl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HOITY TOITY FACE
S 3, HOITY TOITY FACE
|
Du säger att alla har rätt till sin egen åsikt.
Men varför idiot förklarar du då Tommie o oss andra som har en helt annan åsikt än din?
Du som är betald spelexpert borde göra reklam som är positiv för dig, om du nu vill att vi andra ska slanta upp för dina tips (Hoppas jag att du förstår).
Jenny erkänner i vinnar cirkeln att Vivvi är trög att få igång - borde hon då inte ökat farten succesivt in mot mål?? (1500m efter enkla 16,4).
Problemet ligger i att Jenny bara har EN taktik o de är att spetsa - pulla upp o avvakta till någon annan gör något i loppen!!
Jag har kollat BÅ  A loppen igen o Jenny VRIDER inte EN gång på huvudet o analyserar sina hot.
OM hon gjort detta så ser hon tex lätt var Åke sitter o hon borde veta vad han är kapabel tilll.
Tror faktiskt hon har svårt att köra häst o vrida på huvudet samtidigt - tror hon är RÄ  D för att vingla o göra bort sig helt.
En bra kusk vrider på huvudet o kollar sina hot - man sitter inte bara o väntar o tror att ingen kommer att göra något..va fan de är V75 hon kör på Sveriges ELITTRAV.
Kan man inte kräva att en BRA kusk gör sitt jobb??
Hennes styrning var helt fel - hon bjöd upp till dans som man säger och alla favorit spelar fick lida för detta.
En Taktisk kusk ala Erik A. (Som har en klocka i handen o kan vrida på huvudet samtidigt som han kör en travhäst) har haft 2 vinster i går och då har båda varit kusk vinster inte EN med tur.
Jag har INGET gubbtänk utan jag är klarsynt, jag är inte en spelexpert som väger in om det är en man eller kvinna som kör utan jag som spelare kräver att den KUSK (man eller kvinna) kan hantera en klocka och lägga upp en taktik som gör att MIN häst vinner loppet.
Tack för ordet. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-28 15:03:58
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Angående Jenny så blir hon synad just för att de omgivande kuskarna öppfattar henne som svag kusk ! Stoppar man in händerna i handstropparna o hänger baklänges så signalerar det antingen pullande häst eller svag i armarna kusk ! Detta ger till följd att man som kusk inte riktigt kan klara tempovariationer utan får en sämre förmåga i dessa situationer ! Finns såklart mer att analysera i pullande hästar o hur man som omgivande kusk ska utnyttja situationen ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-28 15:05:25
|
|
Handlederna såklart !! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-28 15:18:13  Du säger att alla har rätt till sin egen åsikt.
Men varför idiot förklarar du då Tommie o oss andra som har en helt annan åsikt än din?
Du som är betald spelexpert borde göra reklam som är positiv för dig, om du nu vill att vi andra ska slanta upp för dina tips (Hoppas jag att du förstår).
Jenny erkänner i vinnar cirkeln att Vivvi är trög att få igång - borde hon då inte ökat farten succesivt in mot mål?? (1500m efter enkla 16,4).
Problemet ligger i att Jenny bara har EN taktik o de är att spetsa - pulla upp o avvakta till någon annan gör något i loppen!!
Jag har kollat BÅ  A loppen igen o Jenny VRIDER inte EN gång på huvudet o analyserar sina hot.
OM hon gjort detta så ser hon tex lätt var Åke sitter o hon borde veta vad han är kapabel tilll.
Tror faktiskt hon har svårt att köra häst o vrida på huvudet samtidigt - tror hon är RÄ  D för att vingla o göra bort sig helt.
En bra kusk vrider på huvudet o kollar sina hot - man sitter inte bara o väntar o tror att ingen kommer att göra något..va fan de är V75 hon kör på Sveriges ELITTRAV.
Kan man inte kräva att en BRA kusk gör sitt jobb??
Hennes styrning var helt fel - hon bjöd upp till dans som man säger och alla favorit spelar fick lida för detta.
En Taktisk kusk ala Erik A. (Som har en klocka i handen o kan vrida på huvudet samtidigt som han kör en travhäst) har haft 2 vinster i går och då har båda varit kusk vinster inte EN med tur.
Jag har INGET gubbtänk utan jag är klarsynt, jag är inte en spelexpert som väger in om det är en man eller kvinna som kör utan jag som spelare kräver att den KUSK (man eller kvinna) kan hantera en klocka och lägga upp en taktik som gör att MIN häst vinner loppet.
Tack för ordet. 
Answer to: "Du säger att alla har rätt till sin egen åsikt.
Men varf&o"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Mycket bra skrivet! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-28 15:25:41
|
|
Det säger sig självt att man inte kan hålla koll på en klocka samtidigt när man också ska hålla i tömmen ! Än mindre se något på den ! Prova så får ni se !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-28 20:40:37  Det säger sig självt att man inte kan hålla koll på en klocka samtidigt när man också ska hålla i tömmen ! Än mindre se något på den ! Prova så får ni se !! 
Answer to: "Det säger sig självt att man inte kan hålla koll på e"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, HOITY TOITY FACE
S 3, HOITY TOITY FACE
|
När jag träffade min äkta part så hade hennes familj travhästar.
Jag som aldrig har dragit mig för något skulle ju givetvis även lära mig att köra travhäst.
Jag kom så långt att det faktiskt blev 4 provlopp (Éfter många träningsjobb på gården + rakbane jobb och även ett större antal gånger på Örebros travbana.)
En gång hade jag klocka i handen o det gick bra! (Kommer dock inte ihåg om jag kunde vrida på huvudet..ha ha).
Klockan var alltid med vid rakbane jobben och det var ingen konst att lära sig - dock en helt annat sak i lopp de kan jag lova.
Ni som aldrig kört en travhäst vet tex inte hur tajt det är mellan vagns hjulen - ni vet inte heller hur svårt det är att veta VAR man ska placera sig i volten (ser ju så lätt ut på TV).
Sedan en annan sak..de går riktigt fort när man sitter bakom häströven.
Man bör prova detta innan man kan uttala sig om hur andra kör det är mitt råd!!
Tyvärr blev hästen aldrig riktigt skadefri så vi la ner denna hobby o satsade på eget företag istället vilket jag idag inte ångrar.
Men i framtiden (Om 10 år) så kanske jag tar upp dessa tankar igen för det var en rolig period -kanske den roligaste tiden i mitt liv.
Det roligaste minnet var när vi fick vara 3:a på Solvalla..och under en kort period hade hästen en kanon rad med 2-4-3-2-4.
Tyvärr fick han aldrig vinna lopp men det var en underbar häst att hållas med.
Någongång ska jag ta ut amatör licens och köpa min en hygglig häst - då jävlar ska jag ut o röja i travloppen - be so sure!!
Lovar att återkomma när den dagen kommer 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-28 23:02:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
aldrig lyckats kombinera klocka med träning, för usel för det
många år sedan nu vi hade hästar, sålde allt när vår "stjärna" blev gammal och valde att satsa på ett vanligt liv.
Familjens stjärnhäst blev faktiskt inbjuden till danska derbyt, men fel distans så vi tackade nej och startade i consulationlopp istället som bara var över 2100m.
får man bara ha 1 fin häst så är det värt allt, då klarar man 10 usla, haha.
För att svara tommy sedan: ja, Jenny vinner sina lopp på speed även om dem är mer "starka", motståndet var enbart skit! ingen tvekan om att HTH/in vivo face kan springa MINST lika snabbt som övriga sista 300 meterna, kan ju trots allt öppna snabbare än alla andra i loppet.
puss 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-28 23:11:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Nu kan vi släppa alla hat-tankar .. och fokusera på Nu Pagadi nästa helg på Romme.
Känslomässig berg o dalbana, går från hatobjekt till anledning till varför man älskar trav på sju dagar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-28 23:27:14  Nu kan vi släppa alla hat-tankar .. och fokusera på Nu Pagadi nästa helg på Romme.
Känslomässig berg o dalbana, går från hatobjekt till anledning till varför man älskar trav på sju dagar.
Answer to: "Nu kan vi släppa alla hat-tankar .. och fokusera på Nu Pagadi n&"
|
V 1, CELEBRITY PHOTO
|
Vadå, har du inte hört?? Jenny J Karlsson ska köra Nu Pagadi på lördag!!
Skämt åsido, hoppas skithästen Earl Tilly snor en del av strecken så Pagadi inte blir lika stor favorit som han förtjänar. Hemskt blekt olympiatravskval i övrigt.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6